Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kannabisnarkkareilla on aina hirveä tarve todistella

Vierailija
17.02.2015 |

etteivät muka ole riippuvaisia. Esiin vedetään tilastoja miten alkoholi on paaaljon vaarallisempaa eikä kannabikseen voi jäädä koukkuun ja miten se on niin ihana kipulääke jne.
Miksi sitä pitää niin kovasti todistella jos ette muka ole riippuvaisia? Ihan samanlaista tekosyiden ja heikkojen puolustelujen heittelyä kuin tupakoitsijoilla. Näkee selvästi miten huumeriippuvuus hävettää, ja se on ihan oikein.

Kommentit (354)

Vierailija
281/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:21"]

Tylsää että on niitä ihmisiä, jotka puolustaa väärin perustein ja niitä jotka mustamaalaa väärin perustein. Ei kannabis ole hyvä eikä paha asia. Siinä on kääntöpuolia kyllä. Liika ihannointi ei ole ok, nuorisolle ei ole hyväksi. Dekriminalisoiti voisi toimia kuitenkin. Liian iso haloo yhdestä kasvista?

[/quote]

Aivan. Nuorisolle, joiden aivot vielä kehittyvät, mikään päihde ei ole hyväksi. Ikävä kyllä meillä Suomessa suhtaudutaan nuorten kännäämiseen jopa positiivisesti.

Alle 17-vuotiaiden ei kannattaisi käyttää mitään päihteitä.

Vierailija
282/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 22:53"]

Laittomuuden kannattajat ovat todella hyvällä asialla ja heidän tavoitteensa ovat ihan tapissaan. Mitään ei sallita ja se on hyvä. Se on ehkä lian hyvä ihmisille, joista osa on niin älyvajaita että tuhoavat viimeisetkin rippeensä aineisiin. Kannabis olisi ehkä hyvä laillistaa, jotta ihmiset todella tiedostaisivat miten vaarallisia kaikki päihteet ovat, kuten laillinen alkoholi.

Ehkä sadan tai 200-vuoden päästä ihmiset tiedostavat käytännössä päihteiden haitallisuuden ja taistelu huumeista voidaan lopettaa nollatoleranssiseen huumelainsäädäntöön. Pian myös hölmöt tajuavat ettei huumeet kannata. Ehkä sitten voidaan kaikki kieltää. Se vaatii kuitenkin aikaa ja monta uhria.

SALLIMMEKO SEN???

[/quote]

Ihmiskunta on aina, ihan alusta saakka, halunnut päihdyttää itsensä jollakin aineella. Utopistista on kuvitella, että tämä halu koskaan loppuisi. 

Viisaat ja terveet osaavat käyttää päihteitä kohtuudella, jopa niitä koviakin huumeita, mutta osa porukasta on sellaisia, jotka syystä tai toisesta eivät siihen kykene tai edes halua kyetä. Valinnanvapaus on meillä kaikilla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:38"]

Minä suvaitsen sukupuolivähemmistöt, uskonnot, eri kulttuurit ja erilaiset poliittiset näkemykset. Huumeita en suvaitse. Tämäkö tekee minusta suvaitsemattoman?
[/quote]

Et suvaise asiaa, josta et paljonkaan varmasti tiedä, joten olet suvaitsematon.
[/quote]

Et ole siis lukenut yhtäkään kommenttiani. Olen nähnyt läheltä mitä kannabis sekä muut huumeet ovat tehneet ihmisille. Olen ketjun ap, jos ihmettelit. Muuta tietoa en tarvitse; oma laaja kokemukseni kannabiksen ja muiden huumeiden vaarallisuudesta riittää hyvin. Onneksi itse olen tajunnut pysyä noista aineista kaukana.

Vierailija
284/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 23:07"]

Tupakka oli pitkään laillista. Nyt vihdoin pitkien menetysten jälkeen. Monien läheisiä kuollut kannabikseen. Kukaan ei muista heitä. Luusereita.

Tupakka vilhdoinkin saadaan laittomaksi. Se on suuri voitto. Ehkä seuraavaksi alkoholi todetaan niin vaaralliseksi kansanterveydelle että se kielletään kokonaan. Kannabis saatetaan laillistaa, mutta pian todetaan kannabiskin vielä pahemmaksi kansanterveydelle, joten se päätyy jälleen oikeaan asemaansa.

