Ystävä pissi silmään :(
Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.
Kommentit (416)
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 17:42"]Yleensä tällaista mieltäkuohuttavissa pitkissä ketjuissa, joissa aloittaja saa tukea kirjoittajilta, hän kertoo, kun poistuu linjoilta ja ehkä sanoo, milloin tulee päivittämään tilanteen tai sanoo, jos ei keskustele asiasta enempää. Minusta tämä on provoksi todella laadukas. Pullon ja toisenkin korkkaaminen muka järkytykseen eilen oli vähän outoa, johan tämä tilanne oli hänelle selvinnyt jo aiemmin. Siis se, ettei häntä ole häihin kutsuttu. Se, että morsian vastaa, että häätä ovat pienet ja siksi ei kutsuttu, tuskin nyt oli se kamelinselän katkaiseva asia.
Ihan noin muuten vaan mua kiinnostaa nuorten ihmisten polttarikäytännöt, milloin polttarit yleensä pidetään. Kuka muka on kuullut polttareista, jotka järkätään 4 kk ennen häitä, jos tilanne on ihan normaali.
[/quote] Taidat olla hieman yksinkertainen? Luultavasti ap on muutellut kertomassaan hieman häiden ajankohtaa yms. Älä viitsi jankata epäolennaisia.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 01:33"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 00:46"]
Tanssiryhmämme jäsen meni naimisiin. Ryhmästä kutsuttiin muut paitsi gay-poika ja ryhmän sievin typykkä. Oli epämukavaa meidän muiden kannalta, kun kaverit tuolla tavoin sortattiin. Ei olleet kivat häät.
[/quote]
Ehkä tuo hääkutsuilla leikkiminen on luuserinaisten tapa käyttää valtaa, niillä, kun ei yleensä ole valtaa missään asiassa, niin sitten kerran elämässään pääsevät leikkimään queen beeta, ja se menee tuollaiseksi?
Tietynlaiset naisethan menevät muutenkin sekaisin häistä, kun pääsevät kerrankin huomion keskipisteeksi, se on yleensä eka ja viimeinen kerta niiden elämässä huomion keskipisteenä.
[/quote]
Minulla sisko ei kutsunut häihin ja niiden jälkeen sitten ilmoitti:"Hähää!Etpäs saanut miestäni!"
Olin ihan, että siis mitä vitt...!!!(ajatuksissani, niin hämilläni)---
Olinhan juuri rakastunut mieheeni ja puhuin aina hänestä. Ei meillä edes ole koskaan ollut sama miesmaku. En ole edes koskaan tainnut jutella tuon miehensä kanssa mitään. Päinvastoin, koetin pysytellä kaukana, sillä huomasin kateuden siskoni silmistä.
En syytä siskoa, uskon sen johtuneen pitkästä sisarkateudesta, mitä äitimme ruokki jatkuvasti, usein jopa minun kuulteni.
Näitä "ystäviä" on ollut aina ja tulee olemaan niin kauan kuin ihmiset eivät arvosta itseään.Sama tilanne on kun roikutaan huonossa pari suhteessa vain siksi että joku pitää olla.
Ap , anna sen ns ystävän nyt suunnitella rauhassa viron reissu etkä paljasta missään vaiheessa ettet ole lähdössä ja jätät vain menemättä sinne.Sielläpä miettii sitten kannattiko.
Minä tekisin tuossa tilanteessa niin, että perut viinareissun omassa päässäsi, mutta et kerro morsiammelle mitään. Jos hän sitten lähtöaamuna tai aikaisemmin kyselee, sanot jotain tyyliin "kuvittelin itsestään selväksi että reissu peruuntui siinä vaiheessa kun selvisi että et ollut kutsunut minua häihin".
Jos haluat vielä enemmän kostaa, niin jatkat reissun suunnittelua ja vasta lähtöaamuna olet ilmestymättä ja jos hän kysyy asiasta, sanoit jotain tyyliin: "ai minä luulin että nämä ovat niinkuin häät, että minä autan suunnittelussa mutta itse en osallistu".
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 23:29"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:41"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:35"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:28"]Toi ulkonäön perusteella ekskluudaaminen on ite asiassa tosi yleistä. Akat on bitchejä, ja kaikki itteensä nätteinä pitävät haluaa varmistaa, ettei paikalla ole morsianta kauniimpaa. Tämän vuoksi jenkeissä kaasoilla on aina hirveät vaatteet. [/quote] Niinpä. Mä sain kaasohommista potkut kun en suostunut laittamaan morsiamen valitsemaa, aivan kamalaa kasarihenkistä mekkoa... hän naama punaisena polki jalkaa ja valitti ja sitten lipsautti että tämän mekon rinnalla hän näyttää itse kivalta :D en suostunut sittenkään ja niin vaihtui kaaso
[/quote]
Ohis, mutta minä en voi ymmärtää tuollaista ajattelutapaa ollenkaan. Eikö olisi hienompaa, jos ne häät olisivat esteettisesti miellyttävä kokonaisuus? Huvittava ajatus, että kaikki on ah niin viimeisen päälle, ja sitten hääkuvissa vilkkuu kaaso ja morsiusneidot, jotka on tuotu paikalle aikakoneella vuodesta 1985 :D
[/quote]
Mietin ihan samaa. Jos haluaa olla huomion keskipisteenä, niin eikö sellainen hirvitys juuri vie huomion morsiamesta..?
Muutenkin minun mielipiteeni on se, että kaksi kaunista naista vierekkäin näyttävät kauniimmalta kuin kumpikaan erikseen.
