IS: Hallituspuolueiden kannatus on enää 42%, oppositiopuolueiden 58% - "Liikaa pieniä tulipaloja, parahdetaan Kokoomuksen sisältä"
https://www.is.fi/politiikka/art-2000010819445.html
" Kun se ero repeää tuollaiseksi, niin onhan se aina huolestuttavaa. Jos kuntavaalit pidettäisiin nyt, demarit voittaisivat ne, kokoomuksesta tunnustetaan."
Viimeisin niitti tulee olemaan työllisyysvalheet. Piti mukamas tulla 100 000 uutta työpaikkaa, mutta työttömiä on tullut ~13% lisää vuoden aikana. Yritysten konkurssien määrä on ennennäkemätön.
Kommentit (50)
Trumpiaki äänesti enemmistö amerikkalaisista. Ja Juha Tapion musiikki on suosittua. Joskus kansan mielipide on vaan paskaa.
24,2% on aika huikea luku demareille. Lähestytään 70-luvun aikoja kun oli 30% kannatus. Ajoivat kyllä silloinkin mm. korkeampia lapsilisiä sekä apua opiskelijoille.
Mikä puolue ajaisi sitä asiaa että tänne kannattaa investoida ja tehdä lapsia? Ei ainakaan mikään nykyisistä puolueista, niin hallituksen kuin oppositionkaan sisällä.
Satonen lentelee kehitysmaissa anelemassa tänne orjapalkalla töihin sienien ja marjojen poimijoita. Tämä ei ole viennin edistämistä vaan ihmiskauppaa.
Pidin itseäni joskus sivistysporvarina, mutta en nykyisellään voi kyllä äänestää mitään puoluetta, varsinkaan näitä nykyisiä "oikeistolaiseksi" itseään kutsuvia. Ei heitä myöskään pienen tai pk-yrittäjän asiat kiinnosta, ainoastaan jättimäisten yritysten lobbarit saavat äänensä esille.
Nykyinen persuhallitus on jopa epäsuositumpi kuin edellinen persuhallitus.
Olen sitä mieltä, että aikuisen, terveen, yksilön pitää itse kantaa vastuuta itsestään. Yhteiskunta hoitaa heikoimmat, sairaat ja vanhat, mutta ei laiskoja.
Olen myös sitä mieltä, että hartaat isla min uskoiset mus limit, eivät integroidu Suomeen. Ja olen erittäin huolissani Ruotsin tilanteesta, jossa nämä ryhmittymät ovat ghetto utuneet ja jengi ytyneet, elävät rötöksillä ja huu mekaupalla. Haluan, että meillä päättäjät tekevät kaikkensa, saadakseen maasta ulos pape rittomat ja rötös telijä, sekä yhteiskunnan tuella siipeillevät ulkit.
Olen siis keski-ikäinen ja -tuloinen, työssäkäyvä, koulutettukin, perheellinen Perussuomalainen.
Mikäli sinä vastustat näitä seikkoja tai olet eri mieltä, olet hyvä SDP:n, Vihreiden ja vasemmiston ja Keskustan kannattaja.
Minun ukkini on vannoutunut SDP:n kannattaja Kun kysyin mitä mieltä hän on noista kahdesta seikasta (yksilön vastuusta ja ma muista), hän oli samaa mieltä kuin minä. Hmmm. Joskus olisi hyvä miettiä miten maailma on muuttunut, vanhuksetkin voisivat päivittää ajatusmaailmaansa.
Suomen talouskasvu on koko maailman kymmeneksi hitainta. Osoittaa kaiken tarvittavan persujen taloustietämyksestä.
Vierailija kirjoitti:
Trumpiaki äänesti enemmistö amerikkalaisista. Ja Juha Tapion musiikki on suosittua. Joskus kansan mielipide on vaan paskaa.
Tehdään nyt se selväksi, että persoonana ja henkilönä pidän tyyppiä häiriintyneenä narsistina.
Mutta hänen talouspolitiikkansa johti todella kovaan talouskasvuun ja työttömyyden taittumiseen. Käytännössä ainoita "häviäjiä" olivat ja ovat ne jotka pyrkivät maahan laittomasti.
