Mitä hyvää ja mitä huonoa sait ns. geenilotossa?
Kommentit (141)
Isot silmät, täyteläiset huulet plussaa. Suvussamme ei myöskään esiinny ylipainoa. Syöpään menehtyneitäkään ei ole ainakaan lähisuvussa. Miinuksena ruma nenä ja ohuet hiirenpillun väriset hiukset. Kasvotkin hiukan kirveellä veistetyt. Alkoholin juonti lähtee helposti hyppysistä joten sen kanssa pitää olla tarkkana. Sekä isän että äidin suvussa paljon alkoholismia.
Kiharat hiukset ja ilmeisesti kimmoisa ihotyyppi (ei yhtään raskausarpea). Lisäksi mulla on todella kestävät ja helposti pitkiksi kasvavat kynnet. Usein on luultu rakennekynsiksi. En tosin itse pidä pitkistä kynsistä kun ne ovat kamalan näköiset jos ei lakkaa.
Vanhempani ovat hyvin tummapiirteisiä, minä sain vain tummat ripset ja kulmakarvat. Tukkani on sellainen jännä monivärinen, siinä on vaalean- ja keskiruskean eri sävyjä :D Silmieni väri on sama kuin isällä eli siniharmaa.
Olisin halunnut luonnostaan tummat ja paksut hiukset :( Värjäilin tukkaa useamman vuoden ajan tummaksi mutta lopulta minulle iski hiusväriallergia. Äitini on lähemmäs 60 ja hänellä on yhä pitkät, ruskeat ja paksut hiukset.
Hyvää: Kohtalainen äly, taiteellinen ja urheilullinen lahjakkuus. Hyvä perusterveys. Sopusuhtainen,kiinteä, hoikka keho. Kapea vyötärö, hyvät rinnat ja pylly. Kauniit silmät, hyväkuntoiset kynnet.
Huonoa: Ohuehkot hiukset, hampaat on jouduttu oikomaan nuorena.
Äitini on roteva, mutta ihan hyvännäköinen, isäni hintelä ja ns. kauniskasvoinen. Sain molempien hyvät puolet. Isäni siromman vartalon hyöstettynä muodokkaalla äitini pepulla, äitini suuret silmät ja isäni silmien värin sekä kasvojen siron luuston. Siskoillani ei sen sijaan käynyt yhtä hyvä tuuri, ovat enemmän äidin näköisiä.
Hyvää suvussa kulkevaa: älykkyys, hyvä kielitaito, musikaalisuus. Huonoa suvussa kulkevaa: lihavuus, masennustaipumus, diabetes
Miinusta; kaksoisleuka, keskivartalon lihavuus, ohuet hiukset, rumat hampaat, pienet rinnat, lättänaama, sosiaalisesti kömpelö, ujo, erakko
Plussaa; kauniit silmät
Näillä mennään
Hyviä puolia on: verbaalisuus, hyvä lauluääni ja kuulo, hyvä muisti. Minulla on myös kauniit hiukset ja hyvä iho. Minulla OLISI myös kaunis, sopusuhtainen vartalo ellen olisi syönyt itseäni possuksi. No, onneksi aina voi laihduttaa.
Huonoja taas: äärimmäisen huono matikkapää, huonot hampaat ja kynnet. Ja kaikkein pahin: suvussani on kuoltu nuorena :/ Pelkään ihan älyttömän paljon, että kuolen nelikymppisenä vaikka kuinka eläisin terveellisesti.
Huonoa: leveät reidet ja peppu, pitkä nenä, huono iho, pieni sekopäisyys (ei diagnoosia itselläni, mutta suvusta niitä kyllä löytyy...), alkoholia kuluu
Hyvää: kauniit suuret silmät, hyvät kulmat, pitkät ripset ja hiukset, hyvät huulet, verbaalinen ja kirjallinen lahjakkuus
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:17"]
Hyviä puolia on: verbaalisuus, hyvä lauluääni ja kuulo, hyvä muisti. Minulla on myös kauniit hiukset ja hyvä iho. Minulla OLISI myös kaunis, sopusuhtainen vartalo ellen olisi syönyt itseäni possuksi. No, onneksi aina voi laihduttaa.
Huonoja taas: äärimmäisen huono matikkapää, huonot hampaat ja kynnet. Ja kaikkein pahin: suvussani on kuoltu nuorena :/ Pelkään ihan älyttömän paljon, että kuolen nelikymppisenä vaikka kuinka eläisin terveellisesti.
