Haittaako sinua jos ihmisellä on muuten siisti olemus mutta hampaat vinksin vonksin?
Kiinnitän siis itse huomiota toisten hampaisiin kun itsellä se on suuri suru ettei ole tasaista hammasrivistöä. Mutta nuo muut eivät tunnu olevan moksiskaan! Esim. juuri oli jotain tarkkoja kuvia siitä meikkitaitelija Hulkkosesta niin kiinnittikö kukaan huomiota hänen hampaisiin kuinka epätasaiset ovat? Ja kuitenkin tuollainen julkinen ammatti että kasvoja katsotaan läheltä ja tarkasti?
Niin onko sillä loppujen lopuksi väliä?
Kommentit (44)
Jos purenta on kunnossa niin ihan sama. Itse kävin aikuisiällä huonon purennan vuoksi 4v oikomishoidon. Toisaalta jos rahaa on niin miksi ei oikoisi esteettisestikin. Ennemmin se kuin vaikka botoxit.
Vierailija kirjoitti:
Riippuu kai olisiko rahaa tehdä mitään asialle vai ei. Ja missä iässä se on enää järkevää. Jos rahaa ei ole tai uskallusta, suu on mikä on.
Kyllä olen nähnyt ihan varakkailla, hyväpalkkaisillakin ihmisillä tuollaisia hampaita joista avauksessa kirjoitin.
Ei haittaa, jos ovat siistit ja puhtaat. Ei meillä vanhemmilla ihmisillä hampaita oiottu pelkästään esteettisistä syistä lapsina, ja koska purenta on aina ollut kunnossa, ei ole ollut mitään syytä niitä oikoa myöhemminkään. Jos ei minua joku hyväksy vinkkelihampaiden takia, omapa on menetyksensä.
Mä en yleensä katso ihmisten suuhun ja tuomitse heitä hampaiden perusteella. Jos hengitys tuoksuu hyvältä ja hampaat ovat puhtaat eivätkä plakkikerroksen alla, se riittää.
Mulla itselläni on hampaat vinksin vonksin, mutta se ei haittaa minun elämääni. Jos jotakuta haittaa niin kunhan eivät sano minulle siitä niin eipähän paljoa kiinnosta.
Vai että siistin olemuksen lisäksi pitäis hampaatkin olla siistissä rivissä? Ei kaikkea voi vaatia, ei haittaa, vaikka saatan sen huomatakin jos on jotenkin huomiotaherättävän näköiset
Hampaiden tehtävä on pureksia ruokaa. Ei niiden tarvitse näyttää nätiltä
Jos ei ole kumppani niin ei haittaa ,kuolisin kyllä murheeseen kun maailma on täynnä ihmisiä joilla on kaikki vinksin vonksin tai ainakin heikun keikun.
Olet tuijottanut liikaa jenkki paska posliinia,kenelläkään ei ole tuollaisia hampaita vaan rahalla hankittua turhuutta,jotka seuraava vastaan tulija voi luuvitosella lyödä kurkkuun.Katsokaa trumppia ja meidän 80.v ihmisiä on purukalustossa eroa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en yleensä katso ihmisten suuhun ja tuomitse heitä hampaiden perusteella. Jos hengitys tuoksuu hyvältä ja hampaat ovat puhtaat eivätkä plakkikerroksen alla, se riittää.
Mulla itselläni on hampaat vinksin vonksin, mutta se ei haittaa minun elämääni. Jos jotakuta haittaa niin kunhan eivät sano minulle siitä niin eipähän paljoa kiinnosta.
Mulla ei edes hengitys tuoksu hyvältä. Hampaat ehjät ja kiitosta puhtaudesta saaneet. Näin 50v ei niemirisoja poisteta ja niihin kertyy proppuja. Melko ahdistavaa kun kartan ihmisiä tämän vuoksi.
Ei todellakaan haittaa, päinvastoin. En halua tänne amerikkalaista muovikulttuuria enää yhtään enempää. Nyt jo kaikki nuoret naiset näyttää samanlaisilta toppahuulineen ja karvaripsineen. Vielä siihen muovihampaat päälle niin ei kiitos.
No pikkuhiljaa alkaa olla "muotia" myös vähän persoonallisemmat, ts. ei suora laminaattirivistö, hampaat. Minusta sellaiset överivalkoiset ja -kokoiset laminaattilegot on rumemmat kuin normaalit laittamattomat hampaat, mutta makunsa kullakin.
Vierailija kirjoitti:
Jos purenta on kunnossa niin ihan sama. Itse kävin aikuisiällä huonon purennan vuoksi 4v oikomishoidon. Toisaalta jos rahaa on niin miksi ei oikoisi esteettisestikin. Ennemmin se kuin vaikka botoxit.
Miksi hoitaa esteettisesti, kun ei sitä itse niitä hampaita katsele, muuta kuin hampaita pestessä. En todellakaan alkaisi mihinkään oikomishoitoihin esteettisyyden takia ihan vaan muita ihmisiä varten.
Hampaiston kunto riippuu kuinka moderni ruokavalio on. Metsästäjä-keräilijöillä oli suorat hampaat. Viljan ja muun kypsennetyn ruuan myötä hampaat alkoivat menemään vinksin vonksin. Tuo suoran hammasrivistön ihailu on siis hieman paradoksaalista, sillä sitä esiintyy luonnostaan vain alkuperäisväestöillä. Mitä modernimmin elää, sitä sekopäisemmät hampaat on
En kiinnitä mitään huomiota, ei kiinnosta. Ihmisillä on hampaat miten on jos on. Amerikkalainen barbienukkeilu on sekopäistä, kaikki pitää olla feikkiä muovia.
No riippuu millä lailla. Raja "hieman", "persoonallinen" ja "ruma" välillä on häilyvä...... Ei haittaa muiden hampaat yleensä, ellei ihan silmiin pistävä, omat haittaa.
Suomalaisten julkisten hammaslääkärien mukaan kaikki on hyvä, ja "vähän"= vaikka hampaita puuttuisi tai ne työntyisivät rivistä ulos ja kääntyisivät sivuttain.
Riippuu kai olisiko rahaa tehdä mitään asialle vai ei. Ja missä iässä se on enää järkevää. Jos rahaa ei ole tai uskallusta, suu on mikä on.