Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mä aion kieltää lapseltani...

Vierailija
02.01.2015 |

...kaikki herkut arkipäivisin. En ymmärrä miten tää maailma on mennyt siihen, että joka päivä napostellaan jotain "Hyvää". Karkkipäivä on hyvä keksintö! Ei ehkä lapsen mielestä, mutta en todellakaan halua lapseni olevan niitä "vararengas" lapsia mistä toisessa ketjussa puhuttiin. Ja nyt en ole vain painoa vastaan, vaan epäterveellistä elämää! Diabetes, korkea verenpaine jne jne.

Kommentit (89)

Vierailija
61/89 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:30"]

...kaikki herkut arkipäivisin. En ymmärrä miten tää maailma on mennyt siihen, että joka päivä napostellaan jotain "Hyvää". Karkkipäivä on hyvä keksintö! Ei ehkä lapsen mielestä, mutta en todellakaan halua lapseni olevan niitä "vararengas" lapsia mistä toisessa ketjussa puhuttiin. Ja nyt en ole vain painoa vastaan, vaan epäterveellistä elämää! Diabetes, korkea verenpaine jne jne.

[/quote]

Ehkä tärkeempää olisi panostaa siihen ruokaan.

[/quote]

Tottakai. Jäi vaan kirjoittamatta, kun se on jo "itsestäänselvyys" meidän perheessä, että ruualla on aina vihanneksia jne ja ei ikinä einestä tms. Ap

[/quote]

Mitäs muuta kuin vihannesta?

Vierailija
62/89 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:53"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:43"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:34"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:30"]

[/quote]

Ehkä tärkeempää olisi panostaa siihen ruokaan.

[/quote]

Tottakai. Jäi vaan kirjoittamatta, kun se on jo "itsestäänselvyys" meidän perheessä, että ruualla on aina vihanneksia jne ja ei ikinä einestä tms. Ap

[/quote]

Mitäs muuta kuin vihannesta?

[/quote]

Meillä ostetaan luomua aina kun se on mahdollista, sekä täysjyvätuotteita. Perheemme on yhdistemä aasiaa ja suomea, joten meillä yhdistellään molempien vanhempien ruokakulttuureja monipuolisesti. Joka päivä syödään vihanneksia ja salaatteja pääruuan kanssa ja ruokajuomana vesi tai hiilihapotettu vesi. Musta kaikki nää on jo ihan hyvin kun joka päivä toteuttaa :) ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
64/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen lapsi sulla on? Entä kun käy vieraita tai kyläilette, ja kahvipöydässä on keksejä? Aikuisetko vaan saa ottaa?

Vierailija
65/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:51"]Minkä ikäinen lapsi sulla on? Entä kun käy vieraita tai kyläilette, ja kahvipöydässä on keksejä? Aikuisetko vaan saa ottaa?
[/quote]

Vasta 2v. Ja kyläily on eri juttu. Silloin voi ottaa kahvipöydästä niitä keksejä. Ton tyylisen kasvatuksen ajatuksena on vain tehdä selväksi, ettei herkut todellakaan kuulu jokapäiväiseen ruokavalioon. Ap

Vierailija
66/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:56"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:51"]Minkä ikäinen lapsi sulla on? Entä kun käy vieraita tai kyläilette, ja kahvipöydässä on keksejä? Aikuisetko vaan saa ottaa?
[/quote]

Vasta 2v. Ja kyläily on eri juttu. Silloin voi ottaa kahvipöydästä niitä keksejä. Ton tyylisen kasvatuksen ajatuksena on vain tehdä selväksi, ettei herkut todellakaan kuulu jokapäiväiseen ruokavalioon. Ap
[/quote]

Heh, meillä on vissiin normaalia vilkkaampaa seuraelämää ; )

Vierailija
67/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aa, taaperon äiti :D :D no, älä nyt pety jos kaikki ei menekään kuten olet suunnitellut ;)

Vierailija
68/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:59"]Aa, taaperon äiti :D :D no, älä nyt pety jos kaikki ei menekään kuten olet suunnitellut ;)
[/quote]

No en pety, mutta itselläni oli vastaavanlainen kasvatus ja ajatuksena on noudattaa vanhemmiltani opittuja juttuja. Ei se ole mikään dieetti, vaan terveellinen elämäntapa miten monien muiden pitäisi myös elää. En ymmärrä miten se on muka niin vaikeaa, tai miksi se aiheuttaa teissä negatiivisia tunteita? Ap

Vierailija
69/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:01"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 00:59"]Aa, taaperon äiti :D :D no, älä nyt pety jos kaikki ei menekään kuten olet suunnitellut ;)
[/quote]

No en pety, mutta itselläni oli vastaavanlainen kasvatus ja ajatuksena on noudattaa vanhemmiltani opittuja juttuja. Ei se ole mikään dieetti, vaan terveellinen elämäntapa miten monien muiden pitäisi myös elää. En ymmärrä miten se on muka niin vaikeaa, tai miksi se aiheuttaa teissä negatiivisia tunteita? Ap
[/quote]

Miten löysit viestistä "negatiivisen tunteen"?

