KERTOKAA: Miten olette kertoneet kissoillenne talous- ym. tilanteesta Venäjällä?
Ovatko kissanne kyselleet asiasta tai oletteko itse ottaneet sen puheeksi?
Kommentit (125)
Ei tarvitse paljon kertoa, kun on itse asioista niin tarkkaan perillä. Hoitaa meidän perheessä idän suhteet. Hänen sukunsa on kuuluisaa venäläistä alkuperää. On opiskellut yhteiskuntatieteitä ja väitellyt Neuvostoliiton poliittisista intresseistä kylmän sodan aikana. Menee mulla ja miehellä niin yli hilseen koko homma.
Tämä on juuri se syy, miksi en hanki kissoja. Pitäisi olla todella varuillaan kotona telkkarin ja kaupassa lööppien kanssa enkä saisi elää ollenkaan rennosti omaa elämääni.
Sitten minä kuitenkin joudun tuki-ihmiseksi, kun naapurin kissoja valuu tuohon terassille masentuneena, yksi kerrallaan. No mitä aikuinen ihminen siinä tekee, jos vastuunsa tuntee? On ollut pakko kysyä, että mikä painaa ja onko jotain mistä haluat puhua. Viime aikoina on todella paljon tullut puhetta idänsuhteista, ruplienvaihdosta. Ei ole yllätys tämä ollenkaan. Joudun terassilla istumaan ja lohduttamaan, vaikka sataa. Jotenkin tuntuu että nykyään ei osata ottaa huomioon kissojen lausumattomiakin kysymyksiä, vaikka olisi pidempikin kissahistoria perheessä.
Kissaihmiset, hoitakaa itse kissojenne kanssa juttelu, olen veki ja ylpeä siitä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 23:09"]
Tämä on juuri se syy, miksi en hanki kissoja. Pitäisi olla todella varuillaan kotona telkkarin ja kaupassa lööppien kanssa enkä saisi elää ollenkaan rennosti omaa elämääni.
Sitten minä kuitenkin joudun tuki-ihmiseksi, kun naapurin kissoja valuu tuohon terassille masentuneena, yksi kerrallaan. No mitä aikuinen ihminen siinä tekee, jos vastuunsa tuntee? On ollut pakko kysyä, että mikä painaa ja onko jotain mistä haluat puhua. Viime aikoina on todella paljon tullut puhetta idänsuhteista, ruplienvaihdosta. Ei ole yllätys tämä ollenkaan. Joudun terassilla istumaan ja lohduttamaan, vaikka sataa. Jotenkin tuntuu että nykyään ei osata ottaa huomioon kissojen lausumattomiakin kysymyksiä, vaikka olisi pidempikin kissahistoria perheessä.
Kissaihmiset, hoitakaa itse kissojenne kanssa juttelu, olen veki ja ylpeä siitä.
[/quote]
89, mä rakastan sua :)
Kissa on kyllä viimeaikoina vaikuttanut jotenkin salamyhkäiseltä. Alkuviikosta väänteli radiota kanavalta toiselle, eikä mikään tuntunut kelpaavan, ennenkuin alkoi kuulua vain jotain ujellusta ja piipityksiä. Niitä se sitten kuunteli korvat höröllä pitkään ja mutisi ruokakupille mennessään, että "nyt se on alkanut" tms.
Tiistain jälkeen on pyörinyt ulkona tavallista enemmän ja liehuu ties missä. Portaiden alta löytyi kolme kuollutta jyrsijää, joihin ei kuulemma saa koskea. Saattavat kissan mukaan olla vihollisen "myyriä". Netistä se selaa Jane's Defence Weeklyä ja CIA factbookkia, syy kuulemma kerrotaan jos "osoittautuu tarpeelliseksi kertoa ihmisille. Toistaiseksi ei ole tarpeen."
