Ystävä pissi silmään :(
Lapsuudenystäväni, jonka kanssa olemme aina olleet läheisiä on menossa huhtikuussa naimisiin. Olen ollut häistä aivan innoissani, hän pyysi minut mm. mukaan mekko-ostoksille syksyllä ja katselimme yhdessä myös juhlapaikkoja. Sain juuri äsken kuulla, että ovat juhlineet polttareita viime viikonloppuna. Minua ei kutsuttu. Kysyin yhteiseltä kaveriltani ketä siellä oli, hän vastasi että "kavereista kaikki jotka on kutsuttu häihin", ihmetteli vielä mikä este minulla oli... Eli siis minua ei näköjään kutsuttu häihinkään jos muut ovat kutsun saaneet! Suututtaa! Ihminen jota olen pitänyt "lisäsiskona" pikkusiskoni lisäksi, joka pyysi minut esikoisensa kummiksi. Ei halua minua häihin. Olenko lapsellinen kun suutun? Mitä oikein teen? Morsian ei vielä tiedä että tiedän.
Kommentit (416)
Mitä jos kaverisi ajattelee ettet tarvitse kutsua,vaan tulet auautomaattisesti? Ota puheeksi!
Minä ainakin omissa polttareissani oletin, että ne, jotka eivät olleet paikalla, eivät olleet jostain syystä päässeet. En kysellyt heidän peräänsä. Kaasolle olin antanut listan, ja oletin, että kutsuu kaikki. Tosin mulla ei ole mitään noin läheistä yhtä kaveria, vaan kaveriporukka, jossa kaikki ovat "tasa-arvoisia".
Eli jos jollekin kaverille olisi käynyt niin, että kaaso olisi unohtanut kutsua, ja olisin tehnyt noin kuin 22 epäili, ettei lähetä kutsua niille, jotka ovat mukana järjestelyissä, niin en olisi morsiamena tajunnut mitään ennen varsinaista hääpäivää. Ei ole musta yhtään outoa jättää virallisesti kutsumatta joku, joka on todella tiiviisti mukana järjestelyissä, paitsi että kutsukortti on kiva säilyttää muistona.
Kysy kaveriltasi! Joko hän on kusipää ja voit sitten unohtaa hänet, tai on sattunut vilpitön erehdys, joka kannattaa korjata ennen häitä.
Laita kaverillesi viestiä, että "Leena" ihmetteli miksen ollut polttareissasi!?! Mutta en kyllä saanut mitään kutsua... ajattelin vain sanoa, jos sinäkin ihmettelit puuttumistani.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:45"]
^ Hohoh, porukkaa himottaa niin kovasti kuulla lisää että turvautuvat jo manipulointiin.
[/quote]
Ei ainakaan minua koska en ihan oikeasti usko että tarina on totta. Aiemminkin vastaavaan tyyliin runoiltuja aloituksia on nähty, ja kun joku mainitsee sanan "provo" aloittaja katoaa kuin ilmaan.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:45"]
^ Hohoh, porukkaa himottaa niin kovasti kuulla lisää että turvautuvat jo manipulointiin.
[/quote]
Ei ainakaan minua koska en ihan oikeasti usko että tarina on totta. Aiemminkin vastaavaan tyyliin runoiltuja aloituksia on nähty, ja kun joku mainitsee sanan "provo" aloittaja katoaa kuin ilmaan.
[/quote]
Mihin ilmaan aloittaja on nyt kadonnut??? Ainakin eilen oli vastailemassa täällä ja todennäköisesti on krapulassa, kun veti sitä punkkua toista pulloa harmiinsa. Pitäisikö päivystää 24/7 jotta ei epäiltäisi provoksi? Ja nyt vasta näitä provo huuteluita on näkynyt, ei aiemmin. Miksi ihmeessä muuten pitäisi tulla takaisin, kun ei varmaankaan ole uutta kerrottavaa, lätisemään niitä näitä vai.... Ihme sakkia täällä taas trollaamassa.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:36"]
[quote author="Vierailija" time="06.02.2015 klo 22:28"]Toi ulkonäön perusteella ekskluudaaminen on ite asiassa tosi yleistä. Akat on bitchejä, ja kaikki itteensä nätteinä pitävät haluaa varmistaa, ettei paikalla ole morsianta kauniimpaa. Tämän vuoksi jenkeissä kaasoilla on aina hirveät vaatteet. [/quote] Niinpä! Mä oon ollu sellasissa häissä, joissa kukaan morsianta hoikempi ei saanut tulla samaan kuvaan hänen kanssaan :D oli lihonut vuodessa nopeasti paljon ja kärsi hirveistä itsetunto-ongelmista sen takia.
