Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi en laihdu

Vierailija
23.11.2021 |

Mulla on 10kg liikaa. Syön täysin suositusten mukaisesti, enkä laihdu. Lasken myös kalorit ja kirjaan kaikki syömiseni.

Kommentit (195)

Vierailija
121/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika on rasvattomissa/vähärasvaisissa tuotteissa? Onko ne ne kammottavat lisäaineet? Veikkaan että ette ole tutustuneet tutkittuun tietoon lisäaineista ja siitä, miksi niitä käytetään.

Ehkä se on niin, että sinä et ole tutustunut tutkimuksiin. Keinoruoka ei ole millään tavalla hyväksi.

Tollaista termiä kuin "keinoruoka" ei ole edes olemassa. Kerro edes yksi luotettava tutkimus, jossa väitetään noin niinkuin itse väität

Ei varmaan sellaista "termiä" olekaan. Se ei kuitenkaan poista sitä tosiasiaa, että viralliset suositukset perustuvat keinotekoiseen ruokaan.  Et ole ainoa, joka tätä ei suostu ymmärtämään.

Edelleenkin niitä lähteitä väitteesi tueksi odottelen

Odota rauhassa.  Löydät haluamasi, jos kiinnostaa.

Ketään ei oikeasti kiinnosta. Minua ainakin ketuttaa lukea sinun huonosti kirjoitettuja avauksia jokaisessa laihdutus/ruokavaliokeskustelussa. 

Mitä jos vaikka linkkaat jonkun aiemman keskustelun aina tekee mieli avautua? Siten ne, joita sinun jutut kiinnostaa, voivat käydä lukemassa ne, ja loput voivat keskustella asiasta. 

Jos jotain, olet käännyttänyt monia ihmisiä pois karppauksesta, koska kukaan ei uskalla edes kokeilla karppausta sinun kirjoituksia luettuaan. 

Vierailija
122/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensinnäkin vähärasvainen tuote ei maistu miltään esim. oikean tuotteen rinnalla esim. jos verrataan voita margariiniin. Voi korostaa kaikkia hyviä ruoan makuja eikä sitä tarvitse ruokaan lisätä paljoa.

Nuoret naiset muuten usein välttelevät punaista lihaa ja veriruokia eettisistä tai terveyssyistä. Kuitenkin niissä on eniten rautaa ja proteiinia, b12-vitamiinia yms. Sitten sen ilmastotaistelun hintana voi olla anemia ja huono olo.

Olen nähnyt tiktokissa lukemattomia nuorten naisten "mitä syön päivässä"-videoita joissa nämä syövät jotain pientä smoothieta, pähkinää, kasviswokkia yms. aamusta iltaan ja mietin missä kunnossa noillakin on hampaat kun koko ajan on happohyökkäystä päällä.

Muuten ovat sen oloisia, että sillä ruokavaliollakin pitäisi kunnolla lisätä edes ruokavalion mukaisia lämpimiä aterioita eikä pupeltaa koko ajan jotain. Ihminen ei ole lehmä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laske mielummin ne hiilarit kuin kalorit. Rentoudu äläkä "kyttää itseäsi" liikaa. Lepää, ole stressaamatta.

Tätähän hoetaan kovasti ettei pitäisi kytätä ja pitäisi rentoutua, mutta ei kyllä mulla toimi. Kyllä mun pitää kiinnittää huomiota siihen miten syön ja mitä teen. Muutenkin kun tutkitustikin tiedetään, et ihmisillä on taipumus luulla ruokavaliostaan vaikka mitä mikä ei vastaa totuutta, niin jos vielä luopuu siitä tarkkailusta, niin mitähän siitäkin tulee.

No, tunnet itsesi, ap. Voihan se sulla toimiakin

Vierailija
124/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jotkut ei edes ymmärrä lukemaansa. Niin kuin sinä.

Samalla vaivalla olisit sivistänyt minua, mutta se toki vaatisi osaamista. 

