Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

ELATUSMAKSUSTA

Vierailija
27.01.2015 |

Eli kävimme lastenvalvojalla, joka teki alustavan elatusapulaskelman, jonka mukaan etävanhemman tulisi maksaa kahdesta lapsesta elatusmaksua noin 480euroa/kk.

Kysynkin paljonko itse "kehtaisit" pyytää etävanhemmalta noita elareita?

Luonnollisestikaan hän ei ole valmis maksamaan koko summaa ja olisikin asiassa valmis tulemaan vastaan, mutta mietin kuinka paljon... Lapset minulla kuitenkin yhteisen sopimuksen mukaan suurimman osan ajasta.

Paljonko saatte lähit elatusmaksua lapsellenne ja mitä olette sopineet, että siihen summaan sisältyy? esim. osallistuuko etä isompiin hankintoihin, esim. pyörä?

Kommentit (106)

Vierailija
1/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Elatusmaksut ovat lastesi oikeus, vai tuleeko lasten tyytyä mielestäsi tyytyä vähempään, kun et kehtaa vaatia kohtuullista elatusapua.

Vierailija
2/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle/lapselle exä maksaa 200e/kk, siis yksi lapsi.

Mutta minä olenkin mies, ja miehet on sikoja.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä ainakaan suostu vähempään kuin tuo 480 eur. Ja siihen lisäksi juurikin tuo että kalliit hankinnat yhteisesti.

Paljonko miehesi palkka on? Asutteko vuokralla?

Sinä sen jo sanoitkiin että lapset ovat sinulla suurimman osan ajasta, ja sinä ne syötät ja asuvat sinun kanssasi, kyllä lastenvalvoja osaa työkseen laskea, enkä usko että tässäkohtaa olisi mitään ylilyötiä tapahtunut.

Vierailija
4/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä se lastenvalvojan laskelma on yleensä ihan kohtuullinen, joten sen mukaan on syytä mennä. Samalla ohjeella ne sen käräjilläkin laskee.

Vierailija
5/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

360 on kohtuullinen, alle sen jos yhteiset hankinnat.

Vierailija
6/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lastenvalvojan laskelman mukaan summa oli 250e, mies kieltäytyi ja olisi halunnut 200e, pääsivät lopuksi lastenvalvojan kanssa tulokseen 220e. En osallistunut tähän keskusteluun muuten kuin läsnäololla, mies sai itse valita ja tein selväksi, että sitten on turha jälkikäteen nurista ja itkeä että "exä vaati".
Yksi lapsi, joka asuu kanssani joka päivä, käy joskus muutaman tunnin isällään.

Vierailija
7/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

480 e ja sillä mennään, mies yrittää tietenkin päästä helpolla mutta tuo on ihan kohtuusumma, miehen tuloista tietenkin riippuen, eli semmoiset 15-20 % brutosta.

Vierailija
8/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:42"]

480 e ja sillä mennään, mies yrittää tietenkin päästä helpolla mutta tuo on ihan kohtuusumma, miehen tuloista tietenkin riippuen, eli semmoiset 15-20 % brutosta.

[/quote]

Tuolla voi sitten unohtaa ne yhteiset hankinnat. Ja voi kyllä lapsetkin muuttua vain loveksi lompakossa.

Vierailija
9/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehen ei kyllä periaatteessa tarvitse maksaa mistään mitään elareiden lisäksi jos ei itse halua.

Vierailija
10/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta ja mies maksaa 750 €/kk (mulle tulee lapsilisät) sekä 60% harrastusmaksuista, muista urheiluvälineistä (lasketteluvälineet, polkupyörät) ja ajokorteista siihen asti kun lapset 20 vuotta.

Että kalliiksi tuli vieraissa loikkiminen.

Vierailija
11/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan liian vähän. Sinun kuuluu saada enemmän. Laitat vaan miehen tiukille, koska ei osallistu päivittäisiin askareisiin.