[/quote]
< sama efekti tutkitusti toimii niinkin, että jos porukassa on puolet kauniita ja puolet taviksia, niin tavikset näyttävät myös kauniimmilta.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 03:38"]
Tuskin se morsian enää tämän jälkeen olettaa,että AP lähtisi kanssaan juomia hakemaan.. Ja jos olettaakin,niin toivottavasti AP ei vastaa mitään yhteydenottoihinsa. Antaa paskan olla! Ps. Olipa muuten aikaisin polttarit,kun häät vasta huhtikuussa..
[/quote]
Jep, kuka muka pitää polttarit 4 kuukautta ennen häitä?
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 08:39"]
Olen törmännyt yhteen ainoaan tapaukseen, jossa morsian pyysi hyvästä syystä morsiusneitoaan pukeutumaan ja ehostamaan hillitysti. Morsian oli sisaruksistaan vanhin ja oli kärsinyt vuosia siitä että kuvankaunis pikkusisko sai kaiken huomion. Pikkusisko oli malli ja voittanut pienet missikisatkin. Hääpäivänään morsian halusi olla keskipiste, niin kuin kuka tahansa, ja kertoi huolestaan siskolleen.
Morsian ja pikkusisko sopivat yhteisymmärryksessä siitä ettei pikkusisko tule paikalle kauneimpiinsa sonnustautuneena, eikä kukaan pahoittanut mieltään.
[/quote]
Catherinenkin olisi kannattanut sopia jotain tällaista pikkusiskonsa kanssa. Median huomio kiinnittyi mielestäni paljon enemmän Pippaan. (minun huomioni taas tulevan kuningattaren vahvaan meikkiin)
tuumin vain että tämä AP on arvioni mukaan se sama AP joka satuilee täällä milloin mitäkin.
No on tämä ketjussa käsitelty aihe ihan olemassaoleva ilmiö. Itselläkin ihan samoja kokemuksia, että kelpaa kyllä järjestelemään juhlia, mutta ei saa itse kutsua. Ei siis millään muotoa epäuskottavalta kuulostaneet nämä tarinat.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 03:06"]Minä olin sitten harvinaisen hyvän itsetunnon omaava morsian :D sillä suutuin, kun kaasoni ei pukeutunut riittävän näyttävästi. Olisin halunnut kaikkien olevan prinsessoja ja miehille tasokkaammat puvut. Onneksi oma äitini teetti itselleen jopa hatunkin. Edes joku kunnioitti toivettani.
[/quote] mistä alapeukut :o onko siis hyvä itsetuntokin negatiivinen asia? Mielestäni on surullista, että tämä maailma on niin ulkonäkökeskeinen ettei edes omissa häissään voi pitää itsestään riittävästi ettei alkaisi vieraita tai kaasoja sortaa siksi ettei itse jäisi heidän varjoonsa. En ole ikinä jäänyt muiden varjoon ja olen ollut ylpeä kauniista ystävästä enkä kokenut itseäni huonommaksi.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:04"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 03:38"]
Tuskin se morsian enää tämän jälkeen olettaa,että AP lähtisi kanssaan juomia hakemaan.. Ja jos olettaakin,niin toivottavasti AP ei vastaa mitään yhteydenottoihinsa. Antaa paskan olla! Ps. Olipa muuten aikaisin polttarit,kun häät vasta huhtikuussa..
[/quote]
Jep, kuka muka pitää polttarit 4 kuukautta ennen häitä?
[/quote]
Täh? Mä oon ainakin ollut pareissakin polttareissa, jotka on pidetty edellisenä kesänä ja seuraavana sitten häät. Tässä iässä kun kaveripiiri on hajaantunut ympäri maata ja maailmaa, kaikilla on perheet jne. on huomattavasti helpompi sopia yhteisiä aikoja jos eivät satu samalle kesälle tai edes vuodelle. Luulin että on ihan normikäytäntö? En olo koskaan ollut polttareissa, jotka olisivat esim. edellisessä kuussa ennen häitä. Aina on ollut se puoli vuotta ainakin väliä.
Up! Tulehan ap pian kertomaan onko mitään uutta tapahtunut?
Eiköhän AP ole se sama AP joka tehtailee aika paljon kaikenlaisia surkutarinoita tänne.
Haluan kuulla, miten Viron-matkalle käy!
Ap, onko morsiamesta kuulunut mitään?
Mä en usko et tää tarina on tosi.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:42"]
Mä en usko et tää tarina on tosi.
[/quote]
Enkä minä. Jollain on aikaa ja halua sepitellä tänne ties mitä juttuja? Aika surullista oikeastaan...
^ Hohoh, porukkaa himottaa niin kovasti kuulla lisää että turvautuvat jo manipulointiin.
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:45"]
[quote author="Vierailija" time="08.02.2015 klo 16:41"]Ap, ovatko ystäväsi häät siis huhtikuussa? [/quote] Mitähän aloituksessa lukee? Hmmmm...
[/quote]
Tiedän kyllä mitä aloituksessa lukee. halusin varmistaa, kun joku täällä tietäväsienä kommentoi : "Taidat olla hieman yksinkertainen? Luultavasti ap on muutellut kertomassaan hieman häiden ajankohtaa yms. Älä viitsi jankata epäolennaisia."
Olen törmännyt yhteen ainoaan tapaukseen, jossa morsian pyysi hyvästä syystä morsiusneitoaan pukeutumaan ja ehostamaan hillitysti. Morsian oli sisaruksistaan vanhin ja oli kärsinyt vuosia siitä että kuvankaunis pikkusisko sai kaiken huomion. Pikkusisko oli malli ja voittanut pienet missikisatkin. Hääpäivänään morsian halusi olla keskipiste, niin kuin kuka tahansa, ja kertoi huolestaan siskolleen.
Morsian ja pikkusisko sopivat yhteisymmärryksessä siitä ettei pikkusisko tule paikalle kauneimpiinsa sonnustautuneena, eikä kukaan pahoittanut mieltään.