[/quote]
Oikeasti! Kuulostaa ihan samalta, mitä on nähny jossain jenkkien bridezilla ohjelmissa. Olen aina ajatellut, että hulluja nuo amerikkalaiset, muttä tätä näköjään tapahtuu myös Suomessa! :D Mutta kun pitää saaha se täydellinen päivä prinsessana...
[/quote]
Tanssiryhmämme jäsen meni naimisiin. Ryhmästä kutsuttiin muut paitsi gay-poika ja ryhmän sievin typykkä. Oli epämukavaa meidän muiden kannalta, kun kaverit tuolla tavoin sortattiin. Ei olleet kivat häät.
Joo ap muista tulla päivittämään jos tulee uusia käänteitä! Täällä ollaan uteliaita mutta sun puolella.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 00:46"]
Tanssiryhmämme jäsen meni naimisiin. Ryhmästä kutsuttiin muut paitsi gay-poika ja ryhmän sievin typykkä. Oli epämukavaa meidän muiden kannalta, kun kaverit tuolla tavoin sortattiin. Ei olleet kivat häät.
[/quote]
Ehkä tuo hääkutsuilla leikkiminen on luuserinaisten tapa käyttää valtaa, niillä, kun ei yleensä ole valtaa missään asiassa, niin sitten kerran elämässään pääsevät leikkimään queen beeta, ja se menee tuollaiseksi?
Tietynlaiset naisethan menevät muutenkin sekaisin häistä, kun pääsevät kerrankin huomion keskipisteeksi, se on yleensä eka ja viimeinen kerta niiden elämässä huomion keskipisteenä.
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:55"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 15:45"][quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 14:45"] ^ Hohoh, porukkaa himottaa niin kovasti kuulla lisää että turvautuvat jo manipulointiin. [/quote] Ei ainakaan minua koska en ihan oikeasti usko että tarina on totta. Aiemminkin vastaavaan tyyliin runoiltuja aloituksia on nähty, ja kun joku mainitsee sanan "provo" aloittaja katoaa kuin ilmaan. [/quote] Mihin ilmaan aloittaja on nyt kadonnut??? Ainakin eilen oli vastailemassa täällä ja todennäköisesti on krapulassa, kun veti sitä punkkua toista pulloa harmiinsa. Pitäisikö päivystää 24/7 jotta ei epäiltäisi provoksi? Ja nyt vasta näitä provo huuteluita on näkynyt, ei aiemmin. Miksi ihmeessä muuten pitäisi tulla takaisin, kun ei varmaankaan ole uutta kerrottavaa, lätisemään niitä näitä vai.... Ihme sakkia täällä taas trollaamassa.
[/quote]
No höh, jos minä en usko että tämä juttu on totta niin ei kai se sinun mieltäsi pahoita? En trollaa, tuumin vain että tämä AP on arvioni mukaan se sama AP joka satuilee täällä milloin mitäkin. Yleensä jos joku juttu ei kuulosta todelta niin se ei sitä myöskään ole, varsinkaan nimettömältä internet-ihmiseltä kuultuna, tunnistettavin yksityiskohdin totta kai...
Minullakin oli tällaisia "ystävyyssuhteita" ennen. Minut pystyi aina soittamaan apuun ja pidettiin tosi hauskaa ja juteltiin kaikkea syvällistä, kun se toiselle sopi. Monta kertaa ystävyyden aikana minut dumpattiin jos minulle ei ollut tarvetta. Minulla on vaikea lapsuus takana ja tietysti se vaikutti käytökseeni. Monesti huomasin "ystäväni" nolostelevan minua. Meni pitkään ennen kun mittani tuli täyteen. Minulla oli aina ollut syvä tunne omasta huonoudestani, joten se, että joku ei arvostanut minua tai kohteli suorastaan huonosti tuntui ihan loogiselta, jopa ansaitulta. Nyt olen jättänyt tällaiset kaverit taakse ja hommannut uusia, "korjannut" mieleni ja alkanut pitää puoliani ja huolta itsestäni. Enää koskaan kukaan ei voi kohdella minua niin.
