Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Morsian jolla ei yhtään ystävää

Vierailija
02.01.2015 |

Onko täällä joku, joka olisi järjestänyt häät niin ettei morsiammella ole yhtään ystävää? Ei siis luonnollisesti kaasojakaan eikä polttareita. Miten on onnistunut? Onko mieskin sitten ollut ilman bestmaneja vaikka hänellä iso kaveripiiri onkin, ja onko miehelle järjestetty polttarit silti? Miltä teistä itsestänne tällainen tuntui, tai jos ei ole itsellä kokemusta yksinäisenä morsiamena olemisesta niin mitä ajattelisitte jos olisitte tällaisissa häissä?

Kommentit (108)

Vierailija
1/108 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä vika on viiskymppisissä tädeissä - voisit yllättyä miten nopsaan se 50 sinunkin elämässäsi tulee täyteen - ja saada neuvoja, apua ja tukea enemmän kuin uskotkaan. Jos sieltä löytyy viiskymppisen puolisokin, niin voisi taluttaa alttarille ja olla iloinen pyynnöstäsi. Pidätkö heihin lainkaan yhteyttä - jos sisaruksia tai vanhempiakaan ei ole?

Sieltä voisi kaasokin löytyä, jos sellaisen haluat. Nyt rohkeasti kysymään, tulevat lapsesi kiittävät. Eikä ne polttarit ole mitenkään tärkeitä, tuleva elämäsi on :D 

Vierailija
2/108 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="03.01.2015 klo 09:38"]

Mikä vika on viiskymppisissä tädeissä - voisit yllättyä miten nopsaan se 50 sinunkin elämässäsi tulee täyteen - ja saada neuvoja, apua ja tukea enemmän kuin uskotkaan. Jos sieltä löytyy viiskymppisen puolisokin, niin voisi taluttaa alttarille ja olla iloinen pyynnöstäsi. Pidätkö heihin lainkaan yhteyttä - jos sisaruksia tai vanhempiakaan ei ole?

Sieltä voisi kaasokin löytyä, jos sellaisen haluat. Nyt rohkeasti kysymään, tulevat lapsesi kiittävät. Eikä ne polttarit ole mitenkään tärkeitä, tuleva elämäsi on :D 

[/quote]

Lisään vielä: onko jotain jenkkihapatusta vai mitä, että häistä pitää tehdä kilpailuareena?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/108 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just tuollaiset häät minulla oli. Yksi puolituttu kaveri suostui "kaasoksi", polttareiden sijaan kävimme pelaamassa minigolfia ja joimme viiniä kahdestaan. Miehellä valtava kaveripiiri ja kolmen päivän polttarit.

Ei se juurikaan harmittanut. Olen aina ollut vaikeasti ystävystyvä.

Älä murehdi, vaan tee teidän näköiset häät. <3

Vierailija
4/108 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole hirveesti kavereita. Mutta ihan törkeen iso suku ja sisaruksiakin yhdeksän. Miehellä taas paljon kavereita mutta pieni suku. Jos kutsuisin kaikki läheiset sukulaiseni häihin, niin minun puolelta porukkaa olisi varmaan 100 ja miehen puolelta ehkä vähemmän.

Vierailija
5/108 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin sosiaalisena ja suuren ystävä/tuttava piirin omistavana tuntuisi todella kamalalle ettei olisi mitään polttari juhlia. Itse olen ymmärtänyt häiden merkityksen myös suurena rakkauden juhlana jonne kootaan ystävät ja lähimmäiset jakamaan elämän ikimuistoisin heti.

Jotenkin tuntuisi erikoiselta jos morsiammella ei olisi ketään ihmisiä elämässään, se kertoo kyllä jotenkin ihmisestäkin ettei mitään sosiaalisia taitoja ole. Olisiko ehkä syytä hakea apua? Suomessa kyllä tämä yksinäisyys on jopa melko yleistä. Ei kai kukaan halua viettää elämän suurinta päivää ilman ystäviä :O

Jos olisin AP niin alkaisin nyt aktiivisesti tutustumaan uusiin ihmisiin, ei se ole niin vaikeata kuin luulet! Eikö esim. miehesi kautta ole tutustunut keneekään? Onko miehelläsi sisko/serkkuja? Työpaikalla mukavia ihmisiä? Entä naapurit? Entiset luokkalaisesi? Lapsuudenystävät? Entä fbook? Itse olen jopa fbookin ryhmissä tutustunut pariin ihmiseen jonka kanssa kahvittelen aktiivisesti. Nyt vain rohkeasti ottamaan yhteyttä ja pyytämään kaffe seuraa :)

Häitä voisi siirtää vaikka vuoden päähän että ehdit solmimaan edes muutaman kestävän ihmissuhteen jotka voit sitten kutsua häihisi :) Ei ole mitään ihnampaa kuin omat ystävät kaasoina ja mukana tukemassa suurta päivää kanssasi!

