Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta alkaa työttömille pakollinen työnhaku, 1 hakemus viikossa

Vierailija
08.11.2021 |

tai karenssia paukkuu.

Kommentit (480)

Vierailija
341/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmeellistä mitä kaikkea ihmiset ovat valmiit tekemään sen eteen, ettei vain joutuisi menemään töihin.

t. veronmaksaja

No mitä? 

Vierailija
342/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin alkaa rustailemaan hakemuksia ja CV:Tä muille työttömille, tietenkin pientä korvausta vastaan.

Olisko hyvä bisnes?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
343/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ai kun naurattaa miten paljon hakemuksia alkaa tulla kaikkiin avoimiin valtion ja kunnan virkoihin (kun ne on lain mukaan pakko asettaa avoimeen hakuun). :D

Ai ai kun naurattaa: työpaikan pitää olla sellainen johon hakijalla on mahdollisuus työllistyä, muuten karenssit paukkuu :D

Mitenkäs kun semmoisia hommia ei ole tarpeeksi?

Vierailija
344/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkakaa maksaa asianmukaistaa palkkaa, jolla tulee toimeen, niin haen töitä.

Ei palkalla tarvi tulla toimeen. Saat palkan lisäksi asumistukea ja toimeentulotukea, jos palkka pieni. Työnantajat tietää tämän.

No ei läheskään kaikki saa.

Vierailija
345/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Alkakaa maksaa asianmukaistaa palkkaa, jolla tulee toimeen, niin haen töitä.

Ei palkalla tarvi tulla toimeen. Saat palkan lisäksi asumistukea ja toimeentulotukea, jos palkka pieni. Työnantajat tietää tämän.

Mä en saa edes työttömänä asumistukea tai toimeentulotukea.

Vierailija
346/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä jos alani on sellainen että työpaikkoja sille on erittäin harvoin tarjolla. Eihän silloin hakemuksiakaan ole järkeä tehdä. Vai pitäisikö tehdä kuvitelluille paikoille?

Vierailija
347/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä pitää tietää se, että kohta kun töitä ei voi tehdä ilman passia, niin ei voi saada sosiaaliturvaakaan, kun se laitetaan vastuiden taakse. Hyvin vetävät kansaa.

Vierailija
348/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerrankin tunnen olevani voittaja: saan ansiosidonnaista lisäpäivillä ja teen osa-aikatyötäni jo neljättä vuotta.

Työnantajan todistuksessa työssäolosta lukee selvästi, että työsuhde on voimassa kunkin toimeksiannon ja työvuoron ajan.

Eli minulla ei mikään muutu, paitsi että laitan työkkärin tädille liitteenä tuon saman todistuksen uudelleen ja uudelleen... :)

Vierailija
349/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä huuto siitä syntyikään, kun Sipilä ehdotti samaa. Mutta kun kyseessä on Pyhä Sanna, niin mitään kritiikkiä ei esitetä.

Vierailija
350/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aktiivimallin viesti oli että työttömät eivät ole aktiivisia. Sitten kun ne CV- kurssit ei työllistäneetkään niin tämän hakemuspakon viesti on että työttömät eivät hae työtä.

Huonosti hoidettua työllisyyspolitiikkaa tällä peitellään. Se on ihan se ja sama lähettää se yksi hakemus viikkoon. Väärä ikä ja riittävän pitkä työttömyys sulkevat tehokkaasti ulos työmarkkinoilta ja siinä vaiheessa työllistyminen ei ole halusta kiinni.

" Olen hakenut työtä jo 8 vuoden ajan. Ikää 58v nyt. Kerran pääsin kunnalle pari vuotta sitten lyhyeen työsuhteeseen, mutta laittoivat minut tekosyillä pois koeaikana. Saata.. na  mitä pelleilyä. Elossa kuitenkin aioin olla vaikka työtä ei tunnu enää löytyvän. Järkyttävää ihmisten kiusaamista tuommoinen pakkohaku. Kuntakokeilulta odotin paljon, mitään en ole saanut. Lähetän hakemuksia omaan tahtiin jo nytkin, kun sopivahko ilmoitus osuu silmään. Työhistoriaa löytyy 34 vuoden ajalta. Se riittäköön".

