Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta alkaa työttömille pakollinen työnhaku, 1 hakemus viikossa

Vierailija
08.11.2021 |

tai karenssia paukkuu.

Kommentit (480)

Vierailija
1/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai kun naurattaa miten paljon hakemuksia alkaa tulla kaikkiin avoimiin valtion ja kunnan virkoihin (kun ne on lain mukaan pakko asettaa avoimeen hakuun). :D

Vierailija
2/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tosi fiksua joo.

Yritykset lopettaa ne vähäisetkin avoimet haut kun joutuvat käsittelemään turhia hakemuksia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei voisi olla vapaaehtoinen työnhaku? Hakee jos sattuu huvittamaan.

Vierailija
4/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ai kun naurattaa miten paljon hakemuksia alkaa tulla kaikkiin avoimiin valtion ja kunnan virkoihin (kun ne on lain mukaan pakko asettaa avoimeen hakuun). :D

Voisin hakea pormestariksi.

Jos ei ole hakusessa niin laitan avoimen hakemuksen viikottain.

Vierailija
5/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avointa hakemusta valtioneuvoston kansliaan kerran viikossa.

Vierailija
6/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.

Vierailija
7/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnantajille ei vielä tule palkkauspakkoa, joten hakemuksilla ei mitään vaikutusta valtion verokertymään.

Vierailija
8/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja firmat lähinnä kiroo noita typeriä päätöksiä.

Vierailija
9/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aktiivimallin viesti oli että työttömät eivät ole aktiivisia. Sitten kun ne CV- kurssit ei työllistäneetkään niin tämän hakemuspakon viesti on että työttömät eivät hae työtä.

Huonosti hoidettua työllisyyspolitiikkaa tällä peitellään. Se on ihan se ja sama lähettää se yksi hakemus viikkoon. Väärä ikä ja riittävän pitkä työttömyys sulkevat tehokkaasti ulos työmarkkinoilta ja siinä vaiheessa työllistyminen ei ole halusta kiinni.

Vierailija
10/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäs siinä hakemuksia rustaillessa. Vois aktiivimallin kunniaksi rustailla vaikka kerran päivässä kaikenlaisia hakemuksia. Ei tuolla kyllä ennenkään ole mitään vaikutusta ole ollut, mutta pitäähän sitä nyt vähän päteä.

Vierailija
11/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi olen tapaturmaeläkkeellä ja odotan vakuutusyhtiön päätöksiä jatkosta. Ei kyllä mitään haluja alkaa rustailemaan hakemuksia kerta viikossa😂😂😂. Kyllä työkkäri keksii kaikenlaisia kotkotuksia työttömän päänmenoksi😇.

Vierailija
12/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Plus 50-ikäiset työttömät on turvassa. Ei tarvii pelätä että joku palkkais.

Vierailija
13/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.

Minut valittiin yli viisikymppisenä, tosin olin työssä ja halusin vaihtaa työpaikkaa. Olen nainen. Niinkin voi käydä.

Vierailija
14/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kerta työttömät pakotetaan hakemaan töitä niin työnantajat pitäisi pakottaa palkkaamaan

Vierailija
15/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla katselin mollin avoimet työpaikat kaupungissani. Avoimia paikkoja on paikkakunnallani 103.

Työttömiä työnhakijoita on viimeisten lukujen mukaan täällä 1166.

Mites ne loput yli tuhat työtöntä?

Kyllä yritykset hurraa ja työllisyys kääntyy nousuun näillä idiootti-pakkohakemuksilla.

Vierailija
16/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän. Teen yhden standardihakemuksen ja postittelen sitten sitä ja CV:tä pari kertaa viikossa. Sen voi ihan hyvin tehdä. Ei vie edes paljon aikaa, kun tekee perushakemuksen jota sitten muokkaa kulloisiinkin tarpeisiin.

Vierailija
17/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihervasemmisto lupasi kovaan ääneen lopettaa aktiivimalli I:n, jos voittavat eduskuntavaalit. Tilalle tuli nyt lähes samanlainen aktiivimalli II, joten vaalilupaus on täytetty!

Vierailija
18/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko tuosta olevan mitään hyötyä sen enempää työttömille kuin yrityksillekään, mutta ei tuo kovin vaivalloiselta vaikuta. Kun kerran on tehnyt CV:n, voi kylkeen raapaista parin rivin hakemuksen välttyäkseen karenssilta. Helppoa kuin heinänteko.

Vierailija
19/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku rekryfirma laittoi aikoinaan sivuilleen kohdan. "laita rasti ruutuun jos työkkäri pakotti sinut hakemaan tänne" niin moni ihminen oli klikannut sitä.

Vierailija
20/480 |
08.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan sama. Ei 59 vuotiasta kukaan palkkaa. Tosin haluaisin tehdä töitä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kuusi yhdeksän