Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Ystävä pissi silmään :(

Vierailija
05.02.2015 |

Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.

Kommentit (416)

Vierailija
61/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:37"]

Porukka on hiukka tyhmää, ei helvetti :D

[/quote]

Vierailija
62/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 10:17"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:29"]

Onko ap morsiamen nimi Merja?

[/quote]

Mä oeln menossa yhden Merjan häihin kesällä, hitto jos onkin sama! Tällä Merjalla on kaksi lasta.

[/quote]

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:00"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:45"]

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:41"]Ap, ovatko ystäväsi häät siis huhtikuussa?   [/quote] Mitähän aloituksessa lukee? Hmmmm...

[/quote]

Tiedän kyllä mitä aloituksessa lukee. halusin varmistaa, kun joku täällä tietäväsienä kommentoi : "Taidat olla hieman yksinkertainen? Luultavasti ap on muutellut kertomassaan hieman häiden ajankohtaa yms. Älä viitsi jankata epäolennaisia."

[/quote]

Vierailija
64/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sivuhuomiona ihmetyttää, että häistä on hirmuinen mellakka, vaikka lapsetkin on jo tehty?

Vierailija
65/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä ei morsiamen taholla ole kysymys pelkästään huonosta käytöksestä vaan viittaa jo vastauksissaan luonnevikaan.

Vierailija
66/416 |
08.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 11:23"]

[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 12:29"]

Täh? Mä oon ainakin ollut pareissakin polttareissa, jotka on pidetty edellisenä kesänä ja seuraavana sitten häät. Tässä iässä kun kaveripiiri on hajaantunut ympäri maata ja maailmaa, kaikilla on perheet jne. on huomattavasti helpompi sopia yhteisiä aikoja jos eivät satu samalle kesälle tai edes vuodelle. Luulin että on ihan normikäytäntö? En olo koskaan ollut polttareissa, jotka olisivat esim. edellisessä kuussa ennen häitä. Aina on ollut se puoli vuotta ainakin väliä.

[/quote]

Onpa outoa, meidän kaveripiirissä polttarit taas on pidetty lähes aina "perinteisen" kaavan mukaan, eli häitä edeltävänä viikonloppuna. Ei sentään edellisenä iltana, mutta ihan maksimissaan kuukausi ennen häitä. Niin ne käytännöt vaihtelee :D

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta, miksi näin paljon alapeukkuja? Onko polttarien juhliminen kuukausia etukäteen tosiaan niin yleistä? Meilläkin tuttavien keskuudessa nimittäin polttarit ovat lähes aina olleet 1-2 viikkoa ennen hääjuhlaa ja olen ymmärtänyt että tämä on se yleisin käytäntö.

Vierailija
67/416 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on hyvin hyvin loukkaantunut ja kyselee silti aloituksessa "Olenko lapsellinen, kun suutun. Mitä teen?"

Erittäin uskottava kysymys sydänjuuriaan myöten loukkaantuneelta. Oikein piti pullo korkata perjantaina suruun,  nääs kun alkuviikosta oli töitä :D

Ei ap, et sä ole lapsellinen, kommentoijat vaan ovat vähän tyhmiä, mutta senhän sä halusitkin nähdä.

Vierailija
68/416 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:22"]Jos olet hänen lapsensa kummi, niin lasta älä jätä - kummius on lupaus kulkea lapsen rinnalla tukemassa.
[/quote]

Pilvilinnoissako elät?

Vanhemmat valitsevat kummit x syystä. Toiset varakkuuden perusteella, että saa lahjoja. Toiset haluavat, että kummi on lapsen rinnalla, usein näin ei ole. Jotkut valitsevat vaan jonkun, eikä kummi tule koskaan olemaan tekemisissä lapsen kanssa. Pieni lapsi ei tajua kummiudesta yhtään mitään.
Ja näitä kummisuhteita olen elämäni aikana nähnyt jos jonkinmoista. Useat tuntuvat olettavan, että se on vain velvollisuus lahjoihin, mitä sen ei pitäisi olla.

Jos 'ystävä' kohtelee ap:ta kuin roskaa, voi kummin tehtävän huoletta unohtaa. Pienen lapsen kummina olo kun on pitkälti kummin vanhempien kanssa seurustelua.

Vierailija
69/416 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:35"]

[quote author="Vierailija" time="05.02.2015 klo 23:35"]Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän. [/quote] Jos ystäväsi on ihmetellyt mikä este sinulla oli saapua polttareihin niin eikö vastaus ole selvä! Olettaa että sinut on KUTSUTTU. Voi pyhä Maria miten yksinkertaista.

[/quote]

Oletko vähän yksinkertainen? Jos olisit lukenut koko ketjun, olisit huomannut että morsian vastasi ap:lle että häntä ei ole kutsuttu häihinkään. Kannattaisi varmaan lukea vähän enemmän kuin aloitus ennenkuin tänne tulee pätemään.

Vierailija
70/416 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 08:41"]

Ap on hyvin hyvin loukkaantunut ja kyselee silti aloituksessa "Olenko lapsellinen, kun suutun. Mitä teen?"

