Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta alkaa työttömille pakollinen työnhaku, 1 hakemus viikossa

Vierailija
08.11.2021 |

tai karenssia paukkuu.

Kommentit (480)

Vierailija
461/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toi on TODELLA SÄÄLITTÄVÄÄ TOLLANEN LUUSERIASENNE!

Vierailija
462/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama en hae yhteenkään työpaikkaan enää. Minua ette aja enää ahdistukseen ja masennukseen riitti työpaikka kiusatun osa.

Niinpä. Ihmettelen, että miksei tällaisesta puhuta työttömyysuutisissa. Itse oli henk.koht. avustajana yhdelle kuvottavalle ihrakasalle, joka tiuski koko ajan ja minun olisi pitänyt olla ajatustenlukija, jotta olisin kelvannut. Nykyään kirjoitan hakemuksiini, että en siedä tiuskimista ja huutamista. Koska osaan itse käyttäytyä ja olla ystävällinen, niin odotan samaa asiakkailta. En tosiaankaan ala jollain 11 e/h-palkalla kuuntelemaan sättimistä.

Toinen asia on koulukiusaaminen, joka pilaa monelta kaikki sosiaaliset taidot tai vie ylipäänsä mahdollisuuden edes oppisa sosiaalisia taitoja, kun joutuu koko lapsuuden ja nuoruuden olemaan yksin. Miten sen jälkeen voidaan olettaa, että yksilö on yltiösosiaalinen multitalentti työelämään?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei auta vaikka miten huutaisit ja parkuisit. Ei me kaikki olla sosiaalisia spontaaneja sporttisia multitalentteja. Eikä sellaiseksi tuollaisella sättimisellä ainakaan sellaisiksi muututa. Itse käperryn vain entistä enemmän omiin oloihini kotiin. Tällä viikolla en ole maanantain jälkeen puhunut kenenkään kanssa.

Vierailija
464/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei auta vaikka miten huutaisit ja parkuisit. Ei me kaikki olla sosiaalisia spontaaneja sporttisia multitalentteja. Eikä sellaiseksi tuollaisella sättimisellä ainakaan sellaisiksi muututa. Itse käperryn vain entistä enemmän omiin oloihini kotiin. Tällä viikolla en ole maanantain jälkeen puhunut kenenkään kanssa.

Hyväosaisten on vaikea ymmärtää tällaista; kuvittelevat,että kaikilla on samat lähtökohdat ja resurssit.

Vierailija
465/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.

Riippuu työnantajasta, duunarihommiin voi päästä vanhempikin.

Oikeammin riippuu työnantajasta - niille työpaikoille, joille ei ole hinku mm. pienen palkan ja huonon pomon tai huonon työyhteisön takia, pääsee vanhempikin.

Tässä ongelma onkin. Työmarkkinoiden huonoin aines yritetään väkisin rekrytoida kaikista huonoimpiin työpaikkoihin, joista hyvät työntekijät on ottanut loparit. Eihän se toimi.

Vierailija
466/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Työttömiä on myös kaupoissa hyllyttämässä tavaroita työkokeilussa työmarkkinatuella, heillä on kaupan työvaatteet, asiakas ei erota kuka on työtön ja kuka ei.

No ei kai se periaatteessa työtön olekaan. Töitä tekemässä se siellä on, muttei saa palkkaa.

Ovat työtä tekeviä työttömiä. 

Työn teettäminen ilman palkkaa on orjatyötä. Suomi on allekirjoittanut kv-julistuksen orjatyötä vastaan. Kumma ettei se päde kotimaassa. Erityisen moitittavaksi ja vastenmieliseksi jutun tekee se, että orjatöihin joutuu menemään pakolla ja uhkaillen. Ei oikein kuulu sivistysvaltioon sellainen.

Vierailija
467/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen työnantaja on Inhouse Partners oy? Siivoojan hommia tarjoavat mollissa. Joidenkin keskustelujen mukaan palkanmaksussa ongelmia?

