Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta alkaa työttömille pakollinen työnhaku, 1 hakemus viikossa

Vierailija
08.11.2021 |

tai karenssia paukkuu.

Kommentit (480)

Vierailija
301/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On toi kyllä suurta idiotismia. Yritykset ei kaipaa käsiteltäväkseen turhia hakemuksia. Mä en ymmärrä miksei voida tehdä työttömyysetuudesta samantien vastikkeellista. Työtön voisi kerätä esim työleimoja joita saisi kunnanhommista, esim siivoaminen, vanhusten ulkoilutus, ym muu vastaava. Saataisiin sillä samalla karsittua julkisia menojakin kun voitaisiin vähentää verovaroista täyden palkan saavia ihmisiä kunnilta.

Saman tien voidaan varmaan vähentää sinunkin työpaikkasi. Jäisit työttömäksi, mutta varmaan tekisit ilolla edelleen työtäsi työttömyysetuutta vastaan. Saisit kivoja leimojakin, ehkä joskus jopa tarran!

Vierailija
302/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivumennen sanoen, jatkuva valitusvirsi työssäkäyvien suusta kuuluu, kuinka työttömät elää loisina verovaroilla. Kuitenkin myös työmarkkinatuesta maksetaan 20% veroa.

Niin noh... Verovarojahan se on koko summa, myös se takaisin kierrätettävä 20%... Lisäksi työtön ei ole tuottanut kenellekään yhtään mitään sitä työttömyyskorvaustaan vastaan.

T. Työtön

Tokihan on! Työttömät mahdollistavat ihan oman, työttömiä varten olevan suurkoneiston virkailijoineen (joita nyt tarvitaan huimasti lisää), kursseineen (moni firma elää työttömien pupukurssien järjestämisellä) ja niin edelleen.

Koneiston laajuutta ei tajua, ennen kuin sen hampaissa on. Se on suoranaista teollisuutta, jota ei olisi ilman työttömiä.

(Muiden) työttömyydestä hyötyy aina joku. Aika moni itse asiassa.

Tätäpä en tullutkaan ajatelleeksi! Puhdistit juuri omantuntoni. Olen siis työllistäjä, en vain työtön. 😇

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mahtaakohan kelvata 50 täyttänyt, fyysisesti vajaakuntoinen, jolla palkkatyökokemusta tähän ikään mennessä reilusti alle 10 vuotta, ja sekin lyhyissä pätkissä eri tyyppisissä matalaa koulutustasoa vaativissa töissä? 

Vierailija
304/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mahtaakohan kelvata 50 täyttänyt, fyysisesti vajaakuntoinen, jolla palkkatyökokemusta tähän ikään mennessä reilusti alle 10 vuotta, ja sekin lyhyissä pätkissä eri tyyppisissä matalaa koulutustasoa vaativissa töissä? 

Kelvata mihin? Tekemään pakkohakemuksia? No tietenkin.

Vierailija
305/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaas kuinkapas todistat nämä yhteydenottosi ja rekrytapahtumissa piipahtelusi todeksi?

Vierailija
306/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaas kuinkapas todistat nämä yhteydenottosi ja rekrytapahtumissa piipahtelusi todeksi?

Ei ilmeisesti tarvitse. Ei kukaan oikeasti pysty vahtimaan työttömien työnhakua, se on aivan selvää. On pakko luottaa siihen, mitä työtön ilmoittaa tehneensä.

Vierailija
307/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei missään puhuta mistään todisteluvelvollisuudesta.

Vierailija
308/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä oli taas hallitukselta tällainen vaalitemppu ja vastaus opposition räksytykseen vähäisistä työllisyystoimista.

Jokainen asiasta perillä oleva tajuaa, ettei tuollaisia jokaviikkoisia haastatteluja tulla toteuttamaan , eikä tuota hakemustulvaa voida valvoa mitenkään muuten kuin satunnaisin pistokokein.

Toennäköisesti hakemukseksi riittää, kun vain käy Te-palveluiden sivuilla laittamassa rastin ruutuun, että "olen hakenut sitä ja tätä".

Ja jos unohdat tämän, niin sitten karenssit paukkuu. Automaattisesti.