Tsemppiä ap!

Tää oli varmaan tsempiksi tarkoitettu, mutta sai mulla ainakin kyyneleet silmiin. Ei tarvitse kääntää veistä haavassa.

Ei kyllä ollut tsemppiä vaan ihan AV:lle tyypillistä meininkiä.

Vierailija
6/108 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naimisiin meno (polttarit) on minulla ollut ainoa tilanne jolloin olen kaivannut ystäviä. Silloin 90-luvulla isot polttarit ja häät olivat muotia, joten tuntui että olisi kiva itsekin saada sellaiset. Kysyin siis mieheni parhaan kaverin tyttöystävältä voisiko hän toimia kaasonani hääpäivänä. Hän suostui ilomielin ja järjesti minulle jopa pienimuotoiset, rauhalliset polttarit. Polttariväkenä oli miehen kavereiden vaimot/tyttöystävät. Meillä siis oli samana iltana ne polttarit miehen kanssa. 

Minusta olisi kamalan rankkaa ylläpitää ystävyyssuhteita. Minulla ei todellakaan ole sellaiseen aikaa (eikä halua). Työkavereita ja naapureita yms. on paljon, eli jos tarvitsen vaikka hamsterinhoitajaa tai kukkienkastelijaa matkan ajaksi, niin löytyy kyllä. Miehelläkään ei nykyään ole Ystäviä, mutta työkavereita hänelläkin. Eli esim. muuttoapua löytyy tarvittaessa ja samoin olen valmis auttamaan muita.

En todellakaan ole mikään hissukka ja otan helposti kontaktia muihin. Työpaikan kahvihuoneessa olen puhelias ja aktiivinen esim. työpaikan urheilupäivän tai pikkujoulujen järjestämisessä. En silti koe tarvitsevani vapaa-ajalleni ylimääräisiä ihmiä. Oma perhe riittää.

Vierailija
7/108 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:21"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:14"]

Minulla oli sellaiset häät. Siskoni toimi kaasona. En halunnut polttareita. Miehellä oli lähin ystävä bestmanina ja hän ei myöskään tahtonut polttareita. Meillä oli alle 50 vierasta häistä. Vähän parempaa ruokaa ja juomia tarjolla. Omasta mielestäni oli ihanat häät. Aivan hyvin olisimme voineet olla kokonaan ilman kaasoja ja bestmaneja, mutta halusin pyytää siskon, vaikka ei hänelle juuri mitään tehtäviä häiden suhteen ollut.

[/quote]

Ah kun olisikin edes sisko. Saisi edes vähän puida asioita jonkun kanssa. Mä olen sitäkin meittinyt, että seisonki sitten ihan yksin siellä kirkossa odottelemassa alttarille menoa? Olisi ihana odotella siellä kaasojen kanssa ja purkaa jännitystä. Samoin koko hääpäivän aamu olisi ihana viettää kaasojen kanssa valmistautuen, mutta ajatus siitä että herään, syön aamupalan, menen yksin kampaajalle ja meikkiin, uekudun yksin mekkooni ja odottelen itsekseni häiden alkua kuulostaa aika masentavalta... Ei ole siis sisaruksiakaan.
[/quote]
Kyl ihmiset sitte kaikkee miettiiki. Alttarilla ois ihana purkaa jännitystä? Hmm okei. Eli olis kiva että joku olis jakamassa sun tärkeän päivän, vai?
Mitenkä noin muuten pärjäät ilman ystäviä jos niitä ei ole ja nyt vaan hääpäivälle tarvitaan?

Vierailija
8/108 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystävyys on sellainen pikkuinen ukko, 
jolla on taskussa avain ja lukko. 
Niillä se sitoo ystävät yhteen, 
niin kuin maamies pellolla lyhteen.

Vierailija
9/108 |
03.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:20"][quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 23:14"]

En mielestäni. Ekasta viestistä sai kuvan että hän on menossa naimisiin, sinänsä onnellisena kun on hyvä mies. Hiukan häntä mietitytti tämä, että millaiset häät kannattaa järjestää jos hänen puoleltaan ei tule paljon väkeä. No vastaus tuossa tilanteessa on, että pienet häät.

Mutta hän lukee hääblogeja ym. ja on mielummin jättämässä häät väliin, jos ei koko yön party-häitä + omaa blogia ym pysty nyt järkkäämään.
[/quote]

Luepa hieman rivien välistä. En usko että tässä kipuilee nyt häiden järjestäminen. Ap taitaa vaan kovasti kaivata niitä ystäviä jakamaan kanssaan tätä asiaa, ja muitakin. Kyse ei ole siitä että hän haluaisi vaan isot partyhäät (vaikka niin sanoikin) kenen tahansa kanssa, vaan se toisi täyttymyksen juhlaan, kun hänellä olisi ystäväpiiri jakamassa asian.