Valtaosaa amerikkalaisista kiinnostaa oma selviytyminen ja oma napa. Hän palvelee näiden ihmisten etua.
Ei niiden joille esim. aborttikysymykset tai ulkomaiden konfliktit ovat tärkeämpi prioriteetti kuin pienten entisten teollisuuskaupunkien massatyöttömyys.
Vierailija kirjoitti:
24,2% on aika huikea luku demareille. Lähestytään 70-luvun aikoja kun oli 30% kannatus. Ajoivat kyllä silloinkin mm. korkeampia lapsilisiä sekä apua opiskelijoille.
Mikä puolue ajaisi sitä asiaa että tänne kannattaa investoida ja tehdä lapsia? Ei ainakaan mikään nykyisistä puolueista, niin hallituksen kuin oppositionkaan sisällä.
Satonen lentelee kehitysmaissa anelemassa tänne orjapalkalla töihin sienien ja marjojen poimijoita. Tämä ei ole viennin edistämistä vaan ihmiskauppaa.
Pidin itseäni joskus sivistysporvarina, mutta en nykyisellään voi kyllä äänestää mitään puoluetta, varsinkaan näitä nykyisiä "oikeistolaiseksi" itseään kutsuvia. Ei heitä myöskään pienen tai pk-yrittäjän asiat kiinnosta, ainoastaan jättimäisten yritysten lobbarit saavat äänensä esille.
En tiedä mistä ovat kiinnostuneita, puhuvat sekavia ja käyttäytyvät kuin siat pell.. eikun siathan ovat siistejä eläimiä. Vaikuttaa siltä etteivät ymmärrä ja välitä kestään muusta kuin itsestään.
Vierailija kirjoitti:
Olen sitä mieltä, että aikuisen, terveen, yksilön pitää itse kantaa vastuuta itsestään. Yhteiskunta hoitaa heikoimmat, sairaat ja vanhat, mutta ei laiskoja.
Olen myös sitä mieltä, että hartaat isla min uskoiset mus limit, eivät integroidu Suomeen. Ja olen erittäin huolissani Ruotsin tilanteesta, jossa nämä ryhmittymät ovat ghetto utuneet ja jengi ytyneet, elävät rötöksillä ja huu mekaupalla. Haluan, että meillä päättäjät tekevät kaikkensa, saadakseen maasta ulos pape rittomat ja rötös telijä, sekä yhteiskunnan tuella siipeillevät ulkit.
Olen siis keski-ikäinen ja -tuloinen, työssäkäyvä, koulutettukin, perheellinen Perussuomalainen.
Mikäli sinä vastustat näitä seikkoja tai olet eri mieltä, olet hyvä SDP:n, Vihreiden ja vasemmiston ja Keskustan kannattaja.
Minun ukkini on vannoutunut SDP:n kannattaja Kun kysyin mitä mieltä hän on noista kahdesta seikasta (yks
Tämä on tätä yhden asian jauhamista. Tutustu oikeisiin lukuihin, jotka löytyvät mm. Migrin ja VVM (valtiovarainministeriön) sivuilta.
Toimeentulotukeen menee ~0,8% valtion budjetista ja muuttajien kotouttamiseen ~52 miljoonaa euroa vuodessa, joka on valtion 87,9mrd.€ budjetista niin marginaalinen osuus etten jaksa edes laskea prosenttilukua.
Tämän valtion ongelmat ovat paljon syvempiä kuin nämä persujen hokemat köyhien ja ulkomaalaisten vihaamiset. Velkaantumiskehitys on alkanut jo kauan sitten kun täällä asui noin 10 000 ulkomaalaista.
Vierailija kirjoitti:
Minun ukkini on vannoutunut SDP:n kannattaja Kun kysyin mitä mieltä hän on noista kahdesta seikasta (yks
Sen mainitseminen, että vanhuksetkin voisivat päivittää ajatusmaailmaansa, kertoi kaiken mahdollisen jonnepersusta, mutta ei mitään vanhuksista.
