Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta alkaa työttömille pakollinen työnhaku, 1 hakemus viikossa

Vierailija
08.11.2021 |

tai karenssia paukkuu.

Kommentit (480)

Vierailija
321/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haen samaa lääkärin paikaa joka viikko T:putkimies.

Vierailija
322/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tulee karenssi, toimeentulotukea saa joka tapauksessa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
323/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ei saa läheskään kaikki. Jos puolisolla on palkkatyö, toimeentulotuen olemassaolon voi unohtaa.

Vierailija
324/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellinen harhaluulo.

Vierailija
325/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ollut ihan noin. Siihen vaikuttaa myös, onko mahdollista hakea sopivaa työtä, ym. 

Vierailija
326/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin koko kouluajan ja lukion kiusattu eikä ollut kavereita eli minulla ei ole työelämään vaadittavia sosiaalisia taitoja enkä ole multitalentti.

Vierailija
327/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis täytyykö ne hakemukset olla nimenomaan vähintään 1 viikossa, vai voiko olla esim. 4 kk:ssa niin, että ne kaikki neljä hakemusta on tehty samana päivänä? Itselleni koulutuksen perusteella sopivia työpaikkoja on TE-toimiston listoilla aika harvoin, joten minun täytyisi sitten taktikoida ja hakea niihin tipoittain toivoen, että roikkuvat listalla sopivan pitkän ajan. En välttämättä yksinkertaisesti keksi joka viikko uusia työpaikkoja muuten, kun tässä on se riski, että jokin työpaikka, johon olen hakenut ihan tosissani (ja periaatteessa voisin hyvällä tuurilla päästä), vaikka se ei ole täysin omaa alaani, saattaa TE-toimiston mielestä olla epärealistinen. 

Vierailija
328/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävä on ollut nyt kaksi vuotta työttömänä eikä ole lähettänyt yhtään hakemusta koko aikana. Asia ei minulle kuulu, mutta jostakin syystä se vaivaa ja ärsyttää mua. En ole kaverilleni mitään sanonut, koska ei ole asiani neuvoa häntä, mutta ihmettelen, miksi työn hakemista ei vaadita, vaan ehdoista maksetaan ansiosidonnaiset, joilla elelee ihan kohtuullisesti jonkin aikaa. Olen myös vähän huolissani hänen työllistymisestään. Kyllähän ne tulevissa haastattelussakin katsovat, että miksi ihminen on ollut kaksi vuotta työttömänä, että miksi ei ole saanut mitään töitä. Ja miten sen sitten asettelee siinä, että nokun, en ole edes hakenut... pääseekö mihinkään töihin sitten enää. On minulta tarvinnut monenlaista apua ja muiltakin, koska on työtön, että katsotaan, mihin tämä nyt menee ja miten vaikuttaa ystävyyteemmekin.

Vierailija
329/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antakaa vinkki, että mitä kirjoittaisin hakulomakkeen kohtaan: "Miksi haet tätä työtä?"

Itse en keksi muuta vastausta kuin, että "TE-toimisto käski hakea".

Vierailija
330/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkakaa maksaa asianmukaistaa palkkaa, jolla tulee toimeen, niin haen töitä.

Vierailija
331/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mustiksesta ei saa tehdä lakkia!

Vierailija
332/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis täytyykö ne hakemukset olla nimenomaan vähintään 1 viikossa, vai voiko olla esim. 4 kk:ssa niin, että ne kaikki neljä hakemusta on tehty samana päivänä? 

Ei voi. Joka kuukausi täytyy täyttää se annettu aktiivisuustehtävä. Voit lähettää samana päivänä sen 4 hakemusta ja makoilla sitten kuukauden. Pitää lähettää 4 hakemusta jokaisena kuukautena eli vuodessa 48 hakemusta.

Vierailija
333/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alkakaa maksaa asianmukaistaa palkkaa, jolla tulee toimeen, niin haen töitä.

Ei palkalla tarvi tulla toimeen. Saat palkan lisäksi asumistukea ja toimeentulotukea, jos palkka pieni. Työnantajat tietää tämän.

Vierailija
334/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Cus Et Us kirjoitti:

Tämä oli taas hallitukselta tällainen vaalitemppu ja vastaus opposition räksytykseen vähäisistä työllisyystoimista.

Jokainen asiasta perillä oleva tajuaa, ettei tuollaisia jokaviikkoisia haastatteluja tulla toteuttamaan , eikä tuota hakemustulvaa voida valvoa mitenkään muuten kuin satunnaisin pistokokein.

Toennäköisesti hakemukseksi riittää, kun vain käy Te-palveluiden sivuilla laittamassa rastin ruutuun, että "olen hakenut sitä ja tätä".

Ja jos unohdat tämän, niin sitten karenssit paukkuu. Automaattisesti.

Karenssit ovat onneksi lyhyet, ja ennen ensimmäistä karenssia tulee varoitus.

Tähän asti ne karenssit on paukkuneetkin automaattisesti, ja ne on olleet pitkiä.

Kolmen lyhyen karenssin jälkeen työssäolovelvoite. Vasta sen täyttymisen jälkeen voi saada etuutta. On se tosin nytkin olemassa.

Vierailija
335/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.

Tähän. Teen yhden standardihakemuksen ja postittelen sitten sitä ja CV:tä pari kertaa viikossa. Sen voi ihan hyvin tehdä. Ei vie edes paljon aikaa, kun tekee perushakemuksen jota sitten muokkaa kulloisiinkin tarpeisiin.

Niin kai se on tehtävä, mutta harmittaa tuollainen omien tietojen jakelu sinne sun tänne. Ties vaikka tiedot joskus joutuvat vääriin käsiin ja tulisi siitä harmia. Omien tietojen jakelusta netissäkin on monasti varoitettu.

Vierailija
336/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Antakaa vinkki, että mitä kirjoittaisin hakulomakkeen kohtaan: "Miksi haet tätä työtä?"

Itse en keksi muuta vastausta kuin, että "TE-toimisto käski hakea".

Sanna käski hakea. 

Vierailija
337/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Testi (pystyykö tähän ketjuun kommentoimaan mitään).

Vierailija
338/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.

Tähän. Teen yhden standardihakemuksen ja postittelen sitten sitä ja CV:tä pari kertaa viikossa. Sen voi ihan hyvin tehdä. Ei vie edes paljon aikaa, kun tekee perushakemuksen jota sitten muokkaa kulloisiinkin tarpeisiin.

Niin kai se on tehtävä, mutta harmittaa tuollainen omien tietojen jakelu sinne sun tänne. Ties vaikka tiedot joskus joutuvat vääriin käsiin ja tulisi siitä harmia. Omien tietojen jakelusta netissäkin on monasti varoitettu.

Mollissakin oli se cv-netti vai netti-cv, mikä olikaan, ja sekin oli laitonta pakottaa ihmisiä pitämään henkilötietojaan siellä. 

Vierailija
339/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain itselleni töitä ja TE keskuksesta siivoojan työn kun ilmoitin TElle etten ota siivoojan työtä vastaan koska löysin lähempää omaa alaani olevan työn, niin täti pillastui totaalisesti toisessa päässä.

Uhkailee 6kk karenssilla jos en ota siivoojan työtä vastaan.

Kaikki tämä 2kk työttömyyden jälkeen.

Olo on outo kun eivät olleet tyytyväisiä kun itse löysin paikan

Vierailija
340/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellistä mitä kaikkea ihmiset ovat valmiit tekemään sen eteen, ettei vain joutuisi menemään töihin.

t. veronmaksaja

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yhdeksän seitsemän