Vierailija
309/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun työttömälle tulee olo, että hänestä välitetään<3

t. Haatainen

Vierailija
310/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sivumennen sanoen, jatkuva valitusvirsi työssäkäyvien suusta kuuluu, kuinka työttömät elää loisina verovaroilla. Kuitenkin myös työmarkkinatuesta maksetaan 20% veroa.

Niin noh... Verovarojahan se on koko summa, myös se takaisin kierrätettävä 20%... Lisäksi työtön ei ole tuottanut kenellekään yhtään mitään sitä työttömyyskorvaustaan vastaan.

T. Työtön

Tokihan on! Työttömät mahdollistavat ihan oman, työttömiä varten olevan suurkoneiston virkailijoineen (joita nyt tarvitaan huimasti lisää), kursseineen (moni firma elää työttömien pupukurssien järjestämisellä) ja niin edelleen.

Koneiston laajuutta ei tajua, ennen kuin sen hampaissa on. Se on suoranaista teollisuutta, jota ei olisi ilman työttömiä.

(Muiden) työttömyydestä hyötyy aina joku. Aika moni itse asiassa.

Tätäpä en tullutkaan ajatelleeksi! Puhdistit juuri omantuntoni. Olen siis työllistäjä, en vain työtön. 😇

Sanopa muuta, mä olen sitten se todellinen haaste, mitä jotkut kaipaavat. Parin vuoden päästä eläkeikäinen ja kolmet verenpainelääkkeet plus muut vaivat. B-lausuntoja rivissä, mutta ei vaan sp-rahaa millään myönnettäis. Kaikki kuntouttavat pajat ja pupukurssit juoksutettu, mutta nyt ois se loppusuora jollekin kunnianhimoiselle ja innovatiiviselle tekijälle!!! 

Vierailija
311/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Cus Et Us kirjoitti:

Tämä oli taas hallitukselta tällainen vaalitemppu ja vastaus opposition räksytykseen vähäisistä työllisyystoimista.

Jokainen asiasta perillä oleva tajuaa, ettei tuollaisia jokaviikkoisia haastatteluja tulla toteuttamaan , eikä tuota hakemustulvaa voida valvoa mitenkään muuten kuin satunnaisin pistokokein.

Toennäköisesti hakemukseksi riittää, kun vain käy Te-palveluiden sivuilla laittamassa rastin ruutuun, että "olen hakenut sitä ja tätä".

Ja jos unohdat tämän, niin sitten karenssit paukkuu. Automaattisesti.

Karenssit ovat onneksi lyhyet, ja ennen ensimmäistä karenssia tulee varoitus.

Tähän asti ne karenssit on paukkuneetkin automaattisesti, ja ne on olleet pitkiä.

Vierailija
312/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielelläni laitan hakemuksia kaikenlaisiin virkoihin, mutten kyllä "kelpoisuusvaatimuksista" piittaa pätkän vertaa.

Paljon mieluummin kuitenkin perustan oman yrityksen, koska silloin voin tehdä mitä tahansa työtä kelpoisuuksista riippumatta. Kukaan ei ole sanomassa ettet kelpaa, koska puuttuu se ja se "koulutus" vaikka olisi kuinka itseoppinut. Tarpeen tullen palkkaa jonkun 70 kymppisen korkeakoulutetun ottamaan nokosia työpaikalla toimilupaa varten ja tekee itse varsinaiset työt.

Vierailija
313/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maanantain (8.11.2021) Hesarissa oli hyvä yleisönosastokirjoitus aiheesta.

Siinä vähän alle 60 vuotias kirjoitti hienosti, miten naurettavaa pelleilyä on tulevat työnhakuilmoitukset, ja nykyisetkin 60 vuotiaalle tai yli 60 vuotiaalle. Ehdotteli, ihan aiheesta, että tämän ikäiset päästettäisiin jo eläkkeelle, samahan se on kummasta verotulot kertyvät, työttömyyskorvauksesta vai eläkkeestä.

Ja panostettaisiin niihin nuorempiin joiden on tärkeämpää päästä töihin, ehkä siihen ensimmäiseen työpaikkaankin.

