Eipä osannut 13v kummityttö kiittää joululahjastaan..
Viimeinen kerta kun postitan paketteja. Synttäritkin olisivat tammikuussa ja jos/kun sinne ei taaskaan tule kutsua, niin enpä koe velvollisuudekseni lähettää lahjaakaan. Voisitteko opettaa teinejänne edes tekstarikiitoksen lähettämään!
Kommentit (157)
Minusta olette nyt aika hätäisiä, jos ihmettelette, että vielä ei ole tullut kiitosta paketista, jonka on saanut toissapäivänä. Kyllä on ihan normaalia, että kiitosten lähettämiseen menee muutama päivä.
Mutta kieltämättä minuakin on harmittanut, kun olen lähettänyt kummilapselle postissa lahjan eikä siitä ole tullut minkäänlaista kiitosta missään vaiheessa. Jää vähän mietityttämään, onko lahja tullut edes perille.
Onko kummitytöillä teidän puhelinnumerot? Onko teillä läheinen suhde kummityttöön vai ainoastaan kummitytön äitiin? Uskaltaako tyttö soittaa teille? Vai oletteko aina vihaisia?
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:56"]Minusta olette nyt aika hätäisiä, jos ihmettelette, että vielä ei ole tullut kiitosta paketista, jonka on saanut toissapäivänä. Kyllä on ihan normaalia, että kiitosten lähettämiseen menee muutama päivä.
Mutta kieltämättä minuakin on harmittanut, kun olen lähettänyt kummilapselle postissa lahjan eikä siitä ole tullut minkäänlaista kiitosta missään vaiheessa. Jää vähän mietityttämään, onko lahja tullut edes perille.
[/quote] Kyllä omat lapseni lähettävät kiitostekstarit heti aattona! Ja tiedän kyllä paketin menneen perille sillä onhan mulla seurantakoodi paketille. T. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:56"]
Minusta olette nyt aika hätäisiä, jos ihmettelette, että vielä ei ole tullut kiitosta paketista, jonka on saanut toissapäivänä. Kyllä on ihan normaalia, että kiitosten lähettämiseen menee muutama päivä.
[/quote]
mielestäni lahjasta kiitetään vaikka samana päivänä, tekstarin lähettäminen aattoiltana ei ole ylivoimainen ponnistus kenellekään. Ja jos aaton tohinassa unohtui, niin joulupäivän aamupäivällä sen pystyy lähettämään.
Ihan peruskäytöstapoja. Ja vanhempien tehtävä on muistuttaa asiasta (ja sitä kautta kasvattaa ja opettaa hyviä tapoja), jos teini ei itse muista.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:58"]Onko kummitytöillä teidän puhelinnumerot? Onko teillä läheinen suhde kummityttöön vai ainoastaan kummitytön äitiin? Uskaltaako tyttö soittaa teille? Vai oletteko aina vihaisia?
[/quote] Whatsapp viestejä lähetellään silloin tällöin eli ihan ilmaiseksikin tyttö voisi laittaa kiitoksensa. T. Ap
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:56"]Minusta olette nyt aika hätäisiä, jos ihmettelette, että vielä ei ole tullut kiitosta paketista, jonka on saanut toissapäivänä. Kyllä on ihan normaalia, että kiitosten lähettämiseen menee muutama päivä. Mutta kieltämättä minuakin on harmittanut, kun olen lähettänyt kummilapselle postissa lahjan eikä siitä ole tullut minkäänlaista kiitosta missään vaiheessa. Jää vähän mietityttämään, onko lahja tullut edes perille. [/quote] Kyllä omat lapseni lähettävät kiitostekstarit heti aattona! Ja tiedän kyllä paketin menneen perille sillä onhan mulla seurantakoodi paketille. T. Ap
[/quote]
Lähettää tekstarit kun sä pakotat...
En mäkään saanut kiitosta kummipojalta, en on saanut enää viime vuosina lainkaan.. En enää odota kiitosta, en enää pety kun sitä ei tule. Omat lapseni kasvatan niin, että muistavat kyllä kiittää lahjasta.
Mulla 8v poika soittaa kummeille ja muille lahjojen antajille jouluaattona. Jos ei tavoita, niin lähetetään vaikkapa whatsappissa henkilökohtainen videoviesti kiitoksineen. Saman tekevät mun kummilapset. Kyllä se on käytöstavat tai niiden puute. Turha lasta syyttää ettei kiitä, jos vanhemmat on niin tolloja etteivät opeta kiittämään.
