Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Saako luottokortin vaikkei käy töissä jne...?

Vierailija
25.06.2026 |

Itsellä vain debit-kortti ja epäilen ettei luottokorttia edes myönnetä. Eikös siihen tarkisteta kaikki tulot jne...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut kun olin vuokrayrityksen kautta töissä samassa paikassa silloin jo 2 vuotta. 

Vierailija
2/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa, jos on paikka korkeakoulusta. Mulla opiskelu alkaa syyskuussa mutta luottokortin sain jo toukokuussa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi saada tai ei. Mulla hylättiin automaattisesti nettihakemukset pienituloisena tk-eläkeläisenä, mutta otin yhteyttä pankkiin ja siten onnistui. Työttömänä en viitsinyt edes kokeilla.

Vierailija
4/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut edes vakituisessa työpaikassa 3 000 euron bruttotuloilla. Korkeakouluopiskelija sen sijaan saa luottokortin heti, kun ensimmäinen lukuvuosi alkaa, ennen piti olla tietty määrä opintopisteitä suoritettuna.

Vierailija
5/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut edes vakituisessa työpaikassa 3 000 euron bruttotuloilla. Korkeakouluopiskelija sen sijaan saa luottokortin heti, kun ensimmäinen lukuvuosi alkaa, ennen piti olla tietty määrä opintopisteitä suoritettuna.

Ei tarvitse odottaa että ensimmäinen lukuvuosi alkaa. Heti kun saa paikan, voi saada luottokortin. Esim. jos ottaa paikan vastaan toukokuussa, mutta menee tammikuussa inttiin ja aloittaa sen takia korkeakoulun vasta kahden vuoden päästä syyskuussa, saa luottokortin 28 kuukautta ennen ensimmäisen lukuvuoden alkua.

Vierailija
6/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut edes vakituisessa työpaikassa 3 000 euron bruttotuloilla. Korkeakouluopiskelija sen sijaan saa luottokortin heti, kun ensimmäinen lukuvuosi alkaa, ennen piti olla tietty määrä opintopisteitä suoritettuna.

Miten on mahdollista, ettet noilla tuloilla saanut luottokorttia? Onko sulla jotain maksuhäiriöitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
7/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut edes vakituisessa työpaikassa 3 000 euron bruttotuloilla. Korkeakouluopiskelija sen sijaan saa luottokortin heti, kun ensimmäinen lukuvuosi alkaa, ennen piti olla tietty määrä opintopisteitä suoritettuna.

Miten on mahdollista, ettet noilla tuloilla saanut luottokorttia? Onko sulla jotain maksuhäiriöitä?

Ei ole. Opintolainaa vajaat 20 000 e.

Vierailija
8/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain luottokortin työttömänä 2000€ luottorajalla, kun valehtelen olevani opiskelija.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
9/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voit kokeilla tämmöistä: 

-Hae syksyn tai kevään yhteishaussa mihin tahansa korkeakoulutukseen, mihin pääset

-heti kun saat paikan, saat luottokortin.

-lykkää koulutuksen aloittamista mahdollisimman pitkälle, jolloin et saa opiskelijastatusta ennen sitä

-lopulta (tai ehkä vaikka heti kortin saatuasi) luovut opiskeluoikeudestasi.

Vierailija
10/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En saanut edes vakituisessa työpaikassa 3 000 euron bruttotuloilla. Korkeakouluopiskelija sen sijaan saa luottokortin heti, kun ensimmäinen lukuvuosi alkaa, ennen piti olla tietty määrä opintopisteitä suoritettuna.

Miten on mahdollista, ettet noilla tuloilla saanut luottokorttia? Onko sulla jotain maksuhäiriöitä?

Ei ole. Opintolainaa vajaat 20 000 e.

Heh, heh, olisi selvästikin kannattanut ottaa luottokortti jo opiskeluaikana. Oikeasti olisin yhteydessä omaan pankkiin. Ei tuollainen pieni opintolaina ole este saada luottokorttia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
11/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sain luottokortin työttömänä 2000€ luottorajalla, kun valehtelen olevani opiskelija.

Eivätkö muka tarkista oppilaitoksesta? Pelkkä opiskelija ei riitä. Eihän ammattikoululaisille tarjota luottokotteja, mutta yliopisto- ja AMK-opiskelijat saa heti luottokorttitarjouksen. 

Vierailija
12/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sain luottokortin työttömänä 2000€ luottorajalla, kun valehtelen olevani opiskelija.

Eivätkö muka tarkista oppilaitoksesta? Pelkkä opiskelija ei riitä. Eihän ammattikoululaisille tarjota luottokotteja, mutta yliopisto- ja AMK-opiskelijat saa heti luottokorttitarjouksen. 

Voi olla niin, että on ottanut vastaan jonkun korkeakoulupaikan mihin ei ikinä aio mennä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
13/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo en saa kun olen työtön. 30 000 salkku on. En aio enää hakea. Katsotaan saanko kun pääsen eläkkeelle. Tosin en osta mitään niin mitä sillä tekisin. Neljä vuotta niin olen eläkkeellä. Nordean kortin haluaisin.