Keski-ikäinen my ass. Joku vigelius siellä öyhöttää.
Vierailija kirjoitti:
Suomen talouskasvu on koko maailman kymmeneksi hitainta. Osoittaa kaiken tarvittavan persujen taloustietämyksestä.
Mitä itse olet tehnyt talouskasvun hyväksi?
25% suomalaisista katsoo, että hallituksella on oikea suunta, hallituksen suosio ennätysalhainen 42%. Persujen mitattu suosio viimeisissä demokraattisissa vaaleissa 7,6%. Ohittaneet kokoomuksen ylimielisimpänä puolueena- osaamattomin johto puoluebarometrissä.
Kokoomuksen ja demareiden ero 5,5%
Orpo: Meillä on manaatti. Purra:olemme kanan asialla. Sannan vika.
Vierailija kirjoitti:
Siellä 54% ei ymmärrä lukemaansa ja 21% ei osaa lainkaan lukea. Niiltä ei voi mitään vaatia.
Vierailija kirjoitti:
No eikös ihmiskauppa ole aina ollut keski-ikäisten miesten osaamisen vahvinta aluetta?
Vierailija kirjoitti:
Äänestyspäätöksesi perustuu vain yhteen asiaan, persujen tunneperäiseen pelotteluun. Heidän käytöksensä ja täydellisen osaamattomuutensa johtaa tämän maan banaanivaltioksi. Mutta ehkä sinulle riitttää ettei maahanmuuttajia ole tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Olen SDP:n kannattaja ja samaa mieltä vaarisi kanssa asioista. Ehkä sinä olet se joka ei ymmärrä ja voisit päivittää näkemyksesi siihen, että maahanmuuttopolitiikka ei tarkoita suomalaisten natiivien ihmisoikeuksien polkemista ja köyhdyttämistä käyttäen tekosyynä muslimeja joille te persut muuten ette tee yhtään mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä itse olet tehnyt talouskasvun hyväksi?
Kysy sitä niiden firmojen toimitusjohtajilta- ja entisiltä työntekijöiltä, jotka ovat edellisten konkurssien takia työttömänä.
Veikkaan että hallitus ei kestä 20-30% kannatusta vaan RKP lähtee tuossa vaiheessa pois. Mistään kansan mandaatista ei voida puhua siinä vaiheessa jos uusintavaalit johtaisivat siihen, että SDP saisi yksin enemmän kannatusta kuin koko hallitus yhteenlaskettuna.
Tähän tuskin kuitenkaan päästään ennen 2025 loppua - 2026 alkua.
Ei muuta kuin ennen aikaiset vaalit! Tätä samaa ennenaikaisuuttahan PM kokee kerran viikossa...
Hallitukset viimeisen 20 vuoden aikana (lasken keskustan oikeistoksi, koska ne ovat yksityisyrittäjien puolue):
Alkaen 2003 Jäättenmäki, oikeisto
Vanhanen, oikeisto
Kiviniemi, oikeisto
Katainen, oikeisto
Stubb, oikeisto
Sipilä, oikeisto
Rinne/Marin, vasemmisto
Orpo, oikeisto
Ja oikeisto väittää, että vasemmiston taloudenhoito on Suomen surkeuden syytä.
Jaa. Suurimpana ongelmana näen ideologian joka hyödyttää vain harvoja.
Kokoomus ei vastusta tulonsiirtoja - kunhan ne ovat tulonsiirtoja pienituloisilta rikkaille, terveystaloille sekä lääkeyhtiöille.
Kehotetaan menemään töihin ilmaiseksi, jotta edellämainitut saavat suurempia osinkoja.
Omahyväisyydessään unohtavat sen, ettei maa ole diktatuuri. Rangaistus kyseisestä ylimielisyydestä näkyy viimeistään 2 vuoden päästä Eduskuntavaaleissa ellei hallituskoalitio hajoa ennen sitä. Miksi? Koska vain murto-osa kansasta on mitään suurpääoman edustajia tai pääomatuloilla eläviä.