Vierailija
70/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole negatiivinen, pikemminkin huvittunut. Vähän samalla tavalla kun kuulet esikoista odottavan julistavan kuinka mikään ei muutu lapsen syntymän myötä :)

Vierailija
71/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole missään vaiheessa ollut karkkipäivää. Lapsi on osannut itse säädellä herkuttelujaan enkä ole halunnut mennä sössimään toimivaa systeemiä. Syö karkkeja silloin kun syö, mutta ei koskaan kovin monta kerralla. Eikä hän ole synttäreillä se, jolle pitää sanoa, että säästä niitä syömisiä vähän muillekin vieraille.

Mitään vanukkaita ja sokerijogurtteja meillä ei säännöllisesti ole. Viikonlopun herkuksi ostetaan usein tuoremehua ja hedelmiä, joskus jopa jäätelöä. Eikä me vieraillekaan mitään keksejä tarjoilla, vaan ihan kunnon ruokaa.

Vierailija
72/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:06"]Ei ole negatiivinen, pikemminkin huvittunut. Vähän samalla tavalla kun kuulet esikoista odottavan julistavan kuinka mikään ei muutu lapsen syntymän myötä :)
[/quote]

Okei :)

No ainakin yritän parhaani antaa lapselleni mahdollisuuden hyvään ruokavalioon ja ehkä siinä myös hän sitten oppii itse jotain tulevaisuuteen, niinkuin minä vanhemmiltani. Lapsen on vaikea mussuttaa herkkuja liikaa jos niitä ei kotoota löydy :) ap

Vierailija
73/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:08"]Meillä ei ole missään vaiheessa ollut karkkipäivää. Lapsi on osannut itse säädellä herkuttelujaan enkä ole halunnut mennä sössimään toimivaa systeemiä. Syö karkkeja silloin kun syö, mutta ei koskaan kovin monta kerralla. Eikä hän ole synttäreillä se, jolle pitää sanoa, että säästä niitä syömisiä vähän muillekin vieraille.

Mitään vanukkaita ja sokerijogurtteja meillä ei säännöllisesti ole. Viikonlopun herkuksi ostetaan usein tuoremehua ja hedelmiä, joskus jopa jäätelöä. Eikä me vieraillekaan mitään keksejä tarjoilla, vaan ihan kunnon ruokaa.
[/quote]

Kahvittelet naapurin kanssa ja syötte pottuja samalla?

Vierailija
74/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:08"]Meillä ei ole missään vaiheessa ollut karkkipäivää. Lapsi on osannut itse säädellä herkuttelujaan enkä ole halunnut mennä sössimään toimivaa systeemiä. Syö karkkeja silloin kun syö, mutta ei koskaan kovin monta kerralla. Eikä hän ole synttäreillä se, jolle pitää sanoa, että säästä niitä syömisiä vähän muillekin vieraille.

[/quote]

Toi on ihan hyvä jos toimii. Kaikki lapset ei vain tiedä niitä rajoja. Esim mun miehen sukulaislapset.. Ap

Vierailija
75/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:09"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:06"]Ei ole negatiivinen, pikemminkin huvittunut. Vähän samalla tavalla kun kuulet esikoista odottavan julistavan kuinka mikään ei muutu lapsen syntymän myötä :)
[/quote]

Okei :)

No ainakin yritän parhaani antaa lapselleni mahdollisuuden hyvään ruokavalioon ja ehkä siinä myös hän sitten oppii itse jotain tulevaisuuteen, niinkuin minä vanhemmiltani. Lapsen on vaikea mussuttaa herkkuja liikaa jos niitä ei kotoota löydy :) ap
[/quote]

Eiköhän suurin osa vanhemmista sitä yritä, osa kykenee siihen ilman "herkkujen" demonisointiakin. Tai ainakin meillä on onnistunut, ei teinit syö itseään läskiksi kotiruoallakaan vaikka sitäkin löytyy kotoa yllin kyllin..

