Squid Gamen innoittamana: Mitä muita hyviä korealaisia sarjoja / elokuvia on?
Kommentit (330)
My name, save me (aliarvostettu, todella hyvä), crash landing on you, descendants of the sun, vincenzo
Vierailija kirjoitti:
Saanko suositella tällaista sarjaa:
https://www.viki.com/tv/38039c-happiness
Loppu ei mennyt IHAN nappiin, ei sillä ettäkö loppuratkaisussa olisi varsinaisesti ollut mitään vikaa, mutta viimeisessä jaksossa oli liikaa kiireen tuntua. Mutta siitä huolimatta ahmin tämän sarjan ja nautin joka hetkestä.
Samaa mieltä. Kässäri ei jaksanut ihan loppuun ja loppu vähän hätäinen. Ei kuitenkaan niin pahasti kun toisessa viime vuoden kdramassa Youth of May. Mielenkiintoinen sarja sijoittuu toukokuun 1980 Gwangjun kansannousun ajalle ja alkaa lupaavasti, mutta katkaistaan lopulta nopeasti ja tylysti aivan kun rahan olisivat loppuneet kesken. Silti sarjan arvosana tällä hetkellä IMDB:ssä 8.6. (Happiness 8.3).
Aloin katsomaan Hellboundia. Ne cgi-hirviöt eivät ole hirveän mielenkiintoisia, mutta ihmisten käyttäytyminen on.
Korean dramas and movies coming up on Netflix in 2022
Vierailija kirjoitti:
Tykkättekö oikeasti korealaisista sarjoista tai leffoista?
Asun Aasiassa ja Koreassakin olen käynyt monta kertaa. Laittanut telkkarin päälle hotellihuoneessa ja koittanut katsoa paikallisia ohjelmia mutta ne näyttelijät ei vaan ole uskottavia vaikka kuinka koitan olla avoimin mielin. Sama juttu melkein kaikkien aasialaisten näyttelijöiden kanssa. Kun koittavat näyttää vihaisilta laittavat kädet puuskaan, polkevat maata jalalla ja huutavat että nyt olen vihainen. Ei mitään sävyjä, eri kerroksia, ei uskottavuutta.
Squid gamessa oli muutama ihan ok näyttelijä muttei liian montaa.
Todistakaa mut vääräksi, mainitkaa joku korealainen sarja jossa on hyviä näyttelijöitä.
En tiedä, mitä Korean tv-kanavilla näytetään, mutta jos Netflix toimii Aasiassa samalla tavalla kuin muualla maailmassa, niin niitä Netflixin sarjoja ei muualta näe kuin Netflixistä. Ainakin Netflixin sarjoissa tuotanto ja näyttelijät ovat hyviä, jopa erinomaisia.
Tykkäsin Squid gamesta ja katsoin juuri Crash landing on youn, joka oli mielestäni ihanan romanttinen sarja. Korealaisissa sarjoissa viehättää se, että ne eivät ole hollywood-tyylisiä, joissa nykyään woke näyttäisi olevan pääasia, ei niinkään itse tarina ja henkilöt. Korealaisissa sarjoissa mennään kivasti ns. syvään päätyyn eli romantiikkaa, kauhua, jännitystä tai mitä hyvänsä on aina 150 %.
Vierailija kirjoitti:
Asun Aasiassa ja Koreassakin olen käynyt monta kertaa. Laittanut telkkarin päälle hotellihuoneessa ja koittanut katsoa paikallisia ohjelmia mutta ne näyttelijät ei vaan ole uskottavia vaikka kuinka koitan olla avoimin mielin. Sama juttu melkein kaikkien aasialaisten näyttelijöiden kanssa. Kun koittavat näyttää vihaisilta laittavat kädet puuskaan, polkevat maata jalalla ja huutavat että nyt olen vihainen. Ei mitään sävyjä, eri kerroksia, ei uskottavuutta.
Todistakaa mut vääräksi, mainitkaa joku korealainen sarja jossa on hyviä näyttelijöitä.
Mitä tv-sarjoja olet katsonut, jossa sinusta ei ollut yhtään hyvää näyttelijää?
Vaadit "uskottavuutta, sävyjä ja kerroksia". Miten paljon tiedät itäaasialaisten maiden kulttuurista ja historiasta? Puhutko yhtään kieltä? Ja millä kriteereillä arvioit uskottavuutta?
Kiva että suomalaisetkin katsovat aasialaisia sarjoja ja leffoja, luulin olevani friikki :D
Kiinalaisista elokuvista olen tykännyt aina ja asuessani ulkomailla nähnytkin. Onneksi niitä onkin esitetty Suomessa sekä leffateattereissa että tv:ssä jonkin verran myös.
Pidän sekä kiinalaisista että korealaisista tv-sarjoista. En kestä superväkivaltaisia, enkä ole suuri xianxia-fani, pidän eniten historiallisista sarjoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistakaa mut vääräksi, mainitkaa joku korealainen sarja jossa on hyviä näyttelijöitä.En tiedä, mitä Korean tv-kanavilla näytetään, mutta jos Netflix toimii Aasiassa samalla tavalla kuin muualla maailmassa, niin niitä Netflixin sarjoja ei muualta näe kuin Netflixistä. Ainakin Netflixin sarjoissa tuotanto ja näyttelijät ovat hyviä, jopa erinomaisia.
Tykkäsin Squid gamesta ja katsoin juuri Crash landing on youn, joka oli mielestäni ihanan romanttinen sarja. Korealaisissa sarjoissa viehättää se, että ne eivät ole hollywood-tyylisiä, joissa nykyään woke näyttäisi olevan pääasia, ei niinkään itse tarina ja henkilöt. Korealaisissa sarjoissa mennään kivasti ns. syvään päätyyn eli romantiikkaa, kauhua, jännitystä tai mitä hyvänsä on aina 150 %.
Aasialaisia sarjoja näkee monilta aasialaisilta alustoilta ilmaiseksi, toki laatu on vaihtelevaa ja englanninkieliset tekstitykset on tehty harrastelijavoimin. Olen itse seurannut jotain 70 eri sarjaa enkä le vielä maksanut yhdestäkään mitään. Myös Netflix-sarjoja osa niistä.
Vierailija kirjoitti:
En ole vuosikausiin mitään muuta katsonut kuin brittiläisiä ja korealaisia sarjoja että leffoja. En ole koskaan ollut suomalaisten elokuvien tai sarjojen katselija. Ei vaan iske väkivalta, viina ja räksyhuumori pane misil laan. Ainoa poikkeus oli Äideista parhain elokuva, mutta senkin on ohjannut suomenruotsalainen, että ei ihme.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Todistakaa mut vääräksi, mainitkaa joku korealainen sarja jossa on hyviä näyttelijöitä.En tiedä, mitä Korean tv-kanavilla näytetään, mutta jos Netflix toimii Aasiassa samalla tavalla kuin muualla maailmassa, niin niitä Netflixin sarjoja ei muualta näe kuin Netflixistä. Ainakin Netflixin sarjoissa tuotanto ja näyttelijät ovat hyviä, jopa erinomaisia.
Woke?
Olikohan jo tässä ketjussa, mutta Hometown Cha-Cha-Cha oli kiva. Jaksot ovat aika pitkiä, n. 1h 20 min ja tahti on rauhallinen.
Se Netflixin D.P. oli ihan jees. Tarkoittaa siis deserter pursuit ei double penetration 😃
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Netflixissä on kolmenlaisia korealaisia sarjoja. 1. Ne olemassaolevat, muiden tuottamat sarjat, joihin Netflix ostaa vain striimausoikeudet. 2. Sarjat, jotka Netflix tuottaa yhteistyössä korealaisten kanavien kanssa. 3. Netflixin omat sarjat eli Netflix Originals.
Ykköset ovat yleensä vanhempia sarjoja. Kakkoset ja kolmoset erottaa siitä, että kolmoset ilmestyvät Netflixiin koko kausi kerrallaan, ja kakkoset tulevat jakso/kaksi jaksoa per viikko sitä mukaa kun sitä näytetään Korean TV:ssä. Tosin Suomeen nämä kakkoset jostain syystä tulevat yleensä vasta sitten, kun kaikki jaksot on jo näytetty TV:ssä. En oikein ymmärrä miksi.
Vierailija kirjoitti:
En tiedä onko hyvä sarja mutta mtv:n palvelussa alkaa ilmaisena Taxi driver:
https://www.mtv.fi/sarja/taxi-driver-10004111
Taxi Driver (2021) IMDB:ssä arvosana 8.2 eli voisi olettaa kohtalaisen laadukkaaksi tuotannoksi.
Vierailija kirjoitti:
K-leffa The Good, the Bad, the Weird, jos kaipaat länkkärityyliä. :D
Tää oli tosi hyvä.
K-sarjoja/elokuvia on tosi paljon. Hyviä ja huonompia. Kannattaa etsiä muistakin suoratoistopalveluista kuin Neyflix.
Bro Jones kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saanko suositella tällaista sarjaa:
https://www.viki.com/tv/38039c-happiness
Loppu ei mennyt IHAN nappiin, ei sillä ettäkö loppuratkaisussa olisi varsinaisesti ollut mitään vikaa, mutta viimeisessä jaksossa oli liikaa kiireen tuntua. Mutta siitä huolimatta ahmin tämän sarjan ja nautin joka hetkestä.
Samaa mieltä. Kässäri ei jaksanut ihan loppuun ja loppu vähän hätäinen. Ei kuitenkaan niin pahasti kun toisessa viime vuoden kdramassa Youth of May. Mielenkiintoinen sarja sijoittuu toukokuun 1980 Gwangjun kansannousun ajalle ja alkaa lupaavasti, mutta katkaistaan lopulta nopeasti ja tylysti aivan kun rahan olisivat loppuneet kesken. Silti sarjan arvosana tällä hetkellä IMDB:ssä 8.6. (Happiness 8.3).
Valitettavan monissa tämän hetken korelaisissa sarjoissa tulee sellainen tunne, että rahat loppuvat kesken loppua kohti tai loppu menee muuten vain omituiseksi tai toistoksi. Sarjat ovat liikaa kaupallisista sponsoreista riippuvaisia, ja tiukka 16 jakson formaatti pakottaa monesti venyttämään sarjaa turhaan (ne loputtomat flashbackit!). Sen lisäksi tekijät kuuntelevat usein liikaa yleisön reaktioita ja alkavat painottaa sarjan loppua kohden sellaisia asioita, jotka ovat saaneet hyvää palautetta, mikä saattaa olla tarinan kannalta ihan väärä ratkaisu.
Tämä siis yleensä niiden sarjojen kohdalla, joita näytetään korealaisessa TV:ssä. Netflixin sarjoilla yms. ei ole ihan samoja ongelmia. Pituuskin saa olla mitä on, yleensähän Netflixin sarjat ovat lyhyempiä ja tiiviimpiä, mikä on usein tosi hyvä tarinankerronnan kannalta. Toisaalta taas painotukset ovat enemmän "netflixmäisiä" eli länsimaisempia, mikä usein tekee niistä vähemmän sellaisia "K-draamamaisia", joista itse pidän. Suo siellä, vetelä täällä.
The Royal Gambler on hyvä sarja.
All of us are dead nyt Netflixissä. Raaka!
Reply 1988, Dear my friends, Just between lovers, Live, D.P., Running man (viihde), Hospital playlist, Malmoe, Secret Royal Inspector & Joy, Taxi Driver, Sound of your heart, Show window: Queen's house...
Tänne kun eksyt niin pois et pääse (etkä välttämättä haluakaan :) )
Mr Queen, SKY Castle, My Mister, Mother, Flower of Evil, Mr Sunshine, Crash Landing on You, It's Okey to not be Okey.... nyt alkuun.