Vierailija
351/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kerrankin tunnen olevani voittaja: saan ansiosidonnaista lisäpäivillä ja teen osa-aikatyötäni jo neljättä vuotta.

Työnantajan todistuksessa työssäolosta lukee selvästi, että työsuhde on voimassa kunkin toimeksiannon ja työvuoron ajan.

Eli minulla ei mikään muutu, paitsi että laitan työkkärin tädille liitteenä tuon saman todistuksen uudelleen ja uudelleen... :)

Ei auta, työnhakuvelvollisuus tulee koskemaan sinuakin ainakin hallituksen esityksen mukaan.

Vierailija
352/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsos aina kun ilmoittaudun työvuoroon, on se samalla työnhakua. Ja uusi työvuoro on uusi työsuhde.

Vierailija
353/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle kysymys ajantajusta; mikä sinulle tarkoittaa kohta?  Mielestäni 7 kk on melko kaukana oleva aika. Siis tuo hakemusten pakkolähetys-malli on tulossa toukokuussa 2021, jos menee läpi eduskunnassa. Turhaa on Ap:n lietsoa työttömille stressin tuntua näin joulun lähestyessä. Taitaa Ap:llä olla omat asiat niin hyvin, ei löydy sympatiaa työttömille. Minunkin alani (it) , sairaalan tekstinkäsittely ovat menneen talven lumia, ei niitä töitä enää ole. Kassalle on pysty menemään ja pian itsepalvelukassat jo hoitavat nekin työt. Ap.lle vielä, kyse on vasta aloitteesta, ei ole vielä päätetty asia. Tosiaan  työnantajat joutuvat kyllä liemeen tulvivien hakemusten takia. Liekö tämäkään asia loppuun asti ajateltu. Kuntakokeilut ainakin  karahtivat heti kiville. 

Vierailija
354/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tulikin mieleen kun olin jollain kurssilla vuonna 2011. Niin yksi kurssin vetäjä selitti aivan tosissaan, että CV on hyödyllinen tehdä koska työnantaja käy niitä läpi ja tulette saamaan työpaikan. Siis jotain tuohon tyyliin!

En jaksanut sanoa että kyllähän niihin tiettyihin töihin on tietyt vaatimukset.

Varmaan työnantaja plärääkin läpi jokaisen suomalaisen työttömän CV.t.

Vierailija
355/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisäys 353; siis tulossa toukokuussa 2022...

Vierailija
356/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Plus 50-ikäiset työttömät on turvassa. Ei tarvii pelätä että joku palkkais.

Ja kun on lisäksi työperäinen sairaus niin vielä parempi.

Vierailija
357/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.

Turhaa valitusta. Olen vaihtanut työpaikkaa neljä kertaa sen jälkeen kun täytin 50v. Palkka parani jokaisessa vaihdossa, nyt ikää 62 ja palkka 6400€/kk. Olen kylläkin mies.

Vierailija
358/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä kirjoittaa tämä fakta miten  työttömän hakijan hakemusta käsitellään. Tapasin kerran seurakunnasta eläkkeellä olevan rouvan englanninkielen kurssilla, hän kertoi, että hakemukset laitetaan 3 pinoon: liian hyvät, haastatteluun pyydettävät ja sitten työttömien hakemukset ihan sinne sivuun. Ei käsitellä. Saahan sitä tehtailla hakemuksia aikansa kuluksi, säilyy edes kirjoitustaito. 

Vierailija
359/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän tuo nyt mikään ylivoimainen homma ole. Ei työhakemuksen lähettämiseen varttia kauempaa mene. Tekee itselleen vaikka sellaisen rutiinin, että nousee maanantaina jo kymmeneltä ja laittaa hakemuksen menemään. Loppuviikon voi taas rennosti makoilla sohvalla, istuskella pubissa ja käydä harrastamassa.

Vierailija
360/480 |
09.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.

Turhaa valitusta. Olen vaihtanut työpaikkaa neljä kertaa sen jälkeen kun täytin 50v. Palkka parani jokaisessa vaihdossa, nyt ikää 62 ja palkka 6400€/kk. Olen kylläkin mies.

Sinä mies, taidatkin olla oikein kpää????

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän kahdeksan yhdeksän