Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu

Vierailija
23.11.2021 |

Mulla on 10kg liikaa. Syön täysin suositusten mukaisesti, enkä laihdu. Lasken myös kalorit ja kirjaan kaikki syömiseni.

Kommentit (195)

Vierailija
81/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa, jota karppaus häiritsee. Onhan se outoa kun he syövät ruokaa, jota ei ole kevennetty rasvaa poistamalla ja lisäaineita lisäämällä. Aito ruoka pitää nälkääkin hyvin, joten ylensyönti on mahdotonta.

Hörhöjähän he ovat.

Eihän karppaus mitenkään poissulje, ettei ihminen voisi käyttää rasvattomia tuotteita tai lisäaineita. Rasvattomia maitotuotteita voi käyttää tai light-leikkeleitä jne.

Karppaajat ei syö keinoruokaa.

Vierailija
82/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokasuosituksissa suositellaan öljyjä, pähkinöitä ja kalaa. Mitähän kevyttä ja keinotekoista niissä on?

Jätit ne keinoruuat mainitsematta. Oletko ihan viisas?

Ruokaviraston sivuilla ei aikuisen ruokasuosituksissa ole mitään keinotekoista mainittuna. Kasviksia, kalaa, täysjyväviljaa, pähkinöitä ja siemeniä. Kannustetaan rajoittamaan lihatuotteita ja punaista lihaa. 

Jospa lukisit ne suositukset, siellähän ne kerrotaan.

Minä luin, mutta luitko sinä? Ruokaviraston sivuilla olevista suosituksista en löydfä mitään tukemaan väitettäsi. Löydätkö sinä ja jos löydät, niin kerrotko muillekin?

Surullistahan se on, ettet ymmärrä. Olen pahoillani puolestasi.

Auttamisen sijaan vain trollaat. Itse olet säälittävä. Hankkisit elämän.

Mitä apua haluat?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa, jota karppaus häiritsee. Onhan se outoa kun he syövät ruokaa, jota ei ole kevennetty rasvaa poistamalla ja lisäaineita lisäämällä. Aito ruoka pitää nälkääkin hyvin, joten ylensyönti on mahdotonta.

Hörhöjähän he ovat.

Eihän karppaus mitenkään poissulje, ettei ihminen voisi käyttää rasvattomia tuotteita tai lisäaineita. Rasvattomia maitotuotteita voi käyttää tai light-leikkeleitä jne.

Mä olen kyllä nähnyt kaupassa vaikka mitä karppiherkkuja ja karppisokeria. Mutta eihän niitä karppaajat syö...

Vierailija
84/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitten kun joskus kuoleman kynnyksellä painan 30kg laitan kokovartalokuvan Facebook-profiiliin ja kirjoitan alle: vihdoinkin laiha.

Vierailija
85/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hörhöjähän he ovat.

Mä olen kyllä nähnyt kaupassa vaikka mitä karppiherkkuja ja karppisokeria. Mutta eihän niitä karppaajat syö...

Eivät syökään. Kaupassa on paljonkin sellaista, mitä karppaajat eivät syö.

Vierailija
86/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hörhöjähän he ovat.

Eiköhän karppaajiakin ole aika monenlaista? 

Vierailija
87/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruokasuosituksissa suositellaan öljyjä, pähkinöitä ja kalaa. Mitähän kevyttä ja keinotekoista niissä on?

Ruokaviraston sivuilla ei aikuisen ruokasuosituksissa ole mitään keinotekoista mainittuna. Kasviksia, kalaa, täysjyväviljaa, pähkinöitä ja siemeniä. Kannustetaan rajoittamaan lihatuotteita ja punaista lihaa. 

Minä luin, mutta luitko sinä? Ruokaviraston sivuilla olevista suosituksista en löydfä mitään tukemaan väitettäsi. Löydätkö sinä ja jos löydät, niin kerrotko muillekin?

Mitä apua haluat?

Kerrot vaikka tarkemmin mitä keinotekoista ja "kevyttä" on ruokaviraston aikuisen ruokasuosituksissa.

Vierailija
88/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua haluat?

Kerrot vaikka tarkemmin mitä keinotekoista ja "kevyttä" on ruokaviraston aikuisen ruokasuosituksissa.

Vähärasvaiset  ja rasvattomat"tuotteet" ja sopimattomat rasvat. Esim.

Vierailija
89/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suositukset ei sovi jokaiselle ihmiselle.

Itse olin pullukampi kun koetin syödä suositusten mukaisesti 5 kertaa päivässä. Olo oli koko ajan tukkoinen.

Nyt skippaan aamupalan kokonaan enkä syö välipalojakaan vaan 1-2 kertaa päivässä kunnon aterian ja olen paljon hoikempi. Eilen alkoi olla vähän nälkä vasta seitsemältä illalla.

Laitatko listaa siitä mitä syöt?

Mulla ainakin joku aamupuuro tekee vaan isomman nälän jonkun ajan kuluttua ja helposti sit mussuttaa jotain pitkin päivää.

Mulla on aivan sama kuin tässä! Olisiko niin, että perusterveelle aikuiselle nuo suositukset eivät välttämättä sovi vaan niissä on ajateltu koko väestön keskiarvoa (eli myös kasvavia lapsia ja nuoria tai vanhuksia joiden täytyy pitää paino riittävän terveellä tasolla)?

Sitten on olemassa se aamupalamyytti myös josta ravintoneuvojat eivät halua luopua. Itselleni ei myöskään nuo puurot sovi paitsi riisipuuro suolaisena, mutta se onkin jo lämmin ruoka kun lisään jotain proteiinia ja kasviksia siihen.

Näin kun syön niin turvotukset pysyvät tosiaan poissa, nälkä tuntuu normaalilta aamuisin, syön kun oikeasti tulee se olo, että nyt voisi syödä. Eikä närästä.

