Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Synnytyspelon takia jätin lapset tekemättä

Vierailija
25.07.2026 |

Mitenkä te muut?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut pelkoa, on lapsi. Sektio tehtiin joka tapauksessa perätilan takia.

Vierailija
2/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnea sinulle!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama.

Vierailija
4/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea sinulle!

Kiitos.
Tiedän kuitenkin ainakin yhden, joka jätti lapset väliin synnytyspelon takia. Hän keskittyy koiriin ja rivitanssiin.

Vierailija
5/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

aika surkea hissukka

Vierailija
6/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin että kun käyttäydyn asiallisesti, sairaalassakin minua kohdellaan sen mukaan. Piti paikkansa. Sain molemmissa synnytyksen yrityksissä kivunlievitystä ja sektion kun todettiin että ei tästä mitään tule. Sektio oli molemmissa synnytyksissä kivuton. Kumpikin lapsi oli lopulta mahassa väärässä asennossa syntyäkseen normaalisti, mikä sektioissa huomattiin. Hankkisin kolmannen lapsen jos kokisin jaksavani huolehtia siitä, raskaus tai synnytys ei pelota. Ikää on kuitenkin jo sen verran että en tahdo jaksaa katkonaisia yöunia, eikä mieskään sen paremmin. Jää siis kahteen.

Vierailija
7/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta. Minusta synnyttäminen oli kivaa. Kolmannen synnyttyä sanoinkin että voisin kyllä synnyttää mielelläni neljännenkin kerran mutta en jaksa olla enää raskaana ja kolme lasta oli sopiva määrä.

Minusta synnytys oli kuin laskuvarjohyppy tai maratoni ym. Siis sellainen kiva kokemus jossa mennään omille äärirajoille.  Niin ja en ole tehnyt noita mainitsemiani esimerkkejä koska olen liian laiska juoksemaan ja liian pihi laskuvarjohyppyyn.

Vierailija
8/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan meni hyvin synnytys, poika painoi 4830g.  Ei pelottanut.

Vierailija
9/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei synnytyspelko mutta vaikeahoitoinen ykköstyypin diabetes ja päätin jättää lapset tekemättä, en voinut ottaa riskiä että lapsi sairastuisi samaan.

Vierailija
10/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onnea sinulle!

Kiitos.
Tiedän kuitenkin ainakin yhden, joka jätti lapset väliin synnytyspelon takia. Hän keskittyy koiriin ja rivitanssiin.

Mihis sinä keskityit? Ohittmaan oman elämäsi?

-eri

Vierailija
11/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turhaa on pelätä. Raskaudet ja synnytykset olivat normaaleja ja hyviä, niinkuin suurimmalla osalla on. Imetys oli myös ihanaa ja rinnat aivan loistavat. Pelkäsin vain, että vauva vaurioituisi, en itseni puolesta. Terveenä syntyivät. 

Luulen olevani paremmassa fyysisessä kunnossa lasten ansiosta, kuin olisin ilman lapsia. Tutut lapsettomat ovat lihoneet vanhetessaan.  Minulla oli raskasta, kun lapset olivat pieniä. Näytin silloin vanhemmalta kuin olin, mutta heti kun oli taas omaa aikaa tarpeeksi, aloin nauttia riittävästä nukkumisesta ja  liikunnasta. Elämäni on ollut myös säännöllisempää lasten saamisen ansiosta. Oma kehokin tuntuu upealta myös siksi, koska raskaudet, synnytykset ja imetykset.

Vierailija
12/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun koki kaksi vakavaa hoitovirhettä, en todellakaan halunnut altistua niille enää.

Vierailija
13/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Synnytyskivut ovat olleet pahimmat kivut mitä ikinä olen tuntenut. Joten ymmärän kyllä sua ja sun valintoja. Onneksi vielä naisilla, ainakin täällä suomessa on mahdollisuus päättä omasta kehostaa ja äidiksi tulemisesta.

Vierailija
14/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etkä jättänyt, kun olet miespuolinen ja yrität epätoivoisesti motivoida naisia synnyttämään.

Vierailija
15/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pelkää synnytystä, mutta kun tajusin millainen on suomen lainsäädäntö ja viranomaiskoneisto lasten ympärillä niin en tekisi tänne lapsia enää. Yhden tein ja se oli virhe. Suomi ei ansaitse lapsia eikä äitejä.

Vierailija
16/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tein kaksi lasta synnytyspelosta huolimatta. Ensimmäinen synnytys oli vaikea, toinen helppo. Toisessa synnytyksessä en tuntenut kipua oikeastaan ollenkaan kun sain heti epiduraalin.

Vierailija
17/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turhaa on pelätä. Raskaudet ja synnytykset olivat normaaleja ja hyviä, niinkuin suurimmalla osalla on. Imetys oli myös ihanaa ja rinnat aivan loistavat. Pelkäsin vain, että vauva vaurioituisi, en itseni puolesta. Terveenä syntyivät. 

Luulen olevani paremmassa fyysisessä kunnossa lasten ansiosta, kuin olisin ilman lapsia. Tutut lapsettomat ovat lihoneet vanhetessaan.  Minulla oli raskasta, kun lapset olivat pieniä. Näytin silloin vanhemmalta kuin olin, mutta heti kun oli taas omaa aikaa tarpeeksi, aloin nauttia riittävästä nukkumisesta ja  liikunnasta. Elämäni on ollut myös säännöllisempää lasten saamisen ansiosta. Oma kehokin tuntuu upealta myös siksi, koska raskaudet, synnytykset ja imetykset.

Sivusta kommentoin että, raskaus- ja imetysaika on jokaisella naisella erilainen kokemus, samoin synnytys. Jos sulla on mennyt hyvin ja ihanasti, ei tarkoita että kaikilla naisilla menisi. 

Vierailija
18/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

aika surkea hissukka

T: naiseton ulisija

Vierailija
19/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti menetit paljon kun et uskaltanut. Onko jo myöhäistä?

Vierailija
20/29 |
25.07.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti menetit paljon kun et uskaltanut. Onko jo myöhäistä?

Miksi pitäisi väkisin tehdä lapsia? Sinun mieliksi?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä seitsemän