Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten paljon palkkasi pitäisi nousta, että olisit valmis vaihtamaan työpaikkaa?

Vierailija
16.11.2021 |

Sillä oletuksella, että olet tyytyväinen nykyiseen työpaikkaan, työnkuvaan, työmatkan pituuteen jne. Uuteen työhön kuuluu puolen vuoden koeaika.

Kommentit (235)

Vierailija
81/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En vaihtaisi. Minulla on hyvä ja mielenkiintoinen työ josta tienaan hyvin. Työkaverit on mukavia samoin pomo. Asun avoliitossa miehen kanssa (11 vuotta oltu yhdessä) joka työskentelee samassa firmassa eri tehtävissä. Tienaan paremmin kuin hän, mutta hänenkin ansionsa ovat täysin riittävät.

Olemme saaneet hankittua oman asunnon ja seuraavaksi suunnitellaan talon ostoa. Tulemme mukavasti toimeen, ei lapsia eikä tule. En halua vaihtaa työpaikkaa, raha ei niin paljon houkuta. Kun on hyvä työilmapiiri ja viihtyy ja tykkää työstään. mihin tästä lähtisi?

On muitakin arvoja kuin raha.

Eli siis: sinulla on tarpeeksi rahaa käytettävissäsi eikä sinun tarvitse haalia sitä enempää. Se ei ole osoitus siitä, että raha olisi jotenkin merkityksetöntä sinulle. Tiputetaan nykyistä palkkaa reilusti, palkkaus saa silloin ihan eri merkityksen työnhaussa.

Vierailija
82/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joskus työhaastattelussa käy ulkopuoliselle kun täysin selväksi miksi aiempi henkilö on päätynyt lähtemään töihin muualle.

Ja joskus taas rekrytoijalle käy kiusallisen selvöksi miksi henkilö hakee uutta paikkaa tai on saanut potkut. Se ei yleensä ole mikään meriitti.

Tuollainen stressaava paikka voi olla ihan ok vähäksi aikaa, jos siellä tienaa erinomaisesti tai jos siit on tulevan työuran kannalta etua.

Ei ole meriitti hakea uutta työpaikkaa? Joskus sitä haetaan jopa rekrytoivan yrityksen pyynnöstä. Silloin pitäisi olla tarjolla vaihdossa jotain houkuttelevaa, jos halutaan oikeasti saada tekijä töihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähintään 2000€, koska verot vievät ison osan korotuksesta. 

Vierailija
84/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

100% enemmän käteen ja voin harkita. 

Vierailija
85/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lasken aika suuren arvon myös työnantajan mahdollistamille positiivisille joustoille, kuten liukuvalle työajalle ja sille, että loman saa haluamanaan ajankohtana helposti, lyhyelläkin varoitusajalla. Noista jos uudessa paikassa joutuu luopumaan, pitää normaalin työajan bruttopalkan olla vähintään kaksinkertainen nykyiseen verrattuna. Nykyinen työnantaja tosin maksaa jo nyt parempaa palkkaa kuin muut saman alan toimijat tällä alueella.

Vierailija
86/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tällä hetkellä olisin valmis laskemaan palkkaa jopa tonnilla kunhan pääsis toiseen duuniin.

Vierailija
87/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

tekniikan alan asiantuntija kirjoitti:

Tänä vuonna on verokortissa 60 000€. Kilpailevan yrityksen edustaja otti minuun yhteyttä muutama kuukausi sitten ja kysyi olisinko kiinnostunut vaihtamaan heille. Juteltiin mukavia ja tiputin loppuun pommin, alle 70 000€ en vaihda. 10 000 euron korotus bruttovuosituloihin olisi reilu 800€ lisää kuukaudessa, joka nettona näyttäytyisi sellaisena summana, että juuri ja juuri kannattaa vaivautua. Ei tarvinnut vaihtaa tällä kertaa työpaikkaa.

Koeaika + huono lomakertymä tarkoittaa ettei työpaikkaa kannata ainakaan samalla alalla kovin helposti vaihtaa ellei aiempi työpaikka ole selkeästi huono.

Anteeksi, hieman tyhmänä kysyn: Mitä tarkoittaa "huono lomakertymä"?

Vierailija
88/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tällä hetkellä olisin valmis laskemaan palkkaa jopa tonnilla kunhan pääsis toiseen duuniin.

Ainahan voi ryhtyä työttömäksi

Vierailija
89/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työstäni pidän, mutta kynnys vaihtaa on tällä hetkellä hyvin matala. Jos muutaman satasen saisi lisää, lähtisin varmasti.

Vierailija
90/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tänä vuonna on verokortissa 60 000€. Kilpailevan yrityksen edustaja otti minuun yhteyttä muutama kuukausi sitten ja kysyi olisinko kiinnostunut vaihtamaan heille. Juteltiin mukavia ja tiputin loppuun pommin, alle 70 000€ en vaihda. 10 000 euron korotus bruttovuosituloihin olisi reilu 800€ lisää kuukaudessa, joka nettona näyttäytyisi sellaisena summana, että juuri ja juuri kannattaa vaivautua. Ei tarvinnut vaihtaa tällä kertaa työpaikkaa.

Koeaika + huono lomakertymä tarkoittaa ettei työpaikkaa kannata ainakaan samalla alalla kovin helposti vaihtaa ellei aiempi työpaikka ole selkeästi huono.

Anteeksi, hieman tyhmänä kysyn: Mitä tarkoittaa "huono lomakertymä"?

Uuden työsuhteen alussa lomaa kertyy yleensä vain kaksi päivää kuussa. Lisäksi lomaa ei yleensä saa heti pitää sitä mukaa kun sitä kertyy, jos on vakituisena uudessa työssä.

Vierailija
91/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lomat saa yleensä neuvoteltua. Koeaika on vaikeampi neuvoteltava. Itsellä hyvin sama tilanne, verokortti n. 60.000€ (olin tammikuun pois), olisivat tarjonneet n. 75000. Mulla olisi hankaloitunut työmatka, olisin joutunut hakemaan uutta päivähoitopaikkaa ja autopaikka maksullinen mikä olisi syönyt korotusta. Nettoa pitäisi tulla lisää mielellään 1000€ + niin alkaa kiinnostamaan. Mun nykypalkka ei ole ihmeellinen, mutta työ on tosi joustavaa koska olen siinä hyvä ja teen paljon hommia niin olen ansainnut joustoni. Samaan asemaan pääseminen uudessa hommassa pikkulasten kanssa voisi olla mahdoton ponnistus.

Vierailija
92/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja täytyypä vielä todeta, että yksi työnantaja EI TIENNYT, onko autopaikka mahdollinen. Ikävä kyllä yh:na pikkulasten päiväkotirumba ei onnistu ilman autoa, ilman sitä mun työnteko olisi mahdotonta. Mulla kiinnostus menee, jos en saa konkreettisia vastauksia. Niitä tuskin olisi työsuhteen aikanakaan tulossa.

Vierailija
93/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

500 riittää, jos muut ehdot pysyvät ennallaan, kuten mahdollisuus etätöihin ja liukuva työaika.

Vierailija
94/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saisi vaikka laskea, kunhan ei tarvisi enää päivystää ikinä.

Vierailija
95/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vaihtaisi palkan vuoksi. Viihdyn työssäni ja tienaan jo nyt enemmän kuin tarpeeksi.

Miten paljon on enemmän kuin tarpeeksi?

Joka kuukausi jää yli tonni säästöön eli käytännössä sijoituksiin, kun puskuria on ihan kunnolla.

Vierailija
96/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Netto 1.200,-/kk riittää. Autoetu katsotaan eduksi. Raportoinnit voidaan unohtaa, työn jälki on kuitenkin priimaa.

Vierailija
97/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lomat saa yleensä neuvoteltua. Koeaika on vaikeampi neuvoteltava. Itsellä hyvin sama tilanne, verokortti n. 60.000€ (olin tammikuun pois), olisivat tarjonneet n. 75000. Mulla olisi hankaloitunut työmatka, olisin joutunut hakemaan uutta päivähoitopaikkaa ja autopaikka maksullinen mikä olisi syönyt korotusta. Nettoa pitäisi tulla lisää mielellään 1000€ + niin alkaa kiinnostamaan. Mun nykypalkka ei ole ihmeellinen, mutta työ on tosi joustavaa koska olen siinä hyvä ja teen paljon hommia niin olen ansainnut joustoni. Samaan asemaan pääseminen uudessa hommassa pikkulasten kanssa voisi olla mahdoton ponnistus.

Julkisella puolella tarjotaan ainoastaan palkatonta vapaata. 😕

Vierailija
98/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei oikein tuppaa kertymään säästöön tällä palkkatasolla, joten palkaton vapaa jäisi käytännössä olemattomaksi.

Vierailija
99/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En vaihtaisi alta tonnin nostosta. Nykyisessä niin leppoisa toimenkuva ja mieleiset työajat. Tiedän, että saisin parempaa palkkaa muualta, mutta kaikki muut työhön liittyvät asiat olisi reilusti huonommin.

Vierailija
100/235 |
17.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rahaa ei oikein tuppaa kertymään säästöön tällä palkkatasolla, joten palkaton vapaa jäisi käytännössä olemattomaksi.

Palkaton vapaa tarkoittaisi pitkää aikaa ilman lomia, joten palkan olisi silloin syytä nousta enemmän kuin tyyliin verojen jälkeen käteen sata euroa lisää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme kaksi