Vierailija
90/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua haluat?

Ruokaviraston suosituksessa ainoat viiteet vähärasvaiseen tai rasvattomaan on enintään 1% rasvaa sisältävän maidon tarjoaminen yhdeksi ruokajuoma vaihtoehdoksi. Sekä kannustus käyttämään vähärasvaisempaa lihaa. Rasvattomista ei puhuta missään kohtaa tai muista rasvoista ei puhuta ollenkaan.  Minusta tuo on aika pieni osa annettuja suosituksia, joten tuonko perusteella koko suositus on sinusta väärin? Kalaa ei kannata syödä 2-3 kertaa viikossa tai kasviksia vähintää 500 grammaa päivässä?

Vierailija
91/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suositukset ei sovi jokaiselle ihmiselle.

Itse olin pullukampi kun koetin syödä suositusten mukaisesti 5 kertaa päivässä. Olo oli koko ajan tukkoinen.

Nyt skippaan aamupalan kokonaan enkä syö välipalojakaan vaan 1-2 kertaa päivässä kunnon aterian ja olen paljon hoikempi. Eilen alkoi olla vähän nälkä vasta seitsemältä illalla.

Laitatko listaa siitä mitä syöt?

Mulla ainakin joku aamupuuro tekee vaan isomman nälän jonkun ajan kuluttua ja helposti sit mussuttaa jotain pitkin päivää.

Mulla on aivan sama kuin tässä! Olisiko niin, että perusterveelle aikuiselle nuo suositukset eivät välttämättä sovi vaan niissä on ajateltu koko väestön keskiarvoa (eli myös kasvavia lapsia ja nuoria tai vanhuksia joiden täytyy pitää paino riittävän terveellä tasolla)?

Sitten on olemassa se aamupalamyytti myös josta ravintoneuvojat eivät halua luopua. Itselleni ei myöskään nuo puurot sovi paitsi riisipuuro suolaisena, mutta se onkin jo lämmin ruoka kun lisään jotain proteiinia ja kasviksia siihen.

Näin kun syön niin turvotukset pysyvät tosiaan poissa, nälkä tuntuu normaalilta aamuisin, syön kun oikeasti tulee se olo, että nyt voisi syödä. Eikä närästä.

Ihan jokaisen kannattaisi syödä siten kuin itseltä hyväksi tuntuu. Juuri niin kuin sinä teet. Suositusruoka perustuu ruokateollisuuteen, ei suinkaan terveyteen. Tätä ei moni tajua.

Vierailija
92/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tai voisiko esim. ateriarytmissä vaikuttaa mitä syöt? 1 mega-ateria vai 3 ateriaa+2 välipalaa joilla syödään yhteensä vähemmän kuin tuolla yhdellä mega-aterialla? Lisäksi huomioitava, että suosituksissa ateriarytmissä noista välipaloista kommentoidaan niitä syötävän tarvittaessa. Mikäli menen töiden jälkeen treeneihin, niin saatan kaivata välipalaa jaksaakseni treenata. Ilman treeneja en tarvitse välipala. 

Vierailija
93/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika on rasvattomissa/vähärasvaisissa tuotteissa? Onko ne ne kammottavat lisäaineet? Veikkaan että ette ole tutustuneet tutkittuun tietoon lisäaineista ja siitä, miksi niitä käytetään.

Vierailija
94/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä apua haluat?

Ruokaviraston suosituksessa ainoat viiteet vähärasvaiseen tai rasvattomaan on enintään 1% rasvaa sisältävän maidon tarjoaminen yhdeksi ruokajuoma vaihtoehdoksi. Sekä kannustus käyttämään vähärasvaisempaa lihaa. Rasvattomista ei puhuta missään kohtaa tai muista rasvoista ei puhuta ollenkaan.  Minusta tuo on aika pieni osa annettuja suosituksia, joten tuonko perusteella koko suositus on sinusta väärin? Kalaa ei kannata syödä 2-3 kertaa viikossa tai kasviksia vähintää 500 grammaa päivässä?

Kyllä se rasvaton maito siellä suosituksissa on edelleenkin.  Ja rasvoiksi suositellaan ihmisen elimistölle sopimattomia rasvoja.

Vähärasvainen liha on huono vaihtoehto pelkästään, myös rasvaista lihaa tarvitaan.

Vierailija
95/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika on rasvattomissa/vähärasvaisissa tuotteissa? Onko ne ne kammottavat lisäaineet? Veikkaan että ette ole tutustuneet tutkittuun tietoon lisäaineista ja siitä, miksi niitä käytetään.

Ehkä se on niin, että sinä et ole tutustunut tutkimuksiin. Keinoruoka ei ole millään tavalla hyväksi.

Vierailija
96/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä se on niin, että sinä et ole tutustunut tutkimuksiin. Keinoruoka ei ole millään tavalla hyväksi.

Tollaista termiä kuin "keinoruoka" ei ole edes olemassa. Kerro edes yksi luotettava tutkimus, jossa väitetään noin niinkuin itse väität

Vierailija
97/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä, olen mies ja laihdun todella helposti jos vain haluan.

Vierailija
98/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tollaista termiä kuin "keinoruoka" ei ole edes olemassa. Kerro edes yksi luotettava tutkimus, jossa väitetään noin niinkuin itse väität

Ei varmaan sellaista "termiä" olekaan. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että viralliset suositukset perustuvat keinotekoiseen ruokaan.  Et ole ainoa, joka tätä ei suostu ymmärtämään.

Vierailija
99/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hörhöjähän he ovat.

Ei niin, karppaajat syö ruokaa.

Vierailija
100/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Rasvan ja energian puute.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä viisi