Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mies haluaa maksaa vain omat ruuat...?

Vierailija
22.01.2015 |

Olemme uusperhe, minulla koululainen edellisestä liitosta. Miehellä ei ole lapsia. Yhteistä on halunnut mutta lasta ei vaan kuulu. Kaksi vuotta olemme maksaneet kaiken puoliksi, siis vuokran ja laskut. (muutin miehen luokse, 2mh) Nyt mies haluaa maksaa ruokakuluista vain omansa ja jakaa jääkaapin "kahtia". Kokkaamme siis tulevaisuudessa myös omat ruuat. Shampoot ja suihkugeelit ym ostamme myös erikseen. Vuokran ja asumiskulut maksamme edelleen puoliksi. Minä olen hoitanut lapsen vaatteet, puhelimen, matkat, harrastusten maksun ym tähänkin asti yksin joten se ei muutu. Mitä ajatuksia herättää, voiko toimia?

Kommentit (366)

Vierailija
281/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:48"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:34"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 07:09"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 07:06"] Eikös ap sanonut että lapsi syö enemmän kuin mies? Joten kyllä silloin mies on miinuspuolella. Jos kyse ei ole huomattavista summista, ihmettelen miehen reaktiota mutta jos oikeasti mies häviää satasia kuukaudessa, voi se harmittaa. Tekisin kuitenkin niin, että arvioisin ne summat ja ap maksaisi enemmän. Kaikki ruuat olisivat edelleen yhteisiä. [/quote] Missäs ihmeessä se ap muka noin sanoi? Aina näitä juttuja lukiessa ihmetyttää kuinka uskomattomia supermiehiä nämä uusperheiden isät ovat kuin naiset edes harkitsevat heidän kanssaan olemista vaikka uusperhe-elämä ei olisi lapsille hyväksi. Uusperheet pitäisi kieltää ihmisiltä jotka eivät tee selkeää sitoumusta huolehtia ja välittää puolisonsa lapsista.  [/quote]   Puolison lapset eivät ole kuin sen vastuulla kenen lapsia ne on.  [/quote] Jos asutaan yhdessä, on silloin tarkoitus olla perhe ja perhe puhaltaa yhteen hiileen. Tajuatko, miten sairasta ja vahingoittavaa tuollainen on lapselle, kun lapsi on ainut, joka ei kuulu perheeseen? Tuo mieshän sitäpaitsi LOISII ap:n rahoilla, sai kätevästi puolitettua OMAT asumismenonsa. Ap nyt ajattelet asiaa lapsesi mielenterveyden kannalta ja häivyt!

[/quote]

Mies ei mitään loisi. AP asuu samassa asunnossa joten tietenkin hän maksaa puolet asumismenoista. Se on lapsen vanhempien ongelma mitä lapselle kuuluu. Olisiko kannattanut mietiä lapsen tuntemuksia ja asemaa kun erosi lapsen isästä?

Maailma ei pyöri lapsien mukaan. 

Tiedätkö että juuri se on hyväksi lapselle että jokua isäpuoli ei häntä määräile. Todella usein lasten ongelmat johtuu juuri siitä että toinen vanhempi tuo uuden puolison perheeseen ja se puoliso luulee olevansa osa perhettä ja lasten vanhempi. 

Mutta lapsi EI sitä koe niin. Vaan niin että tuo uusi tyyppi joka EI ole minun isäni/äitini/ tulee kotiini ja rupeaa määräilemään minua. Se on väärin.

Lapsi on tässä täysin oikeassa. Lapsella on isä ja äiti. Se ei tarvitse mitään puoli-isää tai puoli-äitiä. 

Monesti aikuiset on hemmetin itsekkäitä. Muutetan jopa vieraalle paikkakunnalle ja eristetään lapsi kavereista. Sitten otetaan joku uusi ukko ja pahemmassa tapauksessa sen lapset. Ja omien lapsien pitää vaan hyväksyä tämä? Ei ihme että lapset voi huonosti.

[/quote]

Kenenkään ei tarvitse yhäidin kanssa ruveta seurustelemaan, se ei ole mikään pakko. Yleensä PERHEELLÄ on yhteiset ruoat; jos ei halua perhettä perustaa, on varmaan parempi ettei rupea lapsia omaavan ihmisen kanssa pelleilemään, eikö? Silloin ei tartte isonkaan miehen itkeä kuinka joku syö hänen kustantaman mandariinin, vaan voi ihan omassa rauhassa täyttää jääkaapin ja ihailla sitä ihan yksinään. Jos tuntee ettei kykene elämään osana perhettä ja sen velvollisuuksia, niin miksi ehdoin tahdoin lähteä sellaiseen mukaan? Kannattaa edes hetkisen koittaa ajatella yläpäällään, eikä munallaan. Jos ruoan ostaminen omalle elämänkumppanille ja hänen lapselleen tuntuu ylivoimaisen kalliilta, niin eiköhän niitä halvempiakin tapoja saada pesää löydy, luulisi ison miehen nyt tällaisen osaavan itsekin järkeillä.

