Mistä älyllisesti vajaan tunnistaa parhaiten?
Ja älkää tehkö tästä taas jotain oikeisto vs vasemmisto sotatannerta.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat siis kehitysvammaisia. Osan tunnistaa syndroomaan liittyvistä piirteistä. Osaa ei tunnista ulkonäön perusteella, mutta puheesta voi päätellä. Lievä kehitysvamma vaikeampi tunnistaa kuin vaikea. Tosin esim. cp- vammaista voi luulla kehitysvammaiseksi pelkästään olemuksesta.
Lievästi kehitysvammainen voi olla ihan normaalin näköinen, ja olla ihan töissäkin jossain suorittavassa työssä.
Itse tosiaan olen huomannut tuollaisten lievästi kehitysvammaisten kesken yhden yhdistävän seikan.
Se on juuri se sävy millä puhuvat. Sellainen sävy kuin olisivat muita viisaampia ja tietäväisempiä. Hyvin sellainen varma ja ylevä päteminen.
Joku alemmuuskompleksinen koulukiusaaja on joskus yrittänyt nillittää minullekin puhetavastani. Hän kuuli siinä nyansseja, jotka eivät mitenkään vastanneet todellisuutta.
Alemmuuskompleksinen nillittäjä? No ei tuossa mitään nyansseja tarvita :D
Olin ollut täysin asiallinen ja neutraali tätä henkilöä kohtaan ja muodostin hänestä mielikuvan alemmuuskompleksisena nillittäjänä vasta kun ryhtyi aggressiivisesti nillittämään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Otsikko oli kuin kutsu itsensäkorostajille kirjoittamaan kilpaa "älykkäästi" muotoiltuja "argumentteja". Omg, sanon mä.
Onko älykkäästi muotoillut argumentit sinulle jotain kryptoniittia?
Se voi paljastaa sinusta jotain.
Jos olet nainen (kirjoitit oo äm gee) niin sinulle suosittelisin ystäväksi tai poikkikseksi sitä miestä, joka eilisessä turn off naisten harrastukset- ketjussa kertoi lukemisen olevan turn off.
"Älykkäästi muotoillut argumentit" tällä palstalla ja varsinkin tässä ketjussa usein kertovat juuri päinvastaista mitä kirjoittaja haluaa esittää. Sitä koitin sanoa ja edelleen ajattelen että "omg".
Otsikossa itsessään ei mun mielestä ole mitään vikaa.
Olisi varmaan hyvä jos antaisit esimerkin jostain argumentista joka on mielestäsi sitaateissa älykkäästi muotoiltu. Siis ilmeisesti tyhmästi muotoiltu?
Kerro esimerkkejä niin katsotaan yhdessä onko ne miten muotoiltu vai ei!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat siis kehitysvammaisia. Osan tunnistaa syndroomaan liittyvistä piirteistä. Osaa ei tunnista ulkonäön perusteella, mutta puheesta voi päätellä. Lievä kehitysvamma vaikeampi tunnistaa kuin vaikea. Tosin esim. cp- vammaista voi luulla kehitysvammaiseksi pelkästään olemuksesta.
Lievästi kehitysvammainen voi olla ihan normaalin näköinen, ja olla ihan töissäkin jossain suorittavassa työssä.
Itse tosiaan olen huomannut tuollaisten lievästi kehitysvammaisten kesken yhden yhdistävän seikan.
Se on juuri se sävy millä puhuvat. Sellainen sävy kuin olisivat muita viisaampia ja tietäväisempiä. Hyvin sellainen varma ja ylevä päteminen.
Joku alemmuuskompleksinen koulukiusaaja on joskus yrittänyt nillittää minullekin puhetavastani. Hän kuuli siinä nyansseja, jotka eivät mitenkään vastanneet todellisuutta.
Alemmuuskompleksinen nillittäjä? No ei tuossa mitään nyansseja tarvita :D
Olin ollut täysin asiallinen ja neutraali tätä henkilöä kohtaan ja muodostin hänestä mielikuvan alemmuuskompleksisena nillittäjänä vasta kun ryhtyi aggressiivisesti nillittämään.
Joku koulukiusaajasi?
Miten hän kiusasi sinua?
Mistä hän "nillitti"? Siitäkö kun hän koki äänensävysi ylimielisenä?
Vierailija kirjoitti:
Katsoo BB, TIS jne. roskasarjoja.
Minä en tuota pitäisi tyhmyyden merkkinä. Voihan sitä haluta aivot narikkaan-viihdettä, olla utelias tms. Tuosta tuli kuitenkin mieleeni, että jos ihmisen puheenaiheet ovat lähinnä tosi-tv-ohjelmat, keltaisen lehdistön otsikot tai muut pinnalliset aiheet, niin kovin älykäs hän tuskin on.
Miksi vähemmän älykkäitä aina mollataan, älykkyydelle kun ei voi mitään. Toisaalta se mollaaminen ei kyllä ole mitään älykästä touhua sekään...
Jos sun pitää kysyä, niin ei varmaan ole väliä.
Koronarokotukset jäivät väliin, koska uskoo tietävänsä paremmin.
Ilme on sellainen, että naama roikkuu taikinana. Silmien päällä on ikään kuin sellainen makkara, suu on auki ja alahuuli rotkottaa velttona. Hengitys tapahtuu sen suun kautta.
Jos henkilö on innoissaan ja hilpeä, hän illistelee sellaista pällinaamaista leveää hymyä, silmät sirrillään.
Jos hän haluaa olla omasta mielestään hauska ja vitsikäs, niin hän muuttaa ääntään muka hauskaksi; korkeammaksi, narisevammaksi ja nasaalimmaksi. Hauskuutellessaan hän keskittyy alapäävitseihin.