Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Squid Gamen innoittamana: Mitä muita hyviä korealaisia sarjoja / elokuvia on?

Vierailija
06.11.2021 |

Suosituksia?

Kommentit (330)

Vierailija
161/330 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko huomanneet, että netflixiin on tullut korealainen fantasia sarja Bulgasal: Immortal Souls. Harmi vaan, että siihen julkaistaan jaksoja pari kappaletta viikossa. Voisin sen sitten katsoa, kun kaikki jaksot ovat saatavilla.

Katsoin nuo kaksi ensimmäistä, ja nyt ihan täpinöissäni odotan jatkoa. Toivottavasti sarja ei lässähdä jatkuessaan, sillä alku ainakin iskee kovaa, paljon kovemmin kuin Squid Game (minulla ainakin). Ihan huippu intensiivinen ja sen lisäksi vielä laadukkaasti tehty ja näyttävä.

Tiedoksi jotka Bulgasalia kokeilevat, vain ensimmäinen jakso on historiallinen. Sarja näyttäisi jatkuvan ihan nykypäivään sijoittuvana. Tämä oli minulle pienoinen pettymys, sillä miespäähenkilö näytti niin hyvältä historiallisessa sotisovassaan :)

Bulgasalin kaikki jaksot voi katsoa putkeen vaikka dramacool sivustolla.

Vierailija
162/330 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katsoin juuri ihanan romanttisen What's wrong with secretary Kim. Suosittelen! On astetta rohkeampi ja seksikkäämpi kuin suloinen Crash landing on you.

Seuraavaksi jännitystä! Aion katsoa Silent sean.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/330 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootteko huomanneet, että netflixiin on tullut korealainen fantasia sarja Bulgasal: Immortal Souls. Harmi vaan, että siihen julkaistaan jaksoja pari kappaletta viikossa. Voisin sen sitten katsoa, kun kaikki jaksot ovat saatavilla.

Katsoin nuo kaksi ensimmäistä, ja nyt ihan täpinöissäni odotan jatkoa. Toivottavasti sarja ei lässähdä jatkuessaan, sillä alku ainakin iskee kovaa, paljon kovemmin kuin Squid Game (minulla ainakin). Ihan huippu intensiivinen ja sen lisäksi vielä laadukkaasti tehty ja näyttävä.

Tiedoksi jotka Bulgasalia kokeilevat, vain ensimmäinen jakso on historiallinen. Sarja näyttäisi jatkuvan ihan nykypäivään sijoittuvana. Tämä oli minulle pienoinen pettymys, sillä miespäähenkilö näytti niin hyvältä historiallisessa sotisovassaan :)

Eikö tuo Dramacool ole epävirallinen sivusto? En oikein luota noihin.

Vierailija
164/330 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö tää oo jo wanha juttu, kaipa ne pahimmat fanittajat on jo hypänneet mustekelapuku päällä jostain talon katolta.

Vierailija
165/330 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö tää oo jo wanha juttu, kaipa ne pahimmat fanittajat on jo hypänneet mustekelapuku päällä jostain talon katolta.

Tänä vuonna tulee uusi kausi Squid game:a.

Mä olin muuten löytänyt yhdestä tavaratalosta Squid game pehmon lähipäivinä ja pakkohan mun oli se ostaa. Nyt mulla on punapukuinen kolmiopää yöpöydälläni.

Aivan varmana alkaa uusi huuma tuosta Squid game:sta. Saa nähdä muuttuuko sarjan ilme tuosta uudella kaudella ja mitäköhän uudella kaudella tulee tapahtumaan? Tuleeko kosto tarina vai mitä?

Vierailija
166/330 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Katsoin juuri ihanan romanttisen What's wrong with secretary Kim. Suosittelen! On astetta rohkeampi ja seksikkäämpi kuin suloinen Crash landing on you.

Seuraavaksi jännitystä! Aion katsoa Silent sean.

On muuten aika hassua, että vielä muutama vuosi sitten korealaiset sarjat olivat paljon rohkeampia kuin nykyään, siis seksikkäämpiä. Ei niissä nyt ikinä ole mitään pehmop*rnoilua ole ollut (ja hyvä niin), koska TV-kanavilla on kuitenkin sensuuria ollut aina, mutta nykyään seksikkyys on ihan minimissä mikä on vähän outoa, kun vertaa vaikkapa tähän kohtaukseen sarjasta A Witch's Romance (2014).

Spoilereita siis! Sarjan miespääosan esittäjä on muuten myös tuossa Secretary Kimissä.

Vierailija
167/330 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi muuta sanoa kuin että tuon Bulgasalin miespääosan esittäjä on ihan uskomattoman kuuma, huh huh. Harmi etten löydä pidempää traileria, missä olisi enemmän pätkiä kyseisestä miehestä.