[/quote]

Kahden ihmsien suhde on niiden kahden ihmisen suhde. Perhe on kahden ihmsien suhde ja niiden biologisten lasten muodostama sosiaalinen verkko.

Lapsella on kaksi perhettä tuossa tapauksessa: äiti ja isä. Mutta AP:n mies ei ole perhettä eikä lapsen isä vaimo. 

Sinun pitää erottaa parisuhde lapsista koska ne on täysin eri asioita. Aivan samoin kuin talousasiat on eri asioita rakkauden kanssa
[/quote]

Ei ole olemassa mitään kahden ihmisen suhdetta, jos kumppanilla on jo lapsia. Se ei ole yksinkertaisesti mahdollista, kuin korkeintaan jossain konsoli-maailmassa, missä moni mies taitaa elää. Uusperheessä mukana tulee koko paketti, näin se vaan menee. Jos ei siihen kykene, voi olla yksin ja tapella itsensä kanssa mandariineista.

Vierailija
282/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 00:13"][quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 23:55"]

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 22:51"]Eli ap saa elareita kakarastaan, ja nyt toisenkin miehen pitäisi vielä alkaa maksumieheksi? Ja ämmien mielestä miehen lompakoilla loisiminen on ok ? Voihan vittu mitä saastaa olette. [/quote] Naisen ja lapsen ruokailut versus aikuinen mies. Veikkaan, että aika tasan menee ellei jopa mies syö enemmän. Hei haloo. Aika tympeä elämä jos kaikki pitää laskea ja mitata, ettei kukaan vasn hyödy mistään. Tuskinpa on mies yhtä nipo kotitöissä...

[/quote]

Ei kyse ole välttämättä kaloreista, vaan niiden syötyjen eväiden hinnasta. Naiset tiedetysti ostavat ja syövät kaikkea kallista huttua (luomua, kalliita kotimaisia vihanneksia, brandituotteita jne.) + lapselle jogurtit ja muut kalliit jutut. Kun taas mies voi hyvin syödä tarjousjauhelihaa ja perunoita vaikka koko viikon. Eli on perusteltua olettaa äiti+lapsi -yhdistelmän kauppakassin hinnan olevan suurempi.
[/quote]

Meillä kyllä menis toiste päin. Kukaan ei syö luomua, mutta miehen tarvii saada joka päivä pullo kokista, energiajuoma ja kaiken näköistä herkkua. Lapsi syö pienen osan siitä mitä me ja minäkin syön vähemmän kuin mies lapseni kanssa syömistä kuluista ei saada millään yhtä paljon kuin mitä mies syö miehelle päälle vielä ne limpparit. Silti kaikki maksetaan puoliksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
283/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei muuta kuin hommat paperille: Mies pyykkää omat vaatteensa, tiskaa omat kuppinsa (kai sillä on omat astiat edes?), hankkii omat paskapaperinsa, leivinpaperinsa, suodatinpussinsa, vie omat roskat ihan omin pikku kätösin, siivoaa tasan tarkkaan omat sotkunsa, laskette kuka käyttää mitäkin sähkölaitetta minkäkin verran eli sähkölasku menee jakoon, mies varmaan tilaa jatkossa omat sanomalehtensä ja maksaa myös itse käyttämästään vedestä?

Vierailija
284/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:54"]

Noille ruoan erittelijöille on varmaan sietämätön ajatus, että suomalaisessa yhteiskunnassamme osallistumme veroja maksamalla myös yhteiskunnan vähäosaisten hyvinvointiin. Myös perhe on   yksikkö, jossa huolehditaan yhteisestä hyvinvoinnista, eikä jaeta millilleen jokaista tomaattia. 

[/quote]

Mutta samoin kuin  yhteiskunnassa on vapaamatkustajia, löytyy niitä perheistäkin. Miksi ei maksaja saisi sanoa ääneen, että tilanne on epäreilu? Siksikö, että palstalla on peukutuksista päätellen noin 5 sellaista naista, jotka eivät kykene itse itseään elättämään ja ovat siksi hankkineet miehen. Ei rakkaudesta vaan elättäjäksi.
[/quote]

Voi hyvä luoja, oletko sinä trolli jostain yliöaudalta? Eikö välitunti loppunut jo? Tunneilla pitäisi ottaa kännykät pois, loppuisi tällainen järjettömyys tällä palstalla.