En todellakaan odota kiitoksia joululahjoista. Toki tavatessa voi ohimennen kittää, mutten odota mitään kiitoksia. Olen monen lapsen kummtäti.
Joululahjat tuo joulupukki. Ei niistä kiitellä kuin joulupukkia.
Meillä soittavat tai tekstaavat viimeistään joulupäivänä.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:02"][quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:59"]
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 21:56"]Minusta olette nyt aika hätäisiä, jos ihmettelette, että vielä ei ole tullut kiitosta paketista, jonka on saanut toissapäivänä. Kyllä on ihan normaalia, että kiitosten lähettämiseen menee muutama päivä. Mutta kieltämättä minuakin on harmittanut, kun olen lähettänyt kummilapselle postissa lahjan eikä siitä ole tullut minkäänlaista kiitosta missään vaiheessa. Jää vähän mietityttämään, onko lahja tullut edes perille. [/quote] Kyllä omat lapseni lähettävät kiitostekstarit heti aattona! Ja tiedän kyllä paketin menneen perille sillä onhan mulla seurantakoodi paketille. T. Ap
[/quote]
Lähettää tekstarit kun sä pakotat...
[/quote] Lapseni ovat 10v ja 12v ja tottakai muistutan kiitoksen laittamisesta. (12v POIKA muisti tosin tänä vuonna kiittää ihan itsekin.) Ja vanhempien tehtävähän se on ne käytöstavat opettaa, eikö? T.ap
Ihmeellistä kiitos kerjäystä... joululahja on mielestäni eri asia kuin vaikka synttärilahja joka viedään yleensä kouraan. Jouluun kuuluu lahjojen antaminen, ja en nyt tee muutenkaan niin isoa numeroa jos teinit ei kiitä. Ne etsii itseään kaikilla sektoreilla ja jossain hetkessä voi olla niin vaikeeta kiittää. En pidä sitä pakolla pakotettua kiitos sen parempana kuin että ei ollenkaan. Jos kiitos ei tule sydämestä niin ei sillä ole virkaa
Minäkään en saanut kiitosta sen kummemmin kummipojalta kuin -tytöltäkään. Minusta olisi ihan asiallista kiittää, että tietäisin paketin menneen perille. kun molemmissa oli vielä rahaa, vaikka nyt ei mitään tähtitieteellisiä summia. Rahan lisäksi oli pienet tavarat molemmissa mukana.
Taidanpa lopettaa lähettelyn, kun ei edes kiittää kannata.
[quote author="Vierailija" time="26.12.2014 klo 22:10"]
Ihmeellistä kiitos kerjäystä... joululahja on mielestäni eri asia kuin vaikka synttärilahja joka viedään yleensä kouraan. Jouluun kuuluu lahjojen antaminen, ja en nyt tee muutenkaan niin isoa numeroa jos teinit ei kiitä. Ne etsii itseään kaikilla sektoreilla ja jossain hetkessä voi olla niin vaikeeta kiittää. En pidä sitä pakolla pakotettua kiitos sen parempana kuin että ei ollenkaan. Jos kiitos ei tule sydämestä niin ei sillä ole virkaa
Parempi olisi kiittää, oli virkaa tai ei, tulee sitten aikuisena luonnostaan. Etsikööt itseään ihan muista jutuista. Lapset kyllä tietävät, että kummit, isovanhemmat ym ostavat lahjoja, ei sitä joulupukin hartioille ole sälytetty.
[/quote]
50 euroa meni kummitytölle, 15v. Synttärilahjaksi meni Lumia ja whatsupissa on ahkerasti, mutta lahjasta ei tule kiitosta. Pitääkö teidän mielestä enää tämän ikäiselle edes lähettää lahjoja?
Voisihan vanhemmat kiittää lastensa puolesta. On se huomionosoitus sekin. Tyyliin" Emma oli tosi iloinen saadessaan sulta korvikset. Laittoi ne heti. Kiitos muistamisesta!"
Mun 8-vuotiaalle puhutaan vielä joulupukista joka tuo lahjat.. ei kummit tai mummit tai vanhemmat.. :P
Ei tullut minkäänlaista kiitosta tännekään kummitytöltä. Eipä olis kova vaiva tekstaria lähettää.