Idiootit liikenteessä
Miksi joka kerta, kun ajamaan lähtee tulee näitä teiden ritareita vastaan? Kukaan ei koskaan myönnä tekevänsä näitä, mutta silti liikenteessä tätä ajotaidotonta porukkaa riittää. Nyt voit anonyymisti tunnustaa ja perustella käytöstäsi liikenteessä!
- Ajovauhdin heijaaminen jopa 65-78 km/h välillä
- 80-alueella 70km/h kunnes tulee "ohituskaistan alkuun 1km" -kyltti ja vauhti lähtee pikkuhiljaa nousemaan. Ohituskaistalla paahdetaan lähes satasta ja tämän jälkeen tiputetaan vauhti takaisin reilusti alle rajoitusten
- Vauhdin hidastaminen kun auto/tolppa tulee vastaa vaikka nopeus on jo alle rajoituksen
- Ohituksen jälkeen ohittaneen auton perään jumahtaminen vaikka nopeus olisi reippaasti enemmän kuin aiemmin ajamasi nopeus
- Letkan syntyessä liian lyhyet turvavälit. Sinulla ei ole aikomustakaan mennä ohi, mutta ajat silti niin lähellä seuraava, että ohi halajava ei siihen voi mennä. Koko letkasta ei pääse kerralla ohi, mutta myös yksi kerrallaan ohittaminen on tehty mahdottomaksi (tarkoitan 3-5 auton letkoja, en monen kilometrin ruuhkia jolloin ohittaminen on vain tyhmää).
- Em. mainittu tilanne, mutta rekan perään jumahtaminen
- Motarilla huonommalla kelillä todella alhainen nopeus esim. 60km/h. Kumpi on vaarallisempaa? Ajaa sitä edes 80km/h jos satasta ei ole turvallista mennä vai pakottaa muut jarruttelemaan ja ohittamaan? Moni tajuaa aika myöhään, eettä edessä oleva auto lähestyy turhan nopeasti perä edellä. Huonolla kelillä ohituskaista on myös muhjuinen ja täten melko riskialtis vaihtoehto.
Tuleeko kellekkään mieleen lisää ärsyttäviä tilanteita liikenteessä?
Kommentit (236)
Sitten on vielä ne vanhemmat mieskuskit, joille iskee hirveä motariflirtti päälle heti, kun näkevät nuoren pimun ajavan edessään. Olen jonkun kerran ollut kyydissä, kun mies on iskenyt silmänsä autoilevaan pimuun ja on sitten itse seonnut, mihin piti ajaa, eli ajanut risteyksen pitkäksi, ja siinäkös myös on liikenteen sotkijana! Ei sellainen naisten perään vonkaaja tajua ympäröivästä liikenteestä mitään! Ovat vaaraksi muille! Vielä jos se tyttönen alkaa kiihdyttää ajoaan, niin johan herää miehen vietit ja alkaa teerenpeli, jolla herätetään tyttösen huomiota. Moni nuori nainen on pudistellut päätään tällaisen maanteiden ritarin kohdalla, että pitääkin olla kaikenlaisia ääliöitä!
Kaikki edellä kuvatut ovat tuttua kauraa ja aivan liian usein tapahtuvaa. Kouluihin tarvittaisiin liikenneopetusta, asennekasvatusta miten liikenteessä tulee menetellä liikennemerkkien ja sääntöjen lisäksi, ehkä silloin olisi vielä toivoa paremmasta huomisesta liikenteessä?
Yksi, jota kukaan ei vielä ole maininnut, on nämä värällä kaistalla vastaan tulevat. Erityisesti talvella kun on satanut uutta lunta, määrällä ei ole merkitystä, tullaan sisäkurvissa vaikka pitäisi olle ulkokurvissa. Eikö jumalauta sen vertaa raksuta, että erityisesti silloin kun vastaan tulee auto, pitää pysyä siellä omalla kaistalla. Jatkuvasti, siis joka päivä tulee näitä formulakuljettajia vastaan ja vain hyvällä tuurilla ja omalla ennakoimisellani olen selvinnyt näistä kusipäistä törmäämättä.
Vaikka sillä ajettavalla tiellä ei ole kuin kolme rengasvarhoa, niin se ei tarkoita sitä, että sinun ollessasi vasemmalle viettävässä mutkassa, sinun autosi on siellä mutakassa vasemmalla kaistalla, SINUN PAIKKASI on oikealla kaistalla!