Vierailija
285/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:05"]

Vaikka olisin sinkku ja menisin lapsettomana yhteen tuollaisen miehen kanssa, niin loppuisi se taru aika nopeasti. Jos rakastaa niin paljon rahojaan ettei pysty mandariinejaan toisen kanssa jakamaan, niin pitäköön tunkkinsa. Mä en usko olevani sen onnellisempi vaikka ostaisin ruoat pelkästään itselleni uusperheellisenä, kyllä siihen tarvitaan ihan muita juttuja. Jos joku jaksaa aikaansa käyttää jääkaapin kyttäämiseen niin siitä vaan, eipä tuo onneksi ole mun ongelmani; olen ilmeisesti osannut valita lähipiirini ihan fiksusti.

[/quote]

Entä kun mies ei ikinä kävisi kaupassa vaan söisi sinun ostamiasi ruokia todeten, että mehän ollaan perhe, miksi meillä ei olisi yhteisiä ruokia.

Vierailija
286/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on vaimoni kanssa yksi yhteinen poika ja vaimolla edellisestä liitosta yksi vanhempi poika. Käyn töissä ja vaimo on äitiyslomalla. Asumme 50 / 50 omistuksessa olevassa omakotitalossa. Minun palkkani ja saamamme valtiontuet käytämme koko perheen kesken, asumiseen, ruokaan, harrastuksiin, matkusteluun ja laskuihin yms. Ei tulisi mieleenikään jakaa jääkaappia kahtia. Hämmentävää, miten raha näyttelee niin suurta osaa ihmsten elämässä.

Vaimoni poikaa pidän yhtä tärkeänä, kuin hänen pikkuveljeäänkin, joten käytän ilomielin osan palkastani hänen harrastuksiin, ruokaan, vaatteisiin yms. Poika kuului pakettiin, kun löin hynttyyt yhteen tämän äidin kanssa.

Pojan isän kanssa olen hyvissä väleissä, toisinaan lomailemmekin isolla porukalla. Usein lapsi joutuu turhaan kärsimään, kun vanhemmat nahistelevat mitättömyyksistä, kuten raha- ja huoltajuus-asioista.

Vierailija
287/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:59"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 07:09"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 07:06"] Eikös ap sanonut että lapsi syö enemmän kuin mies? Joten kyllä silloin mies on miinuspuolella. Jos kyse ei ole huomattavista summista, ihmettelen miehen reaktiota mutta jos oikeasti mies häviää satasia kuukaudessa, voi se harmittaa. Tekisin kuitenkin niin, että arvioisin ne summat ja ap maksaisi enemmän. Kaikki ruuat olisivat edelleen yhteisiä. [/quote] Missäs ihmeessä se ap muka noin sanoi? Aina näitä juttuja lukiessa ihmetyttää kuinka uskomattomia supermiehiä nämä uusperheiden isät ovat kuin naiset edes harkitsevat heidän kanssaan olemista vaikka uusperhe-elämä ei olisi lapsille hyväksi. Uusperheet pitäisi kieltää ihmisiltä jotka eivät tee selkeää sitoumusta huolehtia ja välittää puolisonsa lapsista.  [/quote]   Puolison lapset eivät ole kuin sen vastuulla kenen lapsia ne on.  [/quote] Jos asutaan yhdessä, on silloin tarkoitus olla perhe ja perhe puhaltaa yhteen hiileen. Tajuatko, miten sairasta ja vahingoittavaa tuollainen on lapselle, kun lapsi on ainut, joka ei kuulu perheeseen? Tuo mieshän sitäpaitsi LOISII ap:n rahoilla, sai kätevästi puolitettua OMAT asumismenonsa. Ap nyt ajattelet asiaa lapsesi mielenterveyden kannalta ja häivyt!

[/quote]

Mies ei mitään loisi. AP asuu samassa asunnossa joten tietenkin hän maksaa puolet asumismenoista. Se on lapsen vanhempien ongelma mitä lapselle kuuluu. Olisiko kannattanut mietiä lapsen tuntemuksia ja asemaa kun erosi lapsen isästä?

Tiedätkö että juuri se on hyväksi lapselle että jokua isäpuoli ei häntä määräile. Todella usein lasten ongelmat johtuu juuri siitä että toinen vanhempi tuo uuden puolison perheeseen ja se puoliso luulee olevansa osa perhettä ja lasten vanhempi. 