Vierailija
12/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli 240e per lapsi? Ihan ok summa mun mielestä

Vierailija
13/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:47"]

Kolme lasta ja mies maksaa 750 €/kk (mulle tulee lapsilisät) sekä 60% harrastusmaksuista, muista urheiluvälineistä (lasketteluvälineet, polkupyörät) ja ajokorteista siihen asti kun lapset 20 vuotta. Että kalliiksi tuli vieraissa loikkiminen.

[/quote]

Taidan hommata itselle sterilisaation, ettei tällaista erehdystä tule koskaan tapahtumaan.

t. Mies

Vierailija
14/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme lasta ja mies maksaa 750 €/kk (mulle tulee lapsilisät) sekä 60% harrastusmaksuista, muista urheiluvälineistä (lasketteluvälineet, polkupyörät) ja ajokorteista siihen asti kun lapset 20 vuotta. Että kalliiksi tuli vieraissa loikkiminen.

[/quote]

Ja sinä tunnut olevan iloinen asiasta?

Vierailija
15/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:49"]

Aivan liian vähän. Sinun kuuluu saada enemmän. Laitat vaan miehen tiukille, koska ei osallistu päivittäisiin askareisiin.

[/quote]

Sitä varten valtio lahjoittaa yh-korotusta 50 euroo per mukula per kuukausi.

Vierailija
16/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:32"]

Elatusmaksut ovat lastesi oikeus, vai tuleeko lasten tyytyä mielestäsi tyytyä vähempään, kun et kehtaa vaatia kohtuullista elatusapua.

[/quote]

Niin elatusmaksu on lapselle, tiedän. Kyse on vain siitä, että haluaisin minimoida tässä vi...maisessa tilanteessa riitelyn, joka vahongoittaa lapsia. Siksi koitan olla mahdollisimman sovinnollinen ja harkita asioissa että tulen jonkun verran vastaan.. Sillä vaan kysyn kun kiinnostaa tietää ihmisten mielipiteitä asiaan ja kiitos, sinun mielipiteesi olikin varsin selkeä :)

Asutaan lasten kanssa vuokralla. En halua etän palkkaa tänne laittaa, mutta on hyväpalkkainen. Sanotaanko näin ympäipyöreästi, että saa parempaa palkkaa kuin ihan "perus duunari".

Vierailija
17/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä muuta summaan sisältyy?? En ymmärrä mitä ap ajaa takaa. Eihän siihen sisälly kuin se elatusmaksu. Ei miehen tarvitse muihin kustannuksiin enää tuon jälkeen osallistua.

Vierailija
18/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:50"][quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:47"]

[/quote]

Ja sinä tunnut olevan iloinen asiasta?
[/quote]

Kyllä, meillä menee tosi kivasti lasten kanssa. Ei tarvitse venyttää euroa eikä katsella nurkissa pettävää miestä. Onneksi en tehnyt lapsia köyhän kanssa...

Mieluummin olisin valinnut köyhän ja uskollisen miehen. Rahalla ei saa onnea.

Vierailija
19/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:51"]

[quote author="Vierailija" time="27.01.2015 klo 14:32"]

[/quote]

Niin elatusmaksu on lapselle, tiedän. Kyse on vain siitä, että haluaisin minimoida tässä vi...maisessa tilanteessa riitelyn, joka vahongoittaa lapsia. Siksi koitan olla mahdollisimman sovinnollinen ja harkita asioissa että tulen jonkun verran vastaan.. Sillä vaan kysyn kun kiinnostaa tietää ihmisten mielipiteitä asiaan ja kiitos, sinun mielipiteesi olikin varsin selkeä :)

Asutaan lasten kanssa vuokralla. En halua etän palkkaa tänne laittaa, mutta on hyväpalkkainen. Sanotaanko näin ympäipyöreästi, että saa parempaa palkkaa kuin ihan "perus duunari".

[/quote]

Kaikki myös maksaa etälle suhteessa enemmän kuin sinulle, joka saat lasten kanssa mittakaavaetua.

Vierailija
20/106 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Mutta oli varmasti sen arvioista :)