Ymmärrän ap:ta hyvin. Minulla on sentään muutama ystävä. Tosin nämä yhteen ääneen kysyivät että eihän heidän ole pakko tulla häihin, jos joskus menen naimisiin. No ei ole pakko ei jos kerran niin häitä vihaavat. Olen sentään onnellinen, että pääsin osallistumaan läheisen opiskelukaverin polttareihin, joissa oli mahtava tunnelma. Sellaisia en saa itse koskaan, kun olen kykenemätön luomaan lisää kontakteja. Kiusaamiskokemusten takia ei vaan riitä rohkeus, vaikka muuten olisin sosiaalinen. Sosiaaliselle ihmiselle ystäväpiirin puuttuminen onkin kamalampaa kuin introvertille, joka viihtyy yksin. Ja se ystäväpiirin puuttuminen kipuilee moneen asiaan. Joka kerta syntymäpäivieni aikaan olen kiukkuinen ja itkuinen, Häiden ajattelu tuntuu kamalalta vieraiden takia, alkaa itkettää, kun miettii että olisi kiva käydä istumassa iltaa kerran kolmeen vuoteen, muttei ketään kenen kanssa lähteä.. Juhlien järjestäminen ylipäätään, johon on tapana kutsua ystäviäkin on yksinäiselle kamala ajatus, koska tulee tunne, että kaikki huomaavat ja tuijottavat, koska itsellä ei ole yhtään ystävää ja miehellä useampi. Minulle teki pahaa jo ristiäisten järjestäminen, kun mies halusi kutsua niin paljon sukulaisiaan (ovat läheisiä) ja minulla oli kutsuttuna vain kourallinen ihmisiä, kun ei ole edes niitä läheisiä sukulaisia.

Vierailija
10/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole järjestänyt, mutta olen miettinyt asiaa. Itselläni ei oikein ole kavereita ja miehelläni on laaja ystäväpiiri. Jotenkin tuntuu karulle ajatella, että hänellä olisi isot polttarit ja itse istuisin yksin kotona :D nojoo, onneksi asia ei ole ajankohtainen

Vierailija
11/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täysin sama ;/ itsellä ööö... 1 ystävä+sisko.. poikaystävällä ehkä noin 100 kaveria joka paikkakunnalla ;p

Vierailija
12/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli sellaiset häät. Siskoni toimi kaasona. En halunnut polttareita. Miehellä oli lähin ystävä bestmanina ja hän ei myöskään tahtonut polttareita.

Meillä oli alle 50 vierasta häistä. Vähän parempaa ruokaa ja juomia tarjolla. Omasta mielestäni oli ihanat häät. Aivan hyvin olisimme voineet olla kokonaan ilman kaasoja ja bestmaneja, mutta halusin pyytää siskon, vaikka ei hänelle juuri mitään tehtäviä häiden suhteen ollut.

Vierailija
13/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No polttarit on kai ystävien järjestämät eikä morsiamen/sulhasen? Tarkoitan että voihan toisella olla polttarit ja toisella ei vaikka molemmilla ystäviä olisikin. Jos ne toisen kaverit vaan keksii järkätä...

Mutta jos ei ole kaasoja niin ei kyllä bestmaniakaan - muuten tuntuisi aika hassulta, ja alleviivaisi sitä ettei toisella ole ystäviä...

Vierailija
14/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:14"]

Minulla oli sellaiset häät. Siskoni toimi kaasona. En halunnut polttareita. Miehellä oli lähin ystävä bestmanina ja hän ei myöskään tahtonut polttareita. Meillä oli alle 50 vierasta häistä. Vähän parempaa ruokaa ja juomia tarjolla. Omasta mielestäni oli ihanat häät. Aivan hyvin olisimme voineet olla kokonaan ilman kaasoja ja bestmaneja, mutta halusin pyytää siskon, vaikka ei hänelle juuri mitään tehtäviä häiden suhteen ollut.

[/quote]

Ah kun olisikin edes sisko. Saisi edes vähän puida asioita jonkun kanssa. Mä olen sitäkin meittinyt, että seisonki sitten ihan yksin siellä kirkossa odottelemassa alttarille menoa? Olisi ihana odotella siellä kaasojen kanssa ja purkaa jännitystä. Samoin koko hääpäivän aamu olisi ihana viettää kaasojen kanssa valmistautuen, mutta ajatus siitä että herään, syön aamupalan, menen yksin kampaajalle ja meikkiin, uekudun yksin mekkooni ja odottelen itsekseni häiden alkua kuulostaa aika masentavalta... Ei ole siis sisaruksiakaan.