Vierailija
125/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä vika on rasvattomissa/vähärasvaisissa tuotteissa? Onko ne ne kammottavat lisäaineet? Veikkaan että ette ole tutustuneet tutkittuun tietoon lisäaineista ja siitä, miksi niitä käytetään.

Rasvan ja energian puute.

Millähän fysiikan laieilla ruoka, jossa on vähemmän energiaa lihottaa enemmän?

Elimistön toiminta on kemiaa.

Kyllä. Mutta energian lait menee fysiikan puolelle. Ja mikäs kemia se on, joka lihottaa näissä kevyttuotteissa

Hehheh

Älä naureskele vaan kerro ihmeessä, jos kerran olet niin fiksu

Ymmärtäisitkö, jos kertoisin?

Jos käytät kunnollisia lähteitä väitteidesi tueksi niin varmasti ymmärrän.

Vierailija
126/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa, jota karppaus häiritsee. Onhan se outoa kun he syövät ruokaa, jota ei ole kevennetty rasvaa poistamalla ja lisäaineita lisäämällä. Aito ruoka pitää nälkääkin hyvin, joten ylensyönti on mahdotonta.

Hörhöjähän he ovat.

Eihän karppaus mitenkään poissulje, ettei ihminen voisi käyttää rasvattomia tuotteita tai lisäaineita. Rasvattomia maitotuotteita voi käyttää tai light-leikkeleitä jne.

Okei, sinulla ei siis ole lainkaan käsitystä siitä, mitä karppaus on. Sinä vain mouhoat täällä vuodesta toiseen, että kyllä karppaajat on ihan tymiä, öyh öyh. :)

Kerrotko sitten virallisen linjauksen karppauksesta ja miten moni itseään karppaajana pitävä tuota linjausta noudattaa? Kannattaa muuten huomioida, että kaikki viestit Vierailijalta ei ole saman ihmisen kirjoittamia. En ole ikinä kirjoittanut viestiä, jossa väittäisin karppaajia tyhmiksi. Jokainen tekee minusta omat valintansa mm. ruokavalionsa suhteen. Muiden valinnat eivät ole minulta mitenkään pois tai mitenkään vaikuta minun elämään. Keskustelupalstalla voin keskustella monenlaisista asioista ja ruokavaliot on yksi minua kiinnostava aihe muiden joukossa.

Wikipedia antaa meille oheisen määritelmän:

Vähähiilihydraattinen ruokavalio (VHH) eli karppaus (johdettu englanninkielisestä nimityksestä low carb) on erityisruokavalio, joka perustuu hiilihydraattien määrän rajoittamiseen sekä ravintorasvojen ja luontaisesti rasvaisten ruoka-aineiden käyttämiseen energianlähteenä.

Miten tiukkaan tuon kukin sitten tulkitsee esim. maitoa valitessaan. 

Eihän tuossa ole mitään tiukkaa valintaa. Valitaan paras eli rasvaisin.

Lue tiukkaa tulkinta, ei tiukkaa valintaa. Karppaaja voi valita maidoista kolmesta vaihtoehdosta minkä tahansa ja olla silti karppaaja.  Ei missään ole määrätty, että karppaajan pitää valita rasvaisin vaihtoehto.

Vierailija
127/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen nyt pitänyt 10 päivää kalorit max 1300/pvä. Painoa on lähtenyt 1,5kg, suurin osa tietty nestettä mutta ihan sama kunhan jotain lähtee.

Syön hyvin, aamu- ja iltapalan sekä 2 lämmintä ateriaa päivässä. Nälkä ei ole vielä tullut

Esim tänään olen syönyt turkkilaista jugurttia, 1/2 prk piltti mangososetta ja ruokalusikallinen mysliä, 1 ruisleipä ohuella juustosiivulla ja vähän oivariinia.

Lounaaksi söin 100g bratwurstia ja 150g kermahaudutettua hapankaalia (kermaa n 0,2dl)

Päivälliseksi teen normi lihamakaronilaatikon lihaliemeen 250g

illalla omena sekä ruisleipäsiivu juustolla

Noista tulee n 1100kcal joten 200 kcal pitää vielä keksiä jotain.

