Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tunnetko ihmisiä, jotka tuhoutuivat liiallisen kiltteyden vuoksi?

Vierailija
19.11.2021 |

Ihmisiä, jotka eivät koskaan tehneet tai sanoneet kenellekään mitään pahaa, ja silti heidän psyykensä murrettiin?

Kommentit (111)

Vierailija
61/111 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

että saa syövän kun on liian kiltti, kukahan tässä seiskaa on lukenut heh..

Vierailija
62/111 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

siis kieltteys sairastuttaa varmaan siten että stressi vahingoittaa elimistöä pidemmän päälle. kiltin ihmisen pitää siksi pitää rajoja. jos on uupunut,ei lähde sinä päivänä talkoisiin tai vapaa-ehtois töihin, vaan lepää.

väärä syyllisyyden tunto, on myös killttien ongelma. toisten ihmisten ongelmat ja vaikeudet koetaan omana velvollisuutena auttaa,vaikka on muitakin ihmisiä ja jopa järjestöjä ja auttavia puhelimia.

tiedän myös ihmisiä, jotka on monessa yhdistyksessä ja järjestössä auttamassa ja välillä ihmisten murheet. jää painaan mieltä.usein just kiltit, on näis hyväntekeväisyys jutuis mukana auttamassa. osa kilteistä siis aidosti tykkää auttamisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/111 |
19.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikäänkuin se selkärangattomuus joka antaa toisten vapaasti kävellä ylitseen, edes olisi kiltteyttä. On myös pahantahtoisia ihmisiä, joita muut hyväksikäyttävät koska nämä ovat liian nössöjä, ja vaan mutisevat ja ovat vihaisia, mutta eivät pysty pitämään terveitä rajoja.

Esimerkki palstamies, joka ylpeilee sillä ettei hän petä, kun kukaan nainen ei hänelle anna. Siis pettäisi jos voisi, mutta on mielestään ihan hurjan kiltti.

Typerä termi.

Vierailija
64/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen omasta mielestäni kiltti. Omia rajojani opettelen vetämään mm terapian avulla. Olen tuhlannut kiltteyttäni vääriin ihmisiin. En toisaalta ole menettänyt vaikkapa taloudellisesti mitään, paitsi että vuosia sairaslomalla. En ole kyllä ansainnutkaan esim arvostusta vaan hyväksikäyttöä. Ja tuota tyhmänä pitämistä on riittänyt. Mutta. Menepäs joskus sanomaan, mitä oikeasti ajattelet tai lue tilanteita ilman minkäänlaista tunneälyaspektia tai syy-seuraussuhteiden pohtimista, saa itsensä näyttämään tosi pahalta muiden silmissä. Toki siinä voi tarkemmin pohdittuna olla hyvin paljon myös harmitusta toisella siitä, että arvostelija menettää etujaan. Kiire on jo tässä kohtaa selittelemään, että olen kohdannut paljon hienoja ystävällisiä ihmisiä, jotka ovat tilannetajussaan aina askeleen edellä. Ja siksi niin ystävällisiä. He eivät ansaitse pahan oloni kippaamista niskaansa. Sivustaseuraajana yllättävän moni ihmissuhde on paljolti molemminpuolista hyväksikäyttöä.

Vierailija
65/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koen että liika kiltteys on tuhonnut minut naisten silmissä. Miten kiltteys sitten tulee minusta esiin? 

No minä olen tosi avulias, autan esimerkiksi isovanhempiani todella paljon, naapurin mummoa autan myös paljon kuten kaivoin sille kuopat maahan että se voi istuttaa kukat siihen, pesin sen aidan ja olen viennyt sen juna asemalle. En käytä alkoholia enkä ole sellanen pahis mistä naiset viehättyy. 

Kilttinä miehenä elämä on yksinäistä ja ikisinkkuutta :( 

M31

Vierailija
66/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä jos ihminen ei ole kiltti omasta tahdostaan. 

Vierailija
67/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Marilyn Monroe.

Ei ollut kiltti kaikille.

Ei ainakaan Jackie kennedylle.

Vierailija
68/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilttimiesten pitää ymmärtää että skotlannissa tuulee ja säkkipilli jäätyy...

Vierailija
69/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta tässä tarkoitetaan sellaista ihmistä joka on LIIAN kiltti, eikä osaa puolustaa itseään eikä laittaa mitään rajoja sille kuinka häntä saa kohdella. Ja siitä johtuen sairastuu, mieleltään tai fyysisesti.

Niinpä. Tässä sitä on itsellä pitkä työmaa, olen kyllä jo hyvässä alussa. Lapsuuskodissa omat emotionaaliset ja fyysiset tarpeeni ohitettiin. Siksi on vaikea saada niihin täyttöä muilta aikuisenakaan ja laitan muut itseni edelle ja asetun jonon hännille odottamaan vuoroani, jota ei koskaan tule. Tästä pitää oppia kokonaan pois.

Sen lisäksi olen kiltti sillä tavalla, että olen rehellinen, hyväntahtoinen, sopuisa ja ystävällinen, en tee paskatemppuja tai manipuloi. Siitä ei tarvitse oppia pois.