Vierailija
15/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:19"]

No polttarit on kai ystävien järjestämät eikä morsiamen/sulhasen? Tarkoitan että voihan toisella olla polttarit ja toisella ei vaikka molemmilla ystäviä olisikin. Jos ne toisen kaverit vaan keksii järkätä...

Mutta jos ei ole kaasoja niin ei kyllä bestmaniakaan - muuten tuntuisi aika hassulta, ja alleviivaisi sitä ettei toisella ole ystäviä...

[/quote]

En mä tarkoittanutkaan ettei miehellä saisi olla polttareita. Tottakai saa olla ja olen ihan onnellinen hänen puolestaan jos hänelle sellaiset järjestetään. Kyselin vaan, että miten muilla on tehty...

Vierailija
16/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

No älä mene naimisiin jos on noin vaikeaa.

Vierailija
17/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Ah kun olisikin edes sisko. Saisi edes vähän puida asioita jonkun kanssa. Mä olen sitäkin meittinyt, että seisonki sitten ihan yksin siellä kirkossa odottelemassa alttarille menoa?"

Miksi odotella kirkossa yksin? En ymmärrä. Itse menin kyllä kirkkoon yhdessä mieheni kanssa ja käveltiin alttarille kaksitaan. Minulla ei ollut kaasoa, joten ei miehelläkään bestmania. Pienet häät. Sisareni toimi kuitenkin oma-aloitteisesti yllätys-ohjelma-avustajana. (Oli keksinyt jotain pientä kivaa meidän omien keksimiemme juttujen lisäksi.) Tosin vaikka minulla olisi ollut kaasoksi sopivia ystäviä, en olisi halunnut kaasoa enkä myöskään polttareita. 

Vierailija
18/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan kannattaa avata tilannetta miettimällä keitä kutsutte häihin ystävistä. Ei kaikkia ystäviä tarvitse kutsua. Eli tehkää vieraslista ja siitä sitten voi miettiä ketkä polttareille.
Jos sinulla ei ole ystäviä tai montaa niin voisi kutsua vieraslistalta muutaman sukulaisen jonka kanssa polttareina jotain mukavaa ja rentouttavaa. Sen voi pyytää kaasolta; vaikka jokin hieronta/mutahoito serkuille.

Minun häissä ei ollut kuin neljä ystävääni joista kaaso yksi. Ei sitä huomannut joukosta koska oli paljon lapsiperheitä ja kaikki sulautui porukkaan ja kaikilla tuntui olevan hauskaa.

Kannattaa suunnitella hyvin, toteuttaa juuri mitä te tahdotte ja sitten hääpäivänä vaan nauttia olostaan.

Mutta vieraslista voi selventää paljon minkälaisia vieraita tulee ja heitätte pirskeet heidän kanssaan. Ei kannata ottaa häihin kaikkia vaan rajata ja nauttia päivästä.

Vierailija
19/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 22:34"]

Varmaan kannattaa avata tilannetta miettimällä keitä kutsutte häihin ystävistä. Ei kaikkia ystäviä tarvitse kutsua. Eli tehkää vieraslista ja siitä sitten voi miettiä ketkä polttareille. Jos sinulla ei ole ystäviä tai montaa niin voisi kutsua vieraslistalta muutaman sukulaisen jonka kanssa polttareina jotain mukavaa ja rentouttavaa. Sen voi pyytää kaasolta; vaikka jokin hieronta/mutahoito serkuille. Minun häissä ei ollut kuin neljä ystävääni joista kaaso yksi. Ei sitä huomannut joukosta koska oli paljon lapsiperheitä ja kaikki sulautui porukkaan ja kaikilla tuntui olevan hauskaa. Kannattaa suunnitella hyvin, toteuttaa juuri mitä te tahdotte ja sitten hääpäivänä vaan nauttia olostaan. Mutta vieraslista voi selventää paljon minkälaisia vieraita tulee ja heitätte pirskeet heidän kanssaan. Ei kannata ottaa häihin kaikkia vaan rajata ja nauttia päivästä.

[/quote]

Ei ole tosiaan yhtään ystävää. Mulla ei ole myöskään sellaisia sukulaisia joita voisi kutsua. Pelkästään +50 sukulaistätejä ja alle 16v serkkuja. Ei siis oikein sellaista polttariseuraa eikä siis sitä kaasoakaan joka järjestäisi jotain. 

Vierailija
20/108 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä ihan sama tilanne. Eilä ole sitä siskoakaan. Vietetään miehen kanssa aamu yhdessä jonka jälkeen lähden meikkiin ja kampaajalle ja menen vanhempieni luo jossa äitini auttaa pukeutumaan :)
Onhan tämä aika surullista..onneksi on facebookin hää ryhmä josta saan sentään lukea muiden suunnitelmista yms vaikken keskusteluihin juuri osallistukkaan :)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kolme