Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi jotkut liittyvät jehovantodistajiin tai helluntaikirkkoon kun tulevat uskoon?

Vierailija
26.04.2026 |

Miksi ei voi vain uskoa Jumalaan itsekseen? Tarvitaanko uskossaolemiseen jotain hurmoshenkistä porukkaa ympärille?

Kommentit (24)

Vierailija
1/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tarvitaan. Jeesus itse sanoo, että pitää olla vähintään kolme hengen ryhmä. 

Vierailija
2/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä kysymys. Minulla sattuu olemaan sukulaisissa molempia noista ap:n mainitsemista.

Kumpikin on tietysti ainoa oikea usko heidän omasta mielestään. Ja kaikki muut väärässä. Kristittyjä on vai ottu historiassa, mutta kristityt itse vaikoavat toisiaan. Esim. yhden helluntaiuskovaisen tätini mielestä ortodoksisuus ei ole oikeaa ja pelastavaa uskoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurakuntayhteys. Miksi en ole liittynyt hellareihin vaikka haluaisin, on koska pelkään paikallisessa seurakunnassa olevan jooga-väkeä. Ev.lut. seurakunnassa, josta olen eronnut ja olen aloituksen kuvaama "sitoutumaton", on paljon joogan harrastajia ym uushenkisiä.

Vierailija
4/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse ajattelin että jollain lailla rikkinäiset ihmiset tarvitsevat jotain äärikokoemuksia.

Vierailija
5/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kai se tämä luterilainen kirkko on täysin woketettu.

Ei mulla muuta.

Vierailija
6/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Serkkuni on helluntailainen. Se mitä en niissä ymmärrä, on se että voivat olla vaikka minkälaisia rikoksia tehneitä, mutta kun heillä on usko Jeesukseen, pääsy taivaaseen on taattu. Serkkunikin on pettänyt aikanaan lastensa isää tämän kaverin kanssa ja mennyt uudestaan naimisiin. Eli jotkut elävät todella syntisesti ja minun mielestäni rikkovat Raamatun ohjeita mutta silti ovat varmoja että taivaaseen pääsevät riippumatta omasta käytöksestään,

Vierailija
7/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska eksyneet lampaat juoksevat totuuden perässä. Totuus tappaa armon ja armo totuuden. Ihmiset rakastavat sitä pimeyteen vievää totuutta enemmän kuin vapauttavaa armoa.

Vierailija
8/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Serkkuni on helluntailainen. Se mitä en niissä ymmärrä, on se että voivat olla vaikka minkälaisia rikoksia tehneitä, mutta kun heillä on usko Jeesukseen, pääsy taivaaseen on taattu. Serkkunikin on pettänyt aikanaan lastensa isää tämän kaverin kanssa ja mennyt uudestaan naimisiin. Eli jotkut elävät todella syntisesti ja minun mielestäni rikkovat Raamatun ohjeita mutta silti ovat varmoja että taivaaseen pääsevät riippumatta omasta käytöksestään,

Ehkä hän sitten liityttyään hell.srk ei ole tehnyt haureutta. Sama koskee myös muita rikoksia, jotka tehty ennen uskoon tuloa.

Vierailija
9/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse ajattelin että jollain lailla rikkinäiset ihmiset tarvitsevat jotain äärikokoemuksia.

Olet varmaan oikeassa. Olen muutaman kerran käynyt helluntaiseurakunnassa ja huomasin, että sinne ajautuu entisiä päihdeongelmaisia tai muita mielenter eyden kanssa kamppailevia.  Ja siellähän heille kerrotaan, että Jeesus on pelastanut heidät vaikka olisi mitä tehnyt. Minulle ei oikein avautunut se, miksi omilla teoilla ei ole merkitystä, vaan vain sillä että on usko Jeesukseen. Voit olla vaikka murhaaja, mutta taivaaseen pääset kunhan vain uskot.

Vierailija
10/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurmoshenkisyys edistää sosiaalista joukkopsykoosia. Siksi. Hyvin sanottu Jeseltä tuo 3 kipaleen ryhmissä. Hyvin käsikirjoitettu satukirja vallanpitäjille aikana, jolloin valtiot eivät olleet niin kehittyneitä kuin nyt, ja piti keksiä jotakin ihmisten johtamiseen. Hyvin organisoitu kuolleen meren käärötkin muka-todistusaineistona tähän samaan paskaan.

