Tupakkaa raskausaikana polttavat on ROSKAVÄKEÄ!
Miten voi olla nykypäivän Suomessa vielä tilanne, että 18% odottajista polttaa raskausaikana? Todella harva tupakoija näemmä lopettaa polttamista kun tulee raskaaksi.
Tänään taas näin kun viimeisillään raskaana oleva nainen poltti bussipysäkillä, hemmetti jos en olis istunut bussissa olisin mennyt sanomaan tälle WT-luuserille suorat sanat.
Kommentit (144)
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:32"]
Ihme holhoomista taas! Mie poltin odotus aikana ja ihan terve on poika ollut. Ei yhtään korvatulehdustakaan!
[/quote]
On varmaan myös väitellyt tohtoriksi 19-vuotiaana ja tehnyt kolme tervettä lasta elinvoimaisilla siittiöillään?
Ihme holhoomista taas! Mie poltin odotus aikana ja ihan terve on poika ollut. Ei yhtään korvatulehdustakaan!
[/quote] Minkä ikäinen poikasi on? Oppiko puhumaan ajoissa? Jaksaako keskittyä koulussa ym? Korvatulehdukset on pienin haitta mitä tupakoinnista voi seurata!
Veikkaan että kakkossivu on täynnä röökimammojen kirjoituksia terveistä lapsista.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:32"]
[/quote] Minkä ikäinen poikasi on? Oppiko puhumaan ajoissa? Jaksaako keskittyä koulussa ym? Korvatulehdukset on pienin haitta mitä tupakoinnista voi seurata!
[/quote] Ihan normaali 5-vuotias. Yhden luomumamman lapsella taas on dysfasia ja ADHD ja kai jotain muutakin.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:32"]
[/quote] Ihan normaali 5-vuotias. Yhden luomumamman lapsella taas on dysfasia ja ADHD ja kai jotain muutakin.
[/quote]
Osaatko edes tavata sanaa tilasto? Tai tutkimus? Aivot sulaa tuollaisten idioottien takia!
Nää tupakoivat mammat Pitäis ottaa osastolle ja takavarikoida röökit. Vahtia ettei polta, oppispahan olemaan. Käsittämätöntä että vielä 2015 vuonna annetaan pahoinpidellä avuttomia vauvoja.
Syntymättömien lasten pahoinpitely on tietysti vakava asia mutta ei nyt kuitenkaan unohdeta sitä että tässä maassa tapetaan vuosittain 10 000 syntymätöntä. Jos siis paheksut alkion tai sikiön vahingoittamista päihteillä mutta hyväksyt abortin, syyllistyt kaksinaismoralismiin.
Itse en hyväksy kumpaakaan.
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 18:41"]
Miten voi olla nykypäivän Suomessa vielä tilanne, että 18% odottajista polttaa raskausaikana? Todella harva tupakoija näemmä lopettaa polttamista kun tulee raskaaksi.
Tänään taas näin kun viimeisillään raskaana oleva nainen poltti bussipysäkillä, hemmetti jos en olis istunut bussissa olisin mennyt sanomaan tälle WT-luuserille suorat sanat.
[/quote]
No, mun mielestä KAIKKI tupakoitsijat on roskaväkeä....
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:51"]Syntymättömien lasten pahoinpitely on tietysti vakava asia mutta ei nyt kuitenkaan unohdeta sitä että tässä maassa tapetaan vuosittain 10 000 syntymätöntä. Jos siis paheksut alkion tai sikiön vahingoittamista päihteillä mutta hyväksyt abortin, syyllistyt kaksinaismoralismiin.
[/quote] Ei! En hyväksy tupakointia raskausaikana sillä siitä pahoinpidellystä lapsesta tulee joskus aikuinen jolle on tahallaan annettu sairauksia ja heikot lahjat. Abortoiminen ei ole pahoinpitelyä ja jos saisin mielellään laittaisinkin tuppakkamammat suorittamaan abortin ja yrittämään uudelleen kun on varmasti kuivilla, sitten ei ole mitään "lapselle stressi- tekosytäkään.
Mun mielestä on aina yhtä käsittämätöntä, kun raskausaikana tupakoineet äidit hehkuttavat terveitä lapsiaan. Eikö sen luulisi olevan selvä, etteivät ne tupakoinnin aiheuttamat haitat välttämättä näy kovin pian. Sen sijaan vanhemmalla iällä tämä altistunut henkilö saattaa kärsiä monista vaivoista ja sairauksista, joista ei kärsisi jos äiti ei olisi polttanut. Oma isäni oli lapsena terveyden perikuva, mutta aikuisiällä on kärsinyt vaikka mistä ja nyt keski-ikäisenä on jo jaksamisen äärirajoilla. En voi olla (hiljaa) syyttämättä isoäitiäni, joka tupakoi koko raskausajan. Toki ymmärrän, että siihen aikaa ei tiedetty yhtä hyvin tupakan haitoista. Pysähtyvätköhän nämä tupakoivat äidit miettimään 30 vuoden kuluttua, johtuukohan tuo aikuisen lapseni syöpä / astma / verenpainetauti / masennus tms. tupakoinnistani?
[/quote]
No, tosta sun oikeinkirjoitustaidon puutteestakin jo huomaa että olet WT, se tupakointi vain edelleen vahvisti asiaa.
No mutta jos eivät voi lopettaa tupakoimista, kun ovat niin luusereita, niin pysykööt wt:nä sukupolvesta toiseen. Ei saa sitten valittaa kun on niin vaikeaa ja köyhää elämä. Pienistä hyvinvoinnin edistämisaskelista se nousu alkaa jos niin haluaa.
En ymmärrä miten heikko tahto yksilöllä voi olla jos ei pysty lopettamaan vaikka haluaisi. Onko se halu sitten oikeasti niin pieni, että joku tupakkariippuvuus ja oma hedonismi vie kuin pässiä narussa. Ettei kykene kestämään edes sitä paria viikkoa pienen ihmisen vuoksi, joka sitten joutuu kantamaan seuraukset läpi KOKO elämänsä. Eivät varmaan ajattele, että syntyessään sillä vauvalla on vieroitusoireita. Niitä samoja, joita omaa napaansa tuijottava äiti ei kestänyt.
Itsekästä, todella hyvin itsekästä.
Minua ei kiinnosta polttaako ihminen vai ei (ihan oma valinta) mutta en tosiaan ymmärrä miksi pitää raskaana polttaa... Ostaisivat vaikka sähkötupakan ilman nikotiinia.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:51"]Syntymättömien lasten pahoinpitely on tietysti vakava asia mutta ei nyt kuitenkaan unohdeta sitä että tässä maassa tapetaan vuosittain 10 000 syntymätöntä. Jos siis paheksut alkion tai sikiön vahingoittamista päihteillä mutta hyväksyt abortin, syyllistyt kaksinaismoralismiin.
[/quote]
En hyväksy aborttiakaan.
54
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:01"]No mutta jos eivät voi lopettaa tupakoimista, kun ovat niin luusereita, niin pysykööt wt:nä sukupolvesta toiseen. Ei saa sitten valittaa kun on niin vaikeaa ja köyhää elämä. Pienistä hyvinvoinnin edistämisaskelista se nousu alkaa jos niin haluaa.
En ymmärrä miten heikko tahto yksilöllä voi olla jos ei pysty lopettamaan vaikka haluaisi. Onko se halu sitten oikeasti niin pieni, että joku tupakkariippuvuus ja oma hedonismi vie kuin pässiä narussa. Ettei kykene kestämään edes sitä paria viikkoa pienen ihmisen vuoksi, joka sitten joutuu kantamaan seuraukset läpi KOKO elämänsä. Eivät varmaan ajattele, että syntyessään sillä vauvalla on vieroitusoireita. Niitä samoja, joita omaa napaansa tuijottava äiti ei kestänyt.
Itsekästä, todella hyvin itsekästä.
[/quote]
Joo ja sit ihmetellään miksi pieni vauva huutaa, varmaan koliikkia....not
Ei se tupakoinnin lopettaminen aina kovin helppoa ole, jos on jo kunnolla koukussa. Itse poltin 10 vuotta, ja ehdoton kriteeri silti oli se, että kun tulen raskaaksi niin lopetan samointein. Mutta ennen koko raskaaksi tulemista olin yrittänyt monet ja monet kerrat lopettaa eikä se onnistunut millään koska olin tapatupakoitsija. Mutta heti kun 6 vuotta sitten testissä näkyi plussa, lopetin kuin seinään. Ikinä en olisi voinut lastani tahallaan satuttaa..
[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 19:12"]
Nimenomaan! T. Plussaan lopettanut, sitä ennen 15v röökannut
[/quote]
Sama juttu mulla.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:32"]
[/quote]
Osaatko edes tavata sanaa tilasto? Tai tutkimus? Aivot sulaa tuollaisten idioottien takia!
[/quote] Aha. Mulla nyt kuitenkin on terve lapsi.
[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 08:43"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 07:21"]Juu niin ne jotkut vakuuttelee että röökinpolton lopettaminen olisi vauvalle huonompi vaihtoehto. Ja sitten kun lapsella ilmenee myöhemmin astmaa ja adhd niin sehän ei tietenkään liity millään tavoin siihen tupakkaan!
[/quote]
Minulla on astma ja ADHD eikä äitini ole koskaan tupakoinut.
t. Ohis, joka ei ole itsekään koskaan polttanut eikä aiokaan
[/quote] Jos äitisi olisi polttanut olisi astmasi ja ADHD paljon vakavampia, sillä silloin sinulla olisi geneettisen taipumuksen lisäksi vielä ulkoinen vaikuttaja. Kiitä äitiäsi!