Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tupakkaa raskausaikana polttavat on ROSKAVÄKEÄ!

Vierailija
22.01.2015 |

Miten voi olla nykypäivän Suomessa vielä tilanne, että 18% odottajista polttaa raskausaikana? Todella harva tupakoija näemmä lopettaa polttamista kun tulee raskaaksi.

Tänään taas näin kun viimeisillään raskaana oleva nainen poltti bussipysäkillä, hemmetti jos en olis istunut bussissa olisin mennyt sanomaan tälle WT-luuserille suorat sanat.

Kommentit (144)

Vierailija
41/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä, että joku tuolla ketjun alkupäässä (kuten usein tällaisissa ketjuissa), kehtaa verrata omaa lastaan (raskauden aikainen tupakointi ja terve lapsi) siihen, että jollain muulla, joka ei ole tupakoinut raskausaikana on sairas lapsi!

Tottakai lapsi voi sairastua tai olla kehityksessä viivästymää tai mitä vain, vaikka kuinka olisi elänyt täydellisen raskausajan. En vain jaksa ymmärtää, miten voi asettaa vastakkain oman lapsen terveyden ja naapurin, joka ei polttanut ja sai sairaamman lapsen. Ajatteleeko että se tupakointi on voinut olla jopa hyväksi lapselle? 

Jokaisen lapsen (ja myöhemmin aikuisen) elämä on kuitenkin ainutkertaista ja jos siihen voi jollain tavoin vaikuttaa äitinä, teen kaikkeni. Ei meistä kukaan täydellinen ole, eikä tarvitsekaan, mutta jopku järki kuitenkin. Kamalaahan sekin olisi, jos vaikka lapsi kuolisi kätkytkuolemaan ja olisi tupakoinut raskausaikana, itseähän siinä vain syyttäisi pienen elämän päättymisestä. Voihan toki näin käydä vaikkei tupakoisikaan, mutta ottaa nyt tieten tahtoen riski..

Vierailija
42/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:02"]Polttaminen on niin coolia, ettei kannata lopettaa. Pitäähän raskausaikanakin näyttää coolilta rööki huulessa roikkuen.
[/quote]

Joo... Aika coolia on sitten sekin, kun lapsesi syntyy kehitysvammaisena? Tai kun itse makaat tulevaisuudessa syöpäosastolla kuoleman kielissä? Coolia?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:04"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:33"]

Täällä te ulisette ja nimittelette ties miksi näitä tupakoivia äitejä mutta teistä kenestäkään ei olisi päin naamaa sanomaan kenellekkään yhtään mitään. Ja hyvä niin koska siinä saattaisi käydä hassusti kun aukoo päätään väärälle ihmiselle väärässä paikassa, väärään aikaan. Täällä sitten on hyvä anonyymeinä suu vaahdossa ilkeillä kun se oma elämä on niin helvetin tylsää ja saahan siitä nyt hyvän mielen ja itsetunnon pönkitystä kun on jossain edes parempi kuin se tupakoiva äiti.

Ja kyllä, olen polttanut kaikkien raskauksieni aikana, enemmän ja vähemmän. Äitini poltti kun minua ja sisaruksiani odotti. Lasteni syntymäpainot 3700-4500g ja pituudet 51,5-53,5cm. Lapsia minulla on 3 ja kaikilla sisaruksillani on lapsia. Suvussamme ei ole lapsettomuutta. Olen tullut aina hyvin helposti raskaaksi. Olen pitkä, samoin sisarukseni ovat pitkiä kaikki. Kenelläkään meistä ei ole allergioita, ei astmaa, ei ADHD:ta tai muuta käytöshäiriötä. Olemme aina olleet hyvin terveitä, lapsesta saakka. Omat lapseni pitkiä kaikki, ikäisiään pidempiä. Kehityksessä olleet ikäisiään edellä ihan vauvasta asti. Vanhin menee yläasteelle, keskiarvo oli nyt joulutodistuksessa 9 pintaan. Ei minkaanlaisia ongelmia ole ollut koulussa ikinä koskaan. Keskimmäinen eskari-ikäinen, osannut lukea ja laskea jo vuoden ajan. Hyvin fiksu ikäisekseen. Nuorin 3kk neuvolassa kehitys puolivuotiaan tasolla. (paino 7500g, pituus 65cm. (tyttö) Lapsillani ei kenelläkään allergioita, ei astmaa, ei käytöshäiriöitä tai oppimishäiriöitä, ei koliikkia, ei siis kertakaikkiaan mitään.

En ole ylpeä polttamisestani raskauksien aikana, päinvastoin. Häpesin joka kerta kun tupakan sytytin ja tein sen piilossa teidän muiden katseilta. Ja jokaisen tupakan piti olla se viimeinen. Kukaan muu ei edes tiennyt, että poltin paitsi mieheni. En kertonut edes neuvolassa, niin häpeällinen asia se minulle oli. Ehkä minä olen se "poikkeus vahvistaa säännöt" tapaus koska lapseni ovat niin terveitä ja fiksuja tai sitten ehkä jonkun kohdalla jokin ongelma ilmenee, sitä en tiedä mutta tällä hetkellä tupakointini ei ole vaikuttanut lapsiini yhtään mitenkään.

Ja vielä senverran, ettei yksikään teidän laittama "idiootti wt lapsenpahoinpitelijä" haukkumaviesti saa yhtään tupakoivaa äitiä lopettamaan, päinvastoin. Luultavasti ainakin joku jo lähti röökille purkamaan pahan mielensä luettuaan teidän ilkeilyä täällä. Itse ainakin kävin jo kerran. ;) Ja huomatkaa kuinka vakavaksi asiat menevät kun äidit eivät uskalla edes neuvolassa enää kertoa tupakoinnistaan, vaan salaavat sen. Se kannattaa teidän jokaisen haukkujan muistaa, että edesautatte tätä asiaa.

[/quote]

Paitsi että yksi kokemus, tai edes yhden suvun kokemus on niin pieni otanta, ettei siitä voi vetää yhtään mitään johtopäätöksiä. Jos jätetään mutut väliin ja katsotaan mitä tieteelliset artikkelit sanovat raskaudenaikaisesta tupakoinnista:

- Hyperaktiivisuus ja impulsiivisuus lapsilla korkeampaa geneettisen profiilin perusteella (305 lapsen tutkimus)

- ADHD-riski 2,9-kertainen (1540 lapsen kaksostutkimus)

- 10-14-vuotiaiden ikäryhmässä harmaan aineen määrä aivoissa pienempi ja aivojen tilavuus pienempi

- vauvan uniogelmien määrä ja itkuisuus tupakoijien ryhmässä suurempi

- riski astmalääkkeiden tarpeelle suurempi

- alhaisempi keuhkojen toiminnallisuus ja huonommat virtausnopeudet

- selvästi noussut kätkytkuoleman riski (esim. 1-9 tupakkaa päivässä tarkoittaa nelinkertaista kätkytkuoleman riskiä vs. tupakoimaton)

- kasvanut riski ylipainoisuuteen myöhemmällä iällä

- riski vastasyntyneen tavallista korkeampaan verenpaineeseen

- riski tyypin 2 diabetekseen suurempi

- alhainen syntymäpaino

- epämuodostumariski korkeampi (tupakassa on yli 400 ainetta, suuri osa teratogeenisiä)

- riski tupakoinnin aloittamiseen aikuisiällä suurempi

Iltalukemista:

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC2745235/

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18381539

http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/18383133

http://thorax.bmj.com/content/55/4/271.short

[/quote]

Voi kulta pieni sinäkin lue tekstini uudestaan jooko ja ajatuksen kanssa. Äläkä linkittele minulle mitään, olen varmasti lukenut tuon kaiken mitä nuo sisältävät ja silti jatkoin tupakointia. Edelleen: Ainakaan vielä tupakointi ei ole vaikuttanut lapsiini millään tavalla ja tiedän kyllä ettei kaikki näy päällepäin joten en tarvitse mitään tutkimuksia aiheesta. Tulevaisuus näyttää.

Vierailija
44/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaa mieltä.

Kukahan luuseri tuon stressi-kortinkin on keksinyt kun sillä ei minkäänlaista tieteellistä perustetta ole. Silti sitä aina toisinaan kuulee, keneltäpä muultakaan kuin itse raskaana polttavalta. Kaikkien ei vain pitäisi lisääntyä.

Millainen ihminen haluaa altistaa syntymättömän lapsensa terveydellisille ja älyllisille ongelmille omalla toiminnallaan, tahallisesti? En ymmärrä. Kuvottavaa.

Vierailija
45/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä te ulisette ja nimittelette ties miksi näitä tupakoivia äitejä mutta teistä kenestäkään ei olisi päin naamaa sanomaan kenellekkään yhtään mitään. Ja hyvä niin koska siinä saattaisi käydä hassusti kun aukoo päätään väärälle ihmiselle väärässä paikassa, väärään aikaan. Täällä sitten on hyvä anonyymeinä suu vaahdossa ilkeillä kun se oma elämä on niin helvetin tylsää ja saahan siitä nyt hyvän mielen ja itsetunnon pönkitystä kun on jossain edes parempi kuin se tupakoiva äiti.

Ja kyllä, olen polttanut kaikkien raskauksieni aikana, enemmän ja vähemmän. Äitini poltti kun minua ja sisaruksiani odotti. Lasteni syntymäpainot 3700-4500g ja pituudet 51,5-53,5cm. Lapsia minulla on 3 ja kaikilla sisaruksillani on lapsia. Suvussamme ei ole lapsettomuutta. Olen tullut aina hyvin helposti raskaaksi. Olen pitkä, samoin sisarukseni ovat pitkiä kaikki. Kenelläkään meistä ei ole allergioita, ei astmaa, ei ADHD:ta tai muuta käytöshäiriötä. Olemme aina olleet hyvin terveitä, lapsesta saakka. Omat lapseni pitkiä kaikki, ikäisiään pidempiä. Kehityksessä olleet ikäisiään edellä ihan vauvasta asti. Vanhin menee yläasteelle, keskiarvo oli nyt joulutodistuksessa 9 pintaan. Ei minkaanlaisia ongelmia ole ollut koulussa ikinä koskaan. Keskimmäinen eskari-ikäinen, osannut lukea ja laskea jo vuoden ajan. Hyvin fiksu ikäisekseen. Nuorin 3kk neuvolassa kehitys puolivuotiaan tasolla. (paino 7500g, pituus 65cm. (tyttö) Lapsillani ei kenelläkään allergioita, ei astmaa, ei käytöshäiriöitä tai oppimishäiriöitä, ei koliikkia, ei siis kertakaikkiaan mitään.

En ole ylpeä polttamisestani raskauksien aikana, päinvastoin. Häpesin joka kerta kun tupakan sytytin ja tein sen piilossa teidän muiden katseilta. Ja jokaisen tupakan piti olla se viimeinen. Kukaan muu ei edes tiennyt, että poltin paitsi mieheni. En kertonut edes neuvolassa, niin häpeällinen asia se minulle oli. Ehkä minä olen se "poikkeus vahvistaa säännöt" tapaus koska lapseni ovat niin terveitä ja fiksuja tai sitten ehkä jonkun kohdalla jokin ongelma ilmenee, sitä en tiedä mutta tällä hetkellä tupakointini ei ole vaikuttanut lapsiini yhtään mitenkään.

Ja vielä senverran, ettei yksikään teidän laittama "idiootti wt lapsenpahoinpitelijä" haukkumaviesti saa yhtään tupakoivaa äitiä lopettamaan, päinvastoin. Luultavasti ainakin joku jo lähti röökille purkamaan pahan mielensä luettuaan teidän ilkeilyä täällä. Itse ainakin kävin jo kerran. ;) Ja huomatkaa kuinka vakavaksi asiat menevät kun äidit eivät uskalla edes neuvolassa enää kertoa tupakoinnistaan, vaan salaavat sen. Se kannattaa teidän jokaisen haukkujan muistaa, että edesautatte tätä asiaa.

[/quote]

Hahah..ensimmäinen WT-mama Jakomäen ghetosta heräsi... Kyllä on hienoa, että sun lapsesi on noin täydellisiä, mutta vaikea uskoa kun niiden äiti on ainakin aivan järjettömän tyhmänoloinen ihminen. Kerrohan mikä sun koulutus ja sun vanhempien koulutus? Te ootte lähiöporukkaa jo monessa polvessa, ihan selkeästi :D

Kyllä olis parempi ollut, että sun äitisi tupakointi olis aiheuttanut sulle hedelmättömyyttä.

Tupakoivia äitejä saa ja PITÄÄ arvostella, yhtälailla kuin narkkaavia ja alkoholia käyttäviäkin äitejä :)

Vierailija
46/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 13:16"]Suositeltavaa on että heti tupakin vedettyä ei imettäisi. Eli imetys ennen rintatuokintaa, ei jälkeen. Sama taitaa olla myös kahvin kanssa. Ja olikoos se että mieluusti muutama tunti väliä tupakan/kahvin nauttimisen jälkeen ennen imetystä.

Ja tuohon tupakoimiseen raskausaikana. Morallisoijista suurin osa taitaa olla tupakoimattomia? Ei se lopettaminen käy sormia napsauttamalla, ja onhan se huomattavasti parempi sille sikiölle että se äiti polttaa päivässä vain kolme eikä sitä askillista mitä yleensä. Ettehän tekään pääse eroon vaikka sokerista sormia napsauttamalla, vai pääsettekö?
[/quote]

Sokeri ei ole myrkyllisyydessään ihan verrattavissa tupakkaan mutta kyllä, lopetin sokerin sillä sekunnilla kun sain radi-diagnoosin. Sitä ennen käytin satunnaisesti mikä ei ole haitallista vauvalle. Sen sijaan jokaikinen tupakka aiheuttaa sikiölle sekä pidempikestoista haittaa että ikävän olon juuri sillä hetkellä kun hänet pakotetaan tupakoimaan.

Vierailija
47/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:32"]

[/quote]

Hahah..ensimmäinen WT-mama Jakomäen ghetosta heräsi... Kyllä on hienoa, että sun lapsesi on noin täydellisiä, mutta vaikea uskoa kun niiden äiti on ainakin aivan järjettömän tyhmänoloinen ihminen. Kerrohan mikä sun koulutus ja sun vanhempien koulutus? Te ootte lähiöporukkaa jo monessa polvessa, ihan selkeästi :D

Kyllä olis parempi ollut, että sun äitisi tupakointi olis aiheuttanut sulle hedelmättömyyttä.

Tupakoivia äitejä saa ja PITÄÄ arvostella, yhtälailla kuin narkkaavia ja alkoholia käyttäviäkin äitejä :)

[/quote]

Hihih. :) Tiedän, että sinua mahoa mammaa harmittaa se, ettei luoja sinulle lapsia luonut mutta me tupakoivat äidit olemme syyttömiä siihen. Ja senkun arvostelet, et saa sillä muuta aikaan kun salailua ja pahimmassa tapauksessa lisää vammaisia lapsia tähän maailmaan. Mutta kenties se on tarkoituksesikin tuossa kammottavassa kateelisuudessasi niitä naisia kohtaan jotka lapsia voivat saada.

P.S Missä on Jakomäki?