Aloittaja ei ole ketään pyytänyt kaahaamaan, eikä sanonut ettei ajonopeutta voi suhteuttaa keliin. Se keli ei kuitenkaan parane ohituskaistakaahailua varten ja vaadi muutoin köröttelyä. Lisäksi pitää olla todella huono keli, että motarilla (100/120km/h) on perusteltua ajaa 60km/h tunnissa
Lisäksi ap painottaa turvavälejä ja niiden tärkeyttä turvallisuuden ja liikenteen sujuvuuden kannalta. Esimerkiksi juuri letkoissa pitäisi turvavälit muistaa! Se vähentää heijausta, kun oman nopeuden voi pitää vakiona ppitkällä välillä eli ei tartte heti jarrutella kun edellä oleva niin tekee. Samoin ohittajat pääsevät ohi jos niin halajavat. Joku jopa aiemmin kehtas pohtia pitääkö turvaväli ottaa vai jatkaa omaa vauhtia jos joku siihen (liian) pieneen väliin tulee. Noh kolarin syy taitaa lähes aina olla peräänajajassa..
En ehdi nyt lukea koko ketjua (luen myöhemmin illalla), joten tämä on jo saattanut tulla, mutta kirjoitan siltikin:
Liruuttelijat. Yleensä valoissa suoraan ajavat, joilla oma valo punainen. Hidastavat vauhtia reilusti ennen valoja, koska heillähän on punaiset valot. Kätevästi liruuttaa niihin, niin, että valo ehtii jo vaihtua heille vihreiksi eikä tarvitse pysäyttää autoa. Vahinko vain, että takana junnaa auto, joka olisi kääntymässä vasemmalle ja hänellä olisi vihreä nuoli vasemmalle. Vaan eipä ehdi, sillä liruuttelija alkaa etanavauhdin jo hyvissä ajoin ennen kuin takanaolija pääsee omalle vasemmalle kaistalleen. Siinä vaiheessa kun takaa tulija pääsee vasemmalle kaistalle, ovat vihreät jo muuttuneet punaisiksi. Parhaassa tapauksessa liruuttelijan omat valot vaihtuvat vihreiksi ja hän kätevästi pääseekin jatkamaan matkaa ja onnittelee itseään hienosta hidastelusta. Ja vasemmalle kääntyjä noituu autossaan kun ei ehtinyt vihreille.
Näitä on yllättävän paljon. Eikö ihmisillä ole sen verran pelisilmää, että huomioisi liikenteessä muutkin?!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 04:08"]
Isot, hyvin kiihtyvät autot joilla pääsee hyvin ohi. Silti pitää tulla viiden metrin päähän perään, vaikka ei ole mitään mahdollisuutta päästä ohi. Ei voi odottaa omaa vuoroa, kun siitä rekasta, joka, edellä menee, ei kuitenkaan pääse ohi kun vastaan tulee koko ajan jonoa. Minäkin haluaisin sen ohittaa. Nämä peräpuskurissa roikkujat ovat ärsytyksen aihe ja liikenneturvallisuuden vaarantaja numero 2. Numero 1 on nämä, jotka eivät edes jää roikkumaan. Pistetään kylmästi ohi samantien. Ei välitetä ylämäestä, risteyksestä, vastaantulijoista. Tällainen tyyppihän se eilen Tampereella tappoi lapsen. Ihan sama mikä keli oli, vain idiootti törmää ohittaessaan vastaantulijaan, eikä kelillä ole mitään merkitystä. Syy on yksin ohittajan, ei kenenkään muun.
[/quote]
Mikä tämä odotusvuorojuttu on?
Normaalisti sen rekan perässä on jono josta kukaan ei lähde sen rekan ohi. Itse sitten ohitan koko jonon joko yksi tai useampi kerrallaan ja sitten kyllä taas ne unelmoijatkin lähtevät perään. Turvaväli on näillä yleensä luokkaa "olematon".
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 07:52"]
Kun ei voida päästää sitä liittymästä tulevaa liittymään sujuvasti moottoritielle vaan ajetaan siinä rinnalla oikeanpuoleisella kaistalla, joten liittyjä joutuu hidastamaan vauhtiaan ja hidastaa sitten liikennettä ainakin hetkellisesti kun siihen tielle pääsee. Pohjoisessa talvisaikaan ryhmittymiskaistan ja oikeanpuoleisen kaistan välillä saattaa olla joskus reilu lumivalli muuten paitsi yhdessä kohden, mistä kaikki autot sitten ajavat. Tuo vielä vaikeuttaa asiaa jos siinä vasemmalla on urpoja jotka eivät osaa antaa tilaa.
[/quote]
Newsflash: se on sen liittyjän tehtävä sovittaa nopeutensa muun liikennevirran mukaiseksi...
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 08:38"]
Kyllä monet ohittavat vaikka ajaa talvikeleillä normi rajotusten mukaan. Se on varmasti se tunne mikä laittaa ohittamaan turhaan ,erityisesti miehillä."Olen Paras kun ohitan kaikki."
