Pitääkö kummin tiedustella AINA kummilapsen synttäreiden ajankohtaa?
Kummilapsi täyttää jo 11 ja kyllä se olen minä ollut aina, joka kysyn, milloin synttäreitä juhlitaan ja sitten on tullut kutsu. Yhtenä vuonna en kiusallanikaan soittanut ennen juhlia ja kas kun kutsua ei tullut ja siellä sitten ihmeteltiin ja harmiteltiin kun eivät olleet hoksanneet kutsua.. Tänä vuonna näyttäisi käyvän samoin.
Ovat myös meidän kuopuksen kummeja, kutsuin kuten aina, ajoissa ja kysyin uudelleen. Ei tietoa. Eivät tulleet, eivätkä edes onnitelleet lasta! Tykkäsivät kuitenkin fb-päivityksestä minkä synttäreiltä laitoin.
Mitä tästä nyt pitäis ajatella..? Prioriteettijärjestyksessä viideskymmeneskuudes...?
Kommentit (7)
MInä en kysele. Kun vanhemmilta ei ole tullut kutsua, olen olettanut, että synttäreitä ei juhlita ja jättänyt lahjatkin lähettämättä.
Joskus muulloin saatan sit kutsua sen kummilapsen kylään tai teatteriin tms, kun se minulle sopii.
Harvaa asiaa olen niin katunut kuin kummiksi ryhtymistä.
[quote author="Vierailija" time="03.12.2014 klo 12:11"]
Harvaa asiaa olen niin katunut kuin kummiksi ryhtymistä.
[/quote]
Ihan sama täällä. Koskaan ei oteta yhteyttä kummiperheestä ja synttäreille ei kutsuta. Oon laittanut nykyään vaan kortin ja sillä sipuli.
Älä välitä... tollasia on. Meillä ihan samalla lailla. Tai siis ei ole kertaakaan kutsuttu kummilapsen synttöreille...en mäkään tiedä mitä sellaisesta ajattelisi. Ehkä heidän perheensä kulttuurissa on ollut niin. Ja näkevät sen hyvänä.
onhan se jotenkin kummallista, että kutsutaan kummiksi...ja sitten ei ole intoa pitää yhteyttä.
...tai sitten kummilta odotetaan sitä aloitteellisuutta...
ehkä ne vois jutella...aika hankala asia ehkä...meillä sama...ei oikein toimi...hyvä jos kerran vuodessa jokin yhteys...synttärikutsuja en edes enää odottele....niitä ei ole tullut.
Mä en oo tainnut kertaakaan kysyä, vaan aina on tullut kutsu. Ja jos ei oo sattuneet juhlia pitään niin on anakin kysässeet että kerkeisinkö käväseen synttärikahveilla. Tosin ollaan todella läheisiä ystäviä niin nähtäisiin muutenkin usein.
Jätä menemättä ja sitten sanot että ajattelit etteivät juhli kun ei tullut edes kutsua. Kyllä vanhempien pitää muistaa ja toisinaan kiittää myös kummeja, ja vaikuttaa siltä että sinua ei kyllä kunnioiteta lainkaan. Itse antaisin koko kummiuden vähän jäädä, paitsi jos olisin läheien lapsen kanssa.