Vierailija
468/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomalaisen työttömän logiikalla työllistyminen edellyttää sitä, että loihditaan maagisesti pitkä liuta kaikille mieluisia avoimia työpaikkoja joihin ei ole pääsyvaatimuksena muuta kuin pulssi. Mitään ei olla valmiita itse tekemään. Ei opita, ei muuntauduta, ei ponnistella, vain odotellaan että helppo ovi avataan ja punainen matto levitetään eteen.

Tämän röyhkeän asenteellisuuden mahdollistaa ja sen kustantaa suomalainen veronmaksaja, onneksi ei enää kauaa tosin. Oleskeluyhteiskunnan aika on ohi.

Itsellä on neljä tutkintoa joista korkein korkeakoulututkinto ja siihen päälle minulla on pitkä työhistoria. Ikä kun on väärä ja työttömyyttä riittävä pätkä niin töihin en pääse edes varastomieheksi. Siitä paikasta tuli ei eilen hylkäävä sähköposti. Että älä sinä nulikka ala levittelemään tuota asenteellista roskaasi koska et tiedä millaista tämä on.

Sama vika paitsi että pääsin kuukaudeksi varastoon kiireapulaiseksi. Onhan tää työ melkoinen muutos istumatyöhön tottuneelle, mitä sitä kieltämään. Toivon, että tästä saisin vähän pitemmän pätkän töitä vaikka sitten määräaikaisena. Pitkästä aikaa on suorastaan vapauttavaa saada edes tämä vähä palkkaa. 

Terkkuja ja tsemppiä kahden kokrkeakoulututkinnon suorittaneelta viiskymppiseltä.

Vierailija
469/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun äiti on 74 vuotias ja edelleen heittää työkeikkaa. Häntä siis pyydetään töihin. On oman alansa asiantuntija ja tosi vireessä vieläkin.

Mä olen 56 ja vaihdan kohta työpaikkaa. Siihen paikkaan oli 120 hakijaa ja mut valittiin

Vierailija
470/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun äiti on 74 vuotias ja edelleen heittää työkeikkaa. Häntä siis pyydetään töihin. On oman alansa asiantuntija ja tosi vireessä vieläkin.

Mä olen 56 ja vaihdan kohta työpaikkaa. Siihen paikkaan oli 120 hakijaa ja mut valittiin

Ja sitten heräsit.

Vierailija
471/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

60-vuotias tuttuni on työtön eikä halua tehdä töitä. Niinpä hän on vuosikausia hakenut työkyvyttömyyseläkettä ja aina kielteisen päätöksen saadessaan valittaa siitä. Näin hänen ei tarvitse hakea työpaikkoja. Jos on eläkehakemus vireillä niin työvelvoite ei koska. Mielestäni väärin, voi vuosikausia vältellä töihin menemistä.

Pilkkaat 60-vuotiasta työtöntä... On hienoa, juu...

Vierailija
472/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten niin kohta? Velvoite tulee voimaan toukokuussa 2022, siihen on puoli vuotta.

Sen _suunnitellaan_ tulevan voimaan silloin. Aiemmin suunniteltiin että ensi vuoden alusta.

Joten....

Vierailija
473/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

HÖYRYPÄÄ kirjoitti:

Ei muuten pidä paikkaansa tuo väite ettei yli 50-vuotiaita palkattaisi, itse olen kohta 60-vuotias ja menen vielä kouluttautumaan lisää että saan töitä enkä edes ajattele vielä eläköitymistä koska olen terve ja melkoisen pirtsakkakin vielä! Hyvää syksyä vaan kaikille!

Miksi kirjoitat tätä typerää propagandaa? Kaikki tietää asian oikean laidan.

https://www.hs.fi/kotimaa/art-2000002884709.html

"HS kysyi TE- ja ELY-keskuksilta, työllistyykö yli 50-vuotias työtön. Arvio on tyly: Vain 10–20 prosenttia saa pysyvän työpaikan."

Vierailija
474/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aivan sama. Mua ei tule kukaan työnantaja valitsemaan, koska olen yli 50-vuotias ja nainen. Osaamisella ei ole merkitystä, yli 50-vuotiaita ei vaan palkata.

