Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olin gastroskopiassa :/

Vierailija
29.12.2014 |

Käsittämätöntä miten tänä päivänä lennetään kuuhun ja puhutaan toiselle puolen maapalloa mutta perusterveydenhuollon toimenpiteet on edelleen keskiaikaisen brutaaleita. Käsittämätöntä!

Kommentit (130)

Vierailija
121/130 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 20:50"]

osaatko keksiä parempaa keinoa? Niin, en minäkään.

[/quote]

Mikä järjetön kommentti tämä on? Että kun sinä tai minä (en tosin ole tuo jolle vastasit) ei pystytä keksimään keinoa, niin kukaan muukaan ei pysty tai ei edes kannata yrittää? Ennen tähystyksiä leikkaukset olivat paljon suurempia operaatioita. Sitten joku fiksu (olitko vai sinä?) keksi ja kehitti tähystykset. Kiitos niistä.

Oletko sinä se, joka on keksinyt kaikki muut maailman innovaatiot ja kun et nyt pysty keksimään gastroskopialle mitään vaihtoehtoa tai helpottavaa tapaa, niin EI KYLLÄ KUKAAN MUUKAAN?

Vierailija
122/130 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 11:12"]

Ihme jenkkivääntö tästäkin tuli. Mitä väliä miten siellä tehdään...

[/quote]

Sillä on väliä, jos täällä väitetään, ettei helpotusta tai vaihtoehtoa muka ole olemassa. Ei tässä nyt sentään kehitysmaassa asuta. Ei voi tulla sanomaan, että sori, tänään ei ole sähköä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/130 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 05:07"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:19"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:15"]

[quote author="Vierailija" time="29.12.2014 klo 21:13"]Samaa mieltä. Multa löytyi palleatyrä ja polyyppeja vatsalaukusta. [/quote] Yyyhhhhh. Mitä polyypeille tehdään? Miten muuten oireili?

[/quote]

Ei polyypeille mitään tehdä. Ovat vaarattomia. Ovat tulleet vuosien happolääkkeiden syönnistä. Palleatyrä oireilee jatkuvana närästyksenä, aina täysi olo, hengitys ahdistaa välillä. Pääsen tyrä leikkaukseen jos haluan. 

[/quote]

Just joo, polyypit kuuluu poistaa ja jos niitä on, seurantaa 3v välein. Polyypeistä tuppaa kehittymään syöpä.

[/quote]

Polyypeista otettiin näytteitä, ja nämä ovat vaarattomia. Jos olisivat olleet niitä toisia, en muista nimeä, olisi seuranta tullut kyseeseen. Vatsalaukun plyyppeja on kahdenlaisia; vaarattomia ja vaarallisia. ed

Vierailija
124/130 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 05:11"]

Gastroskopia on toimenpide joka maksaa x euroa, verorahaa. Kunnat maksavat sairaanhoitopiireille vuosittain xxxxxx summan erikoissairaanhoidosta, ja siitä summasta maksetaan myös skopian x Kustannus, lääkärin ja 1-2 hoitajan palkka, tila ja välineet. Mikäli tuo tehtäisiin nukutuksessa, em lisäksi maksettaisiin anestesialääkärin ja - hoitajan palkka, tarvittavat välineet, tilan siivous (ei verrattavissa toimenpidehuoneen siivoukseen) sekä valvonta ja aika heräämössä. Hinta nousisi monikymmenkertaiseksi. Samaan aikaan leikkaussali olisi pois käytöstä muilta toimenpiteiltä, samoin anestesiassa tarvittava henkilöstö. Ja koska kunnat maksavat verorahoista sen tietyn summan shp:lle, tarkoittaisi kalliimmat toimenpiteet myös määrällisesti vähemmän toimenpiteitä. Ymmärtääkö ap yhtälön järjettömyyden?

[/quote]Miksi Aportti sitten tehdäännukutuksessa ja monet leikkaukset?

Vierailija
125/130 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olin kerran tuossa tutkimuksessa ja päätin, että en ikinä mene, mieluummin kuolen vaikka syöpään. Ikinä en ole niin suurta kauhua ja tuskaa elämässäni kokenut, 2 luomua alatiesynnytystä pieni kiusa tuon rinnalla, huolimatta siitä että varsinaista kipua oli enemmän synnytyksissä. Synnytykset kuitenkin tuntuivat koko ajan luonnolliselta, rakentavalta prosessilta, jossa kivulla oli tarkoitus. Gastroskopia tuntui keskiaikaiselta kidutukselta ja väkivallalta. Sain tutkimuksen aikana Diapamista huolimatta paniikkikohtauksen, ja sitten minua pidettiin väkisin paikallaan samalla kuin runnottiin letkua sisään.

Tuosta kokemuksesta on 9 vuotta, ja sen jälkeen en ole mennyt ikinä millekään lääkärille minkään vaivan takia, enkä mene. Kuolen sitten kun kuolen luonnostani, mutta moisten inkvisiittorien kidutettavaksi en vapaahetoisesti mene. Ajatus luonnollisesta sairauskuolemasta, kivuliaastakin, on paljon miellyttävämpi.

Vierailija
126/130 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne jotka eivät ole synnyttäneet niin teidän ei kyllä kannata verrata noita kahta kokemusta toisiinsa. Toki kaikki on yksilöllistä, mutta omalta kohdaltani voin kertoa että synnytys oli niin paljon pahempi ja tuskallisempi, että sanat eivät riitä kertomaan.  Gastrokopia on kuitenkin hetkessä ohi (vaikka se ei toimenpiteen hetkellä siltä tunnukaan). Synnytyshelvetti ja tuskat kestää huomattavasti pidempään ja päälle vielä toipumisaika, joka osalla on sekin vielä viikkoja, ellei jopa kuukausia. Noilla kahdella toimenpiteellä ei muutenkaan ole mitään tekemistä keskenään, joten niiden vertaaminen on täysin järjetöntä.

Vierailija
127/130 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi ihmeessä menette moisiin tutkimuksiin? Mä olen niin pelokas ja kipuherkkä, etten todellakaan mene mihinkään tähystyksiin, eihän ne mikään pakko ole. Aina voi kieltäytyä hoidosta, niin ei tarvitse valittaa tutkimuksista :)

Vierailija
128/130 |
30.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="30.12.2014 klo 12:11"]Miksi ihmeessä menette moisiin tutkimuksiin? Mä olen niin pelokas ja kipuherkkä, etten todellakaan mene mihinkään tähystyksiin, eihän ne mikään pakko ole. Aina voi kieltäytyä hoidosta, niin ei tarvitse valittaa tutkimuksista :)
[/quote]

Juu ei pakko ole mutta terveydestään on huolehdittava.

Mitä itse tekisit jos sinua alkaisi närästää vomakkaasti eikä kuukausin närästyslääkkeidenkään syönti lopeta kipua. Lääkäri ehdottaa ruokatorven ja vatsalaukun tähystystä niin mitä tekisit???

Vierailija
129/130 |
01.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

.

Vierailija
130/130 |
02.01.2015 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.01.2015 klo 20:53"]

Nukutus...useimmiten varmaankin ihan humautus riittää!! Älä sotke asioita tahallaan.

[/quote]

Eiköhän se humautus ole ihan lääkkeillä tapahtuva nukutus, vaikka lievempi. Tuskin kukaan lääkäri on ketään oikeasti humauttamassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi