Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakkaa raskausaikana polttavat on ROSKAVÄKEÄ!

Vierailija
22.01.2015 |

Miten voi olla nykypäivän Suomessa vielä tilanne, että 18% odottajista polttaa raskausaikana? Todella harva tupakoija näemmä lopettaa polttamista kun tulee raskaaksi.

Tänään taas näin kun viimeisillään raskaana oleva nainen poltti bussipysäkillä, hemmetti jos en olis istunut bussissa olisin mennyt sanomaan tälle WT-luuserille suorat sanat.

Kommentit (144)

Vierailija
61/144 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 19:09"]

No eipä sekään vauvalle kauhean hyvää tee, kun vetelee hampurilaisia sun muita majoneesimössöjä kaiket päivät.

[/quote]

Suorastaan terveyspalvelus verrattuna tupakkaan

Vierailija
62/144 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:08"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 07:02"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 04:12"]Mä en vaan pystynyt lopettamaan. Yritin kyllä, sen kymmenen kertaa. Mutta en vaan pystynyt. Lopulta lääkäri kielsi yrittämästä, kun makasin sairaalassa, ja poltin edelleen sen n. 5 päivässä. [/quote] Siis mitä?! Miten niin ei pysty? On vaan polttamatta, EI OSTA tupakkaa, heittää vanhat röökit roskiin, EI MENE tupakalle. Miten sä kuvittelet olevas joku mystinen olento, joka ei voi toimia kuten tuhannet ihmiset Suomessakin joka päivä? Aika moni kuule lopettaa tupakoinnin, ja pienemmästäkin syystä kuin oman lapsen terveys ja elämä. Että mua nyppii tollaset idiootit.

[/quote]

Ei ny pahalla ja en halua asettua puoleen enkä vastaan ketään, mutta kannattaisiko hivenen perehtyä riippuvuksiin ja niiden hoitoihin, ennenkuin alkaa toisille jeesustelemaan. Tupakka koukuttaa paljon pahemmin, kuin useimmat huumaus-aineet. Katso vaikka THL:n sivuilta riippuvuus-taulukko, niin ehkä se saattaa pistää hieman ajattelemaan. Tiedän ihan eläviä tapauksia, joille lääkäri on todennut, että tupakointia sun ei pidä koskaan lopettaa, sillä kuolisit siihen lopetukseen. Tämä tosin on vaatinut sen vuosikymmenten rajun päivittäis polttamisen, mutta kuitenkin. Ei ole aina niin helppoa kaikille se lopetus ja vierotusoireita voi tulla todella rajujakin.. Valitettavasti!

Oiskin elämä noin helppoa, että kun kaveri tulee poramaan, et mä en halua tälläistä elämää (käytti kovia huumeita), että saisi vain sanottua, että lopeta se siihen älä oo idiootti. Pitäs olla kaiken järjen mukaan helpompaa, kuin tupakan poltton lopetus, jota vain itsekkäät idiootit ei osaa lopettaa tosta noin vaan... Esimerkiksi heroiini koukuttaa paljon vähemmän, kuin nikotiini. Myös vierotusoireet on lievemmät, joten ajatelkaa hetki avatkaa sitten suunne.

Mä toivon stemppiä kaikille raskaana oleville tupakoitsijoille. Se voi ottaa helvetin lujille, mutta tehkää päivittäin työtä sen eteen, että edes pikku hiljaa vähenee polttaminen. Mikäli ei omat avut riitä, ottakaa neuvolassa puheeksi tai mielummin ihan lääkärin kanssa ja suunnitelkaa mikä voisi olla teille se paras tapa vähentää ja mielellään lopettaa kokonaan.
[/quote] Itse olen lopettanut sekä tupakan että opiaatit ja voin sanoa että opiaatit oli "pikkasen" vaikeampi lopettaa. Just puhuttiin kaverin kanssa et huumereflojen jälkeen tupakan lopettaminen on todella läpihuutojuttu !

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/144 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, samaa mieltä. Minä tulen olemaan ikuisesti katkera äidilleni joka tupakoi kun odotti minua sekä imettäessään. Hänen itsekkäästä käytöksestään johtuen minä tulen kärsimään helvetillisitä kroonisista selkäkivuista sekä useamman leikkauksen elämäni aikana. Todennäköisesti joudun myös ennenaikaisesti eläkkeelle. Tällä hetkellä mitkään kipulääkkeet eivät vie kipuja täysin pois. Vaihtoehtona on joko kamalasti sivuvaikutuksia aiheuttavat masennuslääkkeet kipukynnystä nostamaan, tramadoli tai kipujen kestäminen. Itse olen valinnut jälkimmäisen koska olen pienen lapsen äiti.

Lisäksi kouluaikoina oli runsaasti oppimisvaikeuksia sekä lapsuudessa puhjennut astma+sydänvika. Kaikki mahdollisesti äidin tupakoinnin takia. Kiva kiitti, sellainen lahja mulle... Ja nämä epäilyt on tulleet lääkärin suusta kun asiaa suoraan kysyin.

Kipu tulee pysymään mukanani hautaan saakka, todennäköisesti myös pahentuu ajan kanssa. Tästä syystä yritän selvitä mahdollisimman vähällä lääkkeellä jottei lääketoleranssi nouse pikkukipujen takia.

Tässä vähän miettimistä niille, jotka sauhuttavat itsekkäästi lapsestaan välittämättä. Mun puolesta röökiapinat pitäisi pistää lukkojen taakse raskausajaksi, samaan paikkaan myös narkkarit ja alkoholistit.

Vierailija
64/144 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 02:42"]

Kyllä, samaa mieltä. Minä tulen olemaan ikuisesti katkera äidilleni joka tupakoi kun odotti minua sekä imettäessään. Hänen itsekkäästä käytöksestään johtuen minä tulen kärsimään helvetillisitä kroonisista selkäkivuista sekä useamman leikkauksen elämäni aikana. Todennäköisesti joudun myös ennenaikaisesti eläkkeelle. Tällä hetkellä mitkään kipulääkkeet eivät vie kipuja täysin pois. Vaihtoehtona on joko kamalasti sivuvaikutuksia aiheuttavat masennuslääkkeet kipukynnystä nostamaan, tramadoli tai kipujen kestäminen. Itse olen valinnut jälkimmäisen koska olen pienen lapsen äiti.

Lisäksi kouluaikoina oli runsaasti oppimisvaikeuksia sekä lapsuudessa puhjennut astma+sydänvika. Kaikki mahdollisesti äidin tupakoinnin takia. Kiva kiitti, sellainen lahja mulle... Ja nämä epäilyt on tulleet lääkärin suusta kun asiaa suoraan kysyin.

Kipu tulee pysymään mukanani hautaan saakka, todennäköisesti myös pahentuu ajan kanssa. Tästä syystä yritän selvitä mahdollisimman vähällä lääkkeellä jottei lääketoleranssi nouse pikkukipujen takia.

Tässä vähän miettimistä niille, jotka sauhuttavat itsekkäästi lapsestaan välittämättä. Mun puolesta röökiapinat pitäisi pistää lukkojen taakse raskausajaksi, samaan paikkaan myös narkkarit ja alkoholistit.

[/quote]

Olen pahoillani puolestasi.

Itsekin tunsin nuorempana erään tytön, joka kärsi jatkuvista kroonisista säryistä, johtuen hänen äitinsä raskaustupakoinnista. Joka päivä tämä tyttö joutui vetämään isot satsit kipulääkkeitä, jotta pystyi elämään normaalia elämää.

Hänenkin äitinsä voi tuntea nyt syyllisyyttä, mutta se on jo liian myöhäistä. Millään syyllisyydellä ja itsesäälillä hän ei enää saa poistettua sitä, mitä on tyttärelleen aiheuttanut koko loppuelämäksi.

Joten äidit: ÄLKÄÄ TUPAKOIKO RASKAUSAIKANA.
[/quote]

Ei kuulu sulle! Aivan hyvin voin polttaa. Jokaisen oma asia.

Vierailija
65/144 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://ask.fm/julieteresia

Tässäpä vaikuttaa ihminen ihan huolella paskalta äidiltä. Toinen lapsi suunnittella, ensimmäistä myrkytti tupakoimalla koko raskausajan ja aikoo vastausten perusteella tupakoida toisenkin raskautensa, jos raskaaksi tulee.

Ei suostu tämäkään lastaan rusikoivan äidin irvikuva kertomaan mystisen tupakkalääkärin nimeä ja vastaa "haista vittu" niille, jotka hänen lastensa terveydestä ovat kiinnostuneita. Tuollaisille todella toivoisi lapsettomuutta, kun eivät selvästikään osaa arvostaa omia lapsiaan.

