Squid Gamen innoittamana: Mitä muita hyviä korealaisia sarjoja / elokuvia on?
Kommentit (330)
Vierailija kirjoitti:
Strangers from Hell oli mielestäni paljon parempi kuin Squid Game.
Joo! Mä en voinut kattoa sitä edes äänillä, kävi niin vastenmieliseksi...Lopussa ei edes silmät meinannut pysyä auki. Ja aina kun näen Lee Dong-wookin, muistan sen hammaslääkärin...hyi että!
https://www.viki.com/tv/31706c-guardian-the-lonely-and-great-god
Guardian: The Lonely and Great God
https://www.viki.com/tv/30854c-w
W
https://www.viki.com/tv/247c-coffee-prince
Coffee Prince
Vierailija kirjoitti:
All of us are dead nyt Netflixissä. Raaka!
Minä olen katsonut nyt puolitoista jaksoa. Tämä on saanut niin valtavasti kehuja, että ajattelin varmasti saavani kymmenen tuntia hyvää zombiviihdettä. Toivottavasti meininki paranee, koska ensimmäinen jakso oli pelkkää saippuaa ja täsmälleen samannäköisiä ihmisiä samanlaisissa koulupuvuissa. Toisessa jaksossa taas veri ja tehosteet lentävät. Huono merkki on se, että yksikään henkilö ei ole niin kiinnostava, etteikö olisi ihan sama, putoaako hän katolta vai ei.
Ootteko huomanneet, että netflixiin on tullut korealainen fantasia sarja Bulgasal: Immortal Souls. Harmi vaan, että siihen julkaistaan jaksoja pari kappaletta viikossa. Voisin sen sitten katsoa, kun kaikki jaksot ovat saatavilla.
Maanpetturit , suosikaa mieluummin suomalaisia sarjoja!
Vagabond, löytyy Netflixistä. Yks parhimpia sarjoja mitä oon kattonu! Sais tulla jo toinen tuottari
Ei näkynyt ekalla sivulla, en tiedä oliko muualle: Memories of Alhambra. Korea & Espanja
Vierailija kirjoitti:
Maanpetturit , suosikaa mieluummin suomalaisia sarjoja!
Kyllä niitä suomalaisiakin voisi katsoa, jos ne olisivat hyviä. Varsinkaan omaan makuuni ei tehdä sarjoja. Vai mitä niitä fantasia, kauhu ja anime sarjoja Suomessa ollaan tehty? En tiedä yhtäkään sellaisia ja netflix on vain itselläni käytössä.
Ja miksi sitä pitäisi olla rajoittunut katsoo vain kotimaisia sarjoja?
En jaksanut lukea kaikkia kommentteja, mutta Old Boy ja Burning mun mielestä tosi hyviä!
Vierailija kirjoitti:
Ootteko huomanneet, että netflixiin on tullut korealainen fantasia sarja Bulgasal: Immortal Souls. Harmi vaan, että siihen julkaistaan jaksoja pari kappaletta viikossa. Voisin sen sitten katsoa, kun kaikki jaksot ovat saatavilla.
Katsoin nuo kaksi ensimmäistä, ja nyt ihan täpinöissäni odotan jatkoa. Toivottavasti sarja ei lässähdä jatkuessaan, sillä alku ainakin iskee kovaa, paljon kovemmin kuin Squid Game (minulla ainakin). Ihan huippu intensiivinen ja sen lisäksi vielä laadukkaasti tehty ja näyttävä.
Tiedoksi jotka Bulgasalia kokeilevat, vain ensimmäinen jakso on historiallinen. Sarja näyttäisi jatkuvan ihan nykypäivään sijoittuvana. Tämä oli minulle pienoinen pettymys, sillä miespäähenkilö näytti niin hyvältä historiallisessa sotisovassaan :)
Mä oon viime aikoina hurahtanu korealaisiin sarjoihin, kiva että niistä puhutaan Suomessakin!
Parhaimpia netflixistä kattomiani sarjoja on Its okay not to be okay, Itaewon class, crash landing on you ja memories of Alhambra:)
Tykkäsin myös squid gamesta ja nyt just sain katottua all of us are dead.
Vierailija kirjoitti:
Vagabond, löytyy Netflixistä. Yks parhimpia sarjoja mitä oon kattonu! Sais tulla jo toinen tuottari
Toista kautta ei ole tulossa ja viimeinen jakso oli pettymys. Muuten kyllä huippuhyvä ja nykyään fanitan Lee Seung Gia :-) on muuten hyvä laulajakin. Oli myös pääosassa The Korean Odysseyyssa, joka on hyvin erilainen, dramedia, mutta tykkäsin kovasti siitäkin.
Nyt on menossa The King: Eternal Monarch, erittäin hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katsoin nuo kaksi ensimmäistä, ja nyt ihan täpinöissäni odotan jatkoa. Toivottavasti sarja ei lässähdä jatkuessaan, sillä alku ainakin iskee kovaa, paljon kovemmin kuin Squid Game (minulla ainakin). Ihan huippu intensiivinen ja sen lisäksi vielä laadukkaasti tehty ja näyttävä.
Tiedoksi jotka Bulgasalia kokeilevat, vain ensimmäinen jakso on historiallinen. Sarja näyttäisi jatkuvan ihan nykypäivään sijoittuvana. Tämä oli minulle pienoinen pettymys, sillä miespäähenkilö näytti niin hyvältä historiallisessa sotisovassaan :)
Houkuttaisi katsoa jo tuota sarjaa, mutta ei!
Kaikki jaksot eka pitää tulla julki, jotta aloitan katsomisen. Viikon sisään kerkeän jo unohtaa mitä kaikkea aikaisemmissa jaksoissa tapahtuikaan.
Sitten:
Bongasin netflixistä, että Rahapaja-Korea on tulossa tänä vuonna. Varmasti Rahapaja -sarjan fanien ainaskin on pakko katsoa tuo. Siitä näkyy jo silmäys netflixissä.
Ojakgyo Brothers
Birdie Buddy
She Was Pretty
Untouchable
Melting Me Softly
Successful Story of a Bright Girl
Baby-faced Beauty
Fated to Love You
The Last Empress
Can You Hear My Heart
High Kick Through the Roof!
Lucky Romance
My Girlfriend is a Nine Tailed Fox
Arang and the Magistrate
Oh My Venus
Terius Behind Me
Doctors
You're Beautiful
Heartstrings
Sisyphus: The Myth
The Master's Sun
It's Okay, That's Love
Jealousy Incarnate
moorim school
The Bride of Habaek
The Girl Who Sees Scents
Oh My Ghost
Surplus Princess
Delightful Girl, Choon Hyang
How to be Thirty
Strong Woman Do Bong-Soon
Lies of Lies
Search
Secret Garden
Hospital Ship
Yong-pal
Iris
Panda and Hedgehog
Moon Embracing the Sun
The Goddess of Revenge
Introverted Boss
A Korean Odyssey
Oh My Baby
Missing: The Other Side
Angel's last mission
Still 17
Personal Taste
The place in the sun
Perfume
I Am Not a Robot
The Village: Achiara's Secret
Me Too, Flower!
Athena: Goddess of War
Descendants of the Sun
Vierailija kirjoitti:
Ojakgyo Brothers
Birdie Buddy
She Was Pretty
Untouchable
Melting Me Softly
Successful Story of a Bright Girl
Baby-faced Beauty
Fated to Love You
The Last Empress
Can You Hear My Heart
High Kick Through the Roof!
Lucky Romance
My Girlfriend is a Nine Tailed Fox
Arang and the Magistrate
Oh My Venus
Terius Behind Me
Doctors
You're Beautiful
Heartstrings
Sisyphus: The Myth
The Master's Sun
It's Okay, That's Love
Jealousy Incarnate
moorim school
The Bride of Habaek
The Girl Who Sees Scents
Oh My Ghost
Surplus Princess
Delightful Girl, Choon Hyang
How to be Thirty
Strong Woman Do Bong-Soon
Lies of Lies
Search
Secret Garden
Hospital Ship
Yong-pal
Iris
Panda and Hedgehog
Moon Embracing the Sun
The Goddess of Revenge
Introverted Boss
A Korean Odyssey
Oh My Baby
Missing: The Other Side
Angel's last mission
Still 17
Personal Taste
The place in the sun
Perfume
I Am Not a Robot
The Village: Achiara's Secret
Me Too, Flower!
Athena: Goddess of War
Descendants of the Sun
Pistin tuon listan pelkäsin että oli taas liian pitkä. Valitsin siihen jotain ne on näyttelijän mukaan järjestyksessä olevalta listaltani jätin pois joitain koska olivat netflixissä ilmeisesti en itse käytä sitä (esim. It's Okay to Not Be Okay tai Arthdal Chronicles). Sarjat ovat siis sekaisin ajallisesti ja ovat väliltä 2001-tänään. Lisäksi gendret ovat sekaisin joten nimen mukaan voi päätellä. my dramalist.com on paikka josta etsin sarjojen näyttelijät siellä on myös kuvaus juonesta (se ei ole Sarjojen katsomis sivusto). sieltä voi saada ideoita. itse aloitin katsomaan korean ja kiinan sarjoja 2000 kun lopetin tv:n katsomisen kokonaan nyt tv kiinni koneessa ja antennin johtoa en edes omista.
Mr. Sunshine on todella hyvä 👍🏻
Vierailija kirjoitti:
Mä oon viime aikoina hurahtanu korealaisiin sarjoihin, kiva että niistä puhutaan Suomessakin!
Parhaimpia netflixistä kattomiani sarjoja on Its okay not to be okay, Itaewon class, crash landing on you ja memories of Alhambra:)
Tykkäsin myös squid gamesta ja nyt just sain katottua all of us are dead.
Netflix on varmasti tehnyt enemmän levittääkseen korealaisia sarjoja länteen kuin mikään muu :) Kaikki tuntemani korealaisiin sarjoihin hurahtaneet ovat hurahtaneet Netflixin kautta - paitsi yksi ystäväni, jonka suosittelin kanssani katsomaan yhtä sarjaa Vikistä, ja se oli menoa sitten.
The silent sea!