Vierailija
48/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Voi kulta pieni sinäkin lue tekstini uudestaan jooko ja ajatuksen kanssa. Äläkä linkittele minulle mitään, olen varmasti lukenut tuon kaiken mitä nuo sisältävät ja silti jatkoin tupakointia. Edelleen: Ainakaan vielä tupakointi ei ole vaikuttanut lapsiini millään tavalla ja tiedän kyllä ettei kaikki näy päällepäin joten en tarvitse mitään tutkimuksia aiheesta. Tulevaisuus näyttää.
[/quote]

Sitähän sinä et tiedä, millaisia lapsesi olisivat jos et olisi polttanut. Mahdollisesti älykkäämpiä? Vaikka kaltaiseltasi ihmiseltä tuskin kehuttavia geenejä muutenkaan saa älykkyyden suhteen.
Nyt tiedän, mitä tarkoitetaan puhuttaessa wt-mammoista. Sinä olet sellainen.

Tuleeko hyvä fiilis omien lastesi tahallisesta vahingoittamisesta?
Millainen äiti ei halua antaa lapselleen parhaita mahdollisia eväitä elämään? Huono. Huono ja itsekäs. Kaikkien ei vaan pitäisi lisääntyä.

Vierailija
49/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:42"]

[/quote] Voi kulta pieni sinäkin lue tekstini uudestaan jooko ja ajatuksen kanssa. Äläkä linkittele minulle mitään, olen varmasti lukenut tuon kaiken mitä nuo sisältävät ja silti jatkoin tupakointia. Edelleen: Ainakaan vielä tupakointi ei ole vaikuttanut lapsiini millään tavalla ja tiedän kyllä ettei kaikki näy päällepäin joten en tarvitse mitään tutkimuksia aiheesta. Tulevaisuus näyttää. [/quote] Sitähän sinä et tiedä, millaisia lapsesi olisivat jos et olisi polttanut. Mahdollisesti älykkäämpiä? Vaikka kaltaiseltasi ihmiseltä tuskin kehuttavia geenejä muutenkaan saa älykkyyden suhteen. Nyt tiedän, mitä tarkoitetaan puhuttaessa wt-mammoista. Sinä olet sellainen. Tuleeko hyvä fiilis omien lastesi tahallisesta vahingoittamisesta? Millainen äiti ei halua antaa lapselleen parhaita mahdollisia eväitä elämään? Huono. Huono ja itsekäs. Kaikkien ei vaan pitäisi lisääntyä.

[/quote]

En tiedäkkään mutta miksi heidän täytyisi olla vielä älykkäämpiä? Ei heidän älykkyydessään ole mitään vikaa. Ainakaan vielä ja tuskin tulee olemaankaan. Ja olet oikeassa, kaikkien ei pitäisi lisääntyä. Harmi että äitisi teki niin. Olen varma, että sinä olet paljon, paljon enemmän wt kuin minä. Sinun on siellä helppoa huudella, mutta et oikeasti tiedä minusta yhtään mitään joten hakkaa vaikka päätäsi puuhun ja pura kiukkusi siihen. Älä minuun. Ja ei, tupakoinnista ei tullut hyvä mieli, niinkuin kirjoitinkin sinä lukihäiriöinen tyhmä ihminen.

Vierailija
50/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:33"]Täällä te ulisette ja nimittelette ties miksi näitä tupakoivia äitejä mutta teistä kenestäkään ei olisi päin naamaa sanomaan kenellekkään yhtään mitään. Ja hyvä niin koska siinä saattaisi käydä hassusti kun aukoo päätään väärälle ihmiselle väärässä paikassa, väärään aikaan. Täällä sitten on hyvä anonyymeinä suu vaahdossa ilkeillä kun se oma elämä on niin helvetin tylsää ja saahan siitä nyt hyvän mielen ja itsetunnon pönkitystä kun on jossain edes parempi kuin se tupakoiva äiti.

[/quote]

Väität, ettei sinulla ole mitään käytöshäiriöitä äitisi tupakoinnista huolimatta. Mielestäni se, että olet kyennyt tietoisesti vahingoittamaan kolmea rakasta lastasi ja aiheuttamaan heille elinikäiset muutokset aivoihin ja elimistöön, on itsessään käytöshäiriö.

Tekosi voi tulla vastaan vielä lapsen syöpänä, masennuksena tai hedelmättömyytenä.

Plussaa siitä, että ymmärrät edes hävetä.

Vierailija
51/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 18:12"]Stressiä tupakoinnin lopettamisesta raskausaikana? Ennemmin ottaisin stressiä siitä, jos panisin lapseni kärsimään hapenpuutteesta siksi, että vetäisin myrkkyjä lapsen elimistöön, kun on ihan pakko saada röökiä uijuijui.

Lopettaisitte tupakoinnin jo ennen raskauden yrittämistä, ettei tarvitse käyttää stressiä tekosyynä.
[/quote]

Ja tähän lisätäkseni, kyllä sitä stressiä voi olla odotusaikana muistakin syistä ja se on vain kestettävä tavalla tai toisella.
Naurettavaa porata, että kamala stressi kun ei saa tupakkaa. Luonteen heikkoutta se on, ei muuta.

Sitten voi puhua jo stressistä kun on kuunnellut ensin muutaman viikon vauvan koliikki-itkua ja valvonut itsensä sekoamispisteeseen.

Vierailija
52/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 18:41"]

Tupakkaa raskausaikana polttavat on ROSKAVÄKEÄ!

[/quote]

Otsikosta kuuluu poistaa sana 'raskausaikana'.

Vierailija
53/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Stressiä tupakoinnin lopettamisesta raskausaikana? Ennemmin ottaisin stressiä siitä, jos panisin lapseni kärsimään hapenpuutteesta siksi, että vetäisin myrkkyjä lapsen elimistöön, kun on ihan pakko saada röökiä uijuijui.

Lopettaisitte tupakoinnin jo ennen raskauden yrittämistä, ettei tarvitse käyttää stressiä tekosyynä.

Vierailija
54/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:31"]

No huhhuh.... Tulee ne astmat, ADHD:t ja syövät ilman sitä tupakkaakin.. Ja en polta ennen ku joku vastaa mtn! Ne viinilasilliset mitä jotku vetää raskaanaki on musta paljo järkympää... Tai se kun voi nyt vetää massun täydeltä vaikka kilon paskaa " koska mielihalut♡"

[/quote]

Tupakointi lisää mainitsemiesi asioiden riskiä ja tästä on ihan tutkimuspohjaa. Onko sinulla tutkimuspohjaa asiasta, ne "no ne olisivat tulleet muutenkin".

Ja kuten ensimmäisellä sivulla jo joku sanoikin, epäterveellinen ruokavalio ja tupakka eivät ole ne ainoat maailman vaihtoehdot, vaan voi olla ihan tupakoimatta JA syödä terveellisesti JA olla käyttämättä alkoholia ja huumeita.

Se, että joku muu tekee jotain myös/jopa pahemmin, ei tee alkuperäistä tekoa tekemättömäksi tai vähemmän haitalliseksi. Tällä teidän perustelulla jonkun pitäisi pahoinpideltyään ihmistä päästä vapaana ulos, koska oikeudessa perustelisi että hän teki sen sentään paljain nyrkein, ne teräaseita käyttävät saavat paljon pahempaa jälkeä aikaan.

Vierailija
55/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muistattehan, että tupakointi edesauttaa myös lapsettomuutta. Selittäkää sitten sille 25-vuotiaalle lapsellenne, miksi hän ei yrityksistä huolimatta saa lasta. "Nokun äidillä oli niin huono itsekuri, että maksoi satasen kuussa myrkyttääkseen itsensä"

Vierailija
56/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivotteko te tupakoitsijat, että myös lapsenne alkavat polttaa teininä tai aikuisena? Ymmärrätte kai, että esimerkkinne kannustaa siihen? Toivotteko, että tyttölapsenne polttaa raskausaikana?

Vierailija
57/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:55"]

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:32"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 10:18"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:42"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:41"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:38"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 09:32"] Ihme holhoomista taas! Mie poltin odotus aikana ja ihan terve on poika ollut. Ei yhtään korvatulehdustakaan! [/quote] Minkä ikäinen poikasi on? Oppiko puhumaan ajoissa? Jaksaako keskittyä koulussa ym? Korvatulehdukset on pienin haitta mitä tupakoinnista voi seurata! [/quote] Ihan normaali 5-vuotias. Yhden luomumamman lapsella taas on dysfasia ja ADHD ja kai jotain muutakin. [/quote] Osaatko edes tavata sanaa tilasto? Tai tutkimus? Aivot sulaa tuollaisten idioottien takia! [/quote] Aha. Mulla nyt kuitenkin on terve lapsi. [/quote] Joka on vasta 5-vuotias. Luuletko että ne pahimmat aiheuttamasi vahingot edes näkyvät vielä? Mikäli lapsesi on niin onnekas, että säästyy pahoinpitelysi seurauksilta, hyvä. Hänen kannattaa sitten myös ruveta osallistumaan kaiken maailman arpajaisiin ja veikkauksiin - sellaisella tuurilla kun voittaa varmasti. [/quote] Turha on maalailla piruja seinille. Jokainen on varmasti tehnyt jotain mikä on saattanut vahingoittaa lasta. Olla esim. Kuumeessa tai syödä jotain väärää tai kaatua tai ihan mitä vaan.

[/quote]

On eri asia esimerkiksi sairastua/kaatua raskausaikana, kuin pitkäjänteisesti tupakoida koko odotusajan.

Onnettomuus on onnettomuus, ne ovat valitettavia ja harvoin hälyttävät itsestään millään tavalla.

Tupakoitsija taas ottaa tietoisen riskin, jonka maksajana sitten toimii se oma lapsi. Jokaisen kerran savukkeen sytytettyään äiti päättää lapsensa puolesta, että tämä saa taas ison altistuksen myrkkyjä, jotka tulevat vaikuttamaan hänen kehitykseensä. Jokainen tupakoinut äiti, jonka lapsi on aikuisiällä täysin terve, saa kyllä polvillaan kiitellä kaikenmaailman kohtaloita ja jumalia, että pitkästä myrkkyaltistuksesta huolimatta hänen lapsensa sai syntyä terveenä. Se on nimittäin jo ihmeeseen verrattavissa.

Vierailija
58/144 |
23.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 14:32"][quote author="Vierailija" time="23.01.2015 klo 12:33"]

[/quote]

[/quote]

Selkeästi tämä röökiäiti ei ole lähiöporukkaa eikä tyypillinen wt-mamma. Kirjoittaa aivan liian hyvää suomea eli koulutusta löytyy. Silti kirjoituksesta paistaa läpi piilotettu aggressiivisuus. Defenssit selkeästi päällä, luultavasti erittäin huono omatunto siitä, että on riskeerannut lastensa terveyden itsekkäällä käytöksellään. Sen takia noin voimakkaasti puolustautuu ja korostaa sitä, että lapset ovat terveitä. Varmaan ovatkin mitta ei se poissulje sitä, että raskaana tupakointi on itsekästä ja idioottien hommaa.

Vierailija
59/144 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on ainakin masennus, add ja paskat keuhkot. En tiedä voiko äidin raskausajan tupakoinnilla olla asian kanssa jotain tekemistä, mutta todella toivon että ei.

Vierailija
60/144 |
24.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="22.01.2015 klo 18:59"]

Ite ootte roskaväkeä! Täytyy olla suvaitsevainen. T.en polta

[/quote]

Suvaitsevainen? Oletko sinä raiskaajillekkin suvaitseva?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan viisi