Erittäin uskottava kysymys sydänjuuriaan myöten loukkaantuneelta. Oikein piti pullo korkata perjantaina suruun,  nääs kun alkuviikosta oli töitä :D

Ei ap, et sä ole lapsellinen, kommentoijat vaan ovat vähän tyhmiä, mutta senhän sä halusitkin nähdä.

[/quote]

Hohhoijaa. En usko että ap:tä tai ketään keskustelijaakaan kiinnostaa, onko sun mielestä tarina uskottava. Täällä löytyy 15 sivun verran sympatiaa ja samanlaisia kokemuksia, joten mene muualle valittamaan.

Vierailija
71/416 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 15:18"]

Te puhutte ja elätte vielä nuoruutta tai ruuhka-aikaa. Itse pahoitin mieleni, kun en ollut kutsuttuna hautajaisiin, minulle tärkeän ihmisen saattojuhlaan. Myöhäistä kysellä häneltä (pidin itsestään selvänä että menen) - enkä kysele missään tapauksessa tilaisuuden järjestäjiltä.

Puhu ihmeessä ystäväsi kanssa, ja jätä kaikki pikkusieluinen urputus sikseen, elämä on lyhyt. Kysy suoraan, sano että jäi asia vaivaamaan. Ei elämä ole elämää suurempaa, eikä kannata jäädä lillukanvarsikkoon.

Toivottavasti kaikki menee hyvin. Toimi heti!

[/quote]

En tiennytkään että hautajaisiin on tapana erikseen kutsua ketään?

Vierailija
72/416 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä AP. Ystävästä ei ole kuulunut mitään, enkä minäkään halua ottaa yhteyttä. Tarvitsen nyt aikaa ajatusten selvittelyyn, luulen kyllä, että meidän tarinamme oli tässä, ellei häneltä nyt tule jotain todella hyvää selitystä. Viron matkasta en aio sanoa mitään. Jos myöhemmin kyselee, ilmoitan etten ole tulossa. Kummiutta mietin myös. Ei ole varmasti helppoa olla kummi pienelle lapselle jonka äidin kanssa ei ole väleissä. En varmaan jaksa käydä enää aktiivisesti keskustelua lukemassa, kun ei ole mitään uutta kerrottavaa. Kiitokset kaikille. Mukava kuulla etten ole ainoa.

Vierailija
73/416 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 17:28"]

Täh? Mä oon ainakin ollut pareissakin polttareissa, jotka on pidetty edellisenä kesänä ja seuraavana sitten häät. Tässä iässä kun kaveripiiri on hajaantunut ympäri maata ja maailmaa, kaikilla on perheet jne. on huomattavasti helpompi sopia yhteisiä aikoja jos eivät satu samalle kesälle tai edes vuodelle. Luulin että on ihan normikäytäntö? En olo koskaan ollut polttareissa, jotka olisivat esim. edellisessä kuussa ennen häitä. Aina on ollut se puoli vuotta ainakin väliä.

[/quote]

Onpa outoa, meidän kaveripiirissä polttarit taas on pidetty lähes aina "perinteisen" kaavan mukaan, eli häitä edeltävänä viikonloppuna. Ei sentään edellisenä iltana, mutta ihan maksimissaan kuukausi ennen häitä. Niin ne käytännöt vaihtelee :D

[/quote]

Ihan mielenkiinnosta, miksi näin paljon alapeukkuja? Onko polttarien juhliminen kuukausia etukäteen tosiaan niin yleistä? Meilläkin tuttavien keskuudessa nimittäin polttarit ovat lähes aina olleet 1-2 viikkoa ennen hääjuhlaa ja olen ymmärtänyt että tämä on se yleisin käytäntö.

[/quote]

Mä voin selittää yhden alapeukun eli omani: se että sinä kuvittelet että joku asia on "yleinen käytäntö" jos sinun piireissä näin toimitaan, etkä ymmärrä että se ei tosiaan ole mikään yleinen käytäntö vaan jäät jankkaamaan asiasta.

Vierailija
74/416 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 10:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Mä voin selittää yhden alapeukun eli omani: se että sinä kuvittelet että joku asia on "yleinen käytäntö" jos sinun piireissä näin toimitaan, etkä ymmärrä että se ei tosiaan ole mikään yleinen käytäntö vaan jäät jankkaamaan asiasta.

[/quote]

Siis mielestäsi viesti "Onpa outoa, meidän kaveripiirissä polttarit taas on..." on jankkaamista ja sitä, että kirjoittaja ei ymmärrä, ettei hänen kokemansa polttari ole yleinen tapa? Kummallista, etten itse huomannut mitään noihin viittaavaa. Olivatko ne syvälle rivien väleihin haudattu?

Vierailija
75/416 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 09:34"]

Mulla vähän saman tyylinen kokemus mutta juhlat eri. Siskoni pyysi minua auttamaan esikoisensa ristiäisvalmisteluissa, olen hyvä leipomaan joten mietittiin yhdessä kakkua ja suolaisia. En nyt ehkä sentään kummiksi pyyntöä odottanut koska emme ole ihan niin läheisiä. No, kuitenkin, kun juhlapäivänä menin sitten täytekakun ja ja suolaiset piiraat viemään siskolleni, hän ihmetteli miksi olen juhlavaatteissa! Ei kuulemma ollut tarkoittanut, että itse seremoniaan jäisin, veisin vain kakut...