Minut valittiin yli viisikymppisenä, tosin olin työssä ja halusin vaihtaa työpaikkaa. Olen nainen. Niinkin voi käydä.

Tuossa ero oli se, että olit työpaikassa kun hait uuteen työhön. Se muuttaa tilanteen täysin. Jos olet TYÖTÖN yli 50 v, et työtä tule enää saamaan.

No et ainakaan tolla su luuseripaska asenteella. Yyh mä oon viiskymppinen nyyh mä oon nainen, ei jumalauta miten säälittävää.

Mitä ihmettä höpötät?

Vierailija
475/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Menisin mielelläni töihin mutta kun ei kelpaa, mihinkään, ei edes haastatteluun saakka. Näihin paikkoihin en ole kertaakaan vielä päässyt haastatteluun merkonomin tutkinnolla, en edes video/puhelin haastatteluun. 19kk oon ettiny töitä merkonomin tutkinnolla, mutta kun ei kelpaa. En tiedä millainen mun sitten pitäisi olla että kelpaisin, mutta sen mä sanon et merkonomin tutkintoa en suosittele kenellekkään. Ja tuossa listassa alla on vain kaupan alan paikat, jos laittaisin muutkin olisi lista vissiin 60 kieppeillä. Et repikää siitä.

1. Puuilo

2. Motonet

3. K-Market

4. K-Supermarket

5. Casagrande

6. Pentik

7. New Yorker

8. Musti & Mirri

9. Stadium

10. XXL

11. Intersport

12. Jimms PC Store

13. Power

14. Faunatar

15. Gigantti

16. Budget Sport

17. Talouspörssi

18. Kirppis Center

19. Rusta

20. Sale

21. Punanaamio

22. S-Market

23. K-Rauta

24. Biltema

25. Starkki

26. Telia Kauppa

27. DNA Kauppa

28. Scandinavian Outdoor

29. Bag Stage

30. Björn Borg

31. Superdry

32. M&M Kuntotalo

33. TVV

34. Sotka

35. Trampoline Park

36. Elixia

Rautakaupan puolella et tee yhtään mitään pelkällä merkonomin koulutuksella. Sun pitäisi osata myös neuvoa niitä asiakkaita. Rakennusalan koulutukseen mars!

Sama ainakin myös lemmikkieläinkaupoissa, pieneläinhoitaja voisi olla paikallaan.

Urheiluliikkeissä olisi varmasti iso plussa jos itse olet/ olet ollut useamman lajin harrastaja

ja lisänä liikunnanohjaajan koulutus.

Muissa EHKÄ pärjää työnantajan antamalla tuotekoulutuksella.

Vierailija
476/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menisin mielelläni töihin mutta kun ei kelpaa, mihinkään, ei edes haastatteluun saakka. Näihin paikkoihin en ole kertaakaan vielä päässyt haastatteluun merkonomin tutkinnolla, en edes video/puhelin haastatteluun. 19kk oon ettiny töitä merkonomin tutkinnolla, mutta kun ei kelpaa. En tiedä millainen mun sitten pitäisi olla että kelpaisin, mutta sen mä sanon et merkonomin tutkintoa en suosittele kenellekkään. Ja tuossa listassa alla on vain kaupan alan paikat, jos laittaisin muutkin olisi lista vissiin 60 kieppeillä. Et repikää siitä.

1. Puuilo

2. Motonet

3. K-Market

4. K-Supermarket

5. Casagrande

6. Pentik

7. New Yorker

8. Musti & Mirri

9. Stadium

10. XXL

11. Intersport

12. Jimms PC Store

13. Power

14. Faunatar

15. Gigantti

16. Budget Sport

17. Talouspörssi

18. Kirppis Center

19. Rusta

20. Sale

21. Punanaamio

22. S-Market

23. K-Rauta

24. Biltema

25. Starkki

26. Telia Kauppa

27. DNA Kauppa

28. Scandinavian Outdoor

29. Bag Stage

30. Björn Borg

31. Superdry

32. M&M Kuntotalo

33. TVV

34. Sotka

35. Trampoline Park

36. Elixia

Rautakaupan puolella et tee yhtään mitään pelkällä merkonomin koulutuksella. Sun pitäisi osata myös neuvoa niitä asiakkaita. Rakennusalan koulutukseen mars!