Vierailija
70/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen omasta mielestäni kiltti. Omia rajojani opettelen vetämään mm terapian avulla. Olen tuhlannut kiltteyttäni vääriin ihmisiin. En toisaalta ole menettänyt vaikkapa taloudellisesti mitään, paitsi että vuosia sairaslomalla. En ole kyllä ansainnutkaan esim arvostusta vaan hyväksikäyttöä. Ja tuota tyhmänä pitämistä on riittänyt. Mutta. Menepäs joskus sanomaan, mitä oikeasti ajattelet tai lue tilanteita ilman minkäänlaista tunneälyaspektia tai syy-seuraussuhteiden pohtimista, saa itsensä näyttämään tosi pahalta muiden silmissä. Toki siinä voi tarkemmin pohdittuna olla hyvin paljon myös harmitusta toisella siitä, että arvostelija menettää etujaan. Kiire on jo tässä kohtaa selittelemään, että olen kohdannut paljon hienoja ystävällisiä ihmisiä, jotka ovat tilannetajussaan aina askeleen edellä. Ja siksi niin ystävällisiä. He eivät ansaitse pahan oloni kippaamista niskaansa. Sivustaseuraajana yllättävän moni ihmissuhde on paljolti molemminpuolista hyväksikäyttöä.

Aika paljosta samaa mieltä, mutta liikut tosi heikkotasoisissa piireissä, jos viimeinen lause pitää paikkansa. Terveissä suhteissa molemmat tietyllä tavalla palvelevat toisiaan ilman hyväksikäyttöä.

Vierailija
71/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koen että liika kiltteys on tuhonnut minut naisten silmissä. Miten kiltteys sitten tulee minusta esiin? 

No minä olen tosi avulias, autan esimerkiksi isovanhempiani todella paljon, naapurin mummoa autan myös paljon kuten kaivoin sille kuopat maahan että se voi istuttaa kukat siihen, pesin sen aidan ja olen viennyt sen juna asemalle. En käytä alkoholia enkä ole sellanen pahis mistä naiset viehättyy. 

M31

Itse kyllä arvostaisin kaltaistasi avuliasta ja kilttiä miestä.

Vierailija
72/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maailmassa näköjään pärjää vain röyhkeät, ylimieliset assholet, toisia alistavat psykopaatit, ahneet paskat, sanalla sanoen kokoomuslaisella viallisella mielenlaadulla varustetut ihmisen kuvatukset.

Vierailija
73/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hitler oli nuorempana taiteilija.

Mutta tuskin koskaan kiltti.

Vierailija
74/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiltit ihmiset ovat pohjimmiltaan ilkeitä. He vain näyttelevät kilttiä, jos heille on siitä hyötyä.

Okei, sitten et tunne oikeasti kilttiä. Sellainen ihminen on nimittäin valmis vaikka kuolemaan toisten puolesta. Voin puhua ihan omasta kokemuksestani.

Sinun kuvailemasi tyyppi on narsisti, joka yrittää manipuloida näytellessään kilttiä.

Mun mieheni on ihminen joka aivan aidosti laittaa aina läheisensä itsensä edelle. Loputtoman sovitteleva ja huomaavainen ihminen, ei hippustakaan röyhkeyttä tai oman edun tavoittelua. Johtunee lapsuuden kokemuksistaan. Hän on huono asettamaan selkeästi rajojaan silloin jos tuntee vastuuta tai myötätuntoa pyytäjää kohtaan.

Hän oli menneisyydessään riistaa ihmiselle, joka taas lapsuuden traumojensa vuoksi tarvitsee 'suosikkihenkilön' vierelleen toteuttamaan hänen toivomansa elämän. Mies pääsi ajoissa irti mutta tarvitsi lääkityksen akuuteimmassa kriisissä ja terapia-apua kokemuksen jälkeen.

Vierailija
75/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa on noin puoli miljoonaa tapausta, jotka vaativat toisten uhraavan itsensä heidän ja heidän omaisuutensa puolesta. Näitä vaatijoita kutsutaan omistajiksi ja yrittäjiksi.

Tai omaishoidettaviksikin jossain tapauksissa...

Vierailija
76/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olemme huomanneet että ns. kilttikseksi väitettytaas runnoi häiriköivän äpärän niin pahaan jamaan että vapisee horkassa pitkään häirintänsä jälkeen. tosi sukkelasti toimittu.

Vierailija
77/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

on paljon näyttöä kun häirköivä kakara romahti paljastuttuaan.

Vierailija
78/111 |
30.04.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koska sehän kertoo kiusaajista kaiken, ei sitä että joku on liian kiltti. Kiltti saa ollakin. Mutta kiusaajien luota pitäisi yrittää pysytellä poissa, jos se on mahdollista, onko se mahdollistettu. Valtarakenteissa se ei aina ole onnistunut, jos on vaadittu läsnäoloa? Vaikka osa olisi psyykkisesti romahtanut, on eletty vain eteenpäin siitä. Joskin on eri asia missä kunnossa kukin on. Joskus joku keskustelu on saattanut auttaa ihmisiä vähän eteenpäin ja tiedostaminen?

Vierailija
79/111 |
03.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän muutamia kilttejä ihmisiä jotka kärsivät liiasta kiltteydestä eritavoin.

Kärsin itsekkin liiasta kiltteydestä. Tarkoitan liika kiltteydellä, kun kiltteys kääntyy itseään vastaan. Silloin saattaa esim. uupua, olla vaikeuksia pitää puolia, muuttua araksi ja voi jäädä jalkoihin. Niin on käynyt itselleni.

Vierailija
80/111 |
04.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

M31

Samanlaistahan se on ystävällisen ha avuliaan naisenkin elämä. Hyväksikäyttäjiä riittää, ja yksin on oltava ellei kaltaistaan löydä. 🙂

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi viisi