[/quote]

Ole hyvä ja linkitä tänne tietoa kannabiskuolemista. Niin, et voi sitä tehdä, koska sellaisia ei ole. Yliannostukseen tarvittaisiin tieteen mukaan arviolta 42 kg kerralla käytettynä. Sellaista ihmistä ei ole, joka siihen kykenisi.

Kuolemat johtuvat todennäköisesti sekakäytöstä (alkoholi+kannabis+lääkkeet+muut huumeet).

Vierailija
285/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 00:27"]Minulla myös vanha ystävä on nyt pysyvästi psykiatrisen hoidon piirissä saatuaan psykoosin pössyttelystä. Eli ei todellakaan ole vaaratonta ainetta. Kovemmat rangaistukset myyjille niin myynti ei enää kannata.
[/quote]

SAATTAA aiheuttaa psykoosia mutta niin alkoholikin saattaa aiheuttaa mm. paniikkihäiriöitä, nimittäin mun kaverille se aiheuttaa niitä. Ja ei, en ole joku kannabis"narkkari" vaan olen kokeillut kannabista muutaman kerran, en polta, enkä ole juonut alkoholia pitkiin aikoihin.

Vierailija
286/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:38"] Minä suvaitsen sukupuolivähemmistöt, uskonnot, eri kulttuurit ja erilaiset poliittiset näkemykset. Huumeita en suvaitse. Tämäkö tekee minusta suvaitsemattoman? [/quote] Et suvaise asiaa, josta et paljonkaan varmasti tiedä, joten olet suvaitsematon. [/quote] Et ole siis lukenut yhtäkään kommenttiani. Olen nähnyt läheltä mitä kannabis sekä muut huumeet ovat tehneet ihmisille. Olen ketjun ap, jos ihmettelit. Muuta tietoa en tarvitse; oma laaja kokemukseni kannabiksen ja muiden huumeiden vaarallisuudesta riittää hyvin. Onneksi itse olen tajunnut pysyä noista aineista kaukana.

[/quote]

Nyt paljastit itsesi. Sanoit, että kannabis JA muut huumeet ovat olleet läheistesi ongelma. Eli sinun tuntemasi henkilöt kuuluvat siihen ryhmään ihmisiä, joilla on joku tarve saaada päänsä totaalisesti sekaisin.  Todennäköisesti heillä on taustallaan mielenterveysongelmia, joita ei ole tunnistettu tai he itse eivät ole niitä tunnistaneet/halunneet tunnistaa. Kaikkien päihteiden liikakäytön taustalla on jotain tällaista. 

Sinun lodiikkasi mukaan tulisi kieltää myös laillinen huume eli alkoholi. Epäilenpä, että siihen ei suurin osa suomalaisista suostuisi, vaikka alkoholi tappaa noin 3000 suomalaista vuositasolla ja aiheuttaa suuria ongelmia läheisille ja yhteiskunnalle.

Logiikkasi ontuu. Suurin osa kannabiksen käyttäjistä käyttää sitä kohtuudella, aivan samoin kuin suurin osa alkholinkin käyttäjistä.

Vierailija
287/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 01:04"]Ja taas tulee narkkareita puhumaan alkoholin vaaroista kuten arvelinkin. Nyt puhutaan huumeista. Alkoholin vaaroja tuskin kukaan kiistää, mutta on päivänselvä asia että huumeriippuvuus on paljon vaarallisempi asia. Narkkarit ovat täysin arvaamattomia.
[/quote]

Kannabista käyttävät eivät ole narkkareita :D Kannabiksen käyttäjät eivät ole vaarallisia; kannabis aiheuttaa yleisimmin joko hyvänolon tunteen jolloin istutaan sohvalla ja hihitellään kaikelle TAI sellaista että syventyy vaan omiin ajatuksiina (ei ajattele oikeastaan mitään, vähän kuin meditaatio tila) ja istuu hiljaa. Kokemuksesta tiedän, itselle se aiheuttaa tuon jälkimmäisen ja siksi en näe käytössä omalla kohdallani hyötyä.

Vierailija
288/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 12:52"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 23:07"]

Tupakka oli pitkään laillista. Nyt vihdoin pitkien menetysten jälkeen. Monien läheisiä kuollut kannabikseen. Kukaan ei muista heitä. Luusereita.

