Miten käytät lomarahasi?
Naapuri humppaa menemään, joku säästää, itse täydennän puskuria.
Kommentit (20)
Säästöön yritän saada, mutta auton huoltoon ja korjaukseen menee myös.
Lyhentelen varmaan jonkin verran isommalla summalla silmäleikkauksen rahoitusta. En ole vielä päättänyt muuta, lomarahat tulee vasta ensi kuun palkkaan.
Osa menee matkakuluihin ja osan sijoitan.
Vaimo käyttää luoja ties mihin, ei minulla ole mitään sanomista siihen.
Vierailija kirjoitti:
Lyhentelen varmaan jonkin verran isommalla summalla silmäleikkauksen rahoitusta. En ole vielä päättänyt muuta, lomarahat tulee vasta ensi kuun palkkaan.
Lomamatka siis on maksettu jo aikoja sitten ja tapahtuu ennen kuin lomarahat edes tulee. Ja varsinaisella lomalla jos meen reissuun, maksan hotellin S-bonuksilla. Ja sekin reissu taitanee ajoittua ennen heinäkuun tilipäivää.
En mitenkään erityisesti. Kaikki raha mikä tulee menee tilille, ja siltä tililtä maksetaan mikä halutaan. Kesän ja syksyn reissut on jo varattu ja maksettu, mutta kun seuraavaa reissua varaan tai makaronipussia ostan, niin enhän minä tiedä onko se juuri lomarahaeuro, palkkaeuro, lapsilisäeuro vai mikä euro sieltä kulloinkin lähtee. Puskuria on kuitenkin reippaasti.
Maksan laskuja. Ikävää aina, että lomarahat tulee vasta sitten, kun loma on melkein ohi eli niistä ei ole iloa lomalle juurikaan.
Kaikki säästöön. Eilen eduskunnassa nuijittu hankintaki tekee minusta työttömän tai mahdollisessa liikkeenluovutuksen yhteydessä palkkataso poljetaan minimiin. Hankintalaki ei säästä kuntien rahaa, mutta mahdollistaa omistajaportaan palkkapussin lihomisen ja voittojen valumisen veroparatiiseihin.
Sinne se menee muiden sekaan. Ei vaikuta elämään.
Vierailija kirjoitti:
Sinne se menee muiden sekaan. Ei vaikuta elämään.
Sama juttu. En korvamerkkaa mitään muitakaan rahojani ylipäätään.
Minulla menee ruokaan. Ostan ja laitan hyvää ruokaa. Näin kesällä jäätelöä.
En minä sille mitään eritystä tekemistä ole koskaan kehittänyt. Tulot menevät tilille, sieltä sitten siirrän sijoituksiin sitä mukaa kun ylimääräistä kertyy. Ja jos tulee isompia menoja niin sitten nostan sieltä sijoituksista.
Olen pitkällä sairaslomalla ja odottelen sairaseläkettä, joten en saa lomarahaa. Aiempina vuosina olemme tehneet heinäkuussa jonkun ulkomaanmatkan, johon lomarahat ovat menneet.
Vapaina. Enemmän mä tarvitsen lomaa, kuin rahaa.
Uima-altaan terassin puutavaraan meni
Ryyppään ja matkustan. Syön hyvin.