Ystävän mies jätti kun nainen ratsasi kännykän
Tuli mieleen toisista ketjuista esimerkki. Mitä mieltä tällaisesta? laittoi avioliiton poikki. Sormus pois sormesta ja lusikat jakoon, ilman vaihtoehtoja. Nainen pihalle talosta kun kyttäsi.
Homma oli siis tämän kaltainen:
Ystävälläni oli tapana vähän "huvikseen" kytätä mitä mies luurillaan aina näprää. Monesti kun mies meni hommiin ulos niin nainen kävi selaamassa viestit läpi. Mies tiesi tämän siitä kun puhelin vaihtoi paikkaa ja varmaan joskus oli lukeamattomia viestejäkin muuttunut luetuiksi. Mies ei heti käräyttänyt naista vaan tarkkaili, että miten usein tätä tapahtuu. Kun miehellä nyt ei ollut mitään erityistä salattavaa, kuulemma jotain viestejä kolleeganaisilta oli, mutta ne liittyi työhön, työreissuihin jne. Ilmeisesti vuoden ajan tätä kyttäämistä jatkui kunnes mies keksi veljensä kanssa tehdä kepposen eli alkaa lähettelemään epäilyttäviä viestejä miehen kännykkään.
Kerran mies lähti nurmikkoa ajamaan ja vaimo tuttuun tapaan vähän läpällä tsekkaamaan miehen kännykkää takan reunalta. Hetken kuluttua nainen sinkosi pihalle huutaen kuin hyeena, että mitäs nää panoviestit on? Mies kertoi koko homman ja sanoi naiselle, että päivä aikaa pakata kamat ja lähteä miehen rakentamasta ja maksamasta talosta. Oli tehnyt avioeropaperitkin valmiiksi :) Nainen vain raivosi kuinka mies on petturi ja tietää tämän kaiken. Eikä tietysti mitään pahaa nähnyt omassa käytöksessään. Oli mies paljon ollut kolleegoidensa kanssa työreissuilla, mutta pettäjä ei ollut.
kuulin koko homman jälkikäteen mieheltä joka siis on myös mun ystävä, toisin kuin se nainen enää ei ole. Mies ei heti minulle viitsinyt kertoa ettei sana olisi levinnyt vahingossakaan. En kyllä olisi kaverilleni edes sanonut, sai maistaa itse paskaista lääkettään juuri niin kuin kuuluu!
Kommentit (160)
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:03"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:10"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:02"]
Kuulostaa ennemminki lassukan fantasialta kuin tositarinalta :DD
[/quote]
Lassukka jos ei anna naisen hyppiä silmille?
[/quote]
Lassukka jos ei kykene nostamaan kissaa pöydälle ja normaalisti kommunikoimaan naisensa kanssa.
[/quote]
Kommunikoiko nainen normaalisti, ansaitsiko fiksua kohtelua? Nainen voi stalkata kuin hyeena ja miehen pitää kohteliaasti saada se loppumaan? Tietenkään satuttamasta naista millään tavalla.