Mutta lapsi EI sitä koe niin. Vaan niin että tuo uusi tyyppi joka EI ole minun isäni/äitini/ tulee kotiini ja rupeaa määräilemään minua. Se on väärin.

Lapsi on tässä täysin oikeassa. Lapsella on isä ja äiti. Se ei tarvitse mitään puoli-isää tai puoli-äitiä. 

Monesti aikuiset on hemmetin itsekkäitä. Muutetan jopa vieraalle paikkakunnalle ja eristetään lapsi kavereista. Sitten otetaan joku uusi ukko ja pahemmassa tapauksessa sen lapset. Ja omien lapsien pitää vaan hyväksyä tämä? Ei ihme että lapset voi huonosti.

[/quote]

Mä en luule, vaan tiedän olevani osa lapsipuolen perhettä, olen sitä ollut reilun 16 vuotta. Kyllä, omassa kodissani olen myös kasvattanut lapsipuoltani jos siihen on ollut aihetta, kuten lasten kanssa yleensä toimitaan. Lapsella on oma äiti ja oma isä, sitä en ole koskaan kieltänyt tai unohtanut. Me olemme perhe, me pidämme toisistamme huolta, ruokimme lapset yhdessä, kasvatamme heitä ja toivomme että saavat hyvän alun elämälle. Minusta tämä on aivan normaali tapa elää ja toimia.

[/quote]

Et ole lapsen perhettä. Jos sinä eroaisit lapsten äidistä niin siihen jäisi se sinun perheesi. Ei ne lapset sinun kanssa tekemisissä olisi eikä sinulla ole mitään laillista asiaa niiden elämään puuttua.

Juuri tuollaisten ihmisten takia moni lapsi täytettyään 18 katkaisee välit äitiinsä/isäänsä (riippuu kumpi on isä(äitipuolen tuonut elämään) kun ei jaksa enää katsoa miestä/naista joka luulee olevansa osa perhettä vaikka ei olekkaan. 

Kuinkas monta kertaa olette lapsilta kysynyt että haluaako ne kuunnella sinua?

Vierailija
288/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:54"] Noille ruoan erittelijöille on varmaan sietämätön ajatus, että suomalaisessa yhteiskunnassamme osallistumme veroja maksamalla myös yhteiskunnan vähäosaisten hyvinvointiin. Myös perhe on   yksikkö, jossa huolehditaan yhteisestä hyvinvoinnista, eikä jaeta millilleen jokaista tomaattia.  [/quote] Mutta samoin kuin  yhteiskunnassa on vapaamatkustajia, löytyy niitä perheistäkin. Miksi ei maksaja saisi sanoa ääneen, että tilanne on epäreilu? Siksikö, että palstalla on peukutuksista päätellen noin 5 sellaista naista, jotka eivät kykene itse itseään elättämään ja ovat siksi hankkineet miehen. Ei rakkaudesta vaan elättäjäksi. [/quote] Voi hyvä luoja, oletko sinä trolli jostain yliöaudalta? Eikö välitunti loppunut jo? Tunneilla pitäisi ottaa kännykät pois, loppuisi tällainen järjettömyys tällä palstalla.

[/quote]

Eli osuin asian ytimeen: sinulla ei ole ammattia, ei koulutusta, ei osaamista. Mutta on mies, joka käy töissä ja sinä vetoat perheeseen käyttäessäsi miehen tienaamat rahat.

Vierailija
289/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:09"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:43"] Perheessä lapsen tarpeet asetataan etusijalle. Joskus voi olla ruoka kaapissa vähissä, kun on tarkoitus käydä huomenna kaupassa. Silloin katsotaan, että ainakin lapset saa riittävästi. Olisiko ap:n mies tässäkin tapauksessa sitä mieltä, ettei minun ruokaani kosketa? Sellaista ei voisi tehdä edes vieraalle lapselle. Eikö historiamme huonoinakin aikoina ole katsottu, että ensin lapset. Kuulostaa käsittämättömän itsekkäältä ja sivistymättömältä tuo ap.n mies. En koskaan kehtaisi keneltäkään lapselta kieltää ruokaa [/quote]   Historiaan ja vastuuseen kuuluu myös se että ITSE maksetaan ja HOIDETAAN OMAT LAPSET. Miksi AP ei näin tee? [/quote] Jos asenne on tuo, ei itsekkäästi mennä yhteen ihmisen kanssa, jolla on jo ne OMAT LAPSET. Tuollainen ihminen joko hankkii lapsettoman puolison, tai elää yksin. Tajuatko?

[/quote]

Eihän AP:n ja miehen suhteella ole mitään tekemistä lasten kanssa. Lapset ovat AP:n asia täysin. Tajuatko että lapset eivät yleensä edes halua olla että uusi mies on osa heidän perhettä? Ainoastaan itsekkäät äidit yrittävät pakottaa lapset tottelemaan uuttaa miesystävää tai pitämään häntä jonain perheenjäsenenä.

[/quote]

Just joo, taidat nyt vain purkaa täällä omia traumojasi. Noinko paljon vitutti, kun isäpuoli määräili, vai mistä kiikastaa?

Vierailija
290/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka olisin sinkku ja menisin lapsettomana yhteen tuollaisen miehen kanssa, niin loppuisi se taru aika nopeasti. Jos rakastaa niin paljon rahojaan ettei pysty mandariinejaan toisen kanssa jakamaan, niin pitäköön tunkkinsa. Mä en usko olevani sen onnellisempi vaikka ostaisin ruoat pelkästään itselleni uusperheellisenä, kyllä siihen tarvitaan ihan muita juttuja. Jos joku jaksaa aikaansa käyttää jääkaapin kyttäämiseen niin siitä vaan, eipä tuo onneksi ole mun ongelmani; olen ilmeisesti osannut valita lähipiirini ihan fiksusti.

[/quote]

Entä kun mies ei ikinä kävisi kaupassa vaan söisi sinun ostamiasi ruokia todeten, että mehän ollaan perhe, miksi meillä ei olisi yhteisiä ruokia.

[/quote]

Kuka tässä sanoi ettei käy kaupassa? Ap.kö? Missä?

Vierailija
291/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:09"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:57"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:52"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:43"] Perheessä lapsen tarpeet asetataan etusijalle. Joskus voi olla ruoka kaapissa vähissä, kun on tarkoitus käydä huomenna kaupassa. Silloin katsotaan, että ainakin lapset saa riittävästi. Olisiko ap:n mies tässäkin tapauksessa sitä mieltä, ettei minun ruokaani kosketa? Sellaista ei voisi tehdä edes vieraalle lapselle. Eikö historiamme huonoinakin aikoina ole katsottu, että ensin lapset. Kuulostaa käsittämättömän itsekkäältä ja sivistymättömältä tuo ap.n mies. En koskaan kehtaisi keneltäkään lapselta kieltää ruokaa [/quote]   Historiaan ja vastuuseen kuuluu myös se että ITSE maksetaan ja HOIDETAAN OMAT LAPSET. Miksi AP ei näin tee? [/quote] Jos asenne on tuo, ei itsekkäästi mennä yhteen ihmisen kanssa, jolla on jo ne OMAT LAPSET. Tuollainen ihminen joko hankkii lapsettoman puolison, tai elää yksin. Tajuatko?

[/quote]

Eihän AP:n ja miehen suhteella ole mitään tekemistä lasten kanssa. Lapset ovat AP:n asia täysin. Tajuatko että lapset eivät yleensä edes halua olla että uusi mies on osa heidän perhettä? Ainoastaan itsekkäät äidit yrittävät pakottaa lapset tottelemaan uuttaa miesystävää tai pitämään häntä jonain perheenjäsenenä.

[/quote]

MIKSI joku tuolla tavalla ajatteleva edes tahtoo "parisuhteeseen" sellaisen ihmisen kanssa jolla on jo lapsia? Normaalille ihmiselle lapset ovat aina rakkaimmat. Jos kuvittelet että joku voi puolisoaan rakastaa enemmän kuin omaa lastaan niin olet niin väärässä ja niin lapseton.

Vierailija
292/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Outoa, että nämä raha-asiat ei ole koskaan ongelmana perheissä, joissa molemmat vanhemmat käy töissä ja tienaa omasta mielestään riittävästi. Ainoastaan naisen ollessa työtön tai pienipalkkainen ja miehen tienatessa hyvin, nousee esiin yhteisen tilin ehdoton tarpeellisuus.

Eiköhän ap:nkin perhe pelastu sillä, että ap antaa kaikki raha-asiat miehen hoidettaviksi ja tämä päättää, mikä on perheelle parasta.Loppuu valitus ruuasta ja mandariineista, kun yksi ottaa koko talouden vastuulleen.

Vierailija
293/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:11"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:05"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:55"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:48"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:34"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:00"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 07:09"] [quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 07:06"] Eikös ap sanonut että lapsi syö enemmän kuin mies? Joten kyllä silloin mies on miinuspuolella. Jos kyse ei ole huomattavista summista, ihmettelen miehen reaktiota mutta jos oikeasti mies häviää satasia kuukaudessa, voi se harmittaa. Tekisin kuitenkin niin, että arvioisin ne summat ja ap maksaisi enemmän. Kaikki ruuat olisivat edelleen yhteisiä. [/quote] Missäs ihmeessä se ap muka noin sanoi? Aina näitä juttuja lukiessa ihmetyttää kuinka uskomattomia supermiehiä nämä uusperheiden isät ovat kuin naiset edes harkitsevat heidän kanssaan olemista vaikka uusperhe-elämä ei olisi lapsille hyväksi. Uusperheet pitäisi kieltää ihmisiltä jotka eivät tee selkeää sitoumusta huolehtia ja välittää puolisonsa lapsista.  [/quote]   Puolison lapset eivät ole kuin sen vastuulla kenen lapsia ne on.  [/quote] Jos asutaan yhdessä, on silloin tarkoitus olla perhe ja perhe puhaltaa yhteen hiileen. Tajuatko, miten sairasta ja vahingoittavaa tuollainen on lapselle, kun lapsi on ainut, joka ei kuulu perheeseen? Tuo mieshän sitäpaitsi LOISII ap:n rahoilla, sai kätevästi puolitettua OMAT asumismenonsa. Ap nyt ajattelet asiaa lapsesi mielenterveyden kannalta ja häivyt! [/quote]   Mies ei mitään loisi. AP asuu samassa asunnossa joten tietenkin hän maksaa puolet asumismenoista. Se on lapsen vanhempien ongelma mitä lapselle kuuluu. Olisiko kannattanut mietiä lapsen tuntemuksia ja asemaa kun erosi lapsen isästä? Maailma ei pyöri lapsien mukaan.  Tiedätkö että juuri se on hyväksi lapselle että jokua isäpuoli ei häntä määräile. Todella usein lasten ongelmat johtuu juuri siitä että toinen vanhempi tuo uuden puolison perheeseen ja se puoliso luulee olevansa osa perhettä ja lasten vanhempi.  Mutta lapsi EI sitä koe niin. Vaan niin että tuo uusi tyyppi joka EI ole minun isäni/äitini/ tulee kotiini ja rupeaa määräilemään minua. Se on väärin. Lapsi on tässä täysin oikeassa. Lapsella on isä ja äiti. Se ei tarvitse mitään puoli-isää tai puoli-äitiä.  Monesti aikuiset on hemmetin itsekkäitä. Muutetan jopa vieraalle paikkakunnalle ja eristetään lapsi kavereista. Sitten otetaan joku uusi ukko ja pahemmassa tapauksessa sen lapset. Ja omien lapsien pitää vaan hyväksyä tämä? Ei ihme että lapset voi huonosti.   [/quote]   Kenenkään ei tarvitse yhäidin kanssa ruveta seurustelemaan, se ei ole mikään pakko. Yleensä PERHEELLÄ on yhteiset ruoat; jos ei halua perhettä perustaa, on varmaan parempi ettei rupea lapsia omaavan ihmisen kanssa pelleilemään, eikö? Silloin ei tartte isonkaan miehen itkeä kuinka joku syö hänen kustantaman mandariinin, vaan voi ihan omassa rauhassa täyttää jääkaapin ja ihailla sitä ihan yksinään. Jos tuntee ettei kykene elämään osana perhettä ja sen velvollisuuksia, niin miksi ehdoin tahdoin lähteä sellaiseen mukaan? Kannattaa edes hetkisen koittaa ajatella yläpäällään, eikä munallaan. Jos ruoan ostaminen omalle elämänkumppanille ja hänen lapselleen tuntuu ylivoimaisen kalliilta, niin eiköhän niitä halvempiakin tapoja saada pesää löydy, luulisi ison miehen nyt tällaisen osaavan itsekin järkeillä. [/quote]   Kahden ihmsien suhde on niiden kahden ihmisen suhde. Perhe on kahden ihmsien suhde ja niiden biologisten lasten muodostama sosiaalinen verkko. Lapsella on kaksi perhettä tuossa tapauksessa: äiti ja isä. Mutta AP:n mies ei ole perhettä eikä lapsen isä vaimo.  Sinun pitää erottaa parisuhde lapsista koska ne on täysin eri asioita. Aivan samoin kuin talousasiat on eri asioita rakkauden kanssa [/quote] Ei ole olemassa mitään kahden ihmisen suhdetta, jos kumppanilla on jo lapsia. Se ei ole yksinkertaisesti mahdollista, kuin korkeintaan jossain konsoli-maailmassa, missä moni mies taitaa elää. Uusperheessä mukana tulee koko paketti, näin se vaan menee. Jos ei siihen kykene, voi olla yksin ja tapella itsensä kanssa mandariineista.

[/quote]

Ihminen joka ei osaa erottaa, omaa rakkauselämäänsä, lapsiansa, työelämäänsä ja kavereitaan toisistaan ei voi elää tässä maailmassa. kavereiden ei tarvitse pitää miehestäsi eikä miehesi kavareistasi, työpaikan ei tarvitse kärsiä lapsistasi, eikä miehesi. Nämä kaikki ovat eri asioita. 

Vierailija
294/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:12"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:05"]

[/quote]

[/quote]

Entäs kun maailma lakkaisi pyörimästä ja aurinko nousemasta? Entäs kun ja jos kun...ja toisaalta sitten taas voi tapahtua niin että...mitäs sitten?!

Vierailija
295/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:13"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:59"]

[/quote]

[/quote]

Mä en luule, vaan tiedän olevani osa lapsipuolen perhettä, olen sitä ollut reilun 16 vuotta. Kyllä, omassa kodissani olen myös kasvattanut lapsipuoltani jos siihen on ollut aihetta, kuten lasten kanssa yleensä toimitaan. Lapsella on oma äiti ja oma isä, sitä en ole koskaan kieltänyt tai unohtanut. Me olemme perhe, me pidämme toisistamme huolta, ruokimme lapset yhdessä, kasvatamme heitä ja toivomme että saavat hyvän alun elämälle. Minusta tämä on aivan normaali tapa elää ja toimia.

[/quote]

Et ole lapsen perhettä. Jos sinä eroaisit lapsten äidistä niin siihen jäisi se sinun perheesi. Ei ne lapset sinun kanssa tekemisissä olisi eikä sinulla ole mitään laillista asiaa niiden elämään puuttua.

Juuri tuollaisten ihmisten takia moni lapsi täytettyään 18 katkaisee välit äitiinsä/isäänsä (riippuu kumpi on isä(äitipuolen tuonut elämään) kun ei jaksa enää katsoa miestä/naista joka luulee olevansa osa perhettä vaikka ei olekkaan. 

Kuinkas monta kertaa olette lapsilta kysynyt että haluaako ne kuunnella sinua?

[/quote]

Mistä lasten äidistä? Eiköhän tuo olisi sen jo sanonut, ikääkin sillä on jo 21v ja juuri eilen käväsi tässä kotona minua moikkaamassa kahvilla (isänsä on työreissussa.) Hiukan myähäistä tulla sanomaan ettei mulla ole mitään syytä puuttua tämän nuoren elämään, olen sitä kuitenkin tehnyt siitä lähtien kun hän oli 5v. Minulle myös soittaa monesti ensimmäisenä jos on jotain ongelmia tms. Eivät kaikki uusperheet ole epäonnistuneita, kyllä meitäkin löytyy joilla menee mukavasti, tää taitaa olla sulle yllätys.

Vierailija
296/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:14"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:12"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:10"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:54"] Noille ruoan erittelijöille on varmaan sietämätön ajatus, että suomalaisessa yhteiskunnassamme osallistumme veroja maksamalla myös yhteiskunnan vähäosaisten hyvinvointiin. Myös perhe on   yksikkö, jossa huolehditaan yhteisestä hyvinvoinnista, eikä jaeta millilleen jokaista tomaattia.  [/quote] Mutta samoin kuin  yhteiskunnassa on vapaamatkustajia, löytyy niitä perheistäkin. Miksi ei maksaja saisi sanoa ääneen, että tilanne on epäreilu? Siksikö, että palstalla on peukutuksista päätellen noin 5 sellaista naista, jotka eivät kykene itse itseään elättämään ja ovat siksi hankkineet miehen. Ei rakkaudesta vaan elättäjäksi. [/quote] Voi hyvä luoja, oletko sinä trolli jostain yliöaudalta? Eikö välitunti loppunut jo? Tunneilla pitäisi ottaa kännykät pois, loppuisi tällainen järjettömyys tällä palstalla.

[/quote]

Eli osuin asian ytimeen: sinulla ei ole ammattia, ei koulutusta, ei osaamista. Mutta on mies, joka käy töissä ja sinä vetoat perheeseen käyttäessäsi miehen tienaamat rahat.
[/quote]

Ihan oikeasti, etkö tuon parempaan kykene? Pinnistä edes vähän, tai lopeta se trollailu, keskity tuntiisi, niin voisit joskus tulevaisuudessa ehkä tienatakin niitä isoja rahoja.