Tätä sorttailua tapahtuu joka asiassa ja mikä typerintä sen sorttaajan kutsumat/suosioon päässeet tosiaan kuvittelevat olevansa parempia kuin se yksi joka on joukosta jätetty. Mä olen játtänyt menemättä yksiin häihin tästä syystä aikanaan. Ystäväpiiristä yhtä ei kutsuttu (oikeastaan ei morsmaikulla ollut siihen edes mitään kunnollista syytä) niinpä päätin valita puoleni sillä että en mennyt itse myöskään ja pari muutakin porukasta teki niin. Morsmaikku, entinen ystävämme soitteli lahjojen perään kun emme edes ilmoittaneet että emme ole tulossa. Sanoin hälle et jos kehtaa niin lähettää laskun. Ei ole näkynyt, vuosia jo tässä välissä:)
Minä olin sitten harvinaisen hyvän itsetunnon omaava morsian :D sillä suutuin, kun kaasoni ei pukeutunut riittävän näyttävästi. Olisin halunnut kaikkien olevan prinsessoja ja miehille tasokkaammat puvut. Onneksi oma äitini teetti itselleen jopa hatunkin. Edes joku kunnioitti toivettani.
Tuskin se morsian enää tämän jälkeen olettaa,että AP lähtisi kanssaan juomia hakemaan.. Ja jos olettaakin,niin toivottavasti AP ei vastaa mitään yhteydenottoihinsa. Antaa paskan olla! Ps. Olipa muuten aikaisin polttarit,kun häät vasta huhtikuussa..
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 11:53"]
[quote author="Vierailija" time="07.02.2015 klo 03:06"]Minä olin sitten harvinaisen hyvän itsetunnon omaava morsian :D sillä suutuin, kun kaasoni ei pukeutunut riittävän näyttävästi. Olisin halunnut kaikkien olevan prinsessoja ja miehille tasokkaammat puvut. Onneksi oma äitini teetti itselleen jopa hatunkin. Edes joku kunnioitti toivettani. [/quote] mistä alapeukut :o onko siis hyvä itsetuntokin negatiivinen asia? Mielestäni on surullista, että tämä maailma on niin ulkonäkökeskeinen ettei edes omissa häissään voi pitää itsestään riittävästi ettei alkaisi vieraita tai kaasoja sortaa siksi ettei itse jäisi heidän varjoonsa. En ole ikinä jäänyt muiden varjoon ja olen ollut ylpeä kauniista ystävästä enkä kokenut itseäni huonommaksi.
[/quote]
No ei varmasti ole hyvä itsetunto kenenkään mielestä huono asia.
Se saattaa olla, että sinä arvostelet kaasosi pukeutumista huonoksi ja haluat aikuisten ihmisten valitsevan vaatteet sinun tyylisi mukaan. "Halusin kaikkien olevan prinsessoja". Mistä tämä prinsessavouhotus on häihin edes tullut , en voi ymmärtää. Kuvitelkaa vaikka vielä jotain 70-luvun morsiamia puhumattakaan sitä aiemmista. Niissä morsiamet olivat aikuisia ihmisiä, jotka pukeutuivat omiin hääjuhliinsa eivätkä yrittäneet elää jotain päivä prinsessana -leikkiä.
Tulipa paha mieli. Itse luultavasti käpertyisin kotiin ja vaipuisin itsesääliin. Jonkin aikaa menisi matalalla ja sitten se olis siinä. Tyyppi olis pois mun elämästä.
Minä en ruinaisi mitään selityksiä. Asia tullut täysin selväksi, mistään erehdyksestä ei ole kyse. Tämä saa alapeukkua, mutta antaa tulla. Olen tällainen ja tiedostan sen.
Yleensä tällaista mieltäkuohuttavissa pitkissä ketjuissa, joissa aloittaja saa tukea kirjoittajilta, hän kertoo, kun poistuu linjoilta ja ehkä sanoo, milloin tulee päivittämään tilanteen tai sanoo, jos ei keskustele asiasta enempää. Minusta tämä on provoksi todella laadukas. Pullon ja toisenkin korkkaaminen muka järkytykseen eilen oli vähän outoa, johan tämä tilanne oli hänelle selvinnyt jo aiemmin. Siis se, ettei häntä ole häihin kutsuttu. Se, että morsian vastaa, että häätä ovat pienet ja siksi ei kutsuttu, tuskin nyt oli se kamelinselän katkaiseva asia.
Ihan noin muuten vaan mua kiinnostaa nuorten ihmisten polttarikäytännöt, milloin polttarit yleensä pidetään. Kuka muka on kuullut polttareista, jotka järkätään 4 kk ennen häitä, jos tilanne on ihan normaali.
No eipä auta muu kuin kysyä suoraan ja mahdollisimman pian. Voi olla, että morsian ajattelee sun olevan niin läheinen muutenkin, ettei virallista kutsua tarvitse lähettää kun tiedät paikan ja ajankin jo valmiiksi. Voi myös olla niin pihi, ettei halua tuhlata rahojaan kutsukortteihin niille, jotka muutenkin tietävät hääpäivän ja paikan etukäteen.
Kysyitkö siltä polttareissa olleelta kaverilta, ihmettelikö myös morsian sinun puuttumistasi paikalta?