Tupakka vilhdoinkin saadaan laittomaksi. Se on suuri voitto. Ehkä seuraavaksi alkoholi todetaan niin vaaralliseksi kansanterveydelle että se kielletään kokonaan. Kannabis saatetaan laillistaa, mutta pian todetaan kannabiskin vielä pahemmaksi kansanterveydelle, joten se päätyy jälleen oikeaan asemaansa.

[/quote]

Ole hyvä ja linkitä tänne tietoa kannabiskuolemista. Niin, et voi sitä tehdä, koska sellaisia ei ole. Yliannostukseen tarvittaisiin tieteen mukaan arviolta 42 kg kerralla käytettynä. Sellaista ihmistä ei ole, joka siihen kykenisi.

Kuolemat johtuvat todennäköisesti sekakäytöstä (alkoholi+kannabis+lääkkeet+muut huumeet).
[/quote]

niinpä ! Ja kannabiksen "yliannostus" aiheuttaa korkeintaan oksentamisen ja sekin yleensä vain ensikokeilijoilla.

Vierailija
289/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen vaikka haistelen hikisiä varpaanvälejäni, kuin kosken mömmöihin.

Vierailija
290/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:30"]

Jos kannabis sallittaisiin, mielestäni siitä käyttäjälle tulevia ongelmia (vieroitusta, terapiaa, talous- tai sos.ongelmia) ei pitäisi veronmaksajien mitenkään tukea. Menkööt nautinnon piikkiin. Kannabispsykoosinkin voisi nautiskelija itse hoidattaa esim. yksityisessä sairaalassa.

[/quote]

Alkoholin yhteiskunnalle aiheuttamat haittakustannukset ovat THL:n mukaan jopa 6,5 miljardia euroa vuositasolla. Nämä rahat käytetään verorahoista....

Et voi vaatia yhden päihteen osalta omakustannusta niin kauan, kun nuo alkoholin haittakustannakset ovat noin järkyttävän suuret, Suomen kestävyysvajeen suuruiset.

Vierailija
291/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:39"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:36"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:22"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:20"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 21:13"]Sitten on vielä tuo suvaitsevaisuus höpötys. Miksi teidän (laiton) tapanne pitäisi hyväksyä? [/quote] Kolikolla on laki arvottu ja kannabis Suomessa laittomaksi julistettu - sellaista lakia ei tarvitse kauheasti suvaita.

[/quote]

Voi apua :D Entäs tup punaisia päin ajelu. Uskallatko vastata siihen?

Minä uskallan sanoa, että en hyväksi laittomia huumeita.

[/quote]

Minäkin uskallan sanoa, että sinä et edes ole ymmärtänyt tämän keskustelun tarkoitusta. 

Tarkoitus on saada kannabis dekriminalisoitua.  (voit katsoa sanakirjasta sanan tarkoituksen).

[/quote]

Tämä keskustelu ei ole laiton. Toisin kuin huumeet tai liikenteen vaarantaminen.

[/quote]

Sinähän nyt olet varsinainen jankkaaja. Se on usein keskustelussa merkki siitä, että keskustelija kokee olevansa ns. tappioasemassa, eikä keksi enää mitään, millä kantaansa puolustaisi.

Vierailija
292/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketjun luettuani totean, että av:lla tosiaan kokoontuu Suomen pohjasakka. Mistään muualta ei löydy näin paljon huumemyönteisiä, riippuvuuttaan epätoivoisesti puolustelevia säälittäviä ihmisiä. Riippuvuuksiin saa apua ja vihanhallintaan myös. Miksette ota sitä vastaan?

Vierailija
293/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 12:50"]

[quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:38"] Minä suvaitsen sukupuolivähemmistöt, uskonnot, eri kulttuurit ja erilaiset poliittiset näkemykset. Huumeita en suvaitse. Tämäkö tekee minusta suvaitsemattoman? [/quote] Et suvaise asiaa, josta et paljonkaan varmasti tiedä, joten olet suvaitsematon. [/quote] Et ole siis lukenut yhtäkään kommenttiani. Olen nähnyt läheltä mitä kannabis sekä muut huumeet ovat tehneet ihmisille. Olen ketjun ap, jos ihmettelit. Muuta tietoa en tarvitse; oma laaja kokemukseni kannabiksen ja muiden huumeiden vaarallisuudesta riittää hyvin. Onneksi itse olen tajunnut pysyä noista aineista kaukana.