"Kaverisi suhde ei ollut vakaalla pohjalla ja todennäköisesti ero olisi ollut edessä, oli puhelinta käpelöitu tai ei, vaikka toisen puhelimen tutkinta on ala-arvoista eikä sitä voi hyväksyä, mutta mies olisi löytänyt jonkin muun syyn, jolloin hän olisi voinut erota "voittajana" ja vieritää eron syyt muiden niskaan ja säilyttää oman kuvan moitteettomana. Onnelllisessa ja rakastavassa suhteessa pystytään puhumaan kaikista asioista, myös ikävistä, ilman eroamisen uhkausta. Tässä tapauksessa tuskin näin on ollut, koska nainen alkoi epälemään miestä, eikä nainen siinä väärässä ollutkaan, koska mies piti omaa peliään jopa vuoden naisen selän takana ja salasi tiedon. Jos naisen käytös ei ollut hyväksyttävää, niin vielä vähemmän on miehen, joka salaa kumppaniltaan ja valehtelee yli vuoden, sillä se ei ole hyväksyttävää missään olosuhteissa, kun parisuhteelta puuttuu luottamus ja kunnioitus, eikä siitä edes sanallakaan voi mainita, vaan pantataan se oma tietona. [/quote]
Loistavasti vieritettiin vastuu PETOKSESTA miehelle. Mies ei ollut petturi ja rakasti vaimoaan, mutta ei halunnut elää ihmisen kanssa joka ei luota ja on petollinen. Nainen petti miehen! Ap"
Kyllä mä naisena pitäisin itseäni sairaana, jos minun pitäisi yli vuoden viritellä miehelleni ansoja ja vielä hullummaksi menisi, jos tarkkailisin niitä. Ei, se ei kuulu parisuhteeseen, puhumattakaan rakkaudesta. Jos jostakin asiasta en pidä, sanoisin kumppanille jo alku metreille, etten pidä ja lopeta tuo tapa, oli kysymys puhelimesta tai mistä hyvästä asiasta, joka ärsyttäisi minua. Luulisi nyt jokaisella olevan itsekunnioitusta, ettei lähde mukaan noin ala-arvoiseen ja lapselliseen ansojen viritykseeen, koska se on ihan sairasta, eikä sillä rakenneta mitään, vaan tuhotaan, kaikki se mitä on jäljellä.
Kyllä kaverisi parisuhde on ollut vain peliä, eikä sillä ole ollut mitään onnistumisen mahdollisuuksia. Paras ratkaisu on ollut ero, kun kommunikointi on lapsen kengissä ja luottamus ja toisen kunnioitus puuttuu.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:19"]
En usko tätä tarinaa, ei kukaan oikeasti todellisessa elämässä toimi noin harlekiinikirjamaisesti.
[/quote]
Miksi ei? Eiköhän nainenkin voi aivan hyvin keksiä keinoja selvittää miehen tekosia ja naurauttaa itse teosta, heti vaan katsoen miten kauan peli jatkuu. Ehkä mieskin haki todisteita miten usein puhelin liikkuu ja mitä sieltä luetaan.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:08"]
Haha, taisi miehellä sittenkin olla jotain menossa, mukamas "veljen kanssa järjesti ansan". Tarinan naiselle kävi hyvin, pääsipä paskasta eroon, ap:lle ei niinkään, kaveeraa ilmeisesti yhä tuollaisen ketkupettäjän kanssa.
Minä en enää hyvällä katselisi yhtään puhelintaan varjelevaa miestä. Onhan noita ollut, ja tulihan se selväksi mitä siellä chateissa viestittelemällä haettiin.
Olen kuitenkin sitä ikäpolvea joka on kasvanut aikuiseksi silloin kun koko perheellä oli yhteinen lankapuhelin (ja postilaatikko) sekä talous, joskus tämä maailmanmeno jossa kaikki on yllättäen niin puolisolta salassapidettävää kummastuttaa.
[/quote]
Eihän tässäkään puhelinta varjeltu mitenkään erityisesti. Mielestäni puhelimen varjelu on sitä, että pidetään kännykkä tiukasti mukana koko ajan, ei kerrota suoraan kuka vaikka soitti, jos toinen uteliaisuuttaan kysyy ja rakentaa suorastaan pakkomielteen oman puhelimensa suojaamiseen.
Tässä tapauksessa kumppani ilman eri syytä oletti, että toisen luurin tutkiskelu on sallittua, koska sitä ei vahdita. Millainen haloo siitä olisi tullut, jos mies olisikin varjellut puhelintaan? Ja nainen vieläpä koki oikeudekseen lähteä riehumaan, kun jäi itse kiinni viestien tutkiskelusta. Toki uskon, että pohjalla on muitakin syitä eroamiselle, tämä nyt vain oli viimeinen pisara ja kaivattu konkreettinen todiste naisen epäluuloisuudesta. Niinhän sitä yleensä sanotaan jotta sitä saa mitä tilaa.
Ja kyllä, meidän parisuhteessa toinen saa soittaa toisen puhelimella ja saa vastata, jos joku soittaa eikä luurin omistaja ole lähellä. Ei se silti sitä tarkoita, että toinen saa lukea luvatta toisen tekstareita ja tsekkailla, mitä kalenteriin/sähköpostiin on merkkailtu. Se kun on sitä toisen kunnioittamista ja luottamista.