Pakko sanoa, että näyttelijässä on vähän sellaisia "jänn*mies" viboja, palstatermiä käyttääkseni. Mutta ei haittaa yhtään, päähenkilöhän on vaarallinen hirviö.

(lol tuo jänskä sana on täällä kielletty, en tiennytkään)

Vierailija
168/330 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parasiten ohjaajalta tulee scifi elokuvaa seuraavaksi:

https://www.episodi.fi/uutiset/parasite-ohjaaja-tekee-seuraavaksi-avaru…

Mickey7 on elokuvan nimi.

Itse haluan ehdottomasti nähdä tuon elokuvan!

Vierailija
169/330 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yong-pal, Iris, My Roommate is a Detective, Memory Lost, K9 Coming..., Storm Eye, when a snail falls in love, Anti-Terrorism Special Forces: The Wolves, Autumn Cicada, Insect Detective, Children of a Lesser God, Less Than Evil, Horus Eye, Suishou no Kodou , Sagideka, Strawberry Night : After the Invisible Rain, 38 Task Force. jotakin erilaista minä en katsonut squid gamea kuin selaamalla hiukan ja totesin ettei mene katsottavien listalle. Se ei kylläkään ole kovin korealaistyylinen vaan enemmänkin japanilais tyylinen sarja. Siksi onkin jännää että joudun perään toteamaan että japanissa tehdään paljon poliisi sarjoja ja niistä moni on lähellä tyyliltään vanhoja poliisi sarjoja kuten Hill Street Blues, Taistelupari tai Spenser: For Hire -Kovaa peliä Bostonissa.

Vierailija
170/330 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En voi muuta sanoa kuin että tuon Bulgasalin miespääosan esittäjä on ihan uskomattoman kuuma, huh huh. Harmi etten löydä pidempää traileria, missä olisi enemmän pätkiä kyseisestä miehestä.

Pakko sanoa, että näyttelijässä on vähän sellaisia "jänn*mies" viboja, palstatermiä käyttääkseni. Mutta ei haittaa yhtään, päähenkilöhän on vaarallinen hirviö.

Lee Jin Wook on myös netflixin Sweet Home sarjassa

Vierailija
171/330 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lee Jin Wook on myös netflixin Sweet Home sarjassa

Niin on, mutta vibat on ihan erilaiset. Liian gangsterimainen minulle siinä sarjassa, en tykännyt yhtään. Vasta Bulgasalissa tajusin, miten kuuma se on.

Vierailija
172/330 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloin katsomaan Hellboundia. Ne cgi-hirviöt eivät ole hirveän mielenkiintoisia, mutta ihmisten käyttäytyminen on.

Mä en ole päässyt ekaa jaksoa pidemmälle. Jotain sarjassa on sellaista, että se ei innosta.

Mutta kyllä mä aion katsoa sen sarjan vaikka väkisin.

Mä vielä ensimmäisenä hehkutin sitä sarjaa tässä ketjussa, että "kunpa pääsisin jo näkemään tämän". Ihan kuin sarjasta puuttuisi tempo, että sarja ei vie mukanaan. Hyvä munkin on sanoa, kun yhden jakson olen vasta katsonut, mutta pitkään Hellbound on ollut jatka katselua

-listallani.

Vierailija
173/330 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aloin katsomaan Hellboundia. Ne cgi-hirviöt eivät ole hirveän mielenkiintoisia, mutta ihmisten käyttäytyminen on.

Mä en ole päässyt ekaa jaksoa pidemmälle. Jotain sarjassa on sellaista, että se ei innosta.

Mä vielä ensimmäisenä hehkutin sitä sarjaa tässä ketjussa, että "kunpa pääsisin jo näkemään tämän". Ihan kuin sarjasta puuttuisi tempo, että sarja ei vie mukanaan. Hyvä munkin on sanoa, kun yhden jakson olen vasta katsonut, mutta pitkään Hellbound on ollut jatka katselua

-listallani.

Itse katsoin sarjan vähän väkisin kun kaveri sitä niin kovin hehkutti. Loppujen lopuksi oli sen arvoista, ihmiset olivat tosiaan paljon pelottavampia kuin ne naurettavat monsterit. Loppua kohden oli myös yhtä lasta koskeva alajuoni, joka oli oikeasti aika kammottava ja jännittävä.

Mitään varsinaisia päähenkilöitä sarjassa ei edes tunnu olevan, mikä on aika erikoinen ratkaisu. Kuten myös juonenkäänne ihan lopussa, joka sai pohtimaan, mikäköhän tämän sarjan pointti loppujen lopuksi sitten on.

Vierailija
174/330 |
08.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taxi Driveriä olen katsonut nyt viisi jaksoa (katsomosta) ja olen aivan koukussa.

Vierailija
175/330 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Winter Sonata, ehkä. Heh.

