Nyt se taas alkoi! Ensitreffit alttarilla!
Kommentit (4307)
Esalla ja Violalla oli samanlainen tyyli myös ulkoisesti: huvitti kun lähtivät taksilla lentokentälle ja molemmilla oli siniset farkut ja mustat nahkarotsit :) Viihtyivät selkeästi hyvin yhdessä, kaikki oli jotenkin tosi vaivatonta.
Olli ja Miia yllättivät, tunnelma hääsviitissä ihana, mutta matkalla hetki hetkeltä ahdistavampi. Tosi outo se Miian loppukommentti koskien yhteisasumista, että jos häntä rupeaa oksettamaan koko Olli. Ja btw, Olli kaipaisi stailistia, tosi kamala se piknikki-lookki, josa hänellä lippis väärinpäin päässä, t-paita ja sortsit. Näytti joltain 12-vuotiaalta!
Jussi pukeutui erittäin hvyin reissulla, panostaa selvästi itseensä. Piia vaikutti varovaisen ihastuneelta, mutta kuitenkin selvästi epäilee jutun toimivuutta.
Ohjelmat leikataan katsojia koukuttavaksi. Kaikki hempeät kohtaukset jätettiin tarkoituksella miia&ollilta näyttämättä.
Lopussa pakka vielä kääntyy muka yllättäen :)
Ekassa jaksossa Jussi oli narsisti, epämiellyttävä ja vaikka mitä. Ja seuraavan jakson jälkeen täällä on av-muorit kuolat rinnuksilla. Sama Jussi se on kaiken aikaa. Leikkauksilla ja tilanteiden valinnoilla henkilöstä saadaan juuri sellainen kuin tuotanto haluaa, ihan vaan pitääkseen katsojien mielenkiintoa yllä.
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:15"]
Ohjelmat leikataan katsojia koukuttavaksi. Kaikki hempeät kohtaukset jätettiin tarkoituksella miia&ollilta näyttämättä. Lopussa pakka vielä kääntyy muka yllättäen :)
[/quote]
Muuten kyllä samaa mieltä leikkauksen voiman kanssa, mutta se, että Olli kertoi, että ei ole edes ihastunut, saati sitten rakastunut, ei kylläkään ole vain ohjauksen keinoin luotu vaikutelma tilanteesta.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:44"]
Piia on vähän ilkeä jussille. Onko kirjassa omistuskirjoitus, miks pitää ottaa kuva myös Jussin kameralla, et mahdu mun kämppään jne.
[/quote]
Ehkä tuollainen naljailu kuitataan huumorilla sitten, kun on oltu 30 vuotta naimisissa, mutta tuollaiset jatkuvat pienet kuittailut suhteen alkuvaiheessa kuulostavat todella inhottavalta.
[/quote]
just samaan kiinnitin huomiota. Ja kiinnitän myös esim. seuratessa sinkkukavereiden jutustelua uusien miestuttavuuksiensa kanssa. Tosi usein nämä n. 35-vuotiaat sinkut ottaa vissiin mallia pariutuneilta kavereiltaan parisuhdekommunikaatiosta johon tollanen kuittailu yleensä kuuluu ja käykin, mutta tosiaan jos baarissa on juteltu puoli tuntia jonkun kanssa, on ihan itsemurha lähteä vitsinä kuittailemaan ihanku tuntis jo toisen. Ja tuo on ihan yleistä joillaki sinkuilla. Tuttavapiirissäni on kolme tällaista ikisinkkua, ja he kaikki sortuu tohon kuittailuun. Ei tavallaan olla avoimin mielin liikenteessä, hyväksyen, vaan ylimielisesti täysin omalla agendalla.
Mä näen tuon Piian käytöksen jännityksenä. Moni muuttuu mukanokkalaksi ja piikikkääksi yrittäessään tehdä vaikutusta, nimenomaan moni akateeminen nainen. Jussi taas vaikuttaa tosi rennolta, ehkä jopa ylirennolta? Tulee mieleen ettei ole yhtään ihastunut ja siksi noin itsevarma. Miia on aika normaali rakastumassa oleva nainen. Olli pihtaa ärsyttävästi ja on aika kalsea. Psykologi, oliko nyt Esa nimeltään, on se mies jonka itse valkkaisin. Ihanan iloinen, kohtelias ja puhuu Violasta arvostavasti. Violasta jäänyt etäisempi fiilis.
[quote author="Vierailija" time="18.01.2015 klo 09:06"]
Toivottavasti sarjan lopuksi tulee jokin kooste pätkistä, joita ei mahtunut nyt mukaan!
