Mistä älyllisesti vajaan tunnistaa parhaiten?
Ja älkää tehkö tästä taas jotain oikeisto vs vasemmisto sotatannerta.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat siis kehitysvammaisia. Osan tunnistaa syndroomaan liittyvistä piirteistä. Osaa ei tunnista ulkonäön perusteella, mutta puheesta voi päätellä. Lievä kehitysvamma vaikeampi tunnistaa kuin vaikea. Tosin esim. cp- vammaista voi luulla kehitysvammaiseksi pelkästään olemuksesta.
Toki tiesit, että näitä kehitysvammaisuutta aiheuttavia oireyhtymiä kantavista henkilöistä kaikki eivät ole kehitysvammaisia? Naissukupuoli parantaa jo ennustetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älyllisesti vajaat ovat usein paljon äänessä, kovia pätemään ja kertomaan mielipiteitään.
Eli kaikki rokotevastustajat.
Sori nyt mutta tämä sun kommenttisi on hyvä esimerkki tähän ketjuun.
Sovinnainen, ympäristön mielipidettä kuulosteleva.
On pakkorokotuksien ja koronapassin kannalla. Sellainen on geenipoolin matalasta päästä ja pitäisi poistaa äänioikeus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainahan sanotaan, että ei voi kauhalla vaatia jos on lusikalla annettu, mutta silti kumminkin vaaditaan.
Olipa syy mikä tahansa, niin kaikki eivät vain ole älyllisesti samalla tasolla. Joskus se voi johtua toisten pahuuttaan aiheuttamista aivovaurioistakin, tai tapaturman seurauksista!
Minusta tuollainen toisten halveksunta ja mitätöinti älykkyyden takia on julmuutta, ilkeää ja silkkaa pahuutta! Ei älykästä toimintaa, eikä sivistynyttä käytöstä, toisten halventaminen on pikemminkin primitiivistä vähä-älyistä touhua!!
Näinä markkinatalouden pahuuden aikoina tuollainen sivistymätön, moukkamainen, narsistinen ja muu paskapäinen alhainen käytös valitettavasti vain lisääntyy :/
Millainen tuollainen?
Meinaatko aloitusta?
Eihän siinä halveksittu ketään. Kysyttiin ihan hyvä kysymys.
Minusta kysymys on erittäin hyvä. Itse olen nimittäin elämässäni joutunut tekemisiin vajaa älyisten ihmisten kanssa, ja todennut etten tule toimeen heidän kanssaan. Alan oikeasti voimaan huonosti, hermoni kiristyvät ja tulee ihan vihainen olo.
Kaikista vajaa älyisistä ei heti päälle päin huomaa miten vajaita ovat. Vaatii vähän pidemmän ajan kuin varttitunnin pinnallisen säästä rupattelun.
Minusta on erittäin tervetullutta keskustelua asiasta. On ihan hyvä varmasti monelle ihan vertaistuellisestikin, jos jaamme täällä kokemuksiamme, niin voi oppia ajoissa välttämään sen tyyppisiä henkilöitä joihin ei oikeasti halua tutustua tai aikaan sa viettää heidän kanssaan.
On vajaa älyisellekin etu, että hän viettää aikaa ihmisen kanssa, ketkä eivät heihin tule sitten paremmin tutustutta vihastumaan ja ärtymään, ja sen jälkeen hylkäämään heidät.
Säästytte vajaa älyiset hylkäämiskokemuksilta, jos antaisitte näistä asioista muiden keskustella.
Toistuvat yhdyssanavirheet ainakin viittaavat johonkin ihan muuhun, kuin älykkyyteen.
Älykäs ihminen on sellainen, että jos hänen on pakko kommentoida jotain kirjoitusvirhettä tai muuta mokaa, niin hän kyllä osaa sanoa jotain itse tekstin sisällöstä.
Tuo että sinua kiinnosti vain nuo tummentamat kohdat, mutta itse viesti meni sisällöltään yli ymmärryksesi tai et sitä tajunnut, viestii kaikesta muusta kuin korkeasta älystä.
Jos olisit älykäs, ymmärtäisit tuon vastineen pointin. Rautalanka: Kirjoitustapasi ei viittaa sinun olevan kovinkaan älykäs, vaikka tekstissäsi muuta väität.
Ihan turhaa sitä rautalankaasi siihen tuputat. Ei ole tarvetta.