Sama ainakin myös lemmikkieläinkaupoissa, pieneläinhoitaja voisi olla paikallaan.

Urheiluliikkeissä olisi varmasti iso plussa jos itse olet/ olet ollut useamman lajin harrastaja

Ehkä hän on hakenut muita kuin myyjän töitä?

Vierailija
477/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä uutinen kirjoitti:

Todella hyvä uutinen! Kotona makaavat lusmut pitääkin saada tekemään jotain. Mielestäni sellaiselle ihmiselle, joka ei tee mitään oman työllistymisen eteen pitäisi katkaista kaikki tuet. Ei ole veronmaksajien tehtävä elättää elämäntapatyöttömiä! Jos haluat jäädä kotiin lusmuilemaan, maksa kulusi itse. Tulee todella kalliiksi veronmaksajille sellaisten loisten elättäminen.

Ei minulle ainakaan ole mikää ongelma lähettää 4 työhakemusta kuukausittain. Tähän asti lähettänyt enemmänkin, mutta kun tuo pakko tulee voimaan, lähetän sitten vain sen 4 hakemusta/kk. Verotuloja tuollainen hakeminen ei kasvata. Varmasti minunkin nimi on monessa vuokratyöfirmassa tullut jo tutuksi, kun vuodesta toiseen lähettelee hakemuksia. 

Vierailija
478/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olin aikoinaan kirpputorilla töissä ja siellä piti olla kaikkien alojen osaaja. Rakennus, sähköt, kodinelektroniikka, LVI, puuseppä, kuljetusala ja autoasennus ym. Palkka ei jostain syystä ollut vaadittun osaamisen tasolla.

Vierailija
479/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

60-vuotias tuttuni on työtön eikä halua tehdä töitä. Niinpä hän on vuosikausia hakenut työkyvyttömyyseläkettä ja aina kielteisen päätöksen saadessaan valittaa siitä. Näin hänen ei tarvitse hakea työpaikkoja. Jos on eläkehakemus vireillä niin työvelvoite ei koska. Mielestäni väärin, voi vuosikausia vältellä töihin menemistä.

Pilkkaat 60-vuotiasta työtöntä... On hienoa, juu...

Tiedän monta monisairasta, jotka lääkärit lähettävät kuntoutustuelle/eläkkeelle, ja jotka kelalääkäri aina ns ihmeparantaa. Esim kymmenen vuotta. Tällaisia, joilla pitää olla avustaja - niin, montakohan prosenttia työttömistä heitä on?

Tämä on ihmisten kiusaamista ja syrjintää.

Vierailija
480/480 |
10.11.2021 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

1. Puuilo

2. Motonet

3. K-Market

4. K-Supermarket

5. Casagrande

6. Pentik

7. New Yorker

8. Musti & Mirri

9. Stadium

10. XXL

11. Intersport

12. Jimms PC Store

13. Power

14. Faunatar

15. Gigantti

16. Budget Sport

17. Talouspörssi

18. Kirppis Center

19. Rusta

20. Sale

21. Punanaamio

22. S-Market

23. K-Rauta

24. Biltema

25. Starkki

26. Telia Kauppa

27. DNA Kauppa

28. Scandinavian Outdoor

29. Bag Stage

30. Björn Borg

31. Superdry

32. M&M Kuntotalo

33. TVV

34. Sotka

35. Trampoline Park

36. Elixia

Ehkä hän on hakenut muita kuin myyjän töitä?

Tossa mun viestissä oli oikeastaan kyse siitä miten en pääse edes noihin paikkoihin haastatteluun, miten voin saada työpaikan jos en edes pääse haastatteluun. Kannatti tosiaan tuhlata 2v elämästä maailman huonointen työllistävään tutkintoon. Ilman suhteita et tuu kaupan alalla työllistymään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kaksi viisi