Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Koulun vaihto, kokemuksia?

Vierailija
18.03.2015 |

Opiskelen tekniikan alaa Amk:ssa nuorisopuolella, 2 vuosi vasta meneillään.
Olen siis itse kohta 30 vuotias, työssäkäyvä, äiti ja aloitin opiskelut siksi, että alan vaihto kiinnostaa (aiempi amk tutkinto on myös olemassa).
Opiskelemalleni alalle ei useampaan vuoteen ole aloitettu aikuispuolella uutta koulutusta alueeni korkeakouluissa.
Opiskelen ruotsinkielisessä Amk:ssa mutta äidinkieleni on suomi.
Nyt kun yhteishaku alkoi niin päätin vilkaista, että onkohan tänä vuonna hakua opiskelemani alan aikuispuolelle vieressä olevaan Amk:seen, ja on! Aiemmin ei ole ollut.
Nuorten puolella opiskelu on luonnollisestikkin rankkaa vakituisen kokopäivätyön (teen jatkuvaa iltavuoroa, aina koulusta töihin) ja lasten kanssa vaikka rinnalla onkin ihana mies joka tukee.
Nyt mietinkin, että mitäpäs jos yrittäisin vaihtaa nykyisestä koulustani tuonne suomenkieliseen aikuispuolelle?
Onko tämmöiset "siirrot" kuinka mahdollisia yleensä?
Ala on sama ja kurssejahan minulla on jo käytynä, mutta olisin valmis "aloittamaan ykkösellä taas" sillä lähiopiskelut siirtyisivät tuolla viikonlopuille ja mahdollisesti yhteen iltaan arkena.
Voisin palata taas normaalisti töissä aamuvuoroon, ja arki normalisoituisi huomattavasti helpommaksi ja paremmaksi lastenkin kannalta kun ei jatkuvasti täytyisi istua koulunpenkillä aamusta iltaan ja sieltä heti vielä mennä töihin, kotiin pääsen vasta kun lapset menevät/ovat menneet nukkumaan.
Kaiken lisäksi keksittiin vielä, että olisi mukavaa rakentaa uusi talo ostamallemme tilalle ennenkuin vanhempi lapsi menee kouluun, ettei koulua tarvitsisi vaihtaa sitten.
Nykyistä taloa ollaan pistämässä myyntiin lähiaikoina ja jos hyvin kävisi niin oltaisiin jo kovasti aloittamassa uuden rakentamista loppukesästä/syksystä.
Kaiken tämän härdellin keskellä olisi tuo aikuispuolelle opiskeluja jatkamaan pääsy erittäinkin toivottua :)

Onko joukossa henkilöitä jotka ovat koulua samaan tapaan vaihtaneet ja kuinka helppoa se vaihtaminen on ollut jne?
Soitto kyseiseen kouluun tietenkin on tehtävä mutta ajattelin hieman kysellä vastaavanlaisista kokemuksista?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketään asiaa kokenuttako ei ole linjoilla? 

Vierailija
2/2 |
18.03.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä yritin siirtoa, mutten saanut, koska ei ollut täsmälleen sama linja (olin saanut vähän huonot infot). En sitten tiedä onko sillä jotain eroa, että onko nuoriso- vai aikuispuolella, mutta samalle linjalle vaihto on siis teoriassa mahdollista. Vaatiihan se jonkun verran säätöä, kun kurssit ei eri kouluissa ole täysin samat, mutta toivottavasti saat asian järjestymään. :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla