Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

KERTOKAA: Miten olette kertoneet kissoillenne talous- ym. tilanteesta Venäjällä?

Vierailija
17.12.2014 |

Ovatko kissanne kyselleet asiasta tai oletteko itse ottaneet sen puheeksi?

Kommentit (125)

Vierailija
41/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miaujevitsh!

Vierailija
42/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pohtinut rakentavia tapoja avata keskustelua tästä asiasta, eikä tätä ole helppoa myöntää, mutta...kissani on sotahullu. Sivuhistoria on täynnä laittomien aseiden eBay-myynti-ilmoituksia ja iltapäivälehtien kauhua lietsovia lööppejä, Tuntematon sotilas lähtee pyörimään joka ilta seitsemän uutisten jälkeen. Postinkin tarkastaa aina ensimmäisenä, odottaa varmaan kirjettä Puolustusvoimilta sodanajan sijoituksestaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissaa ei ahdista - ihailee venäjää sekä Putinia. Pitää vain minua sekopäänä, tosi kiva!

Vierailija
44/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt keksiä rakentavaa tapaa avata asiasta keskustelua, eikä tätä helppoa ole myöntää, mutta...kissani on sotahullu. Sivuhistoria on täynnä laittomien aseiden eBay-myynti-ilmoituksia ja iltapäivälehtien vaaraa lietsovia lööppejä, tuntematon sotilas lähtee joka ilta pyörimään seitsemän uutisten jälkeen. Postinkin tarkastaa joka päivä ensimmäisenä, odottaa varmaan Puolustusvoimilta kirjettä sodanajan sijoituksestaan.

Vierailija
45/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

2

Vierailija
46/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikkein oudointa tosiaan on se, että lukuisten erittäin kyseenalaisten, raivokkaiden, turhanpäiväisten ja typerien ketjujen joukosta juuri nämä kissaketjut poistetaan. Epäileekö Sanomatalo, että näissä viestitetään tietoa viholliselle? :D

Vierailija
47/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihania!

Vierailija
48/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai miten olen kertonut? Näin. Miumaumiumau nauuuuu miaauuu mauuu mauu miumaumiuaaaauuumau nauuu. Ymmärsi yskän.

Vierailija
49/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä kissat painostavat minua lähtemään ostoksille Pietariin nyt kun rupla on romahtanut. Pitäisi kuulemma hakea mm. kaviaaria. Sanoin, etten erityisemmin välitä kaviaarista. Kissat vastasivat, että kyllä he sen tietävät. Kai se on sitten se pikaviisumi hankittava, sillä kaikkea muuta kestäisin mutta en protestoivia ja murjottavia kissoja.

Vierailija
50/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

En minä kissoille mitään kerro. He kertovat minulle. Paljon järkevämpiä näkemyksiä heiltä kuulee kuin ns. taloustieteilijöiltä.

Vierailija
51/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten te olette edes uskaltaneet kertoa tuollaisia asioita kissalle!? Meidän pentu hermostuu täydellisesti jo pelkästään paikallislehden uutisista, ei ole ikinä päässyt ensimmäistä sivua pidemmälle repimättä koko lehteä. Päätimme miehen kanssa kasvattaa sen täysin eristyksissä nyt ainakin täysi-ikäisyyteen, ehkä se sitten osaa jo hallita tunteensa ja keskustella rakentavasti. Siihen saakka antennipiuha pidetään piilossa eikä nettiinkään pääse ellemme ole kotona valvomassa missä sitä surffaillaan. Totta kai kissan kaveripiiriäkin piti hieman karsia ettei vain pääse kuulemaan mitään järkyttävää, mutta ongelmana on ollut naapurin vanha kolli. Varsinkin kesäĺlä se huuteli ikkunasta kaikkea irvokasta ja jopa uhkasi naida pienen poikakissamme jos tasa-arvoinen avioliittolaki menee läpi! Pelottaa jos tuollainen ehdottelu kääntää kissani homoksi, kun ei sillä vielä tytöistä kokemusta ole. Olisivat voineen lakia kannattaneet ottaa meidät kissanomistajatkin huomioon eikä vain ajaa itsekkäitä tarpeitaan!

Vierailija
52/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän nuorempi kisu näki vahingossa uutiset ja on ollut siitä asti tosi säikkynä. Sätkyy jokaista pientäkin kolahdusta. Lisäksi on kasannut lempihiirensä ja rättinsä oven viereen, ilmeisesti varautuu äkkilähtöön ja haluaatärkeimmät mukaansa. Vaatii minuakin pakkaamaan laukun ja varaamaan riittävästi ruokaa - ainakin itselleen.

Toinen taas ei taida tajuta koko Venäjästä mitään. Paitsi on kyllä toivonut joululahjaksi maailmanrauhaa. Onkohan se alkanut pössytellä? 