Sen sijaan minulle näyttää, ettet sinä ymmärtänyt itse tuon kirjoituksen pointtia edelleenkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkoitat siis kehitysvammaisia. Osan tunnistaa syndroomaan liittyvistä piirteistä. Osaa ei tunnista ulkonäön perusteella, mutta puheesta voi päätellä. Lievä kehitysvamma vaikeampi tunnistaa kuin vaikea. Tosin esim. cp- vammaista voi luulla kehitysvammaiseksi pelkästään olemuksesta.
Lievästi kehitysvammainen voi olla ihan normaalin näköinen, ja olla ihan töissäkin jossain suorittavassa työssä.
Itse tosiaan olen huomannut tuollaisten lievästi kehitysvammaisten kesken yhden yhdistävän seikan.
Se on juuri se sävy millä puhuvat. Sellainen sävy kuin olisivat muita viisaampia ja tietäväisempiä. Hyvin sellainen varma ja ylevä päteminen.
Joku alemmuuskompleksinen koulukiusaaja on joskus yrittänyt nillittää minullekin puhetavastani. Hän kuuli siinä nyansseja, jotka eivät mitenkään vastanneet todellisuutta.
Olen isossa keskussairaalassa töissä ja on pakko sanoa, että osa lääkäreistä on erittäin ylimielisiä ja suhtautuvat alentuvasti meihin muihin. Kuitenkin heidän on pakko olla älykkäitäkin, jotta pystyvät tekemään työtään sillä tasolla kuin ovat.
Eli se kaikkitietävyys ei kyllä ole mikään vajakin tunnistamiskeino. Tosin en tietenkään tapaa näitä henkilöitä muissa piireissä, niin en voi tietää onko heillä sama suhtautuminen myös työn ulkopuolisiin asioihin.
Jaaahas. tsssa se alkoi :) No eii sitten muuuta kun alkoooon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tutkimusten mukaan älykkäät kiroilevat enemmän, joten vastaan, että hän ei kiroile.
Ihminen joka ei kiroile saattaa tajuta, että kiroileminen tuntuu ärsyttävältä joillekin ihmisille.
Eli jojo, narusta vedettävä prkle niin.
Kirosanat eivät ole muuta kuin sanattoman sopimuksen mukaan päätettyjä sanoa, joista on vaan "sovittu" että ne on pahoja ja rumia.
Oikeasti niissä ei ole mitään pahaa. Jos jollekin tulee paha mieli kun karjaisen "V###uS##TAnA" vasaralla sormeen lyödessäni, niin ihan rauhassa saa henkilö mielensä pahoittaa. Ei riitä empatia ihan sinne asti.
Henkilö on itse vastuussa mielikuvistaan joita saa siitä v##us##tanasta, ja jos siitä kuvitelmastaan itse ahdistuu.
Eri asia on kokonaan herjaaminen ja nimitteleminen. Ennen kuin kukaan tulee tähän sormi pystyssä pätemään siitä, niin joo kyllä. Ei ole ok toista nimitellä.
Otsikko oli kuin kutsu itsensäkorostajille kirjoittamaan kilpaa "älykkäästi" muotoiltuja "argumentteja". Omg, sanon mä.
Vierailija kirjoitti:
Olen isossa keskussairaalassa töissä ja on pakko sanoa, että osa lääkäreistä on erittäin ylimielisiä ja suhtautuvat alentuvasti meihin muihin. Kuitenkin heidän on pakko olla älykkäitäkin, jotta pystyvät tekemään työtään sillä tasolla kuin ovat.
Eli se kaikkitietävyys ei kyllä ole mikään vajakin tunnistamiskeino. Tosin en tietenkään tapaa näitä henkilöitä muissa piireissä, niin en voi tietää onko heillä sama suhtautuminen myös työn ulkopuolisiin asioihin.
Joo. On olemassa kyllä ihmisiä joille on noussut k%si hattuun. Psykiatreja, erikoislääkäreitä ynnä muita spesialisteja löytyy paljon, kenellä on kihahtanut päähän.
Kun ketjussa nyt etsitään parasta tunnusmerkkiä älyllisesti vajaasta ihmisestä, niin se sävy josta mainitsin on tosiaan kaikkia heikkolahjaisia yhdistävä tekijä, niiden kohdalla joita minä tunnen.
Tässä on ehkä hyvä erikseen mainita, ettei noilla yhdelläkään ole mitään korkeaa koulutusta. Jokainen tietää, että lääkärillä on.
Siitä voi päätellä jotain. Jos kouluja käymätön ihminen puhuu sillä kaikkitietävällä ja ylimielisellä sävyllä, se indikoi jo jotain. Lääkärin pätevyys sulkee aika hyvin heikkolahjaisuuden pois.
Vierailija kirjoitti:
Otsikko oli kuin kutsu itsensäkorostajille kirjoittamaan kilpaa "älykkäästi" muotoiltuja "argumentteja". Omg, sanon mä.
Onko älykkäästi muotoillut argumentit sinulle jotain kryptoniittia?
Se voi paljastaa sinusta jotain.
Jos olet nainen (kirjoitit oo äm gee) niin sinulle suosittelisin ystäväksi tai poikkikseksi sitä miestä, joka eilisessä turn off naisten harrastukset- ketjussa kertoi lukemisen olevan turn off.
Vierailija kirjoitti:
Etkö huomannut, että täällä on ihan yhtä monta selkeästi idiootin kirjoittamaa viestiä. Nauti niistä ja lue niitä vaikka repeatilla.
Yleensä ihmisen koko olemuksesta jo huomaa, jos älyllinen jälkeenjääneisyys on merkittävää. Asun lähellä kehitysvammaisten asuntolaa ja heidät kyllä tunnistaa tuolla ulkosalla. Eräskin nuori mies on kasvoistaan todella komea, siis suunnilleen kuin joku kreikkalainen jumala, ja hiukset tummat ja kiharat, mutta ilme on koko ajan vähän hölmistynyt ja kävelytyyli sellainen yksitoikkoisen laahaava.
Vierailija kirjoitti:
Miten olisi sellainen algoritmi, että puhuuko henkilö kaikkitietävällä sävyllä?
Kyllä. No onko hänellä yhtään mitään pätevyyttä missään alalla?
Ei. No saattaisi olla vajaaälyinen.
Ei kun kyllä on. No ehkä hän sitten jotain tietää, eli ei ole vajaaälyinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko älykkäästi muotoillut argumentit sinulle jotain kryptoniittia?
Se voi paljastaa sinusta jotain.
Jos olet nainen (kirjoitit oo äm gee) niin sinulle suosittelisin ystäväksi tai poikkikseksi sitä miestä, joka eilisessä turn off naisten harrastukset- ketjussa kertoi lukemisen olevan turn off.
"Älykkäästi muotoillut argumentit" tällä palstalla ja varsinkin tässä ketjussa usein kertovat juuri päinvastaista mitä kirjoittaja haluaa esittää. Sitä koitin sanoa ja edelleen ajattelen että "omg".
Otsikossa itsessään ei mun mielestä ole mitään vikaa.
Katseesta. Siinä ei ole kipinää tai valoa tai sellaista uteliaisuuden ja ymmärryksen merkkiä. Uhittelevasta asenteesta. Omien tekojensa ymmärtämättömyydestä. Kun hänelle huomauttaa esim. siitä uhittelevuudesta, silmissä ei näy ymmärrystä. Henkilö vähän niin kuin toljottaa takaisin. Tämmöinen ihminen pakeneekin siihen uhittelevuuteen ja puhuu päälle, huutelee kaikkea loukkaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lievästi kehitysvammainen voi olla ihan normaalin näköinen, ja olla ihan töissäkin jossain suorittavassa työssä.
Itse tosiaan olen huomannut tuollaisten lievästi kehitysvammaisten kesken yhden yhdistävän seikan.
Se on juuri se sävy millä puhuvat. Sellainen sävy kuin olisivat muita viisaampia ja tietäväisempiä. Hyvin sellainen varma ja ylevä päteminen.
Joku alemmuuskompleksinen koulukiusaaja on joskus yrittänyt nillittää minullekin puhetavastani. Hän kuuli siinä nyansseja, jotka eivät mitenkään vastanneet todellisuutta.
Alemmuuskompleksinen nillittäjä? No ei tuossa mitään nyansseja tarvita :D
Vierailija kirjoitti:
Katseesta. Siinä ei ole kipinää tai valoa tai sellaista uteliaisuuden ja ymmärryksen merkkiä. Uhittelevasta asenteesta. Omien tekojensa ymmärtämättömyydestä. Kun hänelle huomauttaa esim. siitä uhittelevuudesta, silmissä ei näy ymmärrystä. Henkilö vähän niin kuin toljottaa takaisin. Tämmöinen ihminen pakeneekin siihen uhittelevuuteen ja puhuu päälle, huutelee kaikkea loukkaavaa.
Primitiivisyys ja eläimellinen potkiutuminen? Valehyökkäykset?
Nuo jos yhdistyy sellainen pönttömalliseen ruumiinrakenteeseen ja matalaan otsaan, kannattaa suosiolla jättää se sika uhittelemaan keskenään.