[/quote]

Nyt paljastit itsesi. Sanoit, että kannabis JA muut huumeet ovat olleet läheistesi ongelma. Eli sinun tuntemasi henkilöt kuuluvat siihen ryhmään ihmisiä, joilla on joku tarve saaada päänsä totaalisesti sekaisin.  Todennäköisesti heillä on taustallaan mielenterveysongelmia, joita ei ole tunnistettu tai he itse eivät ole niitä tunnistaneet/halunneet tunnistaa. Kaikkien päihteiden liikakäytön taustalla on jotain tällaista. 

Sinun lodiikkasi mukaan tulisi kieltää myös laillinen huume eli alkoholi. Epäilenpä, että siihen ei suurin osa suomalaisista suostuisi, vaikka alkoholi tappaa noin 3000 suomalaista vuositasolla ja aiheuttaa suuria ongelmia läheisille ja yhteiskunnalle.

Logiikkasi ontuu. Suurin osa kannabiksen käyttäjistä käyttää sitä kohtuudella, aivan samoin kuin suurin osa alkholinkin käyttäjistä.
[/quote]

Sinun kanssasi en ala väitellä, mutta laitan ranskalaisilla viivoilla selvennyksen:
- 1 ystävä ja 1 entinen naapuri kannabiksen takia pysyvästi mielisairaana
- Mieheni läheinen ystävä aloitti kannabiksesta, siirtyi hallusinogeeneihin ja sairastaa nyt skitsofreniaa, on työkyvytön
- Oma sukulaiseni aloitti kannabiksella, siirtyi sittemmin kokaiiniin ja myi itseään saadakseen lisää huumeita
- Eräs paikallinen, ennen suosittu nainen asuinkaupungissani aloitti kannabiksella, nyt vetää MDMA:ta ja on rahaton ja yksin, arvaamaton, sairas.

Siinä teille ihmisiä, jotka ovat käyttäneet ah niin vaaratonta kannabista. Ja nämä ovat vasta murto-osa kannabiksesta aloittaneita, myöhemmin koviin huumeisiin sortuneista ihmisparoista.
Ap

Vierailija
294/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:15"]

Ennen vaikka haistelen hikisiä varpaanvälejäni, kuin kosken mömmöihin.

[/quote]

Eihän tässä kukaan ole kehottanut sinua tai muitakaan "koskemaan mömmöihin".  Kyse on siitä, että käyttö tulisi dekriminalisoida.

Vierailija
295/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:31"]

Ketjun luettuani totean, että av:lla tosiaan kokoontuu Suomen pohjasakka. Mistään muualta ei löydy näin paljon huumemyönteisiä, riippuvuuttaan epätoivoisesti puolustelevia säälittäviä ihmisiä. Riippuvuuksiin saa apua ja vihanhallintaan myös. Miksette ota sitä vastaan?

[/quote]

Onko nyt niin, että olet hieman yksinkertainen?

Olen useaan kertaan maininnut, että en käytä kannabista, enkä edes alkoholia. Kannatan silti dekriminalisointia.

Mitä tuohon pohjasakkaan tulee, niin katson pikemminkin olevani yhteiskunnan kantava tukipylväs. Olen tehnyt merkittävän uran, kasvattanut pari lasta veronmaksajiksi ja toiminut tukivanhempana useammalle. Vapaaehtoistyönä  pidän seuraa muutamalle vanhukselle ja auttelen muutenkin.

Mitkä ovat sinun saavutuksesi yhteiskunnan hyväksi? 

