Tunnetko ihmisiä, jotka tuhoutuivat liiallisen kiltteyden vuoksi?
Ihmisiä, jotka eivät koskaan tehneet tai sanoneet kenellekään mitään pahaa, ja silti heidän psyykensä murrettiin?
Kommentit (111)
Vierailija kirjoitti:
Kiltit ihmiset ovat pohjimmiltaan ilkeitä. He vain näyttelevät kilttiä, jos heille on siitä hyötyä.
Tahdot tällä varmaan ilmaista että elämäsi kiltti ihminen vihdoin ymmärsi myös alkaa arvostaa itseään ja laittoi loputtomalle hyväksikäytöllesi terveet rajat ja sinun on vaikea kestää nyt menettämiäsi etuja?
Vierailija kirjoitti:
Tunnen vaikka kuinka paljon. Moni heistä kuoli jo nuorena. Itsekin tavallaan tuhouduin kiltteyden takia, mutta pystyin onneksi nousemaan uudestaan jaloilleni. Mutta ihmisiä en enää osaa päästää lähelle. En oikein vieläkään osaa pitää puoliani, joten on parempi elää erakkona.
Saanko kysyä miten he kuolivat nuorena?
Suomessa on noin puoli miljoonaa tapausta, jotka vaativat toisten uhraavan itsensä heidän ja heidän omaisuutensa puolesta. Näitä vaatijoita kutsutaan omistajiksi ja yrittäjiksi.
Hoi sie valkolainen, sinä maksat ja minnuu naurattaa!
Insinöörien uhrit, pienet viattomat lapset.
Muutaman narskun voisi kyllä tuhota. Se ei itseasiassa vaadi paljoa, kun pääsee pistelemään sinne epävarmuusalueelle
Kaikki naiset joiden tiedän kuolleen syöpään 40-50 vuotiaana, ovat olleet todella kilttejä ja ystävällisiä.
Itse olen aivan liian kiltti sekä avulias ja ihmiset ei edes yritä peitellä minun hyväksikäyttöä kun olehan ennekin auttanut ja tehnyt
Kiltti on nykyään synonyymi saamattomalle vätykselle, joka ulkoistaa oman elämänsä onnen muille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiltit ihmiset ovat pohjimmiltaan ilkeitä. He vain näyttelevät kilttiä, jos heille on siitä hyötyä.
Okei, sitten et tunne oikeasti kilttiä. Sellainen ihminen on nimittäin valmis vaikka kuolemaan toisten puolesta. Voin puhua ihan omasta kokemuksestani.
Sinun kuvailemasi tyyppi on narsisti, joka yrittää manipuloida näytellessään kilttiä.
Joo se onkin aina mielenkiintoista kun nämä manipulaattorit vetää jargoniaan eivätkä tajua kuinka läpinäkyviä ovat. Ja saavat hirveät raivarit aina silloin kun sanoo suoraan että älä nyt viitti, ihan tosissaan puhut ihan skeidaa.
tunnen monta tapausta.
nuori nainen jota työpaikalla hyväksikäytettiin,nakitettiin iltavuorot ja kaikki ylimääräinen hänelle. teki paljon hyväntekeväisyyttä. enkelimäinen ihminen. sai pahan sairaskohtauksen ja kuoli. uskon et ylirasituksella osa.
vanhempi mies. 80.90 luvulla lainaili rahaa laman uhreille,joutui itse rahavaikeuksiin. paikkakunnalla säästyttiin itsemurhilta, epäilen että tämän liian kiltin miehen, elämä murrettiin näiden ihmisten takia. liika auttaminen ajoi vaikeuksiin.
monta muuta tarinaa. onneksi nykyään puhutaan liian kiltteyden vaaroista.
jeesus kristus,paransi ihmisiä , kuunteli murheita 24-7 . lopulta ilkeät ja pahat ihmiset tappoi. klassinen kiltin ihmisen tarina
liian kiltti olen itsekkin ollut ja moni muu tuttu. piti vaan parantua ja pistää rajat. auttaa vain voimien mukaan. lokkeilu ketjut ym.elämän viisaus, jota tälläkin palstalla ollut .on auttanut miettiin uudestaan montaa asiaa,olen vasta hiljakkoin tajunnut joutuneenu silloin tällöin lokkien uhriksi, myös ilkeiden narsistien.. yritän päästä läheisriippuvuudesta, normaaliin tilaan. naivius alkanu paljastua ja nyt näen selkeämmin, että osa ihmisistä kieroja hyväksikäyttäjia, aiemmin en osannut nähdä tätä. vauva palsta on mun terapeutti ja mentor.kiitos teille.
MINÄ! Pääsin lyhyt terapiaan ,pelastuin. Yhtään tilaa en anna näille ihmisille jotka käytivät hyväksi ,puukottivat selkääni (sukulaiseni).Suljin heidät pois elämästäni ja voi hyvin! Kiitos lyhyt terapian!
Karsastan käsitettä "liian kiltti". Se antaa ymmärtää, että ystävällisyyden ja lempeyden ja itsekkään m*lkkuuden välillä on joku kultainen keskitie jota pitää kulkea. Oikeasti tunnen äärimmäisen hyviä ja kilttejä ihmisiä joilla ei silti ole vaikeuksia pitää rajojaan. Tunnen myös useamman ihmisen, jotka ovat omasta mielestään liian kilttejä. He yrittävät pakkomielteisesti välttää hyväksikäytetyksi tulemista ja ovat sen seurauksena oikeastaan itsekkäämpiä ja ilkeämpiä kuin normaalit ihmiset jotka eivät koe olevansa liian kilttejä. Kokevat kaikki tavalliseen elämään kuuluvat kompromissitkin kohtuuttomina eivätkä tule missään vastaan. Ylipäänsä on ystävyyden kannalta ongelmallista, jos ihminen kokee että kiltteys on jotain mitä pitää pihdata tai säännöstellä. Minulle kiltteys on positiivinen piirre ihmisessä eikä hyväksikäyttöalttius kulje sen kanssa millään tavoin samalla janalla. Voit olla 100% kiltti ja 0% hyväksikäytettävissä ja voit olla myös 0% kiltti ja 100% hyväksikäytettävissä.
Voivat jäädä huonoon asemaan kiltteytensä vuoksi. Syynä voivat olla myös voimasuhteet eli eivät oikein voi tehdä mitään, jos jäävät tilanteeseen, työhön tai ihmissuhteeseen.
Jaahas ja hhmm: taas olemme ( täällä oikeastaam aina) sen tulkinnan äärellä. Onko AP tulkinnut jonkun toisen " kiltteyden" pikkuisen ohi? Olisiko kyse vaikka viisaudesta tms?
Toisen psyyken murtaminen kuulostaa täysin absurdilta? Toki ymmärrän että kaikkea sattuu ja tapahtuu, mutta kaikki ei tapahdu samalla tavalla kaikkialla. Se on hyvä muistaa.
.
Nyt isken naisia arkaan paikkaan. Tiedän tossun alla olevia miehiä jotka sairastuvat vakavasti vaimonsa kaltoin kohtelun vuoksi. Nimittelevät, nalkuttavat, pettävät vaimot sairastuttavat kiltin miehen.
Hitler oli nuorempana taiteilija.
Okei, sitten et tunne oikeasti kilttiä. Sellainen ihminen on nimittäin valmis vaikka kuolemaan toisten puolesta. Voin puhua ihan omasta kokemuksestani.
Sinun kuvailemasi tyyppi on narsisti, joka yrittää manipuloida näytellessään kilttiä.