Squid Gamen innoittamana: Mitä muita hyviä korealaisia sarjoja / elokuvia on?
Kommentit (330)
Näitä korealaisia sarjoja nyt seuranneena on vain kerta toisensa jälkeen saanut ihmetellä sitä, minkälainen tasoero on vaikka suomalaisiin sarjoihin.
Mikä siinä on, että Suomessa ei päästä lähellekään samaa tasoa? Yhtään missään, ei näyttelemisessä, käsikirjoituksessa, ohjauksessa, puvustuksissa, lavastuksissa, musiikissa.. efekteissä.. ei yhtään missään.
Vierailija kirjoitti:
Näitä korealaisia sarjoja nyt seuranneena on vain kerta toisensa jälkeen saanut ihmetellä sitä, minkälainen tasoero on vaikka suomalaisiin sarjoihin.
Mikä siinä on, että Suomessa ei päästä lähellekään samaa tasoa? Yhtään missään, ei näyttelemisessä, käsikirjoituksessa, ohjauksessa, puvustuksissa, lavastuksissa, musiikissa.. efekteissä.. ei yhtään missään.
Voisiko olla, että raha puhuu?
Suomessa kun tehdään niin pienien budjettien elokuvia. Rahalla saisi näyttävämmän näköisiä elokuvia, mutta Suomella ei ole niin paljon varaa upottaa rahaa elokuviinsa ja Suomessa ei osata markkinoida. Varmaan osa rahoista menee joidenkin taskuun, kuin siihen mihin ne rahat ollaan tarkoitettu. Kyllä Suomessakin osataan tehdä, mutta parhaimmat varmaankin menee ulkomaille töihin. Paremmat rahat varmasti ulkomailta saa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Teille ãmmille ei edelleenkään ole tärkeää sisältö, ainoastaan naurettava trendi ja että näyttelijät on_vinosilmiä___. 🤦🏻♂️
Väärin! Tärkeää on nimenomaan mielenkiintoinen tarina yhdistettynä juuri oikeisiin näyttelijöihin. Kuka tahansa ei kelpaa. :P
Joillakin miehillä täällä on pakonomainen tarve pilkata kaikkea mistä "ämmät" tykkäävät. Ja ihan kuin se miesten yleisesti suosima viihde olisi sitten korkeatasoisempaa.
Ei minullekaan kaikki k-draamoista kelpaa, niitä on aivan surkeitakin ja katson paljon muutakin.
Esimerkiksi Crash Landing On You on nimenomaan mielenkiintoinen tarina, harvoinpa sitä on tehty ohjelmia vahingossa Pohjois-Koreaan päätymisestä. Siinähän on ollut sarjan teossa mukana Pohjois-Koreasta paenneita, eli taustatutkimusta oli sarjaa varten tehty. Myös tarinan romanssi on aidosti kaunis, pidän k-draamoissa myös siitä ettei niissä ole päälleliimattuja seksikohtauksia joita nykyään tungetaan tv-sarjoihin ja elokuviin aivan liikaa.
Katoin Crash Landing On You:n ekana koreasarjana, ja jäin sen jälkeen koukkuun. On kyllä yksi parhaista sarjoista. Tässä omaa listaa muista suosikeista:
- Love ft. Marriage and Divorce
- Was It Love?
- You Are My Spring
- Reflection of You
- Mine
- It's Okay to Not Be Okay
- Hometown Cha-Cha-Cha
- Private Lives
The king: eternal monarch oli minusta hyvä, tykkäsin siitä rinnakkaistodellisuus-ideasta ja tuo Corean kuningaskunta oli mielenkiintoinen. Sarjassa oli niin paljon erilaisia henkilöitä molemmissa maailmoissa, että niissä oli välillä ihan vaikea pysyä perässä.
Ja hevosihmisenä tietysti ihastelin kuninkaan hevosta.
Mä en tajua miten muka ihmiset kestää katsoa niitä. Sellaista ylinäyttelemistä ettei edes huonoimmissa sketsisarjoissa näe yhtä luokatonta menoa. Ja miks pitää huutaa kaikki asiat?
Vierailija kirjoitti:
Myös tarinan romanssi on aidosti kaunis, pidän k-draamoissa myös siitä ettei niissä ole päälleliimattuja seksikohtauksia joita nykyään tungetaan tv-sarjoihin ja elokuviin aivan liikaa.
Tämä! Minua ällöttää Euphoriat ynnä muut Sex Educationit yli kaiken.
Katson muuten parhaillaan romanttista sarjaa Descendats of the sun. Onkohan missään ollut aikaisemmin näin realistista maanjäristystä?
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitit varmaan asian toisin päin. Varsinkin näytteleminen on kaikissa korealaisissa tuotannoissa niin koomisen huonoa, ettei sitä kestä katsoa myötähäpeän vuoksi mitenkään päin.
Vierailija kirjoitti:
Mun kesti vähän aikaa miettiä toivottavasti mun vastaus ei ollu liian pitkä😂
Hyvä kun kirjoitit, vaikka saatkin alapeukkuja. Mä en ole ollenkaan yhtä asiantunteva, mut vähän samaa olen ajatellut ja koittanut sanoa koreafaneille. Ihmiset ottavat vaan kaiken vastaan aivottomana viihteenä miettimättä ollenkaan mistä mikään tulee ja saattaisko taustalla olla moraalista / eettistä dilemmaa.
Vierailija kirjoitti:
Mä en haluu syyllistää teitä näistä
draamojen katsomisesta mut se on vaan tosiasia että niitä käyetään kultturi-poliittisena aseena on aina hyvä erotella oikea feikistä. Olkaa varovaisia.
Miten tämä eroaa mustasta Mannerheimista? Varoitatko siitäkin?
Yritin katsoa tuota Crash landing on you mutten voinut koska pääosamies oli niin hyypiön näköinen ja oloinen, sopisi paremmin sarjamurhaajaksi. Sori. Jonkun mainitsema Love in the Moonlight taas oli ihaninta mitä olen pitkään pitkään aikaan nähnyt, mutta yleensä pidän enemmän actionista kuin noista pitkiksi venytetyistä romanttisista sarjoista. Healer oli hyvä, samoin Taxi Driver ja Vincenzo. Ja Netflixiin vasta tullut elokuva Love and Leashes on ihan mahtava, kevyt ja humoristinen ja "siivo" aiheestaan huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Yritin katsoa tuota Crash landing on you mutten voinut koska pääosamies oli niin hyypiön näköinen ja oloinen, sopisi paremmin sarjamurhaajaksi. Sori. Jonkun mainitsema Love in the Moonlight taas oli ihaninta mitä olen pitkään pitkään aikaan nähnyt, mutta yleensä pidän enemmän actionista kuin noista pitkiksi venytetyistä romanttisista sarjoista. Healer oli hyvä, samoin Taxi Driver ja Vincenzo. Ja Netflixiin vasta tullut elokuva Love and Leashes on ihan mahtava, kevyt ja humoristinen ja "siivo" aiheestaan huolimatta.
Niin no, se mies oli pohjoiskorealainen, joten minusta ihan osuva kuvaus hänestä. Vincenzo on seuraavana minulla katsottavana, nyt Descendants of the sun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voisiko olla, että raha puhuu?
Suomessa kun tehdään niin pienien budjettien elokuvia. Rahalla saisi näyttävämmän näköisiä elokuvia, mutta Suomella ei ole niin paljon varaa upottaa rahaa elokuviinsa ja Suomessa ei osata markkinoida. Varmaan osa rahoista menee joidenkin taskuun, kuin siihen mihin ne rahat ollaan tarkoitettu. Kyllä Suomessakin osataan tehdä, mutta parhaimmat varmaankin menee ulkomaille töihin. Paremmat rahat varmasti ulkomailta saa.
Ei korealaisillakaan mitään Hollywood-budjetteja ole. Nykyään tietysti kansainvälisten hittien, Netflixin jne. myötä ovat budjetit varmasti kasvaneet, ja sen kyllä huomaakin.
Vierailija kirjoitti:
Vagabond, löytyy Netflixistä. Yks parhimpia sarjoja mitä oon kattonu! Sais tulla jo toinen tuottari
Tämä oli kyllä hyvä! Katsomisen arvoisia ovat myös My name ja Sisyphus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mun kesti vähän aikaa miettiä toivottavasti mun vastaus ei ollu liian pitkä😂
Hyvä kun kirjoitit, vaikka saatkin alapeukkuja. Mä en ole ollenkaan yhtä asiantunteva, mut vähän samaa olen ajatellut ja koittanut sanoa koreafaneille. Ihmiset ottavat vaan kaiken vastaan aivottomana viihteenä miettimättä ollenkaan mistä mikään tulee ja saattaisko taustalla olla moraalista / eettistä dilemmaa.
Ja länsimaisissa sarjoissa ei sitten ikinä ole minkäänlaista poliittista väritystä??
Jos joissain korealaisissa sarjoissa on korealaisten omaa isänmaallista propagandaa, se ei koske suomalaista katsojaa millään tavalla.
Sitä paitsi korealaiset ovat kovia älähtämään, jos sarjassa heidän mielestään on historiallisia epätarkkuuksia. Viimeisenä kohuna tuo Snowdrop-niminen draama.
korealaisissa sarjoissa on hyvää ainakin se ettei niitä ole vielä "rodullistettu" eikä niihin ole ängetty mtn wokepaskaa.
Vierailija kirjoitti:
korealaisissa sarjoissa on hyvää ainakin se ettei niitä ole vielä "rodullistettu" eikä niihin ole ängetty mtn wokepaskaa.
Sinäkää et perkele osaa ku tästä yhestä aiheesta puhua.
Korealaisten elokuvien ja sarjojen ilmeet ovat huikean hienoja/erikoisia, että minua visuaalisuudet kiinnostaa. Siellä vaan saadaan elokuvat näyttämään massiivisen hienoilta.
Itseäni ei kiinnosta trendit eikä ihmisetkään itseäni innosta. Korean näyttelijät ovat ihan ok:n miellyttäviä itselleni.