Vierailija
128/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä olen nyt pitänyt 10 päivää kalorit max 1300/pvä. Painoa on lähtenyt 1,5kg, suurin osa tietty nestettä mutta ihan sama kunhan jotain lähtee.

Syön hyvin, aamu- ja iltapalan sekä 2 lämmintä ateriaa päivässä. Nälkä ei ole vielä tullut

Esim tänään olen syönyt turkkilaista jugurttia, 1/2 prk piltti mangososetta ja ruokalusikallinen mysliä, 1 ruisleipä ohuella juustosiivulla ja vähän oivariinia.

Lounaaksi söin 100g bratwurstia ja 150g kermahaudutettua hapankaalia (kermaa n 0,2dl)

Päivälliseksi teen normi lihamakaronilaatikon lihaliemeen 250g

illalla omena sekä ruisleipäsiivu juustolla

Noista tulee n 1100kcal joten 200 kcal pitää vielä keksiä jotain.

Nyt taitaa olla energiat alakanttiin. 1500 kilokaloria on lähempänä totuutta.

Vierailija
129/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta energian lait menee fysiikan puolelle. Ja mikäs kemia se on, joka lihottaa näissä kevyttuotteissa

Hehheh

Mitkähän ne "kunnolliset" lähteet on?

Vierailija
130/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole ainoa, jota karppaus häiritsee. Onhan se outoa kun he syövät ruokaa, jota ei ole kevennetty rasvaa poistamalla ja lisäaineita lisäämällä. Aito ruoka pitää nälkääkin hyvin, joten ylensyönti on mahdotonta.

Hörhöjähän he ovat.

Eihän karppaus mitenkään poissulje, ettei ihminen voisi käyttää rasvattomia tuotteita tai lisäaineita. Rasvattomia maitotuotteita voi käyttää tai light-leikkeleitä jne.

Okei, sinulla ei siis ole lainkaan käsitystä siitä, mitä karppaus on. Sinä vain mouhoat täällä vuodesta toiseen, että kyllä karppaajat on ihan tymiä, öyh öyh. :)

Kerrotko sitten virallisen linjauksen karppauksesta ja miten moni itseään karppaajana pitävä tuota linjausta noudattaa? Kannattaa muuten huomioida, että kaikki viestit Vierailijalta ei ole saman ihmisen kirjoittamia. En ole ikinä kirjoittanut viestiä, jossa väittäisin karppaajia tyhmiksi. Jokainen tekee minusta omat valintansa mm. ruokavalionsa suhteen. Muiden valinnat eivät ole minulta mitenkään pois tai mitenkään vaikuta minun elämään. Keskustelupalstalla voin keskustella monenlaisista asioista ja ruokavaliot on yksi minua kiinnostava aihe muiden joukossa.

Vähähiilihydraattinen ruokavalio (VHH) eli karppaus (johdettu englanninkielisestä nimityksestä low carb) on erityisruokavalio, joka perustuu hiilihydraattien määrän rajoittamiseen sekä ravintorasvojen ja luontaisesti rasvaisten ruoka-aineiden käyttämiseen energianlähteenä.

Lue tiukkaa tulkinta, ei tiukkaa valintaa. Karppaaja voi valita maidoista kolmesta vaihtoehdosta minkä tahansa ja olla silti karppaaja.  Ei missään ole määrätty, että karppaajan pitää valita rasvaisin vaihtoehto.

Ei olekaan määrätty. Karppaaja valitsee silti sen rasvaisimman. Ihan terveyssyistä.

Vierailija
131/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan määrätty. Karppaaja valitsee silti sen rasvaisimman. Ihan terveyssyistä.

Mikä taho sinä olet määrittelemään mitä kukin k,arppaaja valitsee? Esimerkiksi maidossa osa voi hyvinkin valita muuta kuin punaista maitoa. 

