Mitä ostaisit joululahjaksi 44-vuotiaalle naiselle?
Kommentit (152)
Minä ilahtuisin ihan vaikka hyasinttiasetelmasta tai amarylliksesta. Konvehtirasia tai vihreät kuulatkin olisi ok. Samoin vaikka pullo jotain (alkoholitonta) glögiä ja etenkin jos lahjan antajan kanssa vielä juotaisiin lasilliset ja vaihdettaisiin samalla kuulumisia.
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntee makumieltymykset, niin joku ihana parfymi ja siihen sopiva vartalovoide.
Laadukkaat nahkahanskat, kashmirkaulaliina, mielimusiikki cd
Joo ei
Vierailija kirjoitti:
Minä kokoaisin herkkukorin, johon valitsisin sellaisia tuotteita, joista tiedän hänen pitävän. Niin ja se kori olisi alkoholiton.
Alkoholikori olisi kivempi.
N45
Vierailija kirjoitti:
Ei ainakaan torkkupeittoa ja/tai kynttilälyhtyä. Nuo ovat niitä geneerisiä lahjoja, joita annetaan keski-ikäiselle naiselle, kun ei keksitä mitään muutakaan.
Ja tuosta(kin) syystä niitä on ainakin minulle kertynyt jo ihan koko loppuelämän tarpeiksi.
En haluaisi mitään tavaraa, entisestäkin olisi kiva päästä eroon. Ottaisin mielelläni lahjaksi aikaa.
Lahjakortti tasokkaaseen ravintolaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä kokoaisin herkkukorin, johon valitsisin sellaisia tuotteita, joista tiedän hänen pitävän. Niin ja se kori olisi alkoholiton.
Alkoholikori olisi kivempi.
N45
Allekirjoitan tämän.
N51
Laadukas räikkälenkkisarja tai paineilmamutterinväännin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntee makumieltymykset, niin joku ihana parfymi ja siihen sopiva vartalovoide.
Hajuvesi on tosi huono idea vaikka tuntisi makumieltymyksetkin koska toisella voi olla jo se oma lemppari jota ei enää halua vaihtaa. Tietysti jos tietää varmaksi että sellainen on löytynyt niin voi ostaa vaikka saman tuoksun suihkugeelin tai uuden pullon odottamaan.
---
Ihan jo itselleni laadukkaita nahkahanskoja etsineenä sanon, että unohda. Sokkona et taatusti osaa ostaa edes oikeaa kokoa ja varsinkaan mallia joka istuu kuin hansikas. Ja huonommin istuvat on kamalat.
---
Kaulaliina on sinänsä ok jos toinen tykkää vaikka mustista kaulaliinoista. Silloin väri on varmasti oikea, mutta toisaalta jos on valmiiksi mieluisa ja laadukas kaulahuivi niin mihin toista (tai kolmatta) enää tarvitsee? Ja sitten taas hyvin neutraaliksi mielletyssä beigessäkin on riskinsä sen sävyn suhteen eli yksi sopii omaan ihoon ja hiustenväriin kun taas toinen näyttää ihan kamalalta.. Siinä ei hyvä laatukaan lohduta jos värisävy saa näyttämään lähinnä muumiolta.
---
Ja lempparimusiikkia on näin 2020-luvulla jo varmasti kaikilla huomattavasti kompaktimmassakin muodossa kuin compact diskillä eli ehken ei hyvä idea.
Nykyaika luo kyllä paineita, koska ennen oli niin helppoa ostaa vaikka toisen lempilaulajan levy, tai sen laulajan erikseen tehty joululaulu-cd. Niitähän myytiin paljon juuri joulun aikaan. Muistan kuinka innoissaan äitini oli aikoinaan kun ostin hänelle Tarja Turusen joululevyn, sitä kuunneltiin koko joulu ja laulettiin yhdessä.
Miksi nää urpåt kuvittelee että lahjat menee iän mukaan eikä lahjansaajan kiinnostuksenkohteiden mukaan oli ikä mikä tahansa
Lahjakortti tai kylpyläviikonloppu.
Jos en juuri yhtään tunne ihmistä niin veisin kukka asetelman joka ei haise. Ehkä ostaisin jonkun laadukkaan suihkugeelin ja käsisaippuan sekä kahvipaketin. Jotain tälläistä tuliais tyyppistä käyttötavaraa.
Vierailija kirjoitti:
Mä tahtoisin villasukat ja karkkia.
Samoin. Ja jonkun hyvän kirjan, esim. Nesbo tms. Joku ihana viltti ois myös ihana! Kääriytyisin siihen villasukat jalassa lukemaan kirjaa ja syömään karkkia koko talveksi.
En mitään. En ostele aikuisille ihmisille väkisin lahjoja. Ostan vain jos näen jotain, minkä haluan juuri tietylle ihmiselle antaa, eikä silloin tarvitse olla mikään erityinen päivä lahjan antamista varten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä parfymia ostaisi, koska mikä sinusta voi tuoksua hyvältä, ei taas toisen iholla tuoksu niin hyvälle.
Niin, tuohon sisältyy valtava riski :) Mutta kenties laadukas shampanja, viiniä tai konjakkia jne...
Alkoholi on huono lahja. Meitä on paljon, jotka emme syystä tai toisesta käytä ollenkaan alkoholia. Hienoinkin shampanja menisi hukkaan.
Mä otin tuon niin, että "jos tuntisin henkilön"...jos en, niin en tietenkään lahjoittaisi noista mitään. Kenties hierontalahjakortti tai vastaava. Ystävälleni tarjoaisin illallisen pitkän kaavan mukaan. Voisin myös kutsua viikonlopuksi vuokraamalleni mökille, kenties lappiin laskettelemaan.
Mä sain viime vuonna lahjaksi laadukkaan ja hyvän ukulelen. Siihen vielä jättiopus päälle, missä soinnut ja eri biisejä. Ja ohjeet muutenkin sen soittamiseen. Nyt vuoden soittamisen jälkeen olen jo aika hyvä. 😁 Sen soittaminen on aika helppoa ja kivaa ja oli ihan paras lahja.
Tänä vuonna toivon painopeittoa, sekä sellaista jätti-isoa U-kirjaimen muotoista tyynyä. Sekä karkkia.
En halua lahjakortteja, en hierontoja, en hajusteita, en viinejä, en kauneudenhoitovälineitä, en urheilujuttuja, en kirjoja, en sisustusjuttuja, en kasveja, en vaatteita.
Kirjaa ei voi ostaa jos ei tiedä mitä lukee tarkalleen. Sain kirjan lahjaksi 15 v sitten, eikä kiinnostanut lukea.
Lahjakortti kampaajalle ellei ole kalju.
Vie joululahjana elokuviin, poppareita, karkkia ja limpparia ja leffan jälkeen johonkin hyvään ravintolaan syömään.