[/quote]

Mä olisin tuossa tilanteessa pudottanut ne kakut ja piirakat lattialle, ihan vahingossa silleen samaan läjään, hupsis...

Vierailija
76/416 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 10:42"]

[quote author="Vierailija" time="09.02.2015 klo 10:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Siis mielestäsi viesti "Onpa outoa, meidän kaveripiirissä polttarit taas on..." on jankkaamista ja sitä, että kirjoittaja ei ymmärrä, ettei hänen kokemansa polttari ole yleinen tapa? Kummallista, etten itse huomannut mitään noihin viittaavaa. Olivatko ne syvälle rivien väleihin haudattu?

[/quote]

Ei vaan viestin lopussa toteaa "luulin, että tämä on yleinen käytäntö" -> perustuen ihan vaan oman kaveripiirin kokemuksiin.

Vierailija
77/416 |
09.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut ovat vain sellaisia manipuloijia kuten morsmaikku. Älä lähde enää kaasoksi - se onkin nähtävästi koiranvirka. Älä hoida kummilasta yms. Mun yksi ystävä on tosi symppis mutta oikeesti paha hyväksikäyttäjä. Lapsikin on täysin hemmoteltu ja ylimielinen. Kuten äitinsäkin.

Vierailija
78/416 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma kokemukseni: Minulla oli "ystävä", jonka kanssa luulin lähentyneeni, kun hän alkoi ottaa yhä useammin yhteyttä ja vietimme paljon aikaa yhdessä ja hän avautui minulle ongelmistaan. Lähdin usein juttuseuraksi, vaikka olisi ollut muutakin tekemistä. Viimeiseksi jäänyt apu oli se, kun tämä henkilö joutui miettimään muuttoa, kun ei ollut varaa enää jatkaa samassa asunnossa. Autoin häntä jopa katselemalla asuntoja ja ehdottamalla tyyppejä, joiden tiesin hakevan kämppistä. Asunto löytyikin sitten ja minuun ei tämä kaveri ottanut yhteyttä, mutta kuulin muuta kautta, että tuparit on tulossa tiettynä päivänä. Oletin että minut on ilman muuta kutsuttu, kun autoin muutossakin. Tuparipäivänä leivoin leivän tuliaiseksi ja odottelin iltaa innoissani. Sitten puolisoni puhelin soi, ja tämä kaveri pyytää häntä tupareihinsa. Minä jäin leipäni kanssa kotiin. (puoliso ja tämä "ystävä" olivat etäisiä tuttuja. Kyseinen "ystävä" on mies.) Tämän jälkeen minua ei enää kertaakaan tarvittu juttuseuraksi. Ilmeisesti paremmat kaverit löytyi uuden kimppakämpän myötä, sen, jonka minä järjestin. Että onnea uuteen elämään. Valitettavasti ei ole ainoa hyväksikäyttöystävyys. Mussa on jotain pielessä.

Vierailija
79/416 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi vaikea käsittää, että jotkut ihmiset voi olla noin törkeitä. Onneksi tässä ketjussa on useampia tapauksia, niin toivottavasti tajuatte, ettei vika ole teissä, keitä on hyväksikäytetty!

Vierailija
80/416 |
10.02.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.02.2015 klo 01:11"]

Valitettavasti ei ole ainoa hyväksikäyttöystävyys. Mussa on jotain pielessä.

[/quote]

Niin on; se, että et huomaa ajoissa hyväksikäyttöä. Tiedän, koska itse olen (ollut) myös samanlainen. "Normaali" ihminen ei tuollaisten kanssa kaveeraisi kuin muutaman hetken, kunnes huomaisi heidän luonteenlaatunsa. Mutta voin lohduttaa, että siitä voi oppia pois. Vaikeaa se on, mutta mahdollista.

Tärkeintä on alkaa arvostamaan itseään ja tutkistella ihmissuhteitaan ulkopuolelta ja kriittisesti. Jos annat yhdenkin ihmisen kohdella sinua jatkuvasti huonosti "turrut" siihen ja sallit samaa muiltakin. Ja kun nämä huonot ihmissuhteet täyttävät aikasi, et huomaa / löydä hyviä. Ja toisaalta uhrautuvainen asenne voi tavallaan houkutella toisenkin hyväksikäyttäjäksi, jos hänessä on siihen taipumusta. Ts. tuo tyyppi voisi olla paremman itsetunnon ihmisen kanssa "normaali" kaveri, mutta kun hän vaistosi että sinulla ei ole omanarvontuntoa, hän luisui hyväksikäyttäjäksi. Kun sinussa on hyväksikäytettävän urat, sinne ajautuu hyväksikäyttäjiä. Ihan niinkuin auto ajautuu tien  uriin kuin itsestään.