[/quote]
No, et sä kyllä elä terveellisesti, jos olet syönyt itsesi possuksi.
Hyvää: kivan väriset silmät, kivat hiukset, hyvä pituus, en liho helposti, älykkyys. Lihakset kasvaa nopeasti, kunhan vain vähän viitsin jumppailla. Ei syöpätaipumusta suvussa.
Huonoa: olen kauhea jännittäjä ja perfektionisti. Lisäksi minulla on jotenkin huonosti kasassa pysyvä kudostyyppi: minulle tulee helposti suonikohjuja (niiden alut ilmestyivät jo 22-vuotiaana), on peräpukamat vaikka olen vielä nuori ja on paljon raskausarpia.
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:21"]
[quote author="Vierailija" time="14.01.2015 klo 19:17"]
[/quote]
No, et sä kyllä elä terveellisesti, jos olet syönyt itsesi possuksi.
[/quote]
Siinä lukeekin eläISIN. En sentään polta, enkä juo.
+ hoikkuus, kukaan ei ole koskaan ollut ylipainoinen suvussamme
+ isot silmät ja täyteläiset huulet
- paksut nilkat ja ruma nenä
Hyvää: taipuisat hiukset, isot rinnat, iho joka ei pala vaan ruskettuu helposti, lähisuvussa ei ole syöpää, sirot jalat
Huonoa: leveä lantio, taipumus Alzheimerin tautiin, taipumus lihomiseen, paksut sormet, alttius korkeaan verenpaineeseen
Voitin: Paksut ja luonnostaan kauniin ruskeat hiukset, hyvät kulmakarvat, päänmuoto, pitkät ja hoikat raajat. Olen taiteellisesti lahjakas, hyvä kielissä ja analyyttinen. Perusterve ja sairastelen todella harvoin.
Hävisin: Lihomisalttius, hieman vinot ja kellahtavat hampaat, isäni leukaperät, mukavuudenhaluisuus, lyhyt pinna.
Hyvät puolet: ei fyysisiä sairauksia ja todella ruumiillisesti sitkeää porukkaa suvussa. Ykskin veti kännejä kymmeniä vuosia ja omasi hyvin toimivan maksan, mutta kuoli kun ei viitsinyt hoitaa keuhkoputken tulehdusta. Käytännössä joko on kuoltu vanhuuteen tai hajamielisyyteen tai piittaamattomuuteen.
Huonot puolet: Henkinen puoli. Pää tuntuu olevan herkin paikka meiän suvussa ja minullakin on yhtä sun toista vikaa. Eikä kukaan suvustani oikein sopeudu yhteiskuntaan. Yhtäkään rikollista ei ole mutta milloin on erakoita ja milloin uskontoihin hurahtaneita. Tai sitten on tartuttu pulloon. Minä olen muodikkaasti syrjäytynyt.
Positiivista suhteellinen pituus, vaaleus, hyvä lukupää (sekä kielet että matematiikka), huono viinapää (suvussa myös viinalle perso geeni)
Negatiivista muutamat perinnölliset sairaudet (verenpainetauti, korkea kolesteroli, migreeni - tosin vähentynyt selvästi iän myötä - ja tulevaisuudessa mahdollisesti 2-tyypin diabetes, heikko selkä
Eli aika huonot kortit sain!
huonoa: ADHD ja aivan onneton matikkapää
hyvää: ulkonakö, hyvä terveys, oireettomat kuukautiset
Nuo huonot ominaisuudet vituttavat kyllä enemmän kuin mikään. Tuntuu ettei elämästä tule yhtään mitään kun ei ensin pysty keskittymään tai aloittamaan mitään ja vaikka pystyisikin niin ei voisi kuitenkaan opiskella mitään alaa missä vaaditaan matematiikkaa. En siis liioittele kun sanon, että matematiikka ei todellakaan onnistu. Itselleni tämä on ollut sen luokan asia, että en edes halua biologisia jälkeläisiä, olisi kamalaa jos heille periytyisi samat paskat geenit.
Absoluuttinen sävelkorva. Siunaus ja kirous samassa.
En keksi mitään niin hyvää, että se korvaisi tämän geenivirheen. Vaihtaisin ulkonäön vaikka heti siihen, että voisin olla terve.