Vierailija
296/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:36"]

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 12:58"][quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 12:50"] [quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:41"][quote author="Vierailija" time="18.02.2015 klo 20:38"] Minä suvaitsen sukupuolivähemmistöt, uskonnot, eri kulttuurit ja erilaiset poliittiset näkemykset. Huumeita en suvaitse. Tämäkö tekee minusta suvaitsemattoman? [/quote] Et suvaise asiaa, josta et paljonkaan varmasti tiedä, joten olet suvaitsematon. [/quote] Et ole siis lukenut yhtäkään kommenttiani. Olen nähnyt läheltä mitä kannabis sekä muut huumeet ovat tehneet ihmisille. Olen ketjun ap, jos ihmettelit. Muuta tietoa en tarvitse; oma laaja kokemukseni kannabiksen ja muiden huumeiden vaarallisuudesta riittää hyvin. Onneksi itse olen tajunnut pysyä noista aineista kaukana. [/quote]   Nyt paljastit itsesi. Sanoit, että kannabis JA muut huumeet ovat olleet läheistesi ongelma. Eli sinun tuntemasi henkilöt kuuluvat siihen ryhmään ihmisiä, joilla on joku tarve saaada päänsä totaalisesti sekaisin.  Todennäköisesti heillä on taustallaan mielenterveysongelmia, joita ei ole tunnistettu tai he itse eivät ole niitä tunnistaneet/halunneet tunnistaa. Kaikkien päihteiden liikakäytön taustalla on jotain tällaista.  Sinun lodiikkasi mukaan tulisi kieltää myös laillinen huume eli alkoholi. Epäilenpä, että siihen ei suurin osa suomalaisista suostuisi, vaikka alkoholi tappaa noin 3000 suomalaista vuositasolla ja aiheuttaa suuria ongelmia läheisille ja yhteiskunnalle. Logiikkasi ontuu. Suurin osa kannabiksen käyttäjistä käyttää sitä kohtuudella, aivan samoin kuin suurin osa alkholinkin käyttäjistä. [/quote] Sinun kanssasi en ala väitellä, mutta laitan ranskalaisilla viivoilla selvennyksen: - 1 ystävä ja 1 entinen naapuri kannabiksen takia pysyvästi mielisairaana - Mieheni läheinen ystävä aloitti kannabiksesta, siirtyi hallusinogeeneihin ja sairastaa nyt skitsofreniaa, on työkyvytön - Oma sukulaiseni aloitti kannabiksella, siirtyi sittemmin kokaiiniin ja myi itseään saadakseen lisää huumeita - Eräs paikallinen, ennen suosittu nainen asuinkaupungissani aloitti kannabiksella, nyt vetää MDMA:ta ja on rahaton ja yksin, arvaamaton, sairas. Siinä teille ihmisiä, jotka ovat käyttäneet ah niin vaaratonta kannabista. Ja nämä ovat vasta murto-osa kannabiksesta aloittaneita, myöhemmin koviin huumeisiin sortuneista ihmisparoista. Ap

[/quote]

Aivan. Olen pahoillani, että sinun läheisesi ovat hoitaneet ongelmiaan väärillä lääkkeillä, eivätkä ole hakeutuneet/saaneet oikeaa hoitoa ongelmiinsa. Lainaanpa Duodecimin terveyskirjastosta pienen pätkän sinua ja muitakin varten. Kirjoitus käsittelee alkoholiongelmaa, mutta päteen yhtä hyvin mihin tahansa päihteeseen:

Perinnölliset tekijät näyttelevät tärkeätä osaa erityisesti nuoruudessa alkavassa alkoholismissa. Hyvä alkoholin sietokyky tai vaikeus tunnistaa humaltumisensa astetta tai kummatkin ovat rakenteellisia riskitekijöitä, jotka altistavat alkoholiriippuvuuden kehittymiselle. Monet psykiatriset häiriöt lisäävät alkoholin ongelmakäyttöä ja alkoholiriippuvuuden kehittymisriskiä, koska alkoholin käyttöön turvaudutaan usein eriasteisten ahdistus-, pelko- ja masennusoireiden lievittämiseksi. Varsin usein etenkin jaksottaisen alkoholin käytön taustalla voi olla hoitamaton, vakava depressio (ks. «Masennustilat eli depressiot»2) tai kaksisuuntainen mielialahäiriö (ks. «Kaksisuuntainen (maanis-depressiivinen) mielialahäiriö (F31)»3). Toisaalta alkoholin ongelmakäyttö ja alkoholiriippuvuus kaikkine seurauksineen sekä aiheuttaa että vaikeuttaa ahdistus-, pelko-, unettomuus- ja masennusoireita. Psykologisella tasolla alkoholin väärinkäyttö voidaan nähdä keinona paeta psyykelle sietämätöntä avuttomuuden tunnetta ja depressiivistä lamaantumista.

