Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Morsian jolla ei yhtään ystävää

Vierailija
02.01.2015 |

Onko täällä joku, joka olisi järjestänyt häät niin ettei morsiammella ole yhtään ystävää? Ei siis luonnollisesti kaasojakaan eikä polttareita. Miten on onnistunut? Onko mieskin sitten ollut ilman bestmaneja vaikka hänellä iso kaveripiiri onkin, ja onko miehelle järjestetty polttarit silti? Miltä teistä itsestänne tällainen tuntui, tai jos ei ole itsellä kokemusta yksinäisenä morsiamena olemisesta niin mitä ajattelisitte jos olisitte tällaisissa häissä?

Kommentit (108)

Vierailija
41/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:21"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:14"]

Minulla oli sellaiset häät. Siskoni toimi kaasona. En halunnut polttareita. Miehellä oli lähin ystävä bestmanina ja hän ei myöskään tahtonut polttareita. Meillä oli alle 50 vierasta häistä. Vähän parempaa ruokaa ja juomia tarjolla. Omasta mielestäni oli ihanat häät. Aivan hyvin olisimme voineet olla kokonaan ilman kaasoja ja bestmaneja, mutta halusin pyytää siskon, vaikka ei hänelle juuri mitään tehtäviä häiden suhteen ollut.

[/quote]

Ah kun olisikin edes sisko. Saisi edes vähän puida asioita jonkun kanssa. Mä olen sitäkin meittinyt, että seisonki sitten ihan yksin siellä kirkossa odottelemassa alttarille menoa? Olisi ihana odotella siellä kaasojen kanssa ja purkaa jännitystä. Samoin koko hääpäivän aamu olisi ihana viettää kaasojen kanssa valmistautuen, mutta ajatus siitä että herään, syön aamupalan, menen yksin kampaajalle ja meikkiin, uekudun yksin mekkooni ja odottelen itsekseni häiden alkua kuulostaa aika masentavalta... Ei ole siis sisaruksiakaan.

[/quote]

Miksi ihmeessä pitäisi yksin odotella alttarille menoa? Sulhasen kanssa odotellaan ja yhdessä kävellään alttarille. Ärsyttävä tuo mistä lie rantautunut tapa että morsian luovutetaan. Perinteisesti Suomessa on morsian ja sulhanen yhdessä kävelleet alttarille.

Vierailija
42/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi ratkaisu on tietty tilata hääsuunnittelija, joka voi olla seuranasi ja tukijana esim. hääaamun kampaajareissusta lähtien. Jotkut hääsuunnittelijat järjestävät myös polttareita. Hinnoista kannattaa kyselllä, jotain kokopäivän könttihintaa voi tiedustella. Tärkeintä on, että hääparilla on paras mahdollinen tunnelma, olivat he sitten vain kaksin tai hääväen ympäröimänä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mun ongelma ehkä onkin se, että haaveilen isoista koko yön kestävistä häistä. Sellaisista joissa olisi hyvä meno ja kaikilla hauskaa. En haaveile mistään kymmenen hengen ravintolaillallisesta tai siitä että ruokailun jälkeen tanssitaan häävalssi ja lähdetään kotiin. Siksi harmittaakin se, että mulla ei ole resursseja sellaisiin häihin jotka haluaisin. Tuntuu niin pahalta katsoa ihmisten hääkuvia ja lukea esim. hääblogeja, joissa morsiamilla on paljon ystäviä ympärillään, pitämässä puheita, järjestämässä polttareita ja tsemppaamassa. Ehkä me vaan toistaiseksi unohdetaan koko häät. Etenkin jos kerta yksinäinen morsian herättää sellaisia ajatuksia että pitäisi hakea apua...

Vierailija
44/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun ystävälläni oli tämä tilanne. Mies piti isot polttarit, hänen polttareissaan olin vain minä, koska hänellä ei ole muita. Kivaa hänellä oli silti. Vietettiin polttareita sit koko viikoloppu. Perjantai linnanmäellä ja lauantai kylpylässä hoidoissa ja loppuilta maratoonattiin Netflixistä kauhuleffoja. Hän oli oikeasti iloinen niistäkin, kun tehtiin yhdessä sitä mitä hän halusi. Hänellä kun ei aiemmin ollut ollut niitä ystäviä joiden kanssa käydä kylpylässä tai lintsillä ja miehellä taas tosi iso porukka.

Vierailija
45/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs mieltä olette tästä teoriasta: jos on esim. työkavereita ym. mutta ei sellaista pitkäaikaista bestistä, niin on kova kynnys pyytää sitä työkaveria kaasoksi/matkaseuraksi. Sillä tuollainen pyyntö "paljastaa" sen, että elämässä ei olekaan niin sanottua lähipiiriä....