[/quote]
Itse ohitan kaikki hitaammin ajavat. Jos siitä tulee paha mieli niin se on voi voi.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 08:43"]
Ei kyllä yhtään ihmetytä että lähes kaikki vastaajat on sitä mieltä että ohittajat on niitä ketkä aiheuttavat vaaratilanteita. Pitäkää mammat se marssivauhti edes muutaman km/h yli nopeusrajoituksen, niin se liikenne alkaa sujumaan. Jos pelottaa, jää kotiin.
[/quote]
Minä eilen pysähdyin stop-merkin kohdalle paikassa, jossa niin todellakin kannattaa tehdä. Vieressäni oli auto kääntymässä vasemmalle, minä kääntymässä oikealle (t-risteys). Takanani tullut auto ei tästä tykännyt, hän tööttäsi kun lainkuuliaisesti pydähdyin, ja kun olin ehkä juuri ja juuri saanut auton käännettyä ja olin kiihdyttämässä vauhtia, tämä sankari pyyhältää ohi niin että vastaan tullut väistää lumipenkkaan. MIKÄ HELVETIN JÄRKI TUOSSAKIN OLI?
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 01:04"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 22:38"]Samaa oon jo ikuisuuden pohtinu: kaikki valittavat näistä oman elämänsä kimi räikkösistä, mutta kukaan ei tunnusta kuuluvunsa kyseiseen surkeiden kuskien heimoon!
Lisäksi kaupungissa ärsyttää ihmiset, jotka näyttävät vilkkua tosi myöhään. Liikenne ois paljon sujuvampaa jos vilkku ois ajoissa päällä ja muut ehtis ennakoimaan.
[/quote]
Tunnustatko itse kuuluvasi surkeiden kuskien iloiseen joukkioon?
[/quote]
Alapeukuista päätellen valtaosa mammoista kuvittelee olevansa hyviä kuskeja, mutta muiden tulisi myöntää olevansa huonoja kuskeja! :D
[quote author="Vierailija" time="04.02.2015 klo 10:01"]
En ehdi nyt lukea koko ketjua (luen myöhemmin illalla), joten tämä on jo saattanut tulla, mutta kirjoitan siltikin:
Liruuttelijat. Yleensä valoissa suoraan ajavat, joilla oma valo punainen. Hidastavat vauhtia reilusti ennen valoja, koska heillähän on punaiset valot. Kätevästi liruuttaa niihin, niin, että valo ehtii jo vaihtua heille vihreiksi eikä tarvitse pysäyttää autoa. Vahinko vain, että takana junnaa auto, joka olisi kääntymässä vasemmalle ja hänellä olisi vihreä nuoli vasemmalle. Vaan eipä ehdi, sillä liruuttelija alkaa etanavauhdin jo hyvissä ajoin ennen kuin takanaolija pääsee omalle vasemmalle kaistalleen. Siinä vaiheessa kun takaa tulija pääsee vasemmalle kaistalle, ovat vihreät jo muuttuneet punaisiksi. Parhaassa tapauksessa liruuttelijan omat valot vaihtuvat vihreiksi ja hän kätevästi pääseekin jatkamaan matkaa ja onnittelee itseään hienosta hidastelusta. Ja vasemmalle kääntyjä noituu autossaan kun ei ehtinyt vihreille.
Näitä on yllättävän paljon. Eikö ihmisillä ole sen verran pelisilmää, että huomioisi liikenteessä muutkin?!
[/quote]Pikaisesti kun katselin viestejä, niin tästä olikin jo ollut puhetta. Sori toisto!
t. 224
Idiootit liikenteessä ja poliisissa.
http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1422931467697.html
Teiden ritari lähtenyt ohittamaan sokkona rekkaa loskapaska kelissä. Jos ei näe onko vastaantulijoita, niin EI saa ohittaa. Siinä ei auta, että keltainen viiva lumen alla.
Turhaan poliisi antaa säälipisteitä.
Vaikka ap:n listaamat jutut ärsyttävät myös minua, niin omassa luokassaan ja ehdottoman vaarallisia ovat nämä ohitusfriikit, jotka vetävät sokkona ja/tai tuplakeltaisilla ja/tai tekevät kamikaze-ohituksen ja kiilaavat jonoon minä-minä periaatteella.
Minä en anna itseni ärsyyntyä liikenteessä missään tilanteessa!! Ärsyyntyminen johtaa monesti huonoihin valintoihin ja on kuolemaksi liikenteessä.
Aiheen nimi on "idiootteja liikenteessä" Mielestäni liikenteessä ei ole yhtään idioottia, on vain erilaisia ihmisiä. Jokainen mokaa joskus ja liikenne on yhteispeliä!! Jos toinen mokaa niin toinen paikkaa eikä siitä sen enempää.
Tärkeintä että tulemme kaikki ehjänä kotiin niin taitavatkin kuljettajat kuin vähemmän taitavatkin... :)
Hymyä ja anteeksiantoa siellä tarvitaan ei syyllisiä...