Alkoholin jatkuva käyttö aiheuttaa alkoholismiin perinnöllisesti alttiilla henkilöillä muutoksen aivojen toiminnassa, jotka monien kohdalla tekevät alkoholin hallitun tai pienimuotoisen käytön lähes mahdottomaksi. Tällöin ainoa keino on usein täysraittius vähintään usean viikon ajan, usein ainakin 3–6 kuukauden ajan, ja monien kohdalla myös pysyvästi.

Tällä yritän kertoa, että alkoholikaan ei muodostu riippuvuusongelmaksi kuin tietylle prosentille ihmisistä, samoin huumeet.

Ikävä, että sinun lähipiirissäsi on heitä useampia. Läheisen riippuvuuden kanssa eläminen on varmasti tuskallista ja vaikeaa.

Vierailija
297/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä vielä otanta Duodecim-lehden (siis suomalaisten lääkäreiden) kannabista käsittelevästä jutusta:

Tähän mennessä tehty tieteellinen tutkimus kuitenkin osoittaa, että kannabiksen haitallisia terveysvaikutuksia on tarkoitushakuisesti liioiteltu, ja kannabinoideilla voi jopa olla tärkeitä hoidollisia vaikutuksia. Valtaosalle kannabiksen käyttäjistä ei aiheudu todettavaa fyysistä tai psyykkistä haittaa edes pitkäaikaiskäytössä (Lancet 1995). Hyvinvoinnistaan välittävien käyttäjien pitäisi kuitenkin tietää, että kannabispäihtymys lisää todennäköisesti liikennetapaturmariskiä. Alkoholin ja kannabiksen yhteisvaikutus suurentaa sitä vielä huomattavasti. Kannabiksen polttaminen vaurioittaa hengitysteitä. Hengityksen pidättäminen ja kannabissavujen syvään hengittäminen lisäävät hiukkasten ja tervan kulkeutumista ja kertymistä hengityselimiin. Säännöllinen päivittäinen tai lähes päivittäinen käyttö voi johtaa riippuvuuteen, mutta vieroitusoireet ovat hyvänlaatuisia ja lieviä. Raskautta harkitsevien tai raskaana olevien naisten ei pidä polttaa kannabista, koska ennenaikaisen synnytyksen todennäköisyys lisääntyy. Psyykkisistä vaikeuksista kärsivät nuoret ovat erityinen riskiryhmä, ja erityisesti runsas kannabiksen poltto voi aiheuttaa psykoosin tai vaikeuttaa siitä kuntoutumista (Hall ym. 1994).

Vierailija
298/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.02.2015 klo 13:31"]

[/quote]

Samaa mieltä. Ei missään tapauksessa huumeita ja taistelen itse henkilökohtaisesti kannabista vastaan niin pitkään, kun elän. Ilmiannan ja teen jokaisen kannabisnistin elämästä helvettiä.

Kyllä te paljastutte ennenpitkään!

Vierailija
299/354 |
19.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan ihminen, jolla on kaikki elämässä suurinpiirtein kunnossa, ei siirry kannabiksesta kovempiin aineisiin. Siinä ei yksinkertaisesti ole mitään järkeä. Mielenterveysongelmaisille, ahdistuneille, traumojaan pakeneville ja muille vastaaville kovemmat aineet toimivat pakona todellisuudesta. Monet ystävistäni käyttävät kannabista eikä heillä ole mitään mielenkiintoa siirtyä kovempiin, sillä elämä on mallillaan. On töitä, opiskelupaikka, puoliso, kiva perhe. Kannabis rentouttaa ja tuo uusia näkökulmia, toimii loistavana viihteenä, ei krapulaa ei mitään seuraavana päivänä. Meditointiin ihan loistava väline. Ystäväni eivät käy hitaalla, löytyy yrittäjää, toimittajaa, hammaslääkäriä ja vaikka mitä. Kaikilla elämä pyörii ihan niinkuin tavan pertillä konsanaan. Se siitä porttiteoriasta...

Vierailija
300/354 |
20.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eivätkö kannabiksen käyttäjät muka pidä itseään rikollisina?

Melko pöyristyttävää jos eivät.