Miten paljon palkkasi pitäisi nousta, että olisit valmis vaihtamaan työpaikkaa?
Sillä oletuksella, että olet tyytyväinen nykyiseen työpaikkaan, työnkuvaan, työmatkan pituuteen jne. Uuteen työhön kuuluu puolen vuoden koeaika.
Kommentit (235)
Mulla palkka on noussut 500-1000 euroa jokainen kerta kun olen vaihtanut työtä, eli siinä haarukka jolla suostun vaihtamaan työtä.
Vaihdoin joku aika sitten 700 e korotuksella. Uudessa hommassa on muitakin etuja ja ihan ok näin muutaman kuukauden jälkeen. Koeaikakin meni jo.
Palkkaa olennaisempaa on muut työehdot ja -edut. Suostun vaikka hieman nykyistä pienemmälläkin palkalla, jos saan itselleni mieluisemmat ehdot.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonni lisää nykyiseen ja täydet lomat.
Entä jos saisit tonnin lisää, mutta vain palkatonta vapaata?
Nuo ovat speksit, jolla vaihtaisin.
En voi moittia. Jätin homman sikseen, kun palkallista vapaata ei olisi uudessa paikassa saanut. Ilman lomaa ei jaksa painaa.
Nykyisessä paikassa on aika hyvät edut, täydet lomat ja palkkakin ihan kohtalainen, niin ei sitä vanha viitsi enää lomia lähteä nollasta keräämään.
Koeaika ja jatkuva uuden opetteleminen uuden työn alussa ovat rankka yhdistelmä. On ihme etteivät työnantajat tajua sitä, että on myös työnantajan etu, jos uusi työntekijä pääsee lomalla palautumaan.
En sano täsmällistä euromäärää, mutta 500 euroa kuussakin voi riittää jos kokonaispaketti on kunnossa.
Nettona jos jäisi 1000-1500€ käteen, niin ok. Nykyisestä pitäisi saada reipas korotus, koska verottaja ottaa isolla kädellä. Eli mietin mieluummin nettoa.
Työpaikan vaihtaminen on kuitenkin aika iso muutos ja siihen pitäisi olla energiaa sidottavaksi. Ihan vähällä summalla en enää jaksa vaivautua.
Vierailija kirjoitti:
En sano täsmällistä euromäärää, mutta 500 euroa kuussakin voi riittää jos kokonaispaketti on kunnossa.
Entä jos paketti on periaatteessa ok, mutta työpaikasta on haastattelun perusteella tullut outo mielikuva? Vaihdatko silti?
Aika paljon koska uudessa työssä todennäköisesti tahti on paljon kiivaampaa kuin nykyisessä. Katson leppoisan työtahdin suuremmaksi eduksi kuin korkeamman palkan.
Vierailija kirjoitti:
Työpaikan vaihtaminen on kuitenkin aika iso muutos ja siihen pitäisi olla energiaa sidottavaksi. Ihan vähällä summalla en enää jaksa vaivautua.
Viisaita sanoja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tonni, täydet lomat, ei koeaikaa.
Kuka saa sovittua uudesta työstä ilman koeaikaa?
Minä.
Tonni.
Täydet lomat.
Ei koeaikaa.Mitä puuhailet?
Hiljaisuus puhuu puolestaan... Taisi olla fantasiaa tuo työllistyminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Entä jos paketti on periaatteessa ok, mutta työpaikasta on haastattelun perusteella tullut outo mielikuva? Vaihdatko silti?
Ei kannata, jos olet nykyiseen työpaikkaasi tyytyväinen etkä saa huoleen tyydyttävää vastausta. Kannattaa uskoa näissä asioissa sitä omaa vaistoa sillä ei se pelkkä palkka lämmitä jos kokonaiskuva ei toimi.
Varmaan joku 3000 lisää ja suunnilleen samanlainen työnkuva. Nyt brutto 4500 ja tää paikka ja työ on aivan mahtavia. Mun perään soitettiin kymmenisen vuotta sitten ja silloin vaihdoin hieman pienempään palkkaan, palkattomaan ekan kesän kesälomaan ja ilman koeaikaa.
Edellisessä paikassa oli niin huono palkka, että hinnat alkaen tonni kuussa lisää palkkaa ja vielä olisi varmaan uusi työnantaja ihmetellyt, miten halvalla suostuu töihin...
Mutta otin jo loparit edellisestä paikasta ilman tietoakaan uudesta työstä. Olen elellyt säästöilläni, pitänyt "sapattivapaata" tässä 40+ ikäisenä kun vielä olen kohtuu hyväkuntoinen. Eläkejärjestelmä vaikuttaa niin epävarmalta, että en tiedä elääkö edes niin vanhaksi ja sitäpaitsi, onko sitten enää semmoisessa kunnossa, että voisi yhtään nauttia eläkepäivistä?
Lisäksi tuli vielä tuo koronaepidemia, joten senkin vuoksi nyt jos koskaan on ollut erittäin hyvä aika olla työelämän ulkopuolella.
Jossain vaiheessa on työelämään kumminkin palattava, jollei voita lotossa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei kannata, jos olet nykyiseen työpaikkaasi tyytyväinen etkä saa huoleen tyydyttävää vastausta. Kannattaa uskoa näissä asioissa sitä omaa vaistoa sillä ei se pelkkä palkka lämmitä jos kokonaiskuva ei toimi.
Haastattelussa oli todella outoja kysymyksiä. Sen jälkeen meni mielenkiinto siihen paikkaan. Kohtuullisen hyvää työpaikkaa ei halua vaihtaa sellaiseen, joka voisi koeaikana paljastua painajaiseksi.
Olen 50+ ja vaihtaisin samalla palkalla, jos joku huolisi.
500€ ja palkallinen lounastauko.
30%. Vähemmällä en vaihtaisi. Nyt on hyvä työ, ennen kaikkea hyvä työnantaja, hyvät edut, etätyö, joustava työnantaja. Muutenkin liukuva työaika, hyvä työterveys, epassi ...
Riittäisi nykyinen palkka, jos saisin mahdollisuuden etätöihin eikä kk-palkka olisi riippuvainen tehdyistä tunneista. Nykyisessä työssäni on paljon turhaa oleskelua työpaikalla päivän päätteeksi, jotta saa tunnit täyteen. Jos lähtee aikaisemmin, palkanmaksu katkeaa. Palkan pitäisi tulla tehdystä työstä eikä siitä, montako tuntia viikossa työpaikalla viettää aikaansa. Jos minä saan tehtyä työni 35h/viikko ja kollegalta samaan työhön ja työmäärään kuluu 40h/viikko, miksi minulle pitäisi maksaa siitä vähemmän palkkaa?
En vaihtaisi palkan vuoksi. Viihdyn työssäni ja tienaan jo nyt enemmän kuin tarpeeksi.
Ei välttämättä yhtään, jos mukana on muita etuja ihan vain vaikka työnkuvassa.