Vierailija
132/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laske mielummin ne hiilarit kuin kalorit. Rentoudu äläkä "kyttää itseäsi" liikaa. Lepää, ole stressaamatta.

Tätähän hoetaan kovasti ettei pitäisi kytätä ja pitäisi rentoutua, mutta ei kyllä mulla toimi. Kyllä mun pitää kiinnittää huomiota siihen miten syön ja mitä teen. Muutenkin kun tutkitustikin tiedetään, et ihmisillä on taipumus luulla ruokavaliostaan vaikka mitä mikä ei vastaa totuutta, niin jos vielä luopuu siitä tarkkailusta, niin mitähän siitäkin tulee.

No, tunnet itsesi, ap. Voihan se sulla toimiakin

Täällähän on tuomittu joskus kaloritarkkailu syömishäiriötouhuksi. Minusta kaikki mikä lisää hallinnan tunnetta voi auttaa joillain tässäkin asiassa.

Kyllähän silloinkin kun talous on pielessä mietitään maksuaikatauluja ja mistä voisi säästää eikä mennä meiningillä "ostan sitä mikä hyvältä tuntuu", koska siinä missä tervettä hyvää on ostaa vaikka kohtuuhintaista ruokaa, palveluita yms. jonkun hyvä voi olla joku kallis merkkilaukku, auto tms. tai ostaa velaksi jotain turhaa jolloin sen "hyvän" takia talous on täysin pielessä.

Jotenkin kaiken pitää muka olla nykyään kivaa kun ennen syötiin vaikka viikko makaronia tai paastottiin jonkun asian eteen ja kukaan ei kauhistellut nälkävyö- tai painonhallinta-ajattelua.

Vierailija
133/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehheh

Tieteellisiä artikkeleita tai kirjoja tietysti. Ei mitään youtubevideoita tai blogeja

Vierailija
134/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä taho sinä olet määrittelemään mitä kukin k,arppaaja valitsee? Esimerkiksi maidossa osa voi hyvinkin valita muuta kuin punaista maitoa. 

En minä sitä määrittelekään. Karppaajat eivät syö "kevyttuotteita"

Vierailija
135/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli määrittelet, ettei karppaajaksi itseään kutsuva voi valita kevytmaitoa?

Vierailija
136/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hehheh

Tieteellisiä artikkeleita tai kirjoja tietysti. Ei mitään youtubevideoita tai blogeja

Kaikissa niissä on eläinrasva todettu hyväksi.

Vierailija
137/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärtänyt, karppaaja ei syö/juo "kevyttuotteita"

Vierailija
138/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hörhöjähän he ovat.

Jos sinun wikipedia-määritelmäsi mukaan karppaaja käyttää energianlähteenä mm. luontaisesti rasvaisia ruoka-aineita, miksi ihmeessä karppaaja käyttäisi rasvattomia maitotuotteita, kuten tämän viestiketjun alussa vängättiin?

Vierailija
139/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etkö ymmärtänyt, karppaaja ei syö/juo "kevyttuotteita"

Noinhan sinä väität ja minä väitän osan karppaajaksi itseään nimittävien käyttävän esim. kevytmaitoa kahvissa. Osin jo siitäkin syystä, että harvassa kahvilassa tai ravintolassa on tarjolla kahvimaidoksi punaista maitoa.

Vierailija
140/195 |
24.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hörhöjähän he ovat.

Rautalankaa: Karppaaja korvaa hiilihydraateista saatavat kalorit rasvasta saatavilla kaloreilla. Karppaaja siis suosii ruoka-ainevalinnoissaan rasvaa sisältäviä tuotteita. Ihmisethän syövät saadakseen kaloreita eli energiaa. Rasvakaloreilla nälkä pysyy pidempään pois eikä verensokeri heittele, joten on helpompaa syödä vähemmän ja harvemmin. Karppaajan ei ole mitään järkeä valita sitä rasvatonta maitoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme kolme