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 01:04"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 22:38"]Samaa oon jo ikuisuuden pohtinu: kaikki valittavat näistä oman elämänsä kimi räikkösistä, mutta kukaan ei tunnusta kuuluvunsa kyseiseen surkeiden kuskien heimoon! Lisäksi kaupungissa ärsyttää ihmiset, jotka näyttävät vilkkua tosi myöhään. Liikenne ois paljon sujuvampaa jos vilkku ois ajoissa päällä ja muut ehtis ennakoimaan. [/quote] Tunnustatko itse kuuluvasi surkeiden kuskien iloiseen joukkioon? [/quote] Alapeukuista päätellen valtaosa mammoista kuvittelee olevansa hyviä kuskeja, mutta muiden tulisi myöntää olevansa huonoja kuskeja! :D
[/quote]
Minä en väitä olevani "hyvä" kuski. Rikon tahallani varsinkin nopeusrajoituksia joka kerta kun ajan ja muutenkin sovellan sääntöjä jos joku alkaa pelleilemään.
Ehdottomasti ne, jotka eivät tajua, mität tarkoittaa sana "kiihdytyskaista". 60h/km vauhdilla kun EI SAA liittyä motarille, jossa ajetaan satasta. Lähes poikkeuksetta nämä ovat naiskuskeja (itsekin olen, mutta älyän kiihdyttää).
Ne jotka ajaa esim 80 alueella sitä vajaata 80 rajotusten mukasesti, mutta tietyömaan 50-rajoituksen kohdalla jatketaan tällä samalla 80-vauhdilla! En nää tässä mitään logiikkaa, että ollaan ensin niin tarkkoja ja varovaisia ja kun tarvetta olisi oikeasti varovaisuuteen paahdetaan roimaa ylinopeutta. Itse ajan pääsääntöisesti isompien rajoitusten alueella +10 rajoitukseen nähden (80->90, 100->110, 120->130) olosuhteiden rajoissa, mutta pienemmät rajoitukset (30, 40, 50) noudatan aina varovasti. Jotainhan toki voi tämäkin ärsyttää.
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:50"][quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 10:33"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 01:04"][quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 22:38"]Samaa oon jo ikuisuuden pohtinu: kaikki valittavat näistä oman elämänsä kimi räikkösistä, mutta kukaan ei tunnusta kuuluvunsa kyseiseen surkeiden kuskien heimoon! Lisäksi kaupungissa ärsyttää ihmiset, jotka näyttävät vilkkua tosi myöhään. Liikenne ois paljon sujuvampaa jos vilkku ois ajoissa päällä ja muut ehtis ennakoimaan. [/quote] Tunnustatko itse kuuluvasi surkeiden kuskien iloiseen joukkioon? [/quote] Alapeukuista päätellen valtaosa mammoista kuvittelee olevansa hyviä kuskeja, mutta muiden tulisi myöntää olevansa huonoja kuskeja! :D
[/quote]
Minä en väitä olevani "hyvä" kuski. Rikon tahallani varsinkin nopeusrajoituksia joka kerta kun ajan ja muutenkin sovellan sääntöjä jos joku alkaa pelleilemään.
[/quote]
Sulla on siis VAG:n auto? Kun siis näköjää sulla on omat liikenne sääntös.
Tajuatko vaan sitä, että ehkäpä sinä oletkin se liikenteen vatipää, jonka edesottamustem takia muut joutuu väistelemään ja pelkäämään lähes kuolemaa?
Laki on laki ja koskee jokaista tiellä liikkujaa. Mikäli et syystä taikka toisesta osaa niitä noudattaa suosittelen sinun lopettavan autolla ajamisen samantien!
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 08:47"]
[quote author="Vierailija" time="03.02.2015 klo 08:43"]
Ei kyllä yhtään ihmetytä että lähes kaikki vastaajat on sitä mieltä että ohittajat on niitä ketkä aiheuttavat vaaratilanteita. Pitäkää mammat se marssivauhti edes muutaman km/h yli nopeusrajoituksen, niin se liikenne alkaa sujumaan. Jos pelottaa, jää kotiin.
[/quote]
Ihmetyttää jos sinulla on ajokortti
[/quote]
Usko nyt jo, että te hidastelijat olette niitä ongelmia tuolla liikenteessä.
Ajankohtainen keskustelu: 2-vuotias kuoli ohitustilanteessa
[quote author="Vierailija" time="02.02.2015 klo 22:35"]
Ohituskaistan tukkijat, argh!
[/quote]
Ohituskaista on ohituskaista, ei ylinopeuskaista. Osta ykstyiskone, jos haluat kulkea nopeusrajoituksia nopeampaa. Mutta ei sulla taida olla rahaa köyhä.
...hyllylle!