Tämä on todennäköisesti syy miksi on vaikea syventää ihmissuhteita. Sen työkaverin tms. pitäsi olla aika valaistunut ihminen, ettei sitten siinä tilanteessa alkaisi siunailemaan että miksi häntä pyydetty. Että eikö ole ketään bestistä jne. Useimmat eivät niin kovin valaistuneita ole :)

Vierailija
46/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
47/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voin tulla sun kaasoksi! Olen hyvätapainen ja ihan hauskakin, eikä mullakaan ole liikaa ystäviä :D

Vierailija
48/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:05"]

Mitäs mieltä olette tästä teoriasta: jos on esim. työkavereita ym. mutta ei sellaista pitkäaikaista bestistä, niin on kova kynnys pyytää sitä työkaveria kaasoksi/matkaseuraksi. Sillä tuollainen pyyntö "paljastaa" sen, että elämässä ei olekaan niin sanottua lähipiiriä....

Tämä on todennäköisesti syy miksi on vaikea syventää ihmissuhteita. Sen työkaverin tms. pitäsi olla aika valaistunut ihminen, ettei sitten siinä tilanteessa alkaisi siunailemaan että miksi häntä pyydetty. Että eikö ole ketään bestistä jne. Useimmat eivät niin kovin valaistuneita ole :)

[/quote]

No tämä juuri. On suuri kynnys kutsua jotain työkavereita edes häihin ihan vain vieraiksi, sillä siellä paljastuisi että he ovatkin ainoita "kavereita", vaikka he itse kokisivat tulleensa ehkä lähinnä velvollisuudesta. Mulla tosin ei ole edes mitään työkavereita. 

Vierailija
49/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, mun ongelma ehkä onkin se, että haaveilen isoista koko yön kestävistä häistä. Sellaisista joissa olisi hyvä meno ja kaikilla hauskaa. En haaveile mistään kymmenen hengen ravintolaillallisesta tai siitä että ruokailun jälkeen tanssitaan häävalssi ja lähdetään kotiin. Siksi harmittaakin se, että mulla ei ole resursseja sellaisiin häihin jotka haluaisin. Tuntuu niin pahalta katsoa ihmisten hääkuvia ja lukea esim. hääblogeja, joissa morsiamilla on paljon ystäviä ympärillään, pitämässä puheita, järjestämässä polttareita ja tsemppaamassa. Ehkä me vaan toistaiseksi unohdetaan koko häät. Etenkin jos kerta yksinäinen morsian herättää sellaisia ajatuksia että pitäisi hakea apua...

[/quote]

No mulle kyllä tärkeintä olisi saada rakastamani mies <3. Ehkä sitten teet niin kuin sanottiin: alat verkostoitua ihan simona seuraavat 1-2 vuotta. Saat kasaan kymmenien ihmisten porukan. Esim. meet johonkin urheilujoukkueeseen, kutsut koko porukan. Ilmasta viinaa, eli kallsi hääbudjetti, niin kyllä ne tulee. Sitten sulla on unelmien häät.

Todellisen yhteyden kokemista ihmisiin tämä ei takaa, mutta kai ymmärrät se sama tilanne on kaikilla joiden bilekuvia katsot fb:stä. Jos määrä on tärkein, niin viinalla saa kyllä porukkaa kasaan. Tsemppiä.

Vierailija
50/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:11"]

[/quote]

No mulle kyllä tärkeintä olisi saada rakastamani mies <3. Ehkä sitten teet niin kuin sanottiin: alat verkostoitua ihan simona seuraavat 1-2 vuotta. Saat kasaan kymmenien ihmisten porukan. Esim. meet johonkin urheilujoukkueeseen, kutsut koko porukan. Ilmasta viinaa, eli kallsi hääbudjetti, niin kyllä ne tulee. Sitten sulla on unelmien häät.

Todellisen yhteyden kokemista ihmisiin tämä ei takaa, mutta kai ymmärrät se sama tilanne on kaikilla joiden bilekuvia katsot fb:stä. Jos määrä on tärkein, niin viinalla saa kyllä porukkaa kasaan. Tsemppiä.

[/quote]

Äh, ymmärrätkö nyt tahallaan väärin?

Vierailija
51/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:47"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:42"]Miten te hissukat olette löytäneet miehen jolla on kavereita? [/quote] Miten ystävättömyydestä voi päätellä että olen hissukka? Itselläni oli paljon ystäviä kun tapasimme miehen kanssa teininä, elämäntilanteet nyt vain sattuivat sekä itselläni että ystävillä muuttumaan niin paljon että nyt olen yksin. Aikuisena uusien ystävien hankkiminen on vaikeaa.

[/quote]

Jos on sosiaalisesti rohkea ja avoin sekä halu ihmissuhteisiin tulee aina löytämään uusia ystäviä, oli ikä mikä tahansa.