[/quote]
Eikö tämän lyhyiden haukkumisen voisi jo vähitellen lopettaa?
Harmi kun häämatkakohteet ei olleet mitään rantalomapaikkoja. Mua ainakin kiinnostaisi nähdä Olli ilman paitaa.. veikkaan että voi olla aika kiva yläkroppa, sen verran punttia nostelee. Mutta ehkäpä niissä videioissa sen nyt sitten muutenkin näkee.
Mä kanssa uskon että oli vähän käsikirjoitettua juttua toi että Ollilla ja Mialla oli tunnelma viileetä ja Pialla ja Jussilla niin ihkua. Jospa Ollia on käsketty sanomaan että ei ole ihastunut. Katsojien harhauttamista, lopussa ovat kuitenkin niin in looooove
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:33"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:47"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 21:44"]
Piia on vähän ilkeä jussille. Onko kirjassa omistuskirjoitus, miks pitää ottaa kuva myös Jussin kameralla, et mahdu mun kämppään jne.
[/quote]
Ehkä tuollainen naljailu kuitataan huumorilla sitten, kun on oltu 30 vuotta naimisissa, mutta tuollaiset jatkuvat pienet kuittailut suhteen alkuvaiheessa kuulostavat todella inhottavalta.
[/quote]
just samaan kiinnitin huomiota. Ja kiinnitän myös esim. seuratessa sinkkukavereiden jutustelua uusien miestuttavuuksiensa kanssa. Tosi usein nämä n. 35-vuotiaat sinkut ottaa vissiin mallia pariutuneilta kavereiltaan parisuhdekommunikaatiosta johon tollanen kuittailu yleensä kuuluu ja käykin, mutta tosiaan jos baarissa on juteltu puoli tuntia jonkun kanssa, on ihan itsemurha lähteä vitsinä kuittailemaan ihanku tuntis jo toisen. Ja tuo on ihan yleistä joillaki sinkuilla. Tuttavapiirissäni on kolme tällaista ikisinkkua, ja he kaikki sortuu tohon kuittailuun. Ei tavallaan olla avoimin mielin liikenteessä, hyväksyen, vaan ylimielisesti täysin omalla agendalla.
[/quote]
Hei, hyvä analyysi, mä tunnistan tämän omien ikisinkku-tuttujen kohdalla! Välillä tekisi mieli sanoakin, että tolla tekorempseydellä ja leikkimällä johtajaa karkottaa kyllä kaikki uudet tuttavuudet. Ei tarvitse olla muuta mitä on, ei tekonaisellinenkaan. Mutta toikin on rooli ja huono sellainen.
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 23:04"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:55"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:45"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:29"]
[quote author="Vierailija" time="20.01.2015 klo 22:26"]
Voisko joku selventää, mikä on folkfloristi (tuo yksi analysoija, katson nyt katsomosta)? Googlella en saanut selvää.
[/quote]
Filosofian maisteri mm. kansanrunoudesta, taruista sekä perinteistä. Eli huu-haa
[/quote]
Millä perusteella historian tuntemus olisi huuhaata?
[/quote]
Niinpä. Nuohan ovat valtavan mielenkiintoisia aihepiirejä, erityisesti yliopistotasolla. Sivistynyt kuva tulee minulle ihmisestä, joka on tuollaisia juttuja maisteriksi asti opiskellut.
[/quote]
Työttömiä tai muissa kuin oman alan töissä ovat lähes kaikki folkloristit ja muut etnologit
[/quote]
Paljon mahdollista, mutta työttömyyttä on tätä nykyä hyvin monilla aloilla. Se ei mitenkään tee alasta "huuhaata".
[quote author="Vierailija" time="21.01.2015 klo 09:41"]
Mä näen tuon Piian käytöksen jännityksenä. Moni muuttuu mukanokkalaksi ja piikikkääksi yrittäessään tehdä vaikutusta, nimenomaan moni akateeminen nainen. Jussi taas vaikuttaa tosi rennolta, ehkä jopa ylirennolta? Tulee mieleen ettei ole yhtään ihastunut ja siksi noin itsevarma. Miia on aika normaali rakastumassa oleva nainen. Olli pihtaa ärsyttävästi ja on aika kalsea. Psykologi, oliko nyt Esa nimeltään, on se mies jonka itse valkkaisin. Ihanan iloinen, kohtelias ja puhuu Violasta arvostavasti. Violasta jäänyt etäisempi fiilis.
[/quote]
Minusta taas näyttää, että Piialle on jäänyt ironisen hipsterin rooli liikaa päälle. Se toimii ehkä hänen samanhenkisessä kaveripiirissään. Jos hän on tottunut siihen, että piikikkäät heitot siinä seurassa tuottavat naurua ja kaivattua huomiota, niin tavasta voi olla vaikea päästä irti tilanteissa, joissa se ei sitten toimikaan.
Minulle jäi vaikutelma, että muitten pariskuntien keskinäisiä jutteluita kuvattiin mielestäni enemmän kuin Esan ja Violan, vai muistanko vain väärin? Molempia haastateltiin kyllä erikseen.
Esasta ja Violasta jäi vähän mitäänsanomaton olo. Ne hengaili toki kuin vanhat kaverit, mutta mielstäni siinä ei näkynyt sellaista pariskuntamaisuutta tai edes pariutumista. Violallahan ei tosin ole tainnut koskaan ollakaan yhtään seurustelusuhdetta, veikkaan että hän on aina jäänytkin sille kaveritasolle. Molemmat vaikuttaa tosi mukavilta ja hyviltä tyypeiltä, toisilleen sopiviltakin, mutta vain Esa vaikutti ihastuneelta, eikä heistä tullut sellaista yhteisen elämän vaikutelmaa. Jopa nolo Olli toimi paremmin parina Miian kanssa, vaikka aika tyhmästi yhtäkkiä ei ollutkaan lainkaan ihastunut, vaikka juuri häissään oli aivan lääpällään. Piia ja Jussikin olivat selvästi pari, vaikka heidän tulevaisuutensa nyt tietääkin. Ehkä Esa ja Viola vaan on niin nuoria, että se sellainen paine puuttui siitä olemisesta. Toisaalta se sitten tarkoitti sitäkin, että puuttui se jokin.
Mitäää kyllähän Esa ja Viola pusutteli vähän väliä, lentokoneessa Viola hiplasi Esan käsivartta. Mun silmiin ne ainakin näytti pariskunnalta. Söötiltä sellaiselta. Käveli käsikädessä ja aina, kun istahtivat niin nojailivat toisiinsa ja sellaista.
Argh, miksei näitä jaksoja voi katsoo mistään etukäteen? Ei jaksais odottaa. Onneks on kuitenkin tää palsta ja parhaat analyysit!
Tuolla http://www.telsu.fi/ensitreffit+alttarilla on kuvaukset tulevien jaksojen sisällöistä, ja sikäli Miia ja Olli- kuvio sailyy samanlaisena, että näyttää olevan useamman kerran, että Miia tuntee epävarmuutta Ollin tunteista. Eli aikamoista jankkaamista ja jahkailua taitaa olla edessä. On siellä sitten kuitenkin, että "löytävät ainakin hetkellisesti kadonneen yhteyden toisiinsa". Tuon kirjoittaja on osannut valita sanansa, onko niin että yhteys löytyy hetkeksi, vai että se yhteys katosi hetkeksi..
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:38"]
Aaveella on parhaat salapoliisit ;) Nyt vain ootetaan, että iltapäivälehtien toimittajat vääntää näistä löydöistä juttua. BTW, yhdessä Instakuvassa Miialla on rannalla jenkeissä harteillaan Ollin takki.. se sama takki on Ollilla sitten yhdessä Facekuvassa. Että vaikka aika salailevia koittavat toisaalta olla, niin kyllä tarkkasilmäisiltä mammoilta ei jää mikään huomaamatta..
[/quote]
Tosi tv-ohjelmiin on varmaan tulevaisuudessa tulossa näihin salassapitosopimuksiin joku av-mamma pykälä. Asiat on pystyttävä salaamaan niin hyvin, ettei hanakinkaan av-stalkkeri saa niitä kaivettua esiin :) Tulee aika haastavaa. Täällä kyllä pengotaan asia kuin asia. Niin hyvässä kuin pahassa.
Violan instagrammissa on kuva, jossa näkyy Esan jalat sohvalla koirien ympäröimänä. Jee.
[quote author="Vierailija" time="01.02.2015 klo 20:51"]
Violan instagrammissa on kuva, jossa näkyy Esan jalat sohvalla koirien ympäröimänä. Jee.
[/quote]
Joo, katselin itse ihan samaa...
Mun mielestä muut parit on ihan ok ja heissä näkyy selkeästi jotain tunnetta, mutta Jussi ja Pia on omituinen pari. Pia on jotenkin välitön ja ok, mutta Jussi ikäänkuin esittää jotain. Luulen , että Pia ei ole Jussille mieluinen, mutta yrittää ohjelman takia esittää muuta. Jotenkin epäsuhta pari.