Jos sillä on hyvä musiikki niin tykkään siitä:

Shopaholic Louis/ Shopping King Louis - 💽 The Way - Kim Ye-won

A Love So Beautiful - (OST Part 2) 💽 Loveable - SinB

Girl Who Sees Smell - 💽 Spring Gone By Chance - Yuju

Meow The Secret Boy - 💽 Meow The Secret Boy OST Part 2 어서와/Welcome - Umji (eli myös Kim Ye-won)

What’s Wrong with Secretary Kim? 💽 Wanna Be - GFRIEND (GFRIEND ei ole tunnetu ulkomailla eikä varsinkaan Aasian ulkopuolella ja esim. elokuvamusiikista jäsenet tunnetaan Korean Tasavallassa)

Lisäksi, tiedän että monet ovat kiinnostuneet ns. ”historia draamoista” varoitan että nämä sarjat eivät ole historiallisesti tarkkoja ja ne on äärimmäisen vääristeltyjä ja ihmiset saa tahallisesti väärän käsityksen. Ettehän opettele historiaa näistä sarjoista. En otaksu teidän perehtyneen näihin asioihin. Koska näiden sarjojen ohjaajat ja tuottajat ja useat Korean hallitukset väittävät Korealla olevan 5000v historiaa ja että he olivat parempia kuin Kiina ja Japani, halutaan brändätä että ollan hienoja ja silleen.

Itseasiassa se on noin 2200 vuotta ja suurin osa siitäkin on vääristeltyä. Historianopetus varsinkin peruskoulussa ja lukiossa Koreassa on vääristeltyä. Nykykorealaiset eivät osaa juuri enää lukea Kiinalaisia kirjoitusmerkkejä eli he eivät voi lukea vanhoja tekstejä ja näin ollen he eivät saa todenmukaista tietoa historiastaan.

Goguryeo (Koguryo) ja Baekje (Pekdže) eivät olleet Korealaisia kuningaskuntia, ainoastaan Silla (Shilla) oli. Nämä kaksi edellistä olivat sen sijaan Mantšuurien perustamia. Draamat ovat enemmän fantasiaa eikä todenmukaista historiaa.

Korea 1800-luvulla oli kuin P-Korea on tänään, yksinkertaisesti sanottuna vaikka draamat väittävät toisin.

Vierailija
176/330 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Winter Sonata, ehkä. Heh.

Jos sillä on hyvä musiikki niin tykkään siitä:

Shopaholic Louis/ Shopping King Louis - 💽 The Way - Kim Ye-won

A Love So Beautiful - (OST Part 2) 💽 Loveable - SinB

Girl Who Sees Smell - 💽 Spring Gone By Chance - Yuju

Meow The Secret Boy - 💽 Meow The Secret Boy OST Part 2 어서와/Welcome - Umji (eli myös Kim Ye-won)

What’s Wrong with Secretary Kim? 💽 Wanna Be - GFRIEND (GFRIEND ei ole tunnetu ulkomailla eikä varsinkaan Aasian ulkopuolella ja esim. elokuvamusiikista jäsenet tunnetaan Korean Tasavallassa)

Lisäksi, tiedän että monet ovat kiinnostuneet ns. ”historia draamoista” varoitan että nämä sarjat eivät ole historiallisesti tarkkoja ja ne on äärimmäisen vääristeltyjä ja ihmiset saa tahallisesti väärän käsityksen. Ettehän opettele historiaa näistä sarjoista. En otaksu teidän perehtyneen näihin asioihin. Koska näiden sarjojen ohjaajat ja tuottajat ja useat Korean hallitukset väittävät Korealla olevan 5000v historiaa ja että he olivat parempia kuin Kiina ja Japani, halutaan brändätä että ollan hienoja ja silleen.

Itseasiassa se on noin 2200 vuotta ja suurin osa siitäkin on vääristeltyä. Historianopetus varsinkin peruskoulussa ja lukiossa Koreassa on vääristeltyä. Nykykorealaiset eivät osaa juuri enää lukea Kiinalaisia kirjoitusmerkkejä eli he eivät voi lukea vanhoja tekstejä ja näin ollen he eivät saa todenmukaista tietoa historiastaan.

Goguryeo (Koguryo) ja Baekje (Pekdže) eivät olleet Korealaisia kuningaskuntia, ainoastaan Silla (Shilla) oli. Nämä kaksi edellistä olivat sen sijaan Mantšuurien perustamia. Draamat ovat enemmän fantasiaa eikä todenmukaista historiaa.

Korea 1800-luvulla oli kuin P-Korea on tänään, yksinkertaisesti sanottuna vaikka draamat väittävät toisin.

Ja minä kun luulin että Kingdom ja Mr Queen ovat historiallisesti todenmukaisia :P

Ei kai kukaan (toivottavasti) odota historiallista tarkkuutta länsimaisiltakaan sarjoilta.

Näyttävää fantasiaahan ne ovat. Sen sijaan nykyiset korealaiset (ja jotkut kiinalaiset) sarjat kyllä yleensä onnistuvat nykypäivän länsimaisia sarjoja paremmin historiallisen illuusion luomisessa. Siis se maailma tuntuu aidolta ja eletyltä. Joskus tuntuu, etteivät länsimaiset tekijät yleensä enää edes yritä.

Vierailija
177/330 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-listallani.

Ei ollut niin hyvä kuin Squid game, täytyy myöntää.

Vierailija
178/330 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

-listallani.

Itse katsoin sarjan vähän väkisin kun kaveri sitä niin kovin hehkutti. Loppujen lopuksi oli sen arvoista, ihmiset olivat tosiaan paljon pelottavampia kuin ne naurettavat monsterit. Loppua kohden oli myös yhtä lasta koskeva alajuoni, joka oli oikeasti aika kammottava ja jännittävä.

Mitään varsinaisia päähenkilöitä sarjassa ei edes tunnu olevan, mikä on aika erikoinen ratkaisu. Kuten myös juonenkäänne ihan lopussa, joka sai pohtimaan, mikäköhän tämän sarjan pointti loppujen lopuksi sitten on.

Tämä! Päähenkilöä ei ollut. Ensin luulin, että se poliisi on päähenkilö, mutta sitä ei enää nähtykään. Sitten luulin, että se asianajaja on päähenkilö, ja sitten tuli se vauva-sivujuoni. Loppu oli mielenkiintoinen ja mietinkin, että onko luvassa 2. tuotantokausi.

Vierailija
179/330 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikö tuo Dramacool ole epävirallinen sivusto? En oikein luota noihin.

Dramacool on alusta, jossa on mainoksia alussa kun alat katsomaan. Ne voi tietysti vain klikata pois. Kun laitat selaimeen mainoksen estot, ei ole ongelmaa. Kun avaat ohjelman, se avaa (mainoksia varten) uuden tabin, suljet vaan sen ja klikkaat uudestaan Play.

Ainoana ongelmana on välillä se, että välillä alusta rupeaa pätkimään. Useinkaan ongelma ei ole sun yhteyksissä tai laitteessa, vaan Dramacoolissa. Se lienee supersuosittu, joten ehkä siksi...

Dramacool -haulla Googlesta löytyy myös useita eri osoitteen alla olevia sivustoja. Joten jos yks lagaa, toinen voi toimia. Tosin kaikissa Dramacooleissa ei ole välttämättä ne samat sarjat. Tai samat jaksot päivitetty.

Muitakin alustoja on. Vikiin pitää muistaakseni kirjautua, muuten free. KissAsiania olen käyttänyt myös, mutta minusta kuvan laatu on heikompi kun Dramacoolissa. Dramacool on myös se, jonne nopeimmin tulevat uudet sarjat. On sellainkin kuin ViewAsian, jossa kuvan laatu on kuulema hyvä, mutta en ole itse käyttänyt. Muitakin on ja usein ne vaihtavat nimeä ja osoitetta, saa pikkuisen hakea.

YouTubesta löytyy myös sekä korealaisia että kiinalaisia sarjoja. Ne löytää kun hakee näin: Sarjan nimi ep 1 eng sub. Laatu on sitten kovin kirjavaa sekä kuvan, äänen että käännösten suhteen.

Netissä on monia sivustoja, jotka ovat keskittyneet aasialaisten sarjojen fanittamiseen, niistä saa paljon tietoa sarjoista etenkin MyDramaList on hyvä listaamaan sarjoja ja antamaan niistä perustiedot (mitä koskee, mitkä teemat, troopit, cast, ja silleen) ja siinä on myös pisteytysjärjestelmä (katsojien antamat yhteispisteet), joten saa vinkkiä mitä katsoa. Joka sarjan kohdalla on keskusteluosio, josta saa myös lisätietoa ihmisten kokemuksista ja henkkoht antamista pisteistä. MyDramaList -sivustolla sellainen 7.9 on kohtuu hyvä sarja, ja jos sarja saa reilusti yli 8 arvosanan, se kantsii todella katsoa ja 9 arvosanan saaneet ovat sitten aivan huippukamaa. MDL:ssä on eri Aasian maiden draamoja eli tv-sarjoja (Kiina, Korea, Thaimaa...).

On muita jotka ovat erikoistuneet lähinnä vain korealaisiin kuten Dramabeans ja KoreanDrama jne... ja ovat vähän erityyppisiä sivustoja. Joissakin on juttua sekä K-popista että K-draamasta, nehän tavallaan liittyvät toisiinsa.

Vierailija
180/330 |
09.02.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taxi Driver