Vierailija
52/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No mulla oli vähän tuollainen tilanne. Mulla on muutama kaveri, mutta on ihan 50/50 olisiko niistä kukaan tullut. Missään synttäreillä tai tupareissa eivät ole käyneet, vaikka ovat luvanneet tulla. Miehellä on tosi paljon kavereita ympäri maailmaa ja tosi iso suku, mulla ei ole kuin vanhemmat. Musta tuntu jotenki tosi pahalta ajatus isoista häistä joissa on 400niehen tuttua ja mulla vaan vanhemmat. Päädyttiin menee kaksin maistraattiin ja sitten baariin johon oltii kutsuttu kavereita juhlimaan (ei siis vuokrattu tilaa tms eli oli paljon muitakin). Lähinnä siellä oli miehen kavereita, mutta mua ei häirinnyt kun ei erottunut niin että olisin ainoa nainen baarissa tms. Oli kiva ilta ja rahat käytettiinkin sitten ihanaan häämatkaan

Vierailija
53/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioidut miehesi kanssa, et kaason tai bestmanin. Meille kaasoilla, bestmaneilla ja polttareilla ei ollut merkitystä. Valinnanvaraa olisi kyllä ollut, mutta emme halunneet tehdä valintaa ja alleviivata kenenkään asemaa. Meille se ei ollut tärkeää. Toisille se on ja ymmärrän hyvin myös sen.

Vierailija
54/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:14"]

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:11"]

[/quote]

[/quote]

Äh, ymmärrätkö nyt tahallaan väärin?

[/quote]

En mielestäni. Ekasta viestistä sai kuvan että hän on menossa naimisiin, sinänsä onnellisena kun on hyvä mies. Hiukan häntä mietitytti tämä, että millaiset häät kannattaa järjestää jos hänen puoleltaan ei tule paljon väkeä. No vastaus tuossa tilanteessa on, että pienet häät.

Mutta hän lukee hääblogeja ym. ja on mielummin jättämässä häät väliin, jos ei koko yön party-häitä + omaa blogia ym pysty nyt järkkäämään.

Vierailija
55/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ole yhtäkään ystävää (tai kaveria) eikä sisaruksiakaan ja vanhemmat ovat juoppoja. Sukulaiset, ne harvat serkut ja täti asuvat kaukana ulkomailla. Menimme viime kuussa mieheni kanssa kahdestaan naimisiin maistraatissa, juuri siksi että minulla ei ole ketään muuta kun mieheni. Ainiin ja kaikki isovanhempani ovat kuolleet,ei ole niitäkään. Lemmikki olisi kiva mutta olen allerginenkin. N22

Vierailija
56/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ollut kaasona häissä, joissa morsiamen puolelta vieraista oli n.30% ja loput sulhon sukua ja ystäviä. Morsian tahtoi ehdottomasti polttarit ja että järjestän ne hänelle salassa. Polttareihin tuli sitten sulhon sisko ja pari morsiamen kaveria, eikä kukaan meistä tuntenut toisiaan millään lailla, mutta tunnelma oli silti hauska, eikä mitenkään vaivaantunut. Oli oikeastaan helpompaa järjestää polttareita "sokkona", koska tuntematta muita osallistujia pystyin keskittymään täysin morsiamen mieltymyksiin. Häät olivat myös kauniit ja osa vieraista(minä ja bestman mukaan lukien) tanssi häitä yhdessä hääparin kanssa aamuviiteen asti. En usko, että kukaan edes häissä hoksasi sitä, että morsiamen ystäviä oli paikalla vain kaksi, vaikka juhlimassa oli lähemmäs 80 vierasta. Tarkennan vielä sen verran, että olen morsiamen ystävä teiniajoilta asti, mutta aikuisiällä emme juuri ole olleet tekemisissä, suostuin kuitenkin ilmomielin kaason kunniatehtävään, kun ystäväni reilusti kysyi ja sanoi että hänen muutamasta ystävästään minä tunnen hänet parhaiten, eikä osaisi kuvitella ketään muuta kaasoksi.
Tsemppiä ja onneksi olkoon ap!:)

Vierailija
57/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää on varmaan provo? :D Ei kai kukaan ole oikeasti niin yksinäinen ettei ole _ketään_ kavereita? 

Vierailija
58/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap, älä välitä ainakaan tuon tökerön nro 20 kommenteista. Et ole mikään sosiaalisesti rajoittunut, sillä olethan tavannut miehesi! Monella ihmisellä on olevinaan ystäviä ja tuttavia, muttei sitä elämänkumppania. Elämäntilanteet muuttuvat, aina ei vain ole ystäviä. Olet tosiaankin menossa naimisiin tulevan miehesi kanssa, järjestäkää omannäköiset häät. Paljon onnea teille molemmille ja ihan varmasti löydät myös ystäviä!

Vierailija
59/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
60/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:27"]

Tää on varmaan provo? :D Ei kai kukaan ole oikeasti niin yksinäinen ettei ole _ketään_ kavereita? 

[/quote]

No sinä olet juuri sellainen, että jos sua erehtyis pyytämään niin varmaan sanoisit jotain ilkeää: eikö sulla ketään muita ole hähhäää. Olet siis osaltasi juurikin syynä siihen, ettei kaikilla kavereita ole.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme