Mies haluaa maksaa vain omat ruuat...?
Olemme uusperhe, minulla koululainen edellisestä liitosta. Miehellä ei ole lapsia. Yhteistä on halunnut mutta lasta ei vaan kuulu. Kaksi vuotta olemme maksaneet kaiken puoliksi, siis vuokran ja laskut. (muutin miehen luokse, 2mh) Nyt mies haluaa maksaa ruokakuluista vain omansa ja jakaa jääkaapin "kahtia". Kokkaamme siis tulevaisuudessa myös omat ruuat. Shampoot ja suihkugeelit ym ostamme myös erikseen. Vuokran ja asumiskulut maksamme edelleen puoliksi. Minä olen hoitanut lapsen vaatteet, puhelimen, matkat, harrastusten maksun ym tähänkin asti yksin joten se ei muutu. Mitä ajatuksia herättää, voiko toimia?
Kommentit (366)
Oletteko naimisissa? Jos ette, miksi miehen pitäisi maksaa sinun lapsen ruoat ym?
Etsisin oman asunnon, tuollaisen vanhanpojan kanssa en asuisi päivääkään.
Ette ole oikea perhe, asutte vain yhdessä. Eikä miehellä näytä olevan myöskään haluja sellaiseen.
Vaikuttaa siltä, että älä ihmeessä raskaudu tuollaiselle miehelle. Pärjäät lapsen kanssa kahdestaan paljon paremmin ja varmasti löydät sen oikean miehenkin, joka rakastaa ja kunnioittaa sua ja lastasi.
Miksi miehen pitää maksaa enemmän kuin oma osuutensa? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Sinulla on vaihtoehto: asu ahtaammin ja maksa kaikki itse.
Mies ei ole pankki, vaikka se kivaa olisikin.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:23"]Oletteko naimisissa? Jos ette, miksi miehen pitäisi maksaa sinun lapsen ruoat ym?
[/quote]
Aivan. Ei toisen miehen lasta kuulu elättää.
Miesten kanssahan asutaan vain siksi, että nämä maksavat kulut. Naisille ei kuulu vastaaminen edes omista menoistaan?
Enpä jaksaisi tuollaista. Kyllä siihen seurusteluaikaan on syynsä. Jos tuo on sinusta outoa, niin miksi sinun pitäisi sitä kestää kunnes lapsi on muuttanut pois kotoa vai miksi mies jakaa jääkaapin?
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:25"]
Vaikuttaa siltä, että älä ihmeessä raskaudu tuollaiselle miehelle. Pärjäät lapsen kanssa kahdestaan paljon paremmin ja varmasti löydät sen oikean miehenkin, joka rakastaa ja kunnioittaa sua ja lastasi.
[/quote]
Rakastaa = maksaa!
Herättää ajatuksen siitä, että miestäsi on alkanut se koululaisesi ärsyttämään. Kenties kun yhteistä ei kuulu? Ehkä hyvä ettei kuulukaan, koska kokemuksesta voin sanoa, ettei se ärsytys siitä ainakaan vähene.
Tarkoitatko, että aiemmin teitte yhteiset ruoat ja nyt erilliset?
No jos parisuhteessa jaetaan jääkaappikin, niin onhan se oikeasti hiton outoa. Ap kuitenkin maksaa lapsensa kaikki muut kulut. Ei takuulla rakasta eikä tule koskaan "ottamaan omakseen" lasta.
Mun exä halusi, että kaikki kulut jaetaan, koska ollaan perhe. Hän käytti harrastuksiin ja autoon 1500 e/kk ja tietenkin minun tuli maksaa puolet, koska rahat on yhteisiä. Miehen lapsi oli meillä joka toinen viikonloppu, hänen viihdyttämiseensä meni varmaan 300 e/viikonloppu ja tietty minä maksoin.
Lopulta tajusin, että mies halusi vain hyötyä minusta.
Mies vaikuttaa nipolta ja järjestely hankalalta ka työläältä. Jos arvioitte mikä on kunkin osuus syömisistä (vois kuvitella että mies syö suunnilleen saman verran kuin sinä ja poikasi yhteensä...?) ja maksatte sen mukaan yhteiseen talouskassaan sisään rahaa, sillä ostatte yhteiset ruuat ja teette yhdessä sapuskat ja syötte yhdessä. Järki käteen.
Miksi miehen pitää maksaa enemmän kuin oma osuutensa? Tätä en ole koskaan ymmärtänyt. Sinulla on vaihtoehto: asu ahtaammin ja maksa kaikki itse.
[/quote]
Niin, sitä mieskin sanoi. Mutta kun perheenä asutaan, tarkkana saa lapsikin olla ettei syö miehen mandariinia esimerkiksi. Omasta mielestäni menee vaikeaksi ja jos tulisin raskaaksi, saako yhteinen muksu sitten syödä "miehen ruokia" mutta esikoiseni ei saa, vai miten kulut laskettaisiin. Väkisinkin herää ajatus, onko mies lähtemässä suhteesta. ap
[/quote]
Rakastunut mies on pankki.
Outo nipo tuollainen mies, jos jääkaapissa on ruoka nimetty. Voittehan käydä kaupassa yhdessä ja jaatte kustannukset keskenämme
Pelkääkö mies reviirin puolesta vai onko sairaalloisen tarkka muissakin asioissa?
En katselisi tuollaista. Tuppaavat vanhemmiten korostumaan ärsyttävät piirteet.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:31"]
[/quote]
Niin, sitä mieskin sanoi. Mutta kun perheenä asutaan, tarkkana saa lapsikin olla ettei syö miehen mandariinia esimerkiksi. Omasta mielestäni menee vaikeaksi ja jos tulisin raskaaksi, saako yhteinen muksu sitten syödä "miehen ruokia" mutta esikoiseni ei saa, vai miten kulut laskettaisiin. Väkisinkin herää ajatus, onko mies lähtemässä suhteesta. ap
[/quote]
Väkisin tulee mieleen, että sinä pyrit hyötymään miehestä. Eiköhän tätä ota päähän se, että hän joutuu maksamaan kulujasi, vaikka saat lapsesta elarit. Miksi et maksa todellisia kuluja eli sinä 2/3 ja mies 1/3, silloin olisitte perhe!
No eipä tuo miltään unelmien prinssiltä vaikuta. Lähtisin sellaisen hakuun asap.