Vierailija
11/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehkä hän sitten liityttyään hell.srk ei ole tehnyt haureutta. Sama koskee myös muita rikoksia, jotka tehty ennen uskoon tuloa.

Haureutta on harjoitettu nimenomaan uskossa eläen. Mutta se taitaa olla sitä parempaa haureutta sitten...

Vierailija
12/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Haureutta on harjoitettu nimenomaan uskossa eläen. Mutta se taitaa olla sitä parempaa haureutta sitten...

Profeetta Hoosealle ei Herra antanut vaihtoehtoa, vaan käski. Tilanne tuolloin oli sikäli vakava, ettei Herra voinut antaa Hoosealle muuta vaihtoehtoa. Tämä on ainoa kerta kun on käsketty ottaa haureellinen nainen. 

Hoosea 1:2 Kun Herra alkoi Hoosealle puhua, sanoi Herra Hoosealle: "Mene, ota itsellesi haureellinen vaimo ja haureudesta syntyneet lapset, sillä maa on peräti rikkonut avion luopumalla Herrasta".

Sinänsä haureellisen naisen hankkiminen ei ole kiellettyä, kunhan ei tee aviorikosta. Siitä on tarkat määräykset erokirjaa myöten. Äkkiä katsoen ei kovin viisasta sortua haureelliseen naiseen. Lankeemuksesta voi kuitenkin nousta tekemällä parannuksen. 

Vierailija
13/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raamatun mukaan usko ei ole tarkoitettu elettäväksi yksin:

Yhteys toisiin uskoviin on käsky:
“Älkää jättäkö omaa seurakunnankokoustanne…” (Hepr. 10:25)

Seurakunta on yksi ruumis, ei yksittäisiä osia erillään:
“Te olette Kristuksen ruumis, ja kukin osaltanne hänen jäseniään.” (1. Kor. 12:27)

Uskovat tarvitsevat toisiaan:
“Ei silmä voi sanoa kädelle: ‘En tarvitse sinua.’” (1. Kor. 12:21)

Yhdessä rakennutaan ja pysytään uskossa:
“Kehottakaa toisianne joka päivä…” (Hepr. 3:13)

Vierailija
14/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Raamatun mukaan usko ei ole tarkoitettu elettäväksi yksin:

Yhteys toisiin uskoviin on käsky:
“Älkää jättäkö omaa seurakunnankokoustanne…” (Hepr. 10:25)

Seurakunta on yksi ruumis, ei yksittäisiä osia erillään:
“Te olette Kristuksen ruumis, ja kukin osaltanne hänen jäseniään.” (1. Kor. 12:27)

Uskovat tarvitsevat toisiaan:
“Ei silmä voi sanoa kädelle: ‘En tarvitse sinua.’” (1. Kor. 12:21)

Yhdessä rakennutaan ja pysytään uskossa:
“Kehottakaa toisianne joka päivä…” (Hepr. 3:13)

Minä olen Kristuksen perna.

Vierailija
15/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä arvostan haureellisia naisia, koska he voihkivat ja vikisevät naidessa ja ovat himokkaita. Liian säädyllinen tiukkapipoinen uskis tukka nutturalla ei vaan sytytä mua ja saattaapi yhdynnässä olla passiivinen äänetön lahna.

Vierailija
16/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rikoslaki 17 luku 10

Henkilö syyllistyy uskonrauhan rikkomiseen, jos hän esimerkiksi:

1.Julkisesti pilkkaa tai herjaa

•Jumalaa

•tai sitä, mitä uskonnollinen yhteisö pitää pyhänä

Vierailija
17/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haureellinen nainen? Ja ota itsellesi. Justiisa. 

Tulkaa nyt vielä kertomaan, miten Raamatussa ei ole naisvihaa. 

Vierailija
18/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olitko paikalla, kun Jeesus sanoi noin ? Hänen sanomisiaan on vääristelty ja edelleen vääristellään. 

Vierailija
19/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Haureellinen nainen? Ja ota itsellesi. Justiisa. 

Tulkaa nyt vielä kertomaan, miten Raamatussa ei ole naisvihaa. 

Ei ole naisvihaa vaan hierarkiaa ja ohjeita millainen.on kunnollinen nainen, joka kunnioittaa miestään

Vierailija
20/24 |
26.04.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lahkolaisuudessa pääsee tienaamaan paremmin. Esim helluntaiseurakunnissa on runsaasti ns. " m a nneja". Ja ruokajakelussa voi laittaa pakatut lihat ja makkarat hameeseen eikä jakaa niitä syntisille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kuusi