Vierailija
14/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saanko kysyä, mitä aikoisit tehdä luottokortilla? Mihin sitä tarvitaan?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
15/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saanko kysyä, mitä aikoisit tehdä luottokortilla? Mihin sitä tarvitaan?

Hotellivarauksiin, jos käyttää hotels.com tai booking.com. En ole varma käykö debit-kortti. Olen käyttänyt aina luottokorttia.

Vierailija
16/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole menettänyt mitään, ei luottokortti tee elämästä parempaa. On vain mahdollisuus ostaa enemmän tavaraa velaksi ja huonona päivänä oma talous on kuralla.

Minulla ei ole koskaan ollut luottokorttia, eikä pankkikorttiakaan noin 20 vuoteen. Palkka hiukan yli 6000 eur/kk ja vakipaikka yli 30 vuoden ajan. Velkaa nolla ja omaisuutta niin, että muutaman tonnin luottokortti ei heilauta. Ja kun koskaan en ole ostanut velaksi muuta kuin asunnon, niin ei ole mennyt turhaan rahaa pankeille ja luottoyhtiöille. Jo muutaman kympin maksu luotonantajille korkoina tai korttikuluina tarkoittaa useampaa satasta vuodessa, useaa tuhatta 10 vuodessa ja melkein kymppitonnia reilussa 30 vuodessa. Mieluummin minäkin sillä kymppitonnilla ostan jotain kivaa kuin annan rahoitusfirmaan sijoittaneille pörssipelureille bonuksena.

Vierailija
17/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole menettänyt mitään, ei luottokortti tee elämästä parempaa. On vain mahdollisuus ostaa enemmän tavaraa velaksi ja huonona päivänä oma talous on kuralla.

Minulla ei ole koskaan ollut luottokorttia, eikä pankkikorttiakaan noin 20 vuoteen. Palkka hiukan yli 6000 eur/kk ja vakipaikka yli 30 vuoden ajan. Velkaa nolla ja omaisuutta niin, että muutaman tonnin luottokortti ei heilauta. Ja kun koskaan en ole ostanut velaksi muuta kuin asunnon, niin ei ole mennyt turhaan rahaa pankeille ja luottoyhtiöille. Jo muutaman kympin maksu luotonantajille korkoina tai korttikuluina tarkoittaa useampaa satasta vuodessa, useaa tuhatta 10 vuodessa ja melkein kymppitonnia reilussa 30 vuodessa. Mieluummin minäkin sillä kymppitonnilla ostan jotain kivaa kuin annan rahoitusfirmaan sijoittaneille pörssipelureille bonuksena.

Miten toimit elämässäsi, jos sulla ei ole edes pankkikorttia? Ja miksi et sellaisiakaan halua?  Käyt pankkikonttorista hakemassa fyrkkaa ja maksat kaiken käteisellä? 

Vierailija
18/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luottokortti on nettiostoksissa melkein pakollinen kun ei jää luu käteen jos tavara jää saapumatta.

Vierailija
19/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Löytyy Amex platinum, Visa ja Mastercard. Enkä ole kroisos.

Vierailija
20/20 |
25.06.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika moni tuntuu ajattelevan, että ilman vakituista työpaikkaa luottokortin saaminen on täysin mahdotonta, mutta ei se nykyään enää ihan niin mustavalkoista ole. Perinteiset pankit ovat usein todella kankeita näissä asioissa, ja nettilomakkeet saattavat hylätä hakemuksen automaattisesti pelkän työttömyysstatuksen takia, vaikka muuten raha-asiat olisivatkin kunnossa. Ratkaisevaa on yleensä säännöllinen maksukyky ja puhtaat luottotiedot, eikä se tulonlähde aina vaadi nimenomaan palkkakuittia. Esimerkiksi tietyt rahoitusyhtiöt ja digipankit katsovat kokonaistilannetta vähän joustavammin, ja pienemmän luottorajan kortteja voi hyvinkin saada ilman perinteistä vakiduunia.

Tuossa ketjussa joku mainitsikin 30 000 euron salkun, ja onkin vähän hölmöä, että pelkän statuksen takia ovi menee heti kiinni, vaikka varallisuutta löytyisi. Joskus kannattaa kokeilla hakea muualtakin kuin sieltä omasta pääpankista, jos kortille on aitoa tarvetta esimerkiksi juuri verkko-ostosten turvan tai matkustelun takia. Netistä löytyy ihan hyviä artikkeleita siitä, miten se prosessi käytännössä toimii ja mitkä asiat siihen päätökseen oikeasti vaikuttavat, kuten esimerkiksi täällä on selitetty aika hyvin: https://luotettavalaina.fi/luottokortti-tyottomalle-2026-katso-miten-myonteinen-paatos-on-mahdollinen/

Turha sen takia on alkaa millään valheellisilla opiskelijatiedoilla kikkailemaan, kuten täällä ehdoteltiin. Kyllä niitä vaihtoehtoja on olemassa ihan rehellisilläkin tiedoilla, kunhan tietää mistä ja miten hakee.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi kuusi