Vierailija
53/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän Maine Coon (pesunkestävä jenkki, siis) murisee ja sähisee aina kun telkkarissa vilahtaa Putinin kuva. Eilen kuulin sen mutisevan jotain, että "Rautaa rajalle, jumalauta..." Lisäksi se on ilmoittanut, että sen hiekkalaatikko ja ruokakuppi täytyy liittää Natoon mitä pikimmiten. Olen vähän huolissani.

Vierailija
54/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kissani kyllä haluaisi keskustella esim. juuri Venäjän taloustilanteesta, mutta minä vain höpisen sen korvaan kaikkea söpöä. Raukka tarvitsisi varmaan vähän sivistyneempää seuraa :/

Vierailija
55/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

meidän kissat on nii venäjähulluja että ne tahto muuttaa nimensäki venäjänkielisiksi. Auta armias jos menet kutsumaan niitä entisillä, suomenkielisillä nimillään........ Ne myös tekee joka ilta salkkareitten jälkeen jotain ampumaharjoituksia. Välillä niillä menee tosiaan vähä yli ja naapurin koiraki on nykyään rodultaan pelkkä jämtlannin korva koska kissat ampu siltä pystykorvat kumoon. Koitan välillä niitä vähä rauhotella mutta koitappa mennä siihen nii kissajoukon everstiluutnantti Mjaudivir Purrtini repii pelihousunsa ja se on sota sillon. Prismasta meidän Misuvski kävi hamstraamassa Putin-juustoja oikeen urakalla ja ne on nyt panssaroidussa kassakaapissa turvassa kaikenlaisilta hulluilta.. 

Vierailija
56/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

On se kissa kyllä tärkeä joidenkin elämässä.

Vierailija
57/125 |
17.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poikaystäväni kissa lähti sotaretkelle, kuulemma rajan tuntumaan tiedustelemaan. Takaisin se tuli roikottaen isoa hiirtä, jolla oli venäläisupseerin karvalakki. Mitä tästä nyt pitäisi ajatella..?

Vierailija
58/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin perheeni, eli miehen ja 2 rescue- kissaamme, tämän Venäjä-kriisin vuoksi.

Kaikki alkoi viime viikon sateisena torstaina kun löysin tietokoneemme sivuhistoriasta epämääräisiä hakuja "russian pussy", "how to find russian pussy". Järkytyin näkemästäni ja välittömästi tivasin mieheltäni että mitä hän on oikein mennyt tekemään! Mies ei voinut käsittää mitä selitin, ei kuulemma tiedä mistään venäläisnaisista mitään, ei ikinä tekisi mitään sellaista. Riita eskaloitui ja mies pakkasi tavaransa ja muutti pois kotoa. :(

Perjantaina löysin keittiön lattialtamme pienen tuherretun paperinpalasen jossa suttaisin kirjaimin luki: "Siwa Whiskas 4,95 pkt/ Moscow Spar Whiskas 164,35 RUB  " 

Sunnuntaina aamuna löysin kodinhoitohuoneemme lattialta, kissanhiekkalaatikon vierestä revityn lehtileikkeen otsikolla "Rupla syöksyy".

Tapahtumat kodissamme kääntyivät tässä pisteessä äärimmäisen kummallisiksi. Rescue-kissamme igor vaati saada Mustin ja Mirrin verkkokaupasta joululahjaksi adidaksen kolmiraitaisen kissanpuvun ja toinen kissamme vladimir on lauantaista asti viettänyt aikaansa olohuoneemme ikkunanlaudalla syvässä kyykkyasennossa hengaillen. Olen ollut hyvin ymmärtäväinen kissojamme kohtaan, koska en tiedä heidän taustoistaan. Kissat on löydetty Ilomantsin liepeiltä ja toimitettu rescue-yhdistykselle, josta he meille kotiutuivat.

Löysin myös vielä koneeltamme lisää epäilyttäviä hakuja "Does russian pussy eat whiskas or sheba?"  Olen kiitollinen että pääsin miehestä eroon, en halua edes tietää mitä tuo haku tarkoittaa. =/

Nyt kissat igor ja vladimir ovat kadonneet!! Postiluukusta saapunut verkkapuku on viety, kolikkokipat tyhjennetty, baarikaapin viinakset kadonneet enkä löydä kissojen ruokakuppeja mistään!!

Voi Venäjä, Venäjä, Venäjä!

Vierailija
59/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

A vot moi kot ljubit podarok!

Vierailija
60/125 |
18.12.2014 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvyyden vuoksi kerrottakoon, että kaikki kissat eivät ole vieraan vallan kätyreitä. Itse asiassa suurin osa on hyvin kotiseutuhenkisiä ja omaa reviiriään puolustavia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä viisi yhdeksän