Vierailija
297/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:13"]

Minulla on vaimoni kanssa yksi yhteinen poika ja vaimolla edellisestä liitosta yksi vanhempi poika. Käyn töissä ja vaimo on äitiyslomalla. Asumme 50 / 50 omistuksessa olevassa omakotitalossa. Minun palkkani ja saamamme valtiontuet käytämme koko perheen kesken, asumiseen, ruokaan, harrastuksiin, matkusteluun ja laskuihin yms. Ei tulisi mieleenikään jakaa jääkaappia kahtia. Hämmentävää, miten raha näyttelee niin suurta osaa ihmsten elämässä.

Vaimoni poikaa pidän yhtä tärkeänä, kuin hänen pikkuveljeäänkin, joten käytän ilomielin osan palkastani hänen harrastuksiin, ruokaan, vaatteisiin yms. Poika kuului pakettiin, kun löin hynttyyt yhteen tämän äidin kanssa.

Pojan isän kanssa olen hyvissä väleissä, toisinaan lomailemmekin isolla porukalla. Usein lapsi joutuu turhaan kärsimään, kun vanhemmat nahistelevat mitättömyyksistä, kuten raha- ja huoltajuus-asioista.

[/quote]

katotaan asiaa kun eroatte ja äiti ei halua edes kuulla sinusta. Kuinkas paljon lapsi halaua sinun kanssasi olla tekemisissä

Vierailija
298/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Itse sinä kirjoitit edellisessä viestissäsi, että "Jos joku jaksaa aikaansa käyttää jääkaapin kyttäämiseen niin siitä vaan, eipä tuo onneksi ole mun ongelmani." Eli sinä et käyttäisi aikaasi jääkaapin kyttäämiseen vaan täyttäisit sen ja mies söisi sieltä sen, minkä hyväksi katsoo. Maksamatta euroakaan, koska sinullehan ei ole tärkeää, kuka sieltä syö ja mitä. Sen sijaan mies hankkisi hyviä pelejä ja kävisi kavereitten kanssa juhlimassa, koska hänestä perheen yhteisiä rahoja voi käyttää myön niin.

Vierailija
299/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:55"]

[/quote]

[/quote]

Kenenkään ei tarvitse yhäidin kanssa ruveta seurustelemaan, se ei ole mikään pakko. Yleensä PERHEELLÄ on yhteiset ruoat; jos ei halua perhettä perustaa, on varmaan parempi ettei rupea lapsia omaavan ihmisen kanssa pelleilemään, eikö? Silloin ei tartte isonkaan miehen itkeä kuinka joku syö hänen kustantaman mandariinin, vaan voi ihan omassa rauhassa täyttää jääkaapin ja ihailla sitä ihan yksinään. Jos tuntee ettei kykene elämään osana perhettä ja sen velvollisuuksia, niin miksi ehdoin tahdoin lähteä sellaiseen mukaan? Kannattaa edes hetkisen koittaa ajatella yläpäällään, eikä munallaan. Jos ruoan ostaminen omalle elämänkumppanille ja hänen lapselleen tuntuu ylivoimaisen kalliilta, niin eiköhän niitä halvempiakin tapoja saada pesää löydy, luulisi ison miehen nyt tällaisen osaavan itsekin järkeillä.

[/quote]

Kahden ihmsien suhde on niiden kahden ihmisen suhde. Perhe on kahden ihmsien suhde ja niiden biologisten lasten muodostama sosiaalinen verkko.

Lapsella on kaksi perhettä tuossa tapauksessa: äiti ja isä. Mutta AP:n mies ei ole perhettä eikä lapsen isä vaimo. 

Sinun pitää erottaa parisuhde lapsista koska ne on täysin eri asioita. Aivan samoin kuin talousasiat on eri asioita rakkauden kanssa

[/quote]

Ja sulla on asperger ja erillinen lokero joka asialle?

Vierailija
300/366 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:19"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:14"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Itse sinä kirjoitit edellisessä viestissäsi, että "Jos joku jaksaa aikaansa käyttää jääkaapin kyttäämiseen niin siitä vaan, eipä tuo onneksi ole mun ongelmani." Eli sinä et käyttäisi aikaasi jääkaapin kyttäämiseen vaan täyttäisit sen ja mies söisi sieltä sen, minkä hyväksi katsoo. Maksamatta euroakaan, koska sinullehan ei ole tärkeää, kuka sieltä syö ja mitä. Sen sijaan mies hankkisi hyviä pelejä ja kävisi kavereitten kanssa juhlimassa, koska hänestä perheen yhteisiä rahoja voi käyttää myön niin.

[/quote]

Älä keksi omiasi, nyt ei ollut kyse missään vaiheessa siitä, että ap ei ostaisi ruokaa. Ihan turhaan yrität väännellä asioita sellaisiksi mitä ne eivät ole

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi