Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa maksaa vain omat ruuat...?

Vierailija
22.01.2015 |

Olemme uusperhe, minulla koululainen edellisestä liitosta. Miehellä ei ole lapsia. Yhteistä on halunnut mutta lasta ei vaan kuulu. Kaksi vuotta olemme maksaneet kaiken puoliksi, siis vuokran ja laskut. (muutin miehen luokse, 2mh) Nyt mies haluaa maksaa ruokakuluista vain omansa ja jakaa jääkaapin "kahtia". Kokkaamme siis tulevaisuudessa myös omat ruuat. Shampoot ja suihkugeelit ym ostamme myös erikseen. Vuokran ja asumiskulut maksamme edelleen puoliksi. Minä olen hoitanut lapsen vaatteet, puhelimen, matkat, harrastusten maksun ym tähänkin asti yksin joten se ei muutu. Mitä ajatuksia herättää, voiko toimia?

Kommentit (366)

Vierailija
101/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:25"]

Miksi miehen pitää maksaa enemmän kuin oma osuutensa? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Sinulla on vaihtoehto: asu ahtaammin ja maksa kaikki itse.

Mies ei ole pankki, vaikka se kivaa olisikin.

[/quote]

Niin, sitä mieskin sanoi. Mutta kun perheenä asutaan, tarkkana saa lapsikin olla ettei syö miehen mandariinia esimerkiksi. Omasta mielestäni menee vaikeaksi ja jos tulisin raskaaksi, saako yhteinen muksu sitten syödä "miehen ruokia" mutta esikoiseni ei saa, vai miten kulut laskettaisiin. Väkisinkin herää ajatus, onko mies lähtemässä suhteesta. ap

[/quote]

Mun mielestä oleellisempaa on mikset sinä tajua lähteä suhteesta? Haluatko oikeasti antaa lapsellesi sen mallin jossa hän ei saa syödä kaapista kaikkea mutta mahdollinen nuorempi sisar saa?? :o

Oletko oikeasti äiti?

Vierailija
102/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:25"]Miksi miehen pitää maksaa enemmän kuin oma osuutensa? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Sinulla on vaihtoehto: asu ahtaammin ja maksa kaikki itse.

[/quote]

No tässä oudompaa on se että pitää oma ruokakin kokata ja tehdä erikseen

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:30"]

Mun exä halusi, että kaikki kulut jaetaan, koska ollaan perhe. Hän käytti harrastuksiin ja autoon 1500 e/kk ja tietenkin minun tuli maksaa puolet, koska rahat on yhteisiä. Miehen lapsi oli meillä joka toinen viikonloppu, hänen viihdyttämiseensä meni varmaan 300 e/viikonloppu ja tietty minä maksoin.

Lopulta tajusin, että mies halusi vain hyötyä minusta.

[/quote]Ai että sinä maksoit miehen harrastuksesta puolet. No varmaan hänkin maksoi sinun harrastuksista puolet.

Vierailija
104/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko, että aiemmin teitte yhteiset ruoat ja nyt erilliset?

[/quote]

Kyllä. Olemme käyneet kerta viikkoon marketissa yhdessä ja maksettu puoliksi. Kärryssä on lapsen jogurtteja ja keksejä ym mihin mies ei koske. Tämä ilmeisesti ärsyttää. Lapsi urheilee ja syö jo enemmän kuin minä joten kyllä lapsi tuota ruokasummaa nostattaa. Tosin mies kyllä syö varmaan kolmen kertaa enemmän kuin minä ;) Ollaan kuitenkin maksettu puoliksi ja kokattu yhdessä. Kaikki mitä kaapeissa on, saa ottaa. Ja lisäksi olemme pari kertaa kuussa molemmat käyneet ostamassa hedelmiä tai leipää ilman laskun puolittamista. Mutta nyt mies haluaa muuttaa tämän systeemin. ap

Vierailija
105/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut 25 vuotta mieheni kanssa ja koko sen ajan meillä on ollut omat ruuat. Ei mitään ongelmia, ei mitään "kuka söi juustoni" -juttuja, koska me kunnioitamme toisiamme ja toistemme hankintoja. Miksi teille jääkaapin jakaminen on ongelma, koska jo nyt monissa perheisssä on omat juustot isälle ja toiset lapsille eikä kukaan kummeksu sitä, että näin on.

Parisuhde on aito suhde vasta sitten, kun toinen ei joudu maksajaksi. Perheen yhteiset rahat on pääsääntöisesti miehen hankkimia rahoja, joita nainen käyttää siksi, että ei aikanaan viitsinyt käydä kouluja ja hankkia ammattia.

Vierailija
106/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:28"]

Herättää ajatuksen siitä, että miestäsi on alkanut se koululaisesi ärsyttämään. Kenties kun yhteistä ei kuulu? Ehkä hyvä ettei kuulukaan, koska kokemuksesta voin sanoa, ettei se ärsytys siitä ainakaan vähene.

[/quote]

En edes ole osannut ajatella tätä asiaa! Voihan se hyvinkin olla näin. ap

Vierailija
107/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:31"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:25"]

Miksi miehen pitää maksaa enemmän kuin oma osuutensa? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Sinulla on vaihtoehto: asu ahtaammin ja maksa kaikki itse.

[/quote]

Niin, sitä mieskin sanoi. Mutta kun perheenä asutaan, tarkkana saa lapsikin olla ettei syö miehen mandariinia esimerkiksi. Omasta mielestäni menee vaikeaksi ja jos tulisin raskaaksi, saako yhteinen muksu sitten syödä "miehen ruokia" mutta esikoiseni ei saa, vai miten kulut laskettaisiin. Väkisinkin herää ajatus, onko mies lähtemässä suhteesta. ap

[/quote]Sinäkö haluat jatkaa tuollaista suhdetta..

Vierailija
108/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:36"]

Mun exä halusi, että kaikki kulut jaetaan, koska ollaan perhe. Hän käytti harrastuksiin ja autoon 1500 e/kk ja tietenkin minun tuli maksaa puolet, koska rahat on yhteisiä. Miehen lapsi oli meillä joka toinen viikonloppu, hänen viihdyttämiseensä meni varmaan 300 e/viikonloppu ja tietty minä maksoin.

[/quote]Ai että sinä maksoit miehen harrastuksesta puolet. No varmaan hänkin maksoi sinun harrastuksista puolet.

[/quote]

Jep, kuntosalikortti 35 e/kk. Minä kävin töissä, mies ei.

Vierailija
109/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entäs kotityöt?

Vierailija
110/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä olisi ahdistavaa jos pöydällä on kuppi jossa miehen banaanit ja toinen, jossa naisen banaanit..

Vierailija
111/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä sen ymmärtää jos mies ei halua maksaa lapsesi elämistä, mutta toi jääkaapin jakaminen kuulostaa jo tosi oudolta. Tuskin se yhteinen elämä hirveen hyvin tulee toimimaan jos ei voi edes ruokia jakaa.

Parempi järjestely vois edes olla et sä maksaisit esim. 60 % ruoista ja mies loput 40...

Vierailija
112/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen heti että mies on kyllästynyt teidän suhteeseen ja tämä on eka askel. Yleensä asiat muuttuvat niin että aluksi maksetaan kaikki puoliksi ja sitten loppujen lopuksi enemmän tienaava maksaa suuremman osan. Ala etsimäaäan omaa kotia tai sano miehelle että pakkaa kamansa.

Vierailija
113/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:40"]

Kyllä sen ymmärtää jos mies ei halua maksaa lapsesi elämistä, mutta toi jääkaapin jakaminen kuulostaa jo tosi oudolta. Tuskin se yhteinen elämä hirveen hyvin tulee toimimaan jos ei voi edes ruokia jakaa. Parempi järjestely vois edes olla et sä maksaisit esim. 60 % ruoista ja mies loput 40...

[/quote]

Miksi ruuat pitää jakaa? Jos ostan itselleni 5 appelsiinia ja puolison lapsi syö ne kaikki tänään, niin ehkä hieman käy mielessä, että mitä syön huomenna lounaaksi, käyn ostamassa uudet hedelmät? Voisiko se, joka hedelmät aikoo syödä, ihan itse maksaa omansa eikä maksattaa muilla?

Vierailija
114/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uusperhekuviot ovat hankalia aina oikeasti.
Minusta voisitte arvioida ruokakulujen suhteen ja maksaa sen mukaan kauppalaskut. Esim.sinä 60 pros ja mies 40 pros. Eihän tuosta muuten tule mitään. (Mieheni isän "taloudenhoitaja" vaati, että miehestäni maksetaan sen aiheuttamat ruikakulut. Sitä tosiaan kutsuttiin oudolla nimellä. Mieheni sukulaiset ihmettelivät. Myöhemmin miehen vaatteiden pyykkäys alkoi maksaa.)
Oletko miettinyt muuten, että saatte ekstraeden, kun lapsellasi vrmaan on oma huone, eli saatte asunnosta enemmän tilaa.

Vierailija
115/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:38"]

[/quote]

[/quote]Täältä sinvusta kysyn, että miksi ihmeessä aikuiset alkavat tuollaiseen. Mies halusi ja sinusta se oli hyvä idea?

Vierailija
116/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monessa perheessä naisella on oma shampoo ja hoitoaine, oma kasvojenpuhdistusmaito, oma hammastahna jne. Miksi omat ruuat on sen kummallisempi asia kuin oma vartalovoide?

Vierailija
117/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:40"]

Kyllä sen ymmärtää jos mies ei halua maksaa lapsesi elämistä, mutta toi jääkaapin jakaminen kuulostaa jo tosi oudolta. Tuskin se yhteinen elämä hirveen hyvin tulee toimimaan jos ei voi edes ruokia jakaa. Parempi järjestely vois edes olla et sä maksaisit esim. 60 % ruoista ja mies loput 40...

[/quote]Paitsi, että mies varmaan syö noiden kahden edestä helpostikin.

Vierailija
118/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän perheessä ei koskaan ole ollut mitään mitä ei kuka tahansa saisi syödä, vaikka naapurin Lasse tulisi nälkäisenä saisi syödä meidän juuston. En kyllä jaksaisi tuollaista elämää. Nipottaa nyt jostain ruuanostosta. Ymmärrän kyllä että uusperheessä jaetaan muita kuluja mutta RUOKA.

Vierailija
119/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
120/366 |
22.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:42"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:38"]

[/quote]

[/quote]Täältä sinvusta kysyn, että miksi ihmeessä aikuiset alkavat tuollaiseen. Mies halusi ja sinusta se oli hyvä idea?

[/quote]

Voidaan kysyä, miksi ap:n mies ei saa olla haluamatta olla hyötymisen kohteena. Ihan sama juttu hänellä kuin minulla aikanaan: toinen pakottaa uskomaan, että perheellä kaikki on yhteistä. Vain yksi sen kaiken maksaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan kolme