MIKSI VASTAATTE TOLLE LASSUKKAURPOLLE joka keksii näitä fantasioita päästään ja kirjoittelee ne tänne! Se ei lähde minnekään niin kauan kun se saa aikaiseksi 'keskustelua' tästä asiasta!!
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:36"]
En usko tätä tarinaa, ei kukaan oikeasti todellisessa elämässä toimi noin harlekiinikirjamaisesti.
[/quote]
Miksi ei? Eiköhän nainenkin voi aivan hyvin keksiä keinoja selvittää miehen tekosia ja naurauttaa itse teosta, heti vaan katsoen miten kauan peli jatkuu. Ehkä mieskin haki todisteita miten usein puhelin liikkuu ja mitä sieltä luetaan.
[/quote]
Just. Ehkä jossain teinipiireissä toimitaan noin, mutta eivät aikuiset hoida parisuhteitaan tuollaisilla narautusmetodeilla.
Itse ap:n satuun sanoisin, että siinähän oli täydellinen mätsi. Ukko ja akka sopivat hyvin toisilleen.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:34"]
"Onneksi mulla on lupa avata miehen kirjeet, jos hän on töissä. Ei myöskään sano mitään, vaikka vähän väliä räplään hänen puhelinta. Mies saa tieysti myös käyttää mun puhelinta, mut ei ole siitä niin kiinnostunut, kun mä hänen puhelimestaan. Meillä on rahat ja kaikki muukin yhteistä, kun naimisissa ollaan. Ikinä ei oo tullut mistään tavaroista tai rahasta tappelua"
Näin on onnellisessa ja rakastavaisessa parisuhteessa. Ei ole mitään salattavaa, vaan kaikki jaetaan yhdessä. Ja on samantekevää, kumpi räplää kenenkin puhelinta ja se puhelin, mikä on lähimpänä, sillä soitetaan, kun parisuhteessa on toisen 100% kunnioitus ja luottamus ja vahva usko parisuhteeseen säilymiseen.
[/quote]
Ja höpsis. Lankapuhelin oli perheen yhteinen. Kännykkä on henkilökohtainen. Sähköposti, erilaiset nettipalvelut ja esim. nettipankki ovat jo käyttösääntöjenkin mukaan henkilökohtaisia, koska säännöissä kielletään tunnusten luovuttaminen toiselle. Entä jos se puolison puhelin on työsuhdepuhelin? Ei siihen sovi muiden koskea (tai voi sen tietysti puolisolle viedä, jos se soi).
Ei avioliitossa olevien ihmisten tarvitse eikä pidä luopua omasta elämästä: pitää olla omia harrastuksia, omia kavereita, omaa rahaa ja omia menoja. Vaikka avioliitossa elämä jaetaan, omakin elämä pitää säilyttää. Minkälainen ihminen se on, jolla ei ole omaa elämää? Toki puoliso ja perhe pitää ottaa huomioon tekemisissään, eikä elää sidoksettoman sinkun elämää.
Mietitään vaikka sitä rahaa. Jos kaikki rahat ovat yhteisiä, se tarkoittaa sitä, että mitään ei osteta ilman puolison lupaa. On tietysti selvää, että isot ostokset (asunto, kodinkoneet, huonekalut ynnä muut vastaavat) päätetään yhdessä ja molempien tuloista pitää osa pistää yhteisiin menoihin (esimerkiksi erilliselle tilille). Mutta täytyyhän ihmisellä olla myös omaa rahaa, jota voi käyttää omalla päätöksellään. Jos minulla ei olisi omaa rahaa, en voisi halutessani ostaa kaupasta uutta kirjaa kysymättä vaimoni mielipidettä. Jos ei olisi omaa rahaa, ostoslista pitäisi neuvotella tarkasti etukäteen tai käydä kaupassa yhdessä.