Vierailija
66/144 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:18"]

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 15:03"][quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 02:42"] Kyllä, samaa mieltä. Minä tulen olemaan ikuisesti katkera äidilleni joka tupakoi kun odotti minua sekä imettäessään. Hänen itsekkäästä käytöksestään johtuen minä tulen kärsimään helvetillisitä kroonisista selkäkivuista sekä useamman leikkauksen elämäni aikana. Todennäköisesti joudun myös ennenaikaisesti eläkkeelle. Tällä hetkellä mitkään kipulääkkeet eivät vie kipuja täysin pois. Vaihtoehtona on joko kamalasti sivuvaikutuksia aiheuttavat masennuslääkkeet kipukynnystä nostamaan, tramadoli tai kipujen kestäminen. Itse olen valinnut jälkimmäisen koska olen pienen lapsen äiti. Lisäksi kouluaikoina oli runsaasti oppimisvaikeuksia sekä lapsuudessa puhjennut astma+sydänvika. Kaikki mahdollisesti äidin tupakoinnin takia. Kiva kiitti, sellainen lahja mulle... Ja nämä epäilyt on tulleet lääkärin suusta kun asiaa suoraan kysyin. Kipu tulee pysymään mukanani hautaan saakka, todennäköisesti myös pahentuu ajan kanssa. Tästä syystä yritän selvitä mahdollisimman vähällä lääkkeellä jottei lääketoleranssi nouse pikkukipujen takia. Tässä vähän miettimistä niille, jotka sauhuttavat itsekkäästi lapsestaan välittämättä. Mun puolesta röökiapinat pitäisi pistää lukkojen taakse raskausajaksi, samaan paikkaan myös narkkarit ja alkoholistit. [/quote] Olen pahoillani puolestasi. Itsekin tunsin nuorempana erään tytön, joka kärsi jatkuvista kroonisista säryistä, johtuen hänen äitinsä raskaustupakoinnista. Joka päivä tämä tyttö joutui vetämään isot satsit kipulääkkeitä, jotta pystyi elämään normaalia elämää. Hänenkin äitinsä voi tuntea nyt syyllisyyttä, mutta se on jo liian myöhäistä. Millään syyllisyydellä ja itsesäälillä hän ei enää saa poistettua sitä, mitä on tyttärelleen aiheuttanut koko loppuelämäksi. Joten äidit: ÄLKÄÄ TUPAKOIKO RASKAUSAIKANA. [/quote] Ei kuulu sulle! Aivan hyvin voin polttaa. Jokaisen oma asia.

[/quote]

Onko tosiaan? Onko se sinun oma asiasi, kun lapsesi itkee kovia kipujaan ja saa kärsiä näistä elämänsä?

Vierailija
67/144 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="24.01.2015 klo 20:24"]

http://ask.fm/julieteresia Tässäpä vaikuttaa ihminen ihan huolella paskalta äidiltä. Toinen lapsi suunnittella, ensimmäistä myrkytti tupakoimalla koko raskausajan ja aikoo vastausten perusteella tupakoida toisenkin raskautensa, jos raskaaksi tulee. Ei suostu tämäkään lastaan rusikoivan äidin irvikuva kertomaan mystisen tupakkalääkärin nimeä ja vastaa "haista vittu" niille, jotka hänen lastensa terveydestä ovat kiinnostuneita. Tuollaisille todella toivoisi lapsettomuutta, kun eivät selvästikään osaa arvostaa omia lapsiaan.

[/quote]

Vaikuttaa ihanan kypsältä ihmiseltä. Jokaiseen vähänkin kriittiseen "Haista vittu saatana!!111" -.-

Vierailija
68/144 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

http://ask.fm/julieteresia Tässäpä vaikuttaa ihminen ihan huolella paskalta äidiltä. Toinen lapsi suunnittella, ensimmäistä myrkytti tupakoimalla koko raskausajan ja aikoo vastausten perusteella tupakoida toisenkin raskautensa, jos raskaaksi tulee. Ei suostu tämäkään lastaan rusikoivan äidin irvikuva kertomaan mystisen tupakkalääkärin nimeä ja vastaa "haista vittu" niille, jotka hänen lastensa terveydestä ovat kiinnostuneita. Tuollaisille todella toivoisi lapsettomuutta, kun eivät selvästikään osaa arvostaa omia lapsiaan.

[/quote]

Mitenkä, kun tuo näyttää olevan menossa lapsettomuushoitoihin, niin suostuvatko edes aloittamaan hoitoja jos nainen tupakoi? Olisi ainakin todella kieroa jos suostuisivat.

Vierailija
69/144 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:32"]

Ihme holhoomista taas! Mie poltin odotus aikana ja ihan terve on poika ollut. Ei yhtään korvatulehdustakaan!

[/quote] Minkä ikäinen poikasi on? Oppiko puhumaan ajoissa? Jaksaako keskittyä koulussa ym? Korvatulehdukset on pienin haitta mitä tupakoinnista voi seurata!
[/quote] Ihan normaali 5-vuotias. Yhden luomumamman lapsella taas on dysfasia ja ADHD ja kai jotain muutakin.
[/quote]

Osaatko edes tavata sanaa tilasto? Tai tutkimus? Aivot sulaa tuollaisten idioottien takia!
[/quote] Aha. Mulla nyt kuitenkin on terve lapsi.
[/quote]

Ja sä tiedät nyt jo että lapsellasi ei ole tupakoinnistasi johtuvaa lapsettomuutta tai myöhemmin oireilevaa mielenterveysongelmaa. Meedio!

Vierailija
70/144 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:05"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:33"]

Täällä te ulisette ja nimittelette ties miksi näitä tupakoivia äitejä mutta teistä kenestäkään ei olisi päin naamaa sanomaan kenellekkään yhtään mitään. Ja hyvä niin koska siinä saattaisi käydä hassusti kun aukoo päätään väärälle ihmiselle väärässä paikassa, väärään aikaan. Täällä sitten on hyvä anonyymeinä suu vaahdossa ilkeillä kun se oma elämä on niin helvetin tylsää ja saahan siitä nyt hyvän mielen ja itsetunnon pönkitystä kun on jossain edes parempi kuin se tupakoiva äiti.

Ja kyllä, olen polttanut kaikkien raskauksieni aikana, enemmän ja vähemmän. Äitini poltti kun minua ja sisaruksiani odotti. Lasteni syntymäpainot 3700-4500g ja pituudet 51,5-53,5cm. Lapsia minulla on 3 ja kaikilla sisaruksillani on lapsia. Suvussamme ei ole lapsettomuutta. Olen tullut aina hyvin helposti raskaaksi. Olen pitkä, samoin sisarukseni ovat pitkiä kaikki. Kenelläkään meistä ei ole allergioita, ei astmaa, ei ADHD:ta tai muuta käytöshäiriötä. Olemme aina olleet hyvin terveitä, lapsesta saakka. Omat lapseni pitkiä kaikki, ikäisiään pidempiä. Kehityksessä olleet ikäisiään edellä ihan vauvasta asti. Vanhin menee yläasteelle, keskiarvo oli nyt joulutodistuksessa 9 pintaan. Ei minkaanlaisia ongelmia ole ollut koulussa ikinä koskaan. Keskimmäinen eskari-ikäinen, osannut lukea ja laskea jo vuoden ajan. Hyvin fiksu ikäisekseen. Nuorin 3kk neuvolassa kehitys puolivuotiaan tasolla. (paino 7500g, pituus 65cm. (tyttö) Lapsillani ei kenelläkään allergioita, ei astmaa, ei käytöshäiriöitä tai oppimishäiriöitä, ei koliikkia, ei siis kertakaikkiaan mitään.

En ole ylpeä polttamisestani raskauksien aikana, päinvastoin. Häpesin joka kerta kun tupakan sytytin ja tein sen piilossa teidän muiden katseilta. Ja jokaisen tupakan piti olla se viimeinen. Kukaan muu ei edes tiennyt, että poltin paitsi mieheni. En kertonut edes neuvolassa, niin häpeällinen asia se minulle oli. Ehkä minä olen se "poikkeus vahvistaa säännöt" tapaus koska lapseni ovat niin terveitä ja fiksuja tai sitten ehkä jonkun kohdalla jokin ongelma ilmenee, sitä en tiedä mutta tällä hetkellä tupakointini ei ole vaikuttanut lapsiini yhtään mitenkään.

Ja vielä senverran, ettei yksikään teidän laittama "idiootti wt lapsenpahoinpitelijä" haukkumaviesti saa yhtään tupakoivaa äitiä lopettamaan, päinvastoin. Luultavasti ainakin joku jo lähti röökille purkamaan pahan mielensä luettuaan teidän ilkeilyä täällä. Itse ainakin kävin jo kerran. ;) Ja huomatkaa kuinka vakavaksi asiat menevät kun äidit eivät uskalla edes neuvolassa enää kertoa tupakoinnistaan, vaan salaavat sen. Se kannattaa teidän jokaisen haukkujan muistaa, että edesautatte tätä asiaa.

[/quote]

Siellä te kiusaajat alapeukutatte. Saisinko yläpeukkuja teiltä jos lapseni olisivat kitukasvuisia keskosina syntyneitä ADHD lapsia? Tai jos en olisi hävennyt tupakointiani? Tiesittekö, että olette ihan samanlaisia lapsien pahoinpitelijöitä kuin tupakoivat äiditkin. Te saatte käytöksellänne ja haukkumisellanne äidit tupakoimaan kahta kauheammin. Olette niin olevinanne ja paheksutte mutta teidän vuoksenne asiaa salataan ja piilotellaan. Ja kukaan ei hae apua. Itseasiassa olette vielä pahempia kuin yksikään tupakoiva äiti.
[/quote]
Hienosti vieritetty syy oman lapsen pahoinpitelystä muiden niskaan. Kaikki tervepäiset kuitenkin tietää, että se vastuu lapsen terveydestä kun lapsi on vielä kohdussa on yksin äidin.

Vierailija
71/144 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Hirveetä, onko tuo jonkun äiti? :(

Vierailija
72/144 |
27.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pian kahdenkin, jos suunnitelmansa toteutuu. Joku laki pitäisi kyllä saada näiden "äitien" pakkohoidosta. Ja tuntuvat sakot myös isälle, joka saattaa tupakoivan pahoinpitelijämamman raskaaksi ja hyväksyy lapsensa kaltoinkohtelun tekemättä asialle mitään (kuten lopettamalla itse).

Vierailija
73/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta.

Vierailija
74/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä en vaan pystynyt lopettamaan. Yritin kyllä, sen kymmenen kertaa. Mutta en vaan pystynyt. Lopulta lääkäri kielsi yrittämästä, kun makasin sairaalassa, ja poltin edelleen sen n. 5 päivässä.

Vierailija
75/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullista ja säälittävää, kun aine on omaa lasta rakkaampi...

Vierailija
76/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä. Ehkä paras wt-kriteeri toistaiseksi. Sama pätee jos vetää muita päihteitä raskausaikana.

Vierailija
77/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 04:12"]Mä en vaan pystynyt lopettamaan. Yritin kyllä, sen kymmenen kertaa. Mutta en vaan pystynyt. Lopulta lääkäri kielsi yrittämästä, kun makasin sairaalassa, ja poltin edelleen sen n. 5 päivässä.
[/quote]

Siis mitä?! Miten niin ei pysty? On vaan polttamatta, EI OSTA tupakkaa, heittää vanhat röökit roskiin, EI MENE tupakalle. Miten sä kuvittelet olevas joku mystinen olento, joka ei voi toimia kuten tuhannet ihmiset Suomessakin joka päivä? Aika moni kuule lopettaa tupakoinnin, ja pienemmästäkin syystä kuin oman lapsen terveys ja elämä. Että mua nyppii tollaset idiootit.

Vierailija
78/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 19:55"]

Mun kaverille lääkäri sanoi, että on parempi polttaa se muutama päivässä kuin saada supistuksia stressistä. Olisi voinut tulla pahimmillaan keskenmeno :( sekö olisi ollut parempi vaihtoehto? T.3-5 pvä polttanut

[/quote]

Näinhän ne lääkärit muka sanoo kaikille, joilla ei ole sitä vertaa selkärankaa, että voisi olla edes raskausajan polttamatta.

Vierailija
79/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu niin ne jotkut vakuuttelee että röökinpolton lopettaminen olisi vauvalle huonompi vaihtoehto. Ja sitten kun lapsella ilmenee myöhemmin astmaa ja adhd niin sehän ei tietenkään liity millään tavoin siihen tupakkaan!

Vierailija
80/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 19:55"]

Mun kaverille lääkäri sanoi, että on parempi polttaa se muutama päivässä kuin saada supistuksia stressistä. Olisi voinut tulla pahimmillaan keskenmeno :( sekö olisi ollut parempi vaihtoehto? T.3-5 pvä polttanut

[/quote]

Joko sinä valehtelet tai kaverisi valehtelee sillä lääkäri ei sano noin ellei sitten vittuile sarkastisesti vajaaälyiselle wt-äipälle. JOS tuo pitäisi paikkaansa niin olisi olemassa vähintään yksi tutkimus joka väitettä tukisi, mutta viitettä tai linkkiä sellaiseen tutkimukseen en ole koskaan saanut tämän väitteen esittäjiltä. Todistakaan väitteenne jos tosiaan olette sitä mieltä että äidin hetkellinen mielipaha on suurempi riski kuin jatkuva sikiön myrkyttäminen ja hapenpuutteen aiheuttaminen!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän yksi