Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä aion kieltää lapseltani...

Vierailija
02.01.2015 |

...kaikki herkut arkipäivisin. En ymmärrä miten tää maailma on mennyt siihen, että joka päivä napostellaan jotain "Hyvää". Karkkipäivä on hyvä keksintö! Ei ehkä lapsen mielestä, mutta en todellakaan halua lapseni olevan niitä "vararengas" lapsia mistä toisessa ketjussa puhuttiin. Ja nyt en ole vain painoa vastaan, vaan epäterveellistä elämää! Diabetes, korkea verenpaine jne jne.

Kommentit (89)

Vierailija
81/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
82/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:51"]Minkä ikäinen lapsi sulla on? Entä kun käy vieraita tai kyläilette, ja kahvipöydässä on keksejä? Aikuisetko vaan saa ottaa?
[/quote]

Vasta 2v. Ja kyläily on eri juttu. Silloin voi ottaa kahvipöydästä niitä keksejä. Ton tyylisen kasvatuksen ajatuksena on vain tehdä selväksi, ettei herkut todellakaan kuulu jokapäiväiseen ruokavalioon. Ap
[/quote]
Mikseivät kuuluisi?

Vierailija
84/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
85/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:39"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:51"]Minkä ikäinen lapsi sulla on? Entä kun käy vieraita tai kyläilette, ja kahvipöydässä on keksejä? Aikuisetko vaan saa ottaa?
[/quote]

Vasta 2v. Ja kyläily on eri juttu. Silloin voi ottaa kahvipöydästä niitä keksejä. Ton tyylisen kasvatuksen ajatuksena on vain tehdä selväksi, ettei herkut todellakaan kuulu jokapäiväiseen ruokavalioon. Ap
[/quote]
Mikseivät kuuluisi?
[/quote]

Siksi, että se kasvattaa riskiä mm diabetes riskiä tai korkeeta verenpainetta. Siitä on myös lyhyt matka alkaa syömään aina vähän enemmän sokeria per päivä ja hups, sitä onkin terveys huonossa kunnossa. Kyllähän tän jo näkee katukuvassa - varsinkin täällä Yhdysvalloissa, missä roskaruoka on halpaa kuin saippua. Lapset oppii kotonaan jo syömään ihan mitä sattuu.

Vierailija
86/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
87/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä ap! Sais muut ottaa mallia!

Vaikka itse olen lapseton, niin minua suuresti ihmetyttää kun suurin osa kavereistani syöttää lapsillee joka päivä noita herkkuja. Olin järkyttynyt kun kaverin 3v pojalla on jo reikiä hampaissa, vaikka toisaalta ei yllätä sillä lapsen lasissa on aina cokista tai jussia kuten äitillä. Itseltä paikattiin ensimmäinen reikä hampaasta, kun täytin 26v. Tällä hetkellä ikää on 29, eikä ole kuin kaksi taainta alahammasta paikattu. Ja moni varmaa syytää geenejä reijistä. Mutta itse syytän kyllä sitä, että lapset juo mehua ja limpparia sekä koko ajan napostellaan jotain pientä jos ei karkkia, niin sitten keksejä, vohveleita, jäätelöä, sipsejä, tikkareita jne. Ja ollaan laiskoja pesemään lastenhampaita, noin pienen lapsen ei voi olettaa osaavan pesevän itse hampaita riittävän huolellisesti!

Omassa lapsuudessa oli myös karkkipäivät. Limpparia tms ostettiin vain juhliin, en vieläkään kaipaa noita sokerisia litkuja, enkä ole oikein karkinperään. Olen lapsesta asti ollut enemmän suolaisen perään, jos sai valita otanko palan kakkua vai tuoreensämpylän minkä välissä oli vaikka juustoa ja makkaraa.. Niin valitsin 70% varmuudella jälkimmäisen. 

Lapsuudessani syötiin aina kotiruokaa, (nouto) pizzat ja hampurilaiset oli harvinaista herkkua. Nämäkin valitettavasti muodostunut osan "arkiruuaksi". :(

Surullista on myös se, ettei ylipainoiset/"pyöreät lapset" ole mitenkään harvinainen näky kaupungilla käydessä. Mutta jos muistelen omia luokkakavereita eskarista tai ala-asteelta, ei koko koulussa kovin montaa pyöräposkista lasta kyllä ollut. 

Vaikea oppia aikuisena syömään "terveellisesti" jos lapsesta asti syödään herkkuja ja noutoruokaa päivittäin.

Vierailija
88/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

,,2

Vierailija
89/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi yksi