Oma elämä (ja oma puhelin ja omat rahat) avioliitossa ei ole osoitus epäluottamuksesta, pikemminkin päinvastoin. Minä en jaksaisi elää sellaisen puolison kanssa, joka ei osaisi olla oma itsensä ja jolla ei olisi myös omaa elämää. Minä ja vaimoni olemme edelleen kaksi erillistä ihmistä, vaikka olemme olleet naimisissa jo 20 vuotta.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:01"]
Onneksi mulla on lupa avata miehen kirjeet, jos hän on töissä. Ei myöskään sano mitään, vaikka vähän väliä räplään hänen puhelinta. Mies saa tieysti myös käyttää mun puhelinta, mut ei ole siitä niin kiinnostunut, kun mä hänen puhelimestaan. Meillä on rahat ja kaikki muukin yhteistä, kun naimisissa ollaan. Ikinä ei oo tullut mistään tavaroista tai rahasta tappelua
[/quote]
Toki teillä on oikeus sopia suhteenne säännöt just niin kuin haluatte. Tuo lopputoteamus, että kun naimisissa kerta ollaan vain on täyttä paskaa.
Mä olen naimissa vaimoni kanssa ja hänellä oikeus tietää kaikki mikä koskee minua. Mutta hän ei ole naimisissa veljeni kanssa, joten hänen kipeä avieron yksityiskohdat eivät kuulu hänelle, hän ei ole naimisissa isäni kanssa, joten hänen syöpäepäilyt eivät kuulu hänelle jne.
En ikinä opi ymmärtämään ihmisiä, joidne mielestä kaiken saa kertoa omalle kumppanille. Muidenkin ihmiset kuin vaimoni on pystyttävä luottamaan minuun. Sinuun ei voi luottaa kukaan muu kuin miehesi, jos hänkään - hölösuu on hölösuu todennäköisesti muutenkin kuin parisuhteessa.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 10:47"]
Tuli mieleen toisista ketjuista esimerkki. Mitä mieltä tällaisesta? laittoi avioliiton poikki. Sormus pois sormesta ja lusikat jakoon, ilman vaihtoehtoja. Nainen pihalle talosta kun kyttäsi.
Homma oli siis tämän kaltainen:
Ystävälläni oli tapana vähän "huvikseen" kytätä mitä mies luurillaan aina näprää. Monesti kun mies meni hommiin ulos niin nainen kävi selaamassa viestit läpi. Mies tiesi tämän siitä kun puhelin vaihtoi paikkaa ja varmaan joskus oli lukeamattomia viestejäkin muuttunut luetuiksi. Mies ei heti käräyttänyt naista vaan tarkkaili, että miten usein tätä tapahtuu. Kun miehellä nyt ei ollut mitään erityistä salattavaa, kuulemma jotain viestejä kolleeganaisilta oli, mutta ne liittyi työhön, työreissuihin jne. Ilmeisesti vuoden ajan tätä kyttäämistä jatkui kunnes mies keksi veljensä kanssa tehdä kepposen eli alkaa lähettelemään epäilyttäviä viestejä miehen kännykkään.
Kerran mies lähti nurmikkoa ajamaan ja vaimo tuttuun tapaan vähän läpällä tsekkaamaan miehen kännykkää takan reunalta. Hetken kuluttua nainen sinkosi pihalle huutaen kuin hyeena, että mitäs nää panoviestit on? Mies kertoi koko homman ja sanoi naiselle, että päivä aikaa pakata kamat ja lähteä miehen rakentamasta ja maksamasta talosta. Oli tehnyt avioeropaperitkin valmiiksi :) Nainen vain raivosi kuinka mies on petturi ja tietää tämän kaiken. Eikä tietysti mitään pahaa nähnyt omassa käytöksessään. Oli mies paljon ollut kolleegoidensa kanssa työreissuilla, mutta pettäjä ei ollut.
kuulin koko homman jälkikäteen mieheltä joka siis on myös mun ystävä, toisin kuin se nainen enää ei ole. Mies ei heti minulle viitsinyt kertoa ettei sana olisi levinnyt vahingossakaan. En kyllä olisi kaverilleni edes sanonut, sai maistaa itse paskaista lääkettään juuri niin kuin kuuluu!
[/quote]
Ei kyllä kuulosta kovin normaalilta "huvikseen" lukea toisen viestejä,eihän toisen ihmisen kirjeitäkään saa avata.Jos on luottamus tuollaisella pohjalla,ihan järkevää pistää lusikat jakoon.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:31"]
"Kaverisi suhde ei ollut vakaalla pohjalla ja todennäköisesti ero olisi ollut edessä, oli puhelinta käpelöitu tai ei, vaikka toisen puhelimen tutkinta on ala-arvoista eikä sitä voi hyväksyä, mutta mies olisi löytänyt jonkin muun syyn, jolloin hän olisi voinut erota "voittajana" ja vieritää eron syyt muiden niskaan ja säilyttää oman kuvan moitteettomana. Onnelllisessa ja rakastavassa suhteessa pystytään puhumaan kaikista asioista, myös ikävistä, ilman eroamisen uhkausta. Tässä tapauksessa tuskin näin on ollut, koska nainen alkoi epälemään miestä, eikä nainen siinä väärässä ollutkaan, koska mies piti omaa peliään jopa vuoden naisen selän takana ja salasi tiedon. Jos naisen käytös ei ollut hyväksyttävää, niin vielä vähemmän on miehen, joka salaa kumppaniltaan ja valehtelee yli vuoden, sillä se ei ole hyväksyttävää missään olosuhteissa, kun parisuhteelta puuttuu luottamus ja kunnioitus, eikä siitä edes sanallakaan voi mainita, vaan pantataan se oma tietona. [/quote]
Loistavasti vieritettiin vastuu PETOKSESTA miehelle. Mies ei ollut petturi ja rakasti vaimoaan, mutta ei halunnut elää ihmisen kanssa joka ei luota ja on petollinen. Nainen petti miehen! Ap"
Kyllä mä naisena pitäisin itseäni sairaana, jos minun pitäisi yli vuoden viritellä miehelleni ansoja ja vielä hullummaksi menisi, jos tarkkailisin niitä. Ei, se ei kuulu parisuhteeseen, puhumattakaan rakkaudesta. Jos jostakin asiasta en pidä, sanoisin kumppanille jo alku metreille, etten pidä ja lopeta tuo tapa, oli kysymys puhelimesta tai mistä hyvästä asiasta, joka ärsyttäisi minua. Luulisi nyt jokaisella olevan itsekunnioitusta, ettei lähde mukaan noin ala-arvoiseen ja lapselliseen ansojen viritykseeen, koska se on ihan sairasta, eikä sillä rakenneta mitään, vaan tuhotaan, kaikki se mitä on jäljellä.
Kyllä kaverisi parisuhde on ollut vain peliä, eikä sillä ole ollut mitään onnistumisen mahdollisuuksia. Paras ratkaisu on ollut ero, kun kommunikointi on lapsen kengissä ja luottamus ja toisen kunnioitus puuttuu.
[/quote]
Aika moni tässä unohtaa pointin, että nainen ei ollut luotettava vaan hänellä oli verissä stalkkaaminen aina kun silmä vältti. Semmoisen kanssako pitäisi yrittää? Kuinka moni haluaa yrittää pettäjän kanssa?
kuulin, että heillä oli kaikki muuten hyvin mutta ilmeisesti nainen oli jotenkin saanut siipeensä tai muuten kieroutunut yksityisyyden suhteen. Kyttäsi selän takana.
Eli asiasta saisi keskustella vain, jos tilanne olisi toisinpäin? Silloin kyseessä ei olisikaan mikään säälittävä ruma luuseriämmä, vaan rohkea ja itsenäinen nainen, jonka ei tarvitse mokomaa petturihuijaria katsella? Vaikka kyseessä olisikin keksitty juttu, niin joku mies/nainen voi todellakin painia tämmöisen ongelman kanssa.
Vai kolahtaako omaan nilkkaan, kun täällä puolustellaan toisen yksityisyyttä parisuhteessakin? Minä en elä symbioosissa mieheni kanssa. Me emme elä toistemme hengitysilmasta. Meillä on yhteisen elämän lisäksi myös yksityinen elämä, johon toinen ei kuulu syystä tai toisesta.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:31"]
[/quote]
Vuoden puhelinta tarkkaillut nainen siis ei mielestäsi pelaa pelejä ?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:10"][quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 11:02"]
Kuulostaa ennemminki lassukan fantasialta kuin tositarinalta :DD
[/quote]
Lassukka jos ei anna naisen hyppiä silmille?
[/quote]
Sanoinko niin? En sanonut. Sanoin ettei tämä kuulosta tositarinalta, vaan jonkun lassukka-henkisen mieshenkilön mielen tuotteelta. Samat henkilöt puhuvat suuressa kiimassa viestintäsalaisuuden rikkomisen vääryydestä, vaikka sen avulla olisi pettäjä narahtanut.
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:39"]
MIKSI VASTAATTE TOLLE LASSUKKAURPOLLE joka keksii näitä fantasioita päästään ja kirjoittelee ne tänne! Se ei lähde minnekään niin kauan kun se saa aikaiseksi 'keskustelua' tästä asiasta!!
[/quote]
Sanan lassukka viljely kertoo sinusta kaiken oleellisen. Luet seiskaa?
[/quote]
Mistä asiasta? Siitä että naisetkin tekevät virheitä, siitä josta ei saa keskustella?
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:42"]
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:36"]
[/quote]
[/quote]
Just. Ehkä jossain teinipiireissä toimitaan noin, mutta eivät aikuiset hoida parisuhteitaan tuollaisilla narautusmetodeilla.
Itse ap:n satuun sanoisin, että siinähän oli täydellinen mätsi. Ukko ja akka sopivat hyvin toisilleen.
[/quote]
Mies oli kiltteyden perikuva tuossa perheessä, nainen meni ja stalkkasi rakkauden rikki siinä suhteessa. Mies kertoi mulle, että jäi seuraamaan miten hiton usein sitä kyttäämistä tapahtuu. Ja sitä tapahtui AINA kun mies oli "hommissa" tai vaikka paskalla. Veljensä kanssa keksivät laittaa viestejä mitä muija saa lukea jotta saa narautettua kunnolla koska ilman todistajia se nainen olis varmaan kieltänyt kyttäämisen.
ap
[quote author="Vierailija" time="26.01.2015 klo 12:24"]Ottamatta kantaa tämän keksityn tarinan vaiheisiin, voisitteko keksiä uuden sanan lassukan tilalle? Se on oikeastaan aika kulunut ja ärsyttävä ja sitä käyttävästä ihmisestä tulee mieleen lähinnä mielikuvitukseton 30+ kotiäiti, jonka suurin sivistävä teko elämänsä aikana on ollut lukea yksi Seiska kannesta kanteen. Vähän sama wt:n kanssa. Kun ei itse vaaaaan osaa keksiä mitään nokkelaa. Kumpikaan ei oikeastaan vastaa haukkumasanaa enää, koska sotii käyttäjäänsä vastaan käänteisesti.
Peace and out.
[/quote]
Mielestäni lassukka-termi on nerokas. Se kuvaa hyvin laasaslaisten miesten naisvihaa lietsovaa ruikutusta. Lassukoiden maailmankuva on niin vastenmielinen, etten koe tekeväni suurta vääryyttä kutsuessani heitä lassukoiksi. Pitäisin näiden lassukoiden laajalti viljelemää huora-haukkumista paljon pahempana.
[/quote]
Huooohhhhh.... et sitten muuta keksinyt.
Ottamatta kantaa tämän keksityn tarinan vaiheisiin, voisitteko keksiä uuden sanan lassukan tilalle? Se on oikeastaan aika kulunut ja ärsyttävä ja sitä käyttävästä ihmisestä tulee mieleen lähinnä mielikuvitukseton 30+ kotiäiti, jonka suurin sivistävä teko elämänsä aikana on ollut lukea yksi Seiska kannesta kanteen. Vähän sama wt:n kanssa. Kun ei itse vaaaaan osaa keksiä mitään nokkelaa. Kumpikaan ei oikeastaan vastaa haukkumasanaa enää, koska sotii käyttäjäänsä vastaan käänteisesti.
Peace and out.