Tiedän kokemuksesta, ikää ja osaamista on karttunut, työhaluja olisi oikeasti ja terveyttä.

Mutta, katsonut keitä tehtäviin on palkattu, joita olen hakenut, niin noin 35 vuotiaat pystyy vaihtamaan työpaikkaa.

Vierailija
314/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kun naurattaa miten paljon hakemuksia alkaa tulla kaikkiin avoimiin valtion ja kunnan virkoihin (kun ne on lain mukaan pakko asettaa avoimeen hakuun). :D

Ai ai kun naurattaa: työpaikan pitää olla sellainen johon hakijalla on mahdollisuus työllistyä, muuten karenssit paukkuu :D

Vierailija
315/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielelläni laitan hakemuksia kaikenlaisiin virkoihin, mutten kyllä "kelpoisuusvaatimuksista" piittaa pätkän vertaa.

Paljon mieluummin kuitenkin perustan oman yrityksen, koska silloin voin tehdä mitä tahansa työtä kelpoisuuksista riippumatta. Kukaan ei ole sanomassa ettet kelpaa, koska puuttuu se ja se "koulutus" vaikka olisi kuinka itseoppinut. Tarpeen tullen palkkaa jonkun 70 kymppisen korkeakoulutetun ottamaan nokosia työpaikalla toimilupaa varten ja tekee itse varsinaiset työt.

Kyllä moniin töihin laki vaatii kelpoisuuden. Siitä ei vapaudu perustamalla oma yritys.

Vierailija
316/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näkisipä vain sen päivän, kun ne, jotka kertovat perustavansa oman yrityksen tai kehottavat toisia perustamaan yrityksen, oikeasti perustavat yrityksen.

Yrityksen perustaminen on helppoa. Siinä on vain yksi vaikea asia: se, että yhteiskunnan muilta jäseniltä on pystyttävä nyhtämään omaan elämiseen ja yrityksen pyörittämiseen tarvittavat rahat. Joka kuukausi.

Vierailija
317/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.

Olen 58-vuotias ja töitä on niin paljon kun jaksaa tehdä!

Olisiko osaamisesi päivitystä vailla vai kenties asenteesi?

Vierailija
318/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plus 50-ikäiset työttömät on turvassa. Ei tarvii pelätä että joku palkkais.

Ilmeisesti turvassa olevilla +50 vuotiailla on sitten talous kunnossa ja huikeat sijoitukset yms. Jos työurasta jää uupumaan viimeiset 15 vuotta, kyllä uhkana on vanhuusiän köyhyys.

Vierailija
319/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun naurattaa miten paljon hakemuksia alkaa tulla kaikkiin avoimiin valtion ja kunnan virkoihin (kun ne on lain mukaan pakko asettaa avoimeen hakuun). :D

Ai ai kun naurattaa: työpaikan pitää olla sellainen johon hakijalla on mahdollisuus työllistyä, muuten karenssit paukkuu :D

Mahdollisuus on työllistyä melkein mihin tahansa, mihin laki ei vaadi juuri tiettyjä pätevyyksiä. Iso osa viroista on sellaisia, että sopivuus riittää - teoriassa.

Vierailija
320/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä menee hieman asian vierestä, mutta osoittanee osaltaan sen, millaiseksi teatteriksi työnhaku on mennyt.

Kaavin juuri TE-toimiston sivuilta kaikki minulle sopivat työpaikat, kolme kappaletta. Kahden hakemisessa ei nokka kauan tuhise, mutta kolmannen täyttäminen on taitolaji: ilmoituksessa kerrotaan, että hakemuksista poistetaan hakijan nimi, ikä ja sukupuoli.

Minulla on:

- edellytyksenä oleva pohjakoulutus vuodelta 1995

- koulutus alalta, jolla opiskelevalla suomen kielen täytyy olla äidinkielen tasolla

- työkokemus kolmelta olennaiselta osa-alueelta: 7 vuotta, 6 vuotta ja 12 vuotta

Haluaisinpa nähdä sen rekrytoijan, joka ei tuosta osaa päätellä sitä, mitä tuolla halutaan olla peittelevinään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi seitsemän