Miten paljon palkkasi pitäisi nousta, että olisit valmis vaihtamaan työpaikkaa?
Sillä oletuksella, että olet tyytyväinen nykyiseen työpaikkaan, työnkuvaan, työmatkan pituuteen jne. Uuteen työhön kuuluu puolen vuoden koeaika.
Kommentit (235)
+500-1000e ~ niin vaihtuu (4300e/kk brutto)
En vaihtaisi tätä osa-aikatyötä mihinkään. Arvostan vapaa-aikaa enemmän kuin rahaa.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommentoineille. Onko siis 50+ iässä mielekästä ennen kaikkea se, että pääsisi tekemään jotain uutta?
Lisää vapaa-aikaa alkaa myös kiinnostaa joitakin ihmisiä, elämäntilanteessa jossa asuntolaina on kuitattu. Toisilla on tuossa iässä koululaisia ja toisilla lapsenlapsia.
Mulla 700e olisi minimi. Sitä alemmalla korotuksella jäisin vaihtaessa miinukselle, kun menettäisin lomarahat ja tulospalkkiot.
Lisäksi kuten monilla muilla, myös mulla se laaja, aito etätyö olisi ihan must. Ihan max 1 x viikossa voisin mennä toimistolle jos se on lähellä, jos toimisto on kaukana niin kerran kuussa.
Jotkut ePassit sun muut ei vois vähempää kiinnostaa, mutta hyvät ja laajat työterveyspalvelut olisi myös mukava kannustin.
Rekrytilanteissa harvat työnantajat osaa oikeasti kertoa hyvin niistä työsuhde-eduista. Kerrotaan ehkä että meillä on sit se ePassi tai ateriaetu tai työterveyspalvelut, muttei kerrota, mitä niihin tarkalleen sisältyy tai kuinka nämä asiat näyttäytyy arjessa tai nostaa konkreettista palkkaa.
Vierailija kirjoitti:
Mulla 700e olisi minimi. Sitä alemmalla korotuksella jäisin vaihtaessa miinukselle, kun menettäisin lomarahat ja tulospalkkiot.
Lisäksi kuten monilla muilla, myös mulla se laaja, aito etätyö olisi ihan must. Ihan max 1 x viikossa voisin mennä toimistolle jos se on lähellä, jos toimisto on kaukana niin kerran kuussa.
Jotkut ePassit sun muut ei vois vähempää kiinnostaa, mutta hyvät ja laajat työterveyspalvelut olisi myös mukava kannustin.
Rekrytilanteissa harvat työnantajat osaa oikeasti kertoa hyvin niistä työsuhde-eduista. Kerrotaan ehkä että meillä on sit se ePassi tai ateriaetu tai työterveyspalvelut, muttei kerrota, mitä niihin tarkalleen sisältyy tai kuinka nämä asiat näyttäytyy arjessa tai nostaa konkreettista palkkaa.
Hyvin harvoin luvataan myöskään minkäänlaista henkistä tukea uuden työn alkuun. Se olisi aivan kullanarvoista tietää, ettei aivan kaikkea joudu tekemään yksin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvin harvoin luvataan myöskään minkäänlaista henkistä tukea uuden työn alkuun. Se olisi aivan kullanarvoista tietää, ettei aivan kaikkea joudu tekemään yksin.
Joskus työhaastattelussa käy ulkopuoliselle kun täysin selväksi miksi aiempi henkilö on päätynyt lähtemään töihin muualle.
Tänä vuonna on verokortissa 60 000€. Kilpailevan yrityksen edustaja otti minuun yhteyttä muutama kuukausi sitten ja kysyi olisinko kiinnostunut vaihtamaan heille. Juteltiin mukavia ja tiputin loppuun pommin, alle 70 000€ en vaihda. 10 000 euron korotus bruttovuosituloihin olisi reilu 800€ lisää kuukaudessa, joka nettona näyttäytyisi sellaisena summana, että juuri ja juuri kannattaa vaivautua. Ei tarvinnut vaihtaa tällä kertaa työpaikkaa.
tekniikan alan asiantuntija kirjoitti:
Tänä vuonna on verokortissa 60 000€. Kilpailevan yrityksen edustaja otti minuun yhteyttä muutama kuukausi sitten ja kysyi olisinko kiinnostunut vaihtamaan heille. Juteltiin mukavia ja tiputin loppuun pommin, alle 70 000€ en vaihda. 10 000 euron korotus bruttovuosituloihin olisi reilu 800€ lisää kuukaudessa, joka nettona näyttäytyisi sellaisena summana, että juuri ja juuri kannattaa vaivautua. Ei tarvinnut vaihtaa tällä kertaa työpaikkaa.
Koeaika + huono lomakertymä tarkoittaa ettei työpaikkaa kannata ainakaan samalla alalla kovin helposti vaihtaa ellei aiempi työpaikka ole selkeästi huono.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Palkan ei tarvitse nousta yhtään, jos vain saan 100% etätyön.
Lehtifirmat hakevat jatkuvasti puhelinmyyjiä tekemään töitä etänä. Tilaisuus sinulle?
"Palkan ei tarvitse nousta" ei tarkoita samaa kuin "suostun ilmaiseksi töihin".
Sivusta huomautan, että työstä saa tuloksen mukaisen korvauksen ja työkalut ovat hyvät. Itse olen useammankin kerran miettinyt vaihtoa muihin hommiin, kun koulutus ihan eri alalle. Lyhyt työpäivä ja kohtuullinen palkka pitävät kuitenkin lehtien puhelinmyyntityössä. Ja ison firman muut ihan kohtuulliset edut. Lehtien puhelinmyyjä sivusta huomauttelee
Pelkän palkan takia en vaihtaisi, ellei puhuttaisi esim. 2000 euron korotuksesta. Nykyinen työpaikkani on kaiken kaikkiaan hyvä; se vastaa täysin koulutustani ja nautin, että tehtyäni tätä kohta 10 vuotta, koen olevani monessa asiassa konkari. Silti työ on edelleen erittäin haasteellista, eikä ikinä tylsää. Työmatkat ovat sopivat, etätyötä saa tehdä aina halutessaan, työ on itsenäistä, työyhteisö mukava, esimies ihana ihminen, palkkaus aika hyvä sekin, minkä lisäksi meillä on hyvät edut, esim. yksityislääkärille voi mennä milloin vain ja kaikki korvataan. Mutta silti jos uusi työ muuten vaikuttaisi kaikin puolin paremmalta, niin voisin vaihtaa ilman korotuksiakin. Olen välillä haaveillut jopa alanvaihdosta, joten eihän sitä koskaan tiedä.
tuplapalkkakaan ei vielä riittäisi koska työmatka ja työaika ovat erityisen tärkeitä minulle
no jos työaika säilyisi eikä työmatkakaan kovin paljoa pitenisi niin sitten voisi jopa tonni riittää, muutoin pitäisi kertoa nykyinen palkka kolmella
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lehtifirmat hakevat jatkuvasti puhelinmyyjiä tekemään töitä etänä. Tilaisuus sinulle?
Sivusta huomautan, että työstä saa tuloksen mukaisen korvauksen ja työkalut ovat hyvät. Itse olen useammankin kerran miettinyt vaihtoa muihin hommiin, kun koulutus ihan eri alalle. Lyhyt työpäivä ja kohtuullinen palkka pitävät kuitenkin lehtien puhelinmyyntityössä. Ja ison firman muut ihan kohtuulliset edut. Lehtien puhelinmyyjä sivusta huomauttelee
Tuntemani puhelinmyyjä ansaitsee jopa viisi tonnia kuussa, joten jos on työssään hyvä, niin kyllä palkkakin on hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuntemani puhelinmyyjä ansaitsee jopa viisi tonnia kuussa, joten jos on työssään hyvä, niin kyllä palkkakin on hyvä.
Tulot vaihtelevat kuukausittain, itsellä nelisen tonnia parhaimmat kuukaudet. Ja työpäivä 6 tuntia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulot vaihtelevat kuukausittain, itsellä nelisen tonnia parhaimmat kuukaudet. Ja työpäivä 6 tuntia
Aikakauslehtiä myymällä? Eikö tuo ole aika henkisesti kuluttavaa työtä?
En vaihtaisi. Minulla on hyvä ja mielenkiintoinen työ josta tienaan hyvin. Työkaverit on mukavia samoin pomo. Asun avoliitossa miehen kanssa (11 vuotta oltu yhdessä) joka työskentelee samassa firmassa eri tehtävissä. Tienaan paremmin kuin hän, mutta hänenkin ansionsa ovat täysin riittävät.
Olemme saaneet hankittua oman asunnon ja seuraavaksi suunnitellaan talon ostoa. Tulemme mukavasti toimeen, ei lapsia eikä tule. En halua vaihtaa työpaikkaa, raha ei niin paljon houkuta. Kun on hyvä työilmapiiri ja viihtyy ja tykkää työstään. mihin tästä lähtisi?
On muitakin arvoja kuin raha.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aikakauslehtiä myymällä? Eikö tuo ole aika henkisesti kuluttavaa työtä?
Riippuu varmaankin luonteesta, kaikille ei sovi. Aiempi työni oli stressaavaa, tämä ei. Joka päivä saa laittaa koneen kiinni työpäivän lopuksi ja unohtaa työt , niitä ei mieti illalla eikä unissaan.
Firma on ihan ok. Työtehtävät ovat kuitenkin yksipuolistuneet ja lisääntyneet viime aikoina. Tahtoisin erikoistua sen sijaan että hoidan yhä laajemmin ruohonjuuritason töitä.
Yleneminen ei myöskään näytä todennäköiseltä. Suorittavasta portaasta ei ole pitkään aikaan nostettu esimiehiä. PIkkupomoja rekrytoidaan muualta. Kukin niistä laatii uusia tapoja seurata ja mitata. Palkka on matala eikä reaaliesti nouse. Bonukset ovat satasia, ja nekään eivät riipu itsestä.
Lähtisin kyllä jos pääsisin ja yhdet paperit on tälläkin hetkellä sisällä. Nyt haussa olevan paikan palkka lienee 600 euroa parempi. . Pyrin pitämään silmällä työpaikkoja ja hakemaan aina välillä. Ajatus vireillä olevasta hausta voimaannuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joskus työhaastattelussa käy ulkopuoliselle kun täysin selväksi miksi aiempi henkilö on päätynyt lähtemään töihin muualle.
Ja joskus taas rekrytoijalle käy kiusallisen selvöksi miksi henkilö hakee uutta paikkaa tai on saanut potkut. Se ei yleensä ole mikään meriitti.
Tuollainen stressaava paikka voi olla ihan ok vähäksi aikaa, jos siellä tienaa erinomaisesti tai jos siit on tulevan työuran kannalta etua.
Puolet lisää, niin harkitsisin työpaikan vaihtoa. Saan tuntipalkkaa, ei mitään etuja. Rakastan työtäni. Minuun luotetaan nykyisessä työpaikassani, eli saan päättää, miten työni teen ja pystyn vaikuttamaan työnkuvaanikin.