Myös valuuttakurssit käydään tarkasti läpi ja jotain öljyn hintasivustoja. Koneessa jyllää jotkut käsittämättömät kryptaussoftat ja kissa ei päästä ketään nettiin jollei ole Tor-selain päällä. Unissaan se murisi tänään jotain , mikä kuullosti siltä kuin "tunnussana Ceasar, koodi on Kaikkivaltias". Naapurustossa on alkanut liikkua jotain tuntemattomia mustia kissoja, joita tuo käy tapaamassa, vaikka väittää että on ollut yksin koko päivän. Käski vain olla valppaana ja vartioida itäistä taivasta. Että kaikki etenee suunnitelman mukaan ja pitää tuoda ylimääräisiä herkkuraksuja.
Parempi varmaan olla kirjoittamatta enempää.
Ovelta kuuluu taas rapinaa ja myyrien vinkunaa. Ilmeisesti siellä on "tehostettu tietojenkeräys" käynnissä...
Kissani oivalsi heti että nyt eletään historiallisia aikoja ja alkoi kirjoittaa Kissani Venäjä -nimistä esikoisromaaniaan.
Olen kasvattanut kissani venäläisvastaiseksi, joten talossamme ei keskustella Venäjästä. Kissallani on tällä hetkellä telkkarikielto, sillä hän kiihtyy kovasti uutisista ja ärränpäitä lentelee väkisinkin. Rauhoitan häntä näyttämällä kivoja videoita hamstereista.
Meillä toinen kissa on ilmatilaloukkausten jälkeen ollut usein parvekkeella tähyilemässä mahdollisia viholliskoneita. Nuorempi kissa on viime kuusta asti kerännyt ruokaa ja pyydystänyt hiiriä mahdollista sissisotaa ja ties mitä muuta silmälläpitäen. Olen yrittänyt selittää, että kissat muuttaisivat johonkin läheiseen navettaan sodan syttyessä, mutta ainakin nuorempi pelkää sodan tulevan.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:23"]
Yritin, mutta siitä ei tullut mitään: https://www.facebook.com/video.php?v=10205608522560557
[/quote]
Ehdit liian myöhään. Kattisi oli jo katsonut Putinin show'n aikaisemmin päivällä ja nimi Vladimir Putin aiheuttaa söpöliinissä evakkoreaktion. Pettyi poloinen kun odotti trailerin perusteella jotain jännempää kuin kyselyjä kotikaljaa juomisesta ja Putinin kiima-ajasta. Osaako Putin edes mouruta hemaisevan minun nähdessään?
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 19:48"]
Hei apua! Onko puolustusvoimat ottaneet yhteyttä teidän kissoihin? Meidän kissalle tuli jo kutsu puolustusvoimilta ylimääräiseen kertausharjoitukseen. En tiiä mitä tehdä :(
[/quote]
Onko kissasi sellainen transeläin? Liito-orava joka on leikattu kissaksi. Älä ihmettele jos kissasi odottaa joululahjaksi pussillista pähkinöitä ja haluaa leikkiä kävyillä.
[quote author="Vierailija" time="18.12.2014 klo 21:47"]
APUA! Minun kissani kysyi tänään aikooko Putin mahdollisesti hyökätä Suomeen kostoksi koska Eduskunta hyväksyi tasa-arvoisen avioliittolain. Mitä vastata hänelle?
[/quote]
Kerrot etteivät postitontut ole lähettäneet Tomppa-sedän hanuripostimerkillä varustettuja joulukortteja Venäjälle. Vain joulumerkkiset päästetään rajan yli.
Kissani kuuluu elistitiseen Siperian Kissat -järjestöön, joka on perustettu 1. maailmansodan jälkimainingeissa. Koko suku on aikoinaan koulutettu Siperian vaativissa oloissa ninja-toimintaan vihollisen eliminoimiseksi. Koko rodulla onkin nyt velvollisuus siirtää tämä tietotaito eteenpäin joka sukupolveen. Olen yrittänyt pitää telkkaria kiinni, ettei uinuva järjestö herää, mutta pelkään niiden kuitenkin saaneen jostain vihiä. Miten voin varmistua asiasta, vai pitääkö minun hommata koira valvomaan untani?
Kerron Pillille heti!Meillä on myös Putin tiskirätti.
En oo uskaltanu kertoa! Uutisia hän ei katso onneksi vaan nukkuu silloin. Kisu on pysynyt tiivisti sisäkissana, joten kaveritkaan ei sitä hänelle pääse juoruamaan. Hitsi jos joku vierailija sen sattuu suustaan päättämään, saa varmaan hepulin ja matot on sitten ihan solmussa.
Minusta vähän tuntuu, että suomalaisiin kissoihin on pennusta asti valettu venäläisvihaa. Ukkikissa kertoili aina lauantai-iltaisin aivan pentujen korville sopimattomia tarinoita elämästään rintamakissana Kannaksella. Naapurin venäjänsininen evakkokin innostuu välillä kertoilemaan kuinka evakkohäkkiin tungettaessa kuinka "sinne jäi kissanmintut ja hiiretkii pöyäl hyppimää". Yritä nyt sitten kasvattaa suomalaisista kissoista ennakkoluulottomia maailmankansalaisia, kun vanhukset vaan pelottelevat!
Meillä käydään aika kovia keskusteluita NATO:sta. Kissa on todella NATO-myönteinen ja lobbaa muita perheenjäseniä ja naapurun kissoja . Ollaan kuulemma edelleen kylmæn sodan kahleissa kun ei myönnytä.
[quote author="Vierailija" time="17.12.2014 klo 18:24"]Meilläkään ei ole kissaa vaan koira, joka olis ihmisen iässä jo 21-vuotias. Nyt alkaa huolettaa, että onko se jotenkin autistinen. Ei osoita mitään kiinnostusta politiikkaan. Ainoa mikä kiinnostaa on makkara, pallo ja rapsutukset. :(
[/quote]
Ihan kuin mieheni ja hänet on diagnosoitu suht terveeksi. Älä siis huoli.
Hämmentävää, miten aktiivisia ja ahkeria kissoja vastaajilla tuntuu olevan. Suorastaan epäkissamaisia kissoja. Meidän kisu on tavallinen laiskuri, eikä näytä edes kuuntelevan kun uutiset tulevat. Raottaa vähän silmiään ja haukottelee, kun Putin paasaa ruudussa. Ruplan romahtaessa kisu totesi lakonisesti, että pian Venäjällä voi taas maksaa kaiken sukkahousuilla.
Kissani ei ole huolissaan sillä hänellä ei ole ruplia. Naapuri kollikissalla oli ruplia ruokakupin alla ja sitä nyt harmittaa kun niiden arvo on laskenut. Omalla kissallani on ruokakupin alla vain pölyä.
Tämän ketjun innoittamana otin toissapäivänä Venäjän nykytilanteen puheeksi kissani kanssa. Seurasi syvä hiljaisuus, jonka jälkeen kissa pomppasi hassusti ja lähti sinkoilemaan pitkin asuntoa. Hän on nyt kaksi päivää ollut tuon kaltaisessa psykoosissa. SUPO soitti ja epäili kissan esittävän, puhuivat jotain kaksoisagenteista. Tänään illalla tulee psykiatri arvioimaan tilanteen.
Kerran ihan vitsillä kysyin kissalta, että onko hän vakooja. Vastaus tuli kuin apteekin hyllyltä, "nou-nou-nou-nouuuu". Kieltäminen oli liiankin sujuvaa. Myöhemmin näin videon, jossa venäläinen kissa käyttää samaa kieltotaktiikkaa. Inhottaa kun joutuu tällä tavalla epäilemään omaa perheenjäsentään.
Tämä herätti epäilykset: ://www.stara.fi
APUA!
Minun kissani kysyi tänään aikooko Putin mahdollisesti hyökätä Suomeen kostoksi koska Eduskunta hyväksyi tasa-arvoisen avioliittolain.
Mitä vastata hänelle?