Vierailija
76/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:10"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:08"]Meillä ei ole missään vaiheessa ollut karkkipäivää. Lapsi on osannut itse säädellä herkuttelujaan enkä ole halunnut mennä sössimään toimivaa systeemiä. Syö karkkeja silloin kun syö, mutta ei koskaan kovin monta kerralla. Eikä hän ole synttäreillä se, jolle pitää sanoa, että säästä niitä syömisiä vähän muillekin vieraille.

[/quote]

Toi on ihan hyvä jos toimii. Kaikki lapset ei vain tiedä niitä rajoja. Esim mun miehen sukulaislapset.. Ap
[/quote]

Hassua, että ne on aina niitä muita penskoja joilla mikään ei onnistu... Meidän naapuri oli hurjan tarkka noista kekseistä, karkkia yms, synttäreille kun tulivat niin huh huh sitä menoa!! Äidin silmä kun vältti niin kaksin käsin lappoivat karkkia suuhun!!

Vierailija
77/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele, meilla pain ateriaan kuuluu jalkiruoka :O Joka paiva, ja vielapa makea!!!

Vierailija
78/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:17"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:10"][quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:08"]Meillä ei ole missään vaiheessa ollut karkkipäivää. Lapsi on osannut itse säädellä herkuttelujaan enkä ole halunnut mennä sössimään toimivaa systeemiä. Syö karkkeja silloin kun syö, mutta ei koskaan kovin monta kerralla. Eikä hän ole synttäreillä se, jolle pitää sanoa, että säästä niitä syömisiä vähän muillekin vieraille.

[/quote]

[/quote]

Hassua, että ne on aina niitä muita penskoja joilla mikään ei onnistu... Meidän naapuri oli hurjan tarkka noista kekseistä, karkkia yms, synttäreille kun tulivat niin huh huh sitä menoa!! Äidin silmä kun vältti niin kaksin käsin lappoivat karkkia suuhun!!
[/quote]

No ehkä se niiden äiti just on tollanen nipo. Mä yritän kaikin puolin pistää lasta terveelliseen elämään, mm myös urheilun avulla. Ite olen entinen kilpaurheilija ja kyllä siinä myös oppi hyvin, että mikä on hyväksi kropalle ja mikä ei. Ei siis ole kyse vain ruuasta vaan ihan koko elämästä. Itse myös kilpaurheilun jälkeen kävin "huonoilla teillä" mutta nopeasti palasin opittuun kun huomasin että terveellinen elämä on se paras.

Vierailija
79/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen vimosen päälle viherpiiperö ja huomannut mahtini rapistuneen jo vuosia sitten. Kotona en kuitenkaan anna periksi. Teini-ikäisiä ovat nyt ja äitini ne jo kyllästyttää valkoisella sokerilla aina kun voi. Olen vittuuntuneena jopa kieltänyt mummi kyläilyt aikoinaan. :D

Olen samaa mieltä, kaikkea sokerirasvahuttua on tarjolla pilvinsumein ja joka paikassa. Eikä jengi edes tajua sitä. Koulussakin opettaja tykkää palkita mukulat hyvin menneestä tunnista mariannella tms. Arvaappa siellä sitten yksinään olla vastaan, kun opettaja ja muut vanhemmat kattoo kieroon, että YKSI karkki silloin tällöin..... Niinpä niin.

Vierailija
80/89 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 01:28"]Mä olen vimosen päälle viherpiiperö ja huomannut mahtini rapistuneen jo vuosia sitten. Kotona en kuitenkaan anna periksi. Teini-ikäisiä ovat nyt ja äitini ne jo kyllästyttää valkoisella sokerilla aina kun voi. Olen vittuuntuneena jopa kieltänyt mummi kyläilyt aikoinaan. :D

Olen samaa mieltä, kaikkea sokerirasvahuttua on tarjolla pilvinsumein ja joka paikassa. Eikä jengi edes tajua sitä. Koulussakin opettaja tykkää palkita mukulat hyvin menneestä tunnista mariannella tms. Arvaappa siellä sitten yksinään olla vastaan, kun opettaja ja muut vanhemmat kattoo kieroon, että YKSI karkki silloin tällöin..... Niinpä niin.
[/quote]

Ihanaa, että joku uskalsi myös sanoa puolesta jotain! :) ap. En oikeasti halua olla mikään "karkkinatsi